Szinte hihetetlen, hogy tavaly a gyár- és üzletbezárások dacára is ugyanannyi motort adtak el Európában, mint 2019-ben. Több mint másfél millió gép talált gazdára az EU-ban, az Európai Szabadkereskedelmi Társulás államiban és Nagy-Britanniában.
Változó erőviszonyok az európai motorpiacon
Meglepetésre az a márka hódította el az elsőséget, amely a legnagyobb veszteséget szenvedte a kurtán-furcsán alakult 2020-as idényben. A Honda 185 000 eladott motorja ugyanis csaknem 12%-os visszaesést jelent, míg a főként robogópiacon brillírozó Piaggio lett a második (162 000 db, + 2,1%), beelőzve a Yamahát (157 000 db), valamint a BMW-t (99 000 db).
Az egyes államok versenyében Franciaország diadalmaskodott (2019-hez viszonyítva - 6,7%-os eredménnyel), nyomában Olasz- (- 4,6%) és Németország (+ 18,6%). Igazán beszédes, hogy miként alakította át a járványhelyzet a motorpiacot, illetve az emberek motorokhoz fűződő viszonyát. Az apró, fél Magyarországnyi Hollandiában a nagy népsűrűrég miatt komoly veszélyt jelentett a járvány, s ezért tömegek váltottak kétkerékre közösségi közlekedés helyett.
Olyan elképesztő mértékben pörgött fel az új motorok eladása, hogy Hollandia – csaknem 30%-os fejlődéssel – felzárkózott a hatodik helyre a két nagyhatalom, Spanyolország és Nagy-Britannia mögé.