Mi sem bizonyítja a géposztály létjogosultságát, mint a tény, hogy az elektromos motorokon belül is szűk rétegnek számító e-endurók rajongói is megtöltötték a Tokod-Ebszőnybányán található pályát, ahol az Elektrorider szervezett találkozót és tesztnapot a hangtalan terepmotoroknak.
Már a nyitás utáni pillanatokban több mint száz regisztrált tesztelőt jegyeztek fel, és a komoly érdeklődésre utalt az is, hogy folyamatosan 20-30 ember állt sorba, hogy a négy (!) pálya egyikén próbára tegye magát az újdonságokkal. Olyan, eddig nem látott motorok sorakoztak a depóban, mint például a könnyű és villámgyors E Ride Pro 2.0 SS vagy a Talaria Sting Pro, és emellett a Sur-Ron újdonságain is üléspróbát vehettek a vendégek.
Eközben a motorpiac számai is arra utalnak, hogy nő az érdeklődés a környezetbarát és fürge elektromos motorok, robogók iránt. Noha tavaly sem zártak rossz évet a kereskedők, idén nagyjából ötödével fogyott több ilyen új motor, köszönhetően két kiugróan teljesítő modellnek.
Az egyik a BMW CE 04, mely gyorsulásával és a gyári értékhez roppant közeli, valós hatótávjával kimondottan meggyőző volt tesztünkön, míg az e-motorkerékpárok között a rendkívül könnyű és erős Sur-Ron Ultra Bee vitte a pálmát.
Látva, hogy idén ősszel újabb vonzó gépek jelentek meg a piacon, jövőre is folytatódhat az elektromos motorok térnyerése – ezt jelzi az is, hogy a jól ismert gyártók újabb modellekkel rukkoltak elő, sőt nagynevű márkák csatlakoztak az e-motorok forgalmazóihoz. Az utóbbi néhány napban például a Honda és a Husqvarna is bejelentette saját nagy teljesítményű elektromos motorjának érkezését, mely 2025-től lesz kapható Magyarországon, és szintén az A1-esek táborát erősíti majd.