Nemrég részletesen meséltünk róla, hogy milyen volt elsők között, élőben látni a BMW új, részben automatikus váltóját, mely azóta szériaérett, megvásárolható formában is feltűnt, mégpedig a múlt héten zajlott BMW Motorrad Days-en.
Az új R 1300 GS Adventure ugyanis az első BMW motorkerékpár, amihez megrendelhető ez a hasznos extra, és már a rendezvényen kiderült, hogy hamarosan további modellekhez is elérhető lesz.
Két- és négyhengeres motorokba is beépítik az ASA-t
A márkatalálkozón Reiner Fings, a GS család termékmenedzsere újságírói kérdésre elmondta, hogy természetesen az 1250-es modellek előbb-utóbb átadják a helyüket az 1300-as változatoknak, akárcsak az idén tesztelt R 1300 GS esetében, így ezekhez is társítható lesz az ASA, de ez csak a kezdet.
Később további két-, sőt négyhengeres motorokba is bekerülhet a különleges erőátvitel, de hosszú és komoly munka a hatfokozatú váltó és az új egység házasítása. Azt is kiemelte, hogy azért döntöttek a hagyományos váltó mellett a duplakuplungos erőátvitellel szemben, mert szerinte a motorosok általában konzervatív gondolkodásúak.
Egy részük kimondottan hasznosnak találja a teljesen automatikus váltót, ugyanakkor sokan ragaszkodnak a váltási élményhez, amit meg is kapnak, hiszen a kuplungkar nélküli ASA-BMW-ken lábbal kapcsolhat a pilóta, ha szeretné, de rá is bízhatja a feladatot az automatikára.
Úgy tűnik, a BMW csak az első a sorban, mely a DCT-től eltérő, de kuplungkar nélküli motorkerékpárokat dob piacra. Elvégre nem sokkal az ASA leleplezése után a KTM is próbára tette az Erzbergen az új váltóval felszerelt Super Adventure prototípust, ám arról nem derült ki, hogy mikor kerül a szalonokba, míg a Yamaha tényként közölte, hogy a kéthengeres csupasz- és sportmotorok hamarosan az új Y-AMT erőátvitellel lesznek megvásárolhatóak.