A népszerű túraendurókon belül is kiemelkedik a BMW boxere, mely évek óta piacvezető Európában, így nem meglepő, hogy a szeptemberben bemutatott – és nemrég tesztelt – R 1300 GS mellett ilyen gyorsan piacra dobták a nagyobb hatótávú és gazdagabb felszereltségű Adventure-t is.

bmw-r-1300-gs-adventure-bemutato
A sajátos formájú üzemanyagtartály kereken 30 liter benzint nyel el

Ennél is fontosabb eltérés a két modell között, hogy az Adventure a bajorok első szériamotorja, amihez elérhető a korábban nálunk már bemutatott ASA, vagyis a hagyományos, hatfokozatú erőátvitel, mely használható automatikus vagy manuális üzemmódban is. Természetesen az erőforrás a „sima” GS-ből érkezett, csúcsteljesítménye 145 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka 149 Nm 6500-as percenkénti fordulatszámnál.

bmw-r-1300-gs-adventure-bemutato
Noha azonos vázra és erőforrásra épül, merőben más megjelenésű az Adventure, mint a szeptemberben bemutatott alapmodell

Ha nem lenne elég különleges az ASA-val felszerelt típus, a példátlanul gazdag alapfelszereltség biztosan kiemeli a BMW-t a túraendurók tömegéből. Egyebek mellett – és ezek tényleg csak a legfontosabbak – nem kell felárat fizetni a BMW Motorrad Full Integral ABS-ért, a négy üzemmódért, a motorfékszabályozásért, a DBC fékerőszabályzóért, valamint a visszagurulás-gátlóért (HSC), a DTC-ért és az automatikus fékező funkcióval kiegészített tempomatért sem. Összesen nyolc olyan fontos kiegészítő került fel a motorra, mely csak az extralistán volt megtalálható korábban.

bmw-r-1300-gs-adventure-bemutato
A Matrix LED-fényszóró és az idomzatba süllyesztett kiegészítő lámpa is alapáras az Adventure-ön

Mivel az R 1300 GS gyári fogyasztásértéke az öt litert sem éri el, a 30 literes üzemanyagtartállyal felvértezett Adventure elméletileg több mint 600 kilométert tehet meg egyhuzamban. A hosszú úton a GS-ek eddigi legkényelmesebb nyerge, az alapáras markolatfűtés és minden eddiginél hatékonyabb időjárás-védelem gondoskodik a pilóta és utasa kényelméről.

bmw-r-1300-gs-adventure-bemutato
Az ASA visszajelző ikonja az új GS műszeregységén

– Az új BMW R 1300 GS Adventure csak úgy vonzza a tekintetet. A nagy GS azonban nem csak megjelenésében, formatervében különbözik a karcsú alapmodelltől. Bátran mondhatom, hogy soha nem volt még egy GS-ben sem ilyen páratlan a kényelem, az ergonómia, a szél- és időjárásvédelem, a kivételes rugózási komfort és az ebből fakadó, elképesztően precíz kezelhetőség.

Az új BMW R 1300 GS Adventure-rel nem kisebb cél tűztünk ki, mint azt, hogy a kalandmotorok új etalonjává váljon – szögezte le a bemutatón Christof Lischka, a BMW Motorrad fejlesztési vezetője.