Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok Pogi,Grózi!
Ide is beteszem ezt a kis förmedvényt-azt nevessetek már ki!
Kis kálváriát szeretnék megosztani,hátha segitségül szolgál valakinek.
Kymco Agility 50 robogómat tavaly tavasszal vettem,5000 km el,motorja mindig egy rugásra indult.Tulhajtva nemigen lett,de melegben is használva volt.kb ujabb 2000 km után kezdett rosszul indulni,leállni indítás után-és mindig rosszabb lett.A szívószelep is nagyon kopott,állandóan eltünt a szelephézag,a rugó ahogy mindig huzta beljebb a szelepet az ülésre.Kétszer is utánállitottam,na azután kissé javult.De őszre teljesen elhalt,nem lehetett inditani,egyszer indult pár fordulatra,de mindjárt le is állt.
Hozzáértők javaslatára hengerfejet lecseréltem ujra,a régiben meg kicseréltem a szivószelepet-igy az tartalékba maradt.Nem lett jó a motor.Henger-dugattyucsere-az alsó gyürünél 2 mm es hézag volt a végek között.A motor kis állás után elindult,pár óra után nem. Na vákumcsapcsere-mivel közben az is meghibásodott,állandóan átengedett.A motor nem lett jó.Utoljára porlasztó szétdönt-tisztit,a motor szépen megy,indul állás után is.Egészen egy napig.Utánna megtankoltam-onnantól vége.Kivett porlasztónál tűszelep működés ellenőrizve-tölcsér 2 méter magasról-benzinszint nézve-olyan 20 centi magasról még nem,de utánna átengedett a tűszelep.A tele tanknál ezek szerint márt tulfolyt a benzin és ezért fulladt le ahogy a motor elkezdett járni szinte azonnal,nem moltorhiba miatt. Az tűszelepülés azt mondták javithatatlan-igy uj porlasztó-beszerel,a jelenség ugyanaz,csak hoszabb idő alatt.Tehát ha el is indult,akkor lefulladt.
Kezdtem pipa lenni.
A barátom talált az ócskapiacon egy kidobott 4T porlasztót,megvette nekem,valami honda blokkon volt.A szivótorok és a légszürő felőli méret ugyanaz volt,mint az agilityé.Szétszedni is csak ketten tudtuk a berágódott csavarok miatt.Belűl a ház alaktrészein kivált sószerű anyagok,a fémrészeken ,subertűn rozsda,stb.De a suber-ami 16 mm es,az agiliti 18 mm sével szemben-a gumimembránja olyan volt mintha gyárból jött volna,tökéletesen illeszkedő.Na az egészet apró darabokban beletettem egy napra WD 40 oldatba-ezt mindig gyüjtöttem üvegben,ha kifogyott mindig felbontottam a dobozt és egy fél decit mindig ki tudtam önteni.Lassan már liternél tartok a WD 40 ből.Ujabban nem is veszek,csak ezt kenem,csöpögtetem ha kell.
Másnap összeraktam, levegővel át lett fuvatva,a tüszelepét kicseréltem,mert a rozsda elmarta,valamint a fő és az alapfordulati fuvókát is,(80 -fő,33 alap)mert azok az enyészeté lettek.Még jó hogy kijöttek.A többi jónak tűnt,gyorsitó is működött már,a furatok kitisztultak
Ezután barátommal beraktuk a motorba-nem sok bizodalmam volt.!
DE pár rugás után a motor elindult ,kis fordulatbeállitgatás után elég stabilan járt.Na ez két napja volt,azóta a motorral nincs gond,indul,egyre stabilabb a fordulat-dehát természetesen még most járódik majd.
GYŐZELEM! talán???
Nem tudtam mindjárt ezzel kezdeni???
Mai nap mindkét rossz tüszelepülésű porlasztót szétszedtem,mert mindenki akit kérdeztem azt mondta,hogy javithatatlan a tűszelep ülése.minden mindegy alapon fogtam a fokrémet,betömtem a réz tüszelepülésbe,majd a tűszelepet behelyezve,annak végét -kb 2 mm lóg ki--műszerészfogóval megfogva kissé rányomva próbáltam felcsiszolni az ülést.Olyan 10 x forgattam félg oda-vissza.Kimosás-összeszerelés,tölcséres benzincső 2 méter magasról---és az ülés jó lett,akárhogy ráztam,stb,stabilan lezárt,nem folyt túl.Két óráig rajt volt a benzin,de semmi nem fogyott.Ugyhogy vérszemet kapva az utolsó porlasztó ülését is felcsiszoltam-abba egy javitókészlet tüszelepe került-kimostam,összeraktam,majd áttettem rá a terhelő benzincsövet ,ez is teljesen zárt,de csak egy óráig hagytam rajt.Most van két porlasztóm,amik majd próbára várnak.
Hát kissé hosszura sikerült de a motorszerelési ismereteimet kissé kibővitettem-gondolhatjátok.
Nagyon sajnáltam volna ha alkatrészként végzi a motorom,mivel a városban nagyon szeretek az Agilityvel közlekedni-a Kymco ZX Feverem nagyon gyors a városi közlekedéshez.
Annyi a bibi most hogy a suberhenger 16 mm átmérőjű a fenn lévő porlasztóban,a gyári 18 mm hez képest.Ez okozhat problémát?
Jól megszivatott ez a moci....
.....Tesó,itt mindig mindenki eltűnik egy jó ideig
Kiszólt a lyuk a gödörből... Te voltál eltűnve jó ideig!
Haló! Halott a fórum, csókolom?!
Heyhóó! Nem akar valaki venni egy szipiszupi 600-as Banditát? Eladó lett a vasam :) Hmmm?
Az az E jel a DB Killer meg a dob tanúsítványa nélkül mit sem ér mintha benn se lenne
Sajnos nem ismerem!
Hol lehet megtalálni?
Zazit kérdezted?
Sziasztok.

Ismertek valakit Zalaegerszeg-en (vagy a közelében) aki kipufogóra tud gravírozni?
A Suzuki-mon egy Arrow dob van, de nincs rajta semmilyen E jel, viszont megvan a gyári dobom és annak a számát szeretném rá gravíroztatni.
.
Tudom, a feltuningolt kétütemű motor roppant "benzintakarékos" , issza mint az állat! Egyszer régen beszéltem egy illetővel azt mondta a 100 Le. körülire fel spanolt Trabant a 16-18 litert megette 100-on!
Nekem is a simo meg a robogó csak helyben futkosós hát én inkább nem nyilatkozok a simo fogyasztásáról de ugyebár aki tuningol az nem a fogyasztást nézi
Nekem is gyűlt mindenbe a km de leginkább a hondá-ba 12e sikeredett
Én inkább a 750-esre ülök, ha menni akarok! De a Simson-ba is belement az idén
eddig 4657 km ! És annyi a különbség, hogy 2,6 liter átlaggal/ 100 km-en 45- 55 km/óra sebességgel másfél óra a 75 km!
Enyém se 100 ccm csak 70 de agyig húzva kis hátszéllel sík úton 98-at mentem vele GPS szerint
Nekem nem 100 cm3-es Simóm van, és a 40-et 30 %-al túllépheted! és nem is akarok gyorsabban menni vele, mert a fékjei és a váz 40-re vannak méretezve!
Na jó, azért tudnék problémát okozni magamnak a simsonnal is, de mint írtam fontosabb a napi üzemkészség mint a gyorsaság.
Hát azért ha simson-nal vagyok én félek a traffipaxtól
Adjék Isten kendnek is szép napot!

Ma is napos idő lesz, de azért már hideg van odakünn. Figyeltem az autót, szerencsére az összes lakott terület táblánál visszavettem a tempóból így nem kellett félni a büntitől. Odafelé háttal állt, visszaúton meg ugye szemből, érdekes lehetett nekik mert azon a helyen ugyanaz a kocsi volt kint egész nap. Azt nem tudom, hogy milyen irányba mért, de utána gyorsan félreálltam, hogy leadjam a drótot az utánam jövő családnak. Azért bele tudnék szaladnia robogóval trafiba. A simson az már más tészta, azt nem is hajtom, fontosabb az üzemkészség mint a gyorsaság bizonyítása. Lassan két éve, hogy gond nélkül ketyereg, leszámítva a kipufogó rögzítetlenségét, de az szerkezeti hiányosság nem motorikus. Persze az is orvosolva lett, eddig még nem lazult vissza a hollander. Kicsit felfelé áll most a hangtompító vége, de ez legyen a legnagyobb gondom. Az esetlegesen kifolyó , elégetetlen olajat le tudom törölni egy darab ronggyal.
Szép napos jó napot Neked is! Még szerencse, hogy a robesszel, ahogy a Simsonnal is nem ketll félni a "trapifax"-tól! Nem igen fognak megbüntetni gyorshajtásért! És vigyázni kell, mert a rendőr-autó az útra háttal állva és keresztben is tud mérni, az autó jobb oldali ablakán nézett ki a "szerkezet" ,megfigyeltem a napokban.
Jó estét!

Ma robogóztam egy jó kis karikát, Csombárd oda-vissza. Rokonlátogatás volt és mivel az autó teli lett így bevállalaltam a motorozást. kellemes volt az idő csak a lábam fázott egy idő után a csizmában a vastag zokni ellenére is. A kipufogó legalább jól kisztult. Hazafelé meg a nap csaknem kisütötte a szememet, pedig érdemes volt sasolni az utat a sok " érdekesen közlekedő autósnak köszönhetően. A rend őreit is, mert volt trafi is pár helyen.
Szia!

Köszönöm a segítséget, régebben voltam nála, beszélek majd vele és ha minden passzol akkor remélem megoldja a problémát.
Ez tény és ha valakinek ilyen jellegű gondja lenne akkor szívesen segítek.
Én sem, de a gondjainkat megbeszélhetjük.
Maximum 6 havonta ajánlott.Meg az se mindegy hány wattos cpu van benne,sok gyártó ugyanazt a hűtőt teszi egy kis Pentiumra mint egy I5-re,holott utóbbi 2-2,5-szer annyi hőt termel.
De nem akarok szakmai fórumot csinálni SportMotorból..