Nem akarok okosnak látszani, mert nem is vagyok az , de szerintem ez baromság.
Mi az hogy, ezen a fordulaton az ásványi ken a legjobban? Ezt a lámer dumát.
Csak egy példa: ha jól tudom a forma1-es kocsikba 0w-30-as szintetikus olajat tesznek, pedig ott a fordulat 20000 környékén jár.
Arról van csupán szó, hogy az ásványi olajok jellemzően(általában), az előforduló olajhőmérséklet tartományban viszkózusabbak(sűrűbbek) mint a szintetikus olajok.
Én úgy tudom, hogy a Yamahák lazán vannak illesztve, ezért kell beléjük sűrűbb olaj.
És szerintem azért kell 6000-ként cserélni az olajat, mivel lazább motor -- jobban szennyeződő olaj. Plusz még az ásványi olaj hamarabb elhasználódik, kevesebb tartalékkal rendelkezik mint egy szintetikus, ezért is kell sűrűbben cserélni.
Az rendben van, hogy a szervízfőnök a tapasztalatok alapján legjobbnak vélt olajat ajánlja, csak ne hülyeségekkel magyarázza azt meg.
Akkor olyan 7500-7800 Ft/4 liter. Annak jó aki közel van a Louis-hoz, de ez a 9000-es ár nem rosz, ha nem kell messzire menni érte, bár már ugrott így hogy Castrol GP kell bele az meg 1700/ liter, még jobb .
1. A sport motorokhoz a Yamaha gyár nem javasol szintetikus olajat. Az R1-hez 20W50-es ásványi olajat ajánlok ( 6000 Km-enként cseréld)
Ha nem hajtod, vagy télen sokat jársz, akkor 10W50-es félszintetikus olajat tegyél bele.
Üdvözlettel a Szervíz.
2.A motorkrékpár olajok, nem ugyanolyan mint az autóba valók, mert más a terhelés, más a kenési szükséglet.
Az autóba a legjobb olaj a legdrágább. A motoroknál a tapasztalat az, hogy ezen a fordulaton a legjobb kenést az ásványi olaj biztosítja. Persze az olaj cégek a legdrágább olajat tolják.
Szóval, ha hajtod akkor Casrol GP20W50, vagy Motul 3000 20W50.
Itt nem a legolcsóbb a leggyengébb, hanem ez az alkalmas olaj.
A 10000 km-es szerviz intervallumot utcai motorokra ajánljuk, a sportmotorokra a 6000-es olajcsere időszakot tartsd be.
ttel: Szerviz
A helyszíni eltűnik miután befizetted, ha nem fizetted be akkor persze nem. A pontok pedig 2 év és már tűnnek is el, persze nem egyszerr, hanem mindegyik akkor mikor a 2 éve lejárt, hacsak össze nem szeded a 18-at.
Mi az hogy, ezen a fordulaton az ásványi ken a legjobban? Ezt a lámer dumát.
Csak egy példa: ha jól tudom a forma1-es kocsikba 0w-30-as szintetikus olajat tesznek, pedig ott a fordulat 20000 környékén jár.
Arról van csupán szó, hogy az ásványi olajok jellemzően(általában), az előforduló olajhőmérséklet tartományban viszkózusabbak(sűrűbbek) mint a szintetikus olajok.
Én úgy tudom, hogy a Yamahák lazán vannak illesztve, ezért kell beléjük sűrűbb olaj.
És szerintem azért kell 6000-ként cserélni az olajat, mivel lazább motor -- jobban szennyeződő olaj. Plusz még az ásványi olaj hamarabb elhasználódik, kevesebb tartalékkal rendelkezik mint egy szintetikus, ezért is kell sűrűbben cserélni.
Az rendben van, hogy a szervízfőnök a tapasztalatok alapján legjobbnak vélt olajat ajánlja, csak ne hülyeségekkel magyarázza azt meg.