És olyan hibajelenséggel találkozott e már valaki hogy a vezérműtengelyek és a siklócsapágyaik kikoptak és ez csúnya morgó hangot produkált? :D Ugyanis az egyik 750-es blokkomnak a vezérlése az eléggé oda van, ha el van takarítva a tengely és a fészkeik (és a szelepek kiszedve hogy ne feszítse semmi) akkor kézzel érezhetően és szemmel láthatóan kotyog a leszorított bilincsek mellett. Nyilván ugye teljesen összeszerelve feszíti a vezlánc és a szelepek is nyomják felfelé, tehát úgy nem igazán észrevehető. De ezt se igazán értem mi okozhatta, pedig Motul 5100 10W40-el volt használva, nem lett agyon gyilkolva. És egyenlőre egyedül vagyok akinek ilyen tüneteket produkált egy FZ/FZR.
Szóval ami a hengerfejhez van csavarozva és amire az ilyen (csak a normális) gumipogácsa jön rá és arra ugye a karbisor... nos én nem láttam semmi mást csak a motorkódot beleöntve, bár tény hogy nem vizsgálgattam....
Nem tudom hogy létezik e fojtott változat a szívócsonkokból. Esetleg ha egy belső átmérőt tud valaki nekem mondani hogy mekkora átmérővel kellene rendelkeznie akkor azt megköszönném.
Most hogy mondod elbizonytalanodtam, lévén a gyári FZ blokkom az 2MG Holnap megnézem a pontos kódot, ma már nem botorkálok ki a műhelyig.... a lényeg az viszont az hogy a natúr 1000 nem az EXUP
Bocsi ha faszságot írtam
Nem az exup... 2GM... ugyan az a sima Genesis mint PUPUnak a Bélus... A komplett kábelkorbácsot kicseréltem az 1000-es kábelkorbácsra CDI-vel és gyújtótrafókkal és műszerfallal meg kormánykapcsolókkal együtt. CDI és gyújtótrafót már cseréltem mert volt itthon másik, de igazából nem vettem észre semmi változást.
Kompressziót nem mértem, mivel nem rég lett összefűzve a blokk, és a gyűrűhézagok a gyári alapméreten voltak, a hengerek falai is szépek, és olajfüst sincsen, sem szag.... Igazából egy rengeteget állt blokkról van szó amiben összesen 30.000 km volt, valahol egy osztrák garázsban állt majd 20 évet. Így ebből kiindulva én a kompresszióhiányt kizárnám és nem is mértem, de igazából nem tudhatom biztosra, holnap vagy holnapután rámérek azért. Karburátoron szinkron lett csinálva, és mint írtam rengeteg fúvóka variációt kipróbáltam de nem igazán értem mi a probléma. Az a gyanús nekem hogy ez a karburátorsor eredetileg egy FZR 1000 Genesis karbisor (egy másik motorblokké ami hajtókaros lett) Ez nekem úgy ahogy volt, az 1000-es fúvókákkal a 750-esen tökéletesen működött.... az 1000-es blokk pedig a 750-es fúvókáival működik jobban... szóval katyvasz az egész. A saját karburátorsora is megvan a blokknak, de sajnos úgy bele van halva a benzin hogy nem sikerült még máig sem kitakarítani semmivel sem.
Karbibeállitás rossz lehet ha 8ezer után nem pörög fentebb ...... de egy kompresszio mérés eredményét is megnézném legelsö sorban mivel ha 3ezer alatt nem tartja az pont ennek a jele ! Öcsémnek is van egy kawaja amiben 6 bar van mint kiderült a méréskor és 3ezer felett mint a rakéta és megy vele csak épp 3ezer fordulat alatt haználhatatlan a gép !
Sziasztok!
Valaki esetleg tudja hogy az FZ 750 és az FZR 1000 légszűrőház között van e valami különbség? Átalakítottam az FZ-met, kicseréltem a blokkot egy 1000-es blokkra, de valahogy nem akar úgy menni ahogy kellene neki. Erősebb mint a 750, de 3000 alatt dadog és köhög, eléri a 3000-et onnantól seggberúg és megy, viszont 5. fokozatban olyan 8.000-es fordulaton már elfogy, a kilométeróra max 230-240-et mutatott... attól azért jobban kéne neki menni, és lehet érezni is hogy valami miatt elfogy a motor. A blokk amúgy egyben van, szelephézag frissen állítva és értéken vannak, karbisor a gyárija, már próbáltam mindenhogy fúvókázni, kissebbre, nagyobbra. A Gyári alapméretes fúvókákkal rosszabb, jelenleg a kissebb méretű (fz 750 gyári méretű fúvókái) vannak bennt, ezzel a legjobb, de valahogy nem áll össze a kép, a gyári fúvókákkal jobban kellene menni, és nem pedig elfogyni 220-nál pláne nem óra szerintis 220-nál. Kipuff egy nyitott Raptor rendszer van rajta, de gyári dobbal szintén rosszabb. Mi tud ilyen problémát okozni? (ezért gondoltam már a légszűrőházra, mert ugyan elvileg a saját légszűrője, de ugyan az mint az FZ 750 ház és szűrő, tehát.... nem tudom.
Nem akarok vészmadár lenni de nekem a kislánckerék csapágya ugyanez a tünetet produkálta ! Gázra meg motor fékre kerregett meg a végén már recsegett is ! Azért van difihang mert a fogaskerekek már nem passzolnak annyira amikor már kicsit tud mozogni a csapágy ! Igy látatlanban modnom ezt , egy ránézést megér !
Bocsi ha faszságot írtam
Ha nem tévedek, ezek az 1000 Genesis motorkódok.
Valaki esetleg tudja hogy az FZ 750 és az FZR 1000 légszűrőház között van e valami különbség? Átalakítottam az FZ-met, kicseréltem a blokkot egy 1000-es blokkra, de valahogy nem akar úgy menni ahogy kellene neki. Erősebb mint a 750, de 3000 alatt dadog és köhög, eléri a 3000-et onnantól seggberúg és megy, viszont 5. fokozatban olyan 8.000-es fordulaton már elfogy, a kilométeróra max 230-240-et mutatott... attól azért jobban kéne neki menni, és lehet érezni is hogy valami miatt elfogy a motor. A blokk amúgy egyben van, szelephézag frissen állítva és értéken vannak, karbisor a gyárija, már próbáltam mindenhogy fúvókázni, kissebbre, nagyobbra. A Gyári alapméretes fúvókákkal rosszabb, jelenleg a kissebb méretű (fz 750 gyári méretű fúvókái) vannak bennt, ezzel a legjobb, de valahogy nem áll össze a kép, a gyári fúvókákkal jobban kellene menni, és nem pedig elfogyni 220-nál pláne nem óra szerintis 220-nál. Kipuff egy nyitott Raptor rendszer van rajta, de gyári dobbal szintén rosszabb. Mi tud ilyen problémát okozni? (ezért gondoltam már a légszűrőházra, mert ugyan elvileg a saját légszűrője, de ugyan az mint az FZ 750 ház és szűrő, tehát.... nem tudom.
http://youtu.be/XtuDbUk-QxQ