Számomra ez nem hihető hogy szándékosan úgy csinálják ne lehessen házilag javítani és drágább legyen a jármű... Ez valami urban legend lesz, össze esküvés elmélet nem szabad felülni az ilyeneknek ezeket ne kajáld be László.
A lényege az, hogy egy gázkeverék hőtágulása más, mint egy azonos tulajdonságú "egyfajta" gázé. A nitrogén a sűrűségéből kifolyólag kevésbé érzékeny a hőmérséklet változásra és
mint semleges gáz, nem tartalmaz oxidáló elemeket sem, amik a fém/gumi felületekkel reakcióba léphetnének. (a hélium lenne a legjobb, csak az egyrészt baromi drága, másrészt a "ritkasága" miatt még a gumicső anyagszerkezetén is képes átszivárogni és meglépni)
A levegővel pl. az a baj, hogy a simán kompresszorral/pumpával belenyomott légköri levegőnek oxigén és nedvességtartalma is van. (az oxigén nyomás hatására erősen felmelegszik)
Nem utolsó szempont, hogy a nitrogén az egyik legolcsóbb semleges gáz, palackból töltve teljesen száraz és tiszta.
Mikor az első kísérletnél kifúrtam a gázteret és megcsináltam szelepesre, egy kicsi szisszenéssel távozott a gáz, semmi extra. Aztán felnyomtam 5 bárra nitrogénnel...... semmi, löttyedt fos volt. 10 bár...ugyanaz. 20 bár..valami van de még mindig összeesik terhelésre. 30 bárig volt jó reduktorom, azzal jó lett, de később utána járva meglett, hogy 35 bár NITROGÉN nyomás van bennük.
A GTR központi rugója viszont valahogy másképp van kialakítva/méretezve, ugyanis levegővel 0,5-4 bár között lehet állítani a keménységét. (és egy szeleppel az olaj csillapítását 4 fokozatban)
Mit tervezel, szétszedted a telót?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volvo/v50/volvo_v50_2_0_d_momentum_136_le_megkimelt_allapot-16374747
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/c_160/mercedes-benz_c_160_sportcoupe-17030115
https://www.kepesmotor.hu/bmw-...
mint semleges gáz, nem tartalmaz oxidáló elemeket sem, amik a fém/gumi felületekkel reakcióba léphetnének. (a hélium lenne a legjobb, csak az egyrészt baromi drága, másrészt a "ritkasága" miatt még a gumicső anyagszerkezetén is képes átszivárogni és meglépni)
A levegővel pl. az a baj, hogy a simán kompresszorral/pumpával belenyomott légköri levegőnek oxigén és nedvességtartalma is van. (az oxigén nyomás hatására erősen felmelegszik)
Nem utolsó szempont, hogy a nitrogén az egyik legolcsóbb semleges gáz, palackból töltve teljesen száraz és tiszta.
A GTR központi rugója viszont valahogy másképp van kialakítva/méretezve, ugyanis levegővel 0,5-4 bár között lehet állítani a keménységét. (és egy szeleppel az olaj csillapítását 4 fokozatban)
http://youtu.be/e_yAxlX5tRY