lumbergh ajálott, hogy állítólag tudsz szerezni Leo Vince kipufogókat. A Pardi-tól veszed vagy más forrásból?
Tudnál szerezni nekem 2005-ös ZX-636 -hoz egy EVO2 alu dobot?
Ok, persze, Amerika. (Félreértések miatt nem vagyok USA-mániás, viszont egyes számú felvevő piac, ezért onnan vettem az árakat).
Tény, hogy EU árak magasabbak (mondjuk .de piacot nem nézek motorok esetén: az ottani biztosítási szabályok miatt egy elég spec. régió a régión belül számít).
Amire probáltam rávilágítani, hogy a konkurencia árképzése konzisztensebb, ha nem is ugyanaz a szint, de nagyságrendileg azonos.
De csak számoljunk: ~9100 USD*, ~1985e HUF (218-nyal, de par hete még 202-208 volt), +20%+regadó ~ 2.6M. (Járulékos költségek mint szállítás? JPN - USA sztem többe kerül mint JPN - EU - bár nem t"om hol van az eu-i Y raktár).
* ez ugye MSRP, tehát benne van ott is minden ami kell...
De ahogy mondtad, "Europa". Egyre kevesbé tetszik ez a brüsszeli, ész nélküli belepofázás mindenbe:
legyen kevesebb motoros-baleset (persze legyen, de ne annak az árán, hogy butított vasakat kapunk, többet ellenőriznek minket), nem tetszik a Microsoft (egyébként nem tetszik, de...), etc.
(Bocs, ugy tűnik minnél inkább részleteiben vizsgálom a kérdést, annál inkább offolok.)
Ja és ne menjünk flame.hu-ra, nem kötözködök, csak a véleményem...
A konzekvencia egyébként is az, hogy várni kell egy-két évet.
kösz a definíciót! ismét gazdagodtam, majd elsütöm msn közben 1-2 informatikius havernak. leesik az álluk
mindenesetre IMHO (kicccsiiiit!! ) nem az usa piacot kéne nézni, mert ott aztán egészen más minden, főleg a japán motorok megítélése. meg pl 19 835 USD egy "alap" 2006-os mustang
európában hasonló a helyzet - regadóval már meg is van a hazai listaár.
Egyetértek azzal, amit irtál, talán túl drasztikusan fogalmaztam. Spec. az általad említett fékek különbözőek, az R1-en radiális nyergek vannak. Mindenesetre követve az előző számításokat: amikor az FZ1S 2.8M volt, akkor a FZS1000 ~2.2M. Az árkülönbség cca. 600e HUF, ami azért egy kicsit soknak tűnik. Persze meg lehet indokolni közgázos fejtegetéssel, lehet utalni a Yamaha árképzésére, de azé" ez még mindig sok. Főleg, hogy csak ~10%* különbség van a közte és az ezres gixer közt (az meg szerintem a csúcs)
Az alkatrészárakat persze figyelembe lehet venni, de itt meg én veszem elő a közgázt, tömegtermélést illetve nem új alkatrészeket emlegetve.
Felejtsük el egy pillanatra a regadót (na azért ez nem egyszerű...), referálnék a legnagyobb piacra:
Honda VFR800 USD 10,499
ST1300 USD 13,999
VTR1000F USD 9,299
Yamaha FZ1S USD 9,099
YZFR1 USD 11,299
Fenti kis listával (közölt árak az ami lapokon) csak azt akartam mondani, hogy a legjobb marketing a megfelelő ár. Persze tudom én, hogy el kell tartani a magyar Yamahásokat is, de azért...
Na a lényeg: csorgatjuk a nyálunkat, nagyon tetszik a gép , csak az ára nem...
*-K5-ös modell, a "K6-os ugyanaz a fényezéstől és az ártól eltekintve.
és minek a rövidítése az imho? akkor boncolgassunk ja, és ha a szakmai berkekbe jutottunk, akkor ez ekvivalens az szvsz-szel? vagy az mást jelent? látszatra olyan, és azt sem fejtettem még meg
visszatérve a kérdésedre, és olyan 2,6-ra teszem a (számomra) reális értékét a vasnak regadóval, forgalomba helyezve. persze ez nem akadályozna meg abban, h ha most belibbenne egy tündérke 3milkával, akkor az első dolgom egy Y szalonba vezessen. na ezt jól megfogalmaztam, de értitek..
Húúú srácok ilyen bonyolult kérdést tettem volna fel?
Gyönyörű körmöndatok ezek és benne persze minden igazság.
Ja az IMHO az számítógépes környezetben használt "szerény véleményem szerint" jelent. Asszem. Mert ezt meg mán én taultam rég
Az árak nagyjából közel vannak egymáshoz, de még sok vélemény érdekel.
azért az nem úgy megy, h a raktárból leporolok pár féket, kereket, blokkot, préselek egy vázat és kész az új motor. kurva sok fejélesztés és tesztelés, h mindez együtt faszán működjön. a fékek és társai egyébként is beszállítóktól vásároltak, azokat nem a Y fejleszti. veszik a befecskendezést, az elektronikát, a kereket, a mindent. ezeknek össze kell állniuk - na az a fejlesztés. plusz ami sok még a design, meg a horror a marketing.. emellett ugye át kell állítani a csilliárd yen értékű gépsorokat, amiket 4 évenként cserélni kell, etc... tehát az új motor eredendően drága..
nem azt mondtam, h a kereskedő játszik az árakkal, nekik nyilván megadott mozgásterük van. és ha úgy működik, mint az autókereskedelem, akkor ráadásul rizikós is, mert az év végi számok alapján kapnak visszatérítést.
nyilván a gyártó és az importőr szabja meg az árakat. ha belegondolsz, abszolút racionális - x db-ot tok legyártani, magas a kereslet, akkor úgy maximalizálom a profit, ha az elején drágábban adom. ennyi. a mobiltelefonálás költsége 5 éve is ugyanannyi volt, mint ma, ugyanazok a tornyok álltak (persze ez túlzás), mégis 6x annyiért beszéltünk. piac lefölözése árstratégia. nincs is ezzel semmi baj, csak alkalmazkodni kell hozzá, és megvárni, amíg a termék életgörbén oda heylzkedik az áru, ahol optimális számodra az ára. vagy valami ilyesmi, rég tanultam. na most jól meg közgizdultam a dolgot
Hát ha megnézzük a konkurenciát, akkor pl. egy Aprilia Tuono 5 év garanciával és két darab Akrapovich dobbal kerül 2,6 millába, akkor az FZ1 kicsit húzós. Ráadásul amik a Tuonon vannak kerekek, fékek, stb. nem semmi darabok. Lehet most lehurrogtok, hogy egy szutyok olaszt hasonlítok egy Yamahához, no de akkor is.
Reálisan nekem a fejidomos változat, meg amit adnak hozzá ajándékokat, plusz reg adó és forgalomba helyezés megérne 2,5-öt mondjuk. Csakhogy eddig várni kell egy pár évet.
ui.: az Egrus dobomról a képkészítés folyamatban van (mindig otthon felejtem a fotómasinát)
Tekintsünk el a spekulánsok árfolyam-machinációitól.
Az ár akkor 2.8M. Vegyük le a szezonkezdetből adodó ~200e Ft-ot. Marad 2.6M: mivel új modell, fejlesztések*, re-design, a Yamaha prémium márka, mondhatni ez reális ár - egy ideig.
* a fejlesztészekhez csak annyit, hogy a vázon kívül nem sok újdonság van a mociban, mivel max. átkonfigurálták az R1 egységeit (azaz olcsóbbra cserélték, elhagytak egyes dolgokat belőle), de azok fejlesztését már az R1-esek kifizették...
Ez a "modellfrissités" duma ebben a kategóriában parasztvakítás, IMHO.
Bár ez nem változtat a tényen: nagyon szép lett, és a szerencsések szerint "durva" is.
Én a sajátomra is kíváncsi vagyok
Sem YW-ék sem más kereskedők nem tehetnek róla sajnos hogy ilyen az ára. Bár úgy lenne ahogy mondod. A csoportos kedvezménnyel nem is lenne baj egyből de nem hinném hogy mondjuk esne egy 3-500 ezret az ára. Vagy mennyit? Tényleg! Körkérdés: Kinek mennyit érne meg az FZ1???
Persze vegyük figyelembe a technikai újításokat és reálisan gondolkodjunk. Nekem az S verzió 2,7M -nál lépi át a lélektani határt és 2,5ért esne igazán jól.
az ez inkább a nem követendő példa
Látom már megtaláltál minket telefonon is. Küldöm az email meg még hívlak is ráadásul oksa?
lumbergh ajálott, hogy állítólag tudsz szerezni Leo Vince kipufogókat. A Pardi-tól veszed vagy más forrásból?
Tudnál szerezni nekem 2005-ös ZX-636 -hoz egy EVO2 alu dobot?
kawarider@freemail.hu
Üdv.
http://img.tar.hu/calipso/img/20944932.jpg#3
http://img.tar.hu/calipso/img/20944931.jpg#3
http://img.tar.hu/calipso/img/20944930.jpg#3
http://img.tar.hu/calipso/img/20944929.jpg#3
Tény, hogy EU árak magasabbak (mondjuk .de piacot nem nézek motorok esetén: az ottani biztosítási szabályok miatt egy elég spec. régió a régión belül számít).
Amire probáltam rávilágítani, hogy a konkurencia árképzése konzisztensebb, ha nem is ugyanaz a szint, de nagyságrendileg azonos.
De csak számoljunk: ~9100 USD*, ~1985e HUF (218-nyal, de par hete még 202-208 volt), +20%+regadó ~ 2.6M. (Járulékos költségek mint szállítás? JPN - USA sztem többe kerül mint JPN - EU - bár nem t"om hol van az eu-i Y raktár).
* ez ugye MSRP, tehát benne van ott is minden ami kell...
De ahogy mondtad, "Europa". Egyre kevesbé tetszik ez a brüsszeli, ész nélküli belepofázás mindenbe:
legyen kevesebb motoros-baleset (persze legyen, de ne annak az árán, hogy butított vasakat kapunk, többet ellenőriznek minket), nem tetszik a Microsoft (egyébként nem tetszik, de...), etc.
(Bocs, ugy tűnik minnél inkább részleteiben vizsgálom a kérdést, annál inkább offolok.)
Ja és ne menjünk flame.hu-ra, nem kötözködök, csak a véleményem...
A konzekvencia egyébként is az, hogy várni kell egy-két évet.
mindenesetre IMHO (kicccsiiiit!! ) nem az usa piacot kéne nézni, mert ott aztán egészen más minden, főleg a japán motorok megítélése. meg pl 19 835 USD egy "alap" 2006-os mustang
európában hasonló a helyzet - regadóval már meg is van a hazai listaár.
Egyetértek azzal, amit irtál, talán túl drasztikusan fogalmaztam. Spec. az általad említett fékek különbözőek, az R1-en radiális nyergek vannak. Mindenesetre követve az előző számításokat: amikor az FZ1S 2.8M volt, akkor a FZS1000 ~2.2M. Az árkülönbség cca. 600e HUF, ami azért egy kicsit soknak tűnik. Persze meg lehet indokolni közgázos fejtegetéssel, lehet utalni a Yamaha árképzésére, de azé" ez még mindig sok. Főleg, hogy csak ~10%* különbség van a közte és az ezres gixer közt (az meg szerintem a csúcs)
Az alkatrészárakat persze figyelembe lehet venni, de itt meg én veszem elő a közgázt, tömegtermélést illetve nem új alkatrészeket emlegetve.
Felejtsük el egy pillanatra a regadót (na azért ez nem egyszerű...), referálnék a legnagyobb piacra:
Honda VFR800 USD 10,499
ST1300 USD 13,999
VTR1000F USD 9,299
Yamaha FZ1S USD 9,099
YZFR1 USD 11,299
Fenti kis listával (közölt árak az ami lapokon) csak azt akartam mondani, hogy a legjobb marketing a megfelelő ár. Persze tudom én, hogy el kell tartani a magyar Yamahásokat is, de azért...
Na a lényeg: csorgatjuk a nyálunkat, nagyon tetszik a gép , csak az ára nem...
*-K5-ös modell, a "K6-os ugyanaz a fényezéstől és az ártól eltekintve.
visszatérve a kérdésedre, és olyan 2,6-ra teszem a (számomra) reális értékét a vasnak regadóval, forgalomba helyezve. persze ez nem akadályozna meg abban, h ha most belibbenne egy tündérke 3milkával, akkor az első dolgom egy Y szalonba vezessen. na ezt jól megfogalmaztam, de értitek..
Gyönyörű körmöndatok ezek és benne persze minden igazság.
Ja az IMHO az számítógépes környezetben használt "szerény véleményem szerint" jelent. Asszem. Mert ezt meg mán én taultam rég
Az árak nagyjából közel vannak egymáshoz, de még sok vélemény érdekel.
azért az nem úgy megy, h a raktárból leporolok pár féket, kereket, blokkot, préselek egy vázat és kész az új motor. kurva sok fejélesztés és tesztelés, h mindez együtt faszán működjön. a fékek és társai egyébként is beszállítóktól vásároltak, azokat nem a Y fejleszti. veszik a befecskendezést, az elektronikát, a kereket, a mindent. ezeknek össze kell állniuk - na az a fejlesztés. plusz ami sok még a design, meg a horror a marketing.. emellett ugye át kell állítani a csilliárd yen értékű gépsorokat, amiket 4 évenként cserélni kell, etc... tehát az új motor eredendően drága..
nyilván a gyártó és az importőr szabja meg az árakat. ha belegondolsz, abszolút racionális - x db-ot tok legyártani, magas a kereslet, akkor úgy maximalizálom a profit, ha az elején drágábban adom. ennyi. a mobiltelefonálás költsége 5 éve is ugyanannyi volt, mint ma, ugyanazok a tornyok álltak (persze ez túlzás), mégis 6x annyiért beszéltünk. piac lefölözése árstratégia. nincs is ezzel semmi baj, csak alkalmazkodni kell hozzá, és megvárni, amíg a termék életgörbén oda heylzkedik az áru, ahol optimális számodra az ára. vagy valami ilyesmi, rég tanultam. na most jól meg közgizdultam a dolgot
mindettől fgletünk kurvára kell az fz1, baszki!!
Reálisan nekem a fejidomos változat, meg amit adnak hozzá ajándékokat, plusz reg adó és forgalomba helyezés megérne 2,5-öt mondjuk. Csakhogy eddig várni kell egy pár évet.
ui.: az Egrus dobomról a képkészítés folyamatban van (mindig otthon felejtem a fotómasinát)
Az ár akkor 2.8M. Vegyük le a szezonkezdetből adodó ~200e Ft-ot. Marad 2.6M: mivel új modell, fejlesztések*, re-design, a Yamaha prémium márka, mondhatni ez reális ár - egy ideig.
* a fejlesztészekhez csak annyit, hogy a vázon kívül nem sok újdonság van a mociban, mivel max. átkonfigurálták az R1 egységeit (azaz olcsóbbra cserélték, elhagytak egyes dolgokat belőle), de azok fejlesztését már az R1-esek kifizették...
Ez a "modellfrissités" duma ebben a kategóriában parasztvakítás, IMHO.
Bár ez nem változtat a tényen: nagyon szép lett, és a szerencsések szerint "durva" is.
2,3 meg amikor a YW-s Kornél a haját tépné hogy "na megint mit akarok"
Sem YW-ék sem más kereskedők nem tehetnek róla sajnos hogy ilyen az ára. Bár úgy lenne ahogy mondod. A csoportos kedvezménnyel nem is lenne baj egyből de nem hinném hogy mondjuk esne egy 3-500 ezret az ára. Vagy mennyit? Tényleg! Körkérdés: Kinek mennyit érne meg az FZ1???
Persze vegyük figyelembe a technikai újításokat és reálisan gondolkodjunk. Nekem az S verzió 2,7M -nál lépi át a lélektani határt és 2,5ért esne igazán jól.