Kedves Lum!
Merre? Gomba, Gödöllő,Hatvan, Salgótarján, Vác, Bp., GOmba
Mennyit? Pár órát és jó pár km.
Milyen idő? Qrva jó!
Útviszonyok? Hideg és poros aszfalt.
Pici szépséghiba: a Honda cbr 1100-est közkedvelt barátom Monoron egy kátyús szakasznál megfektette. Bal oldali burkolat darabokban, motor oldaldekni kilukadt, olaj elfolyt. Manusnak semmi baja ( még szerencse )
Nagyon sok " sorstárssal " találkoztunk, jó érzés volt.
Ajánlom neked is ezt az útvonalat, nagyon izgalmas és sokrétű.
Basszus! Elhiszed hogy egy ujjal gépelem be ezt a hosszú szöveget?! Nincs véletlenül
gépírótanár ismerősöd?
Háj Lumberg!
Az az igazság, hogy a lakhelyemtől 1 km-re van egy Yamaha szalon, 3 éve ott vettem as FZS 600-at, jóban vagyok a srácokkal. Bármikor kipróbálhatom az FZ 1-et (amit nem fogok kihagyni!!!) de azt hiszem 10-15 perc tesztvezetés nem ad lehetőséget minden oldalról megismerni egy gépet. Valamint vannak egyéb tényezők is, amik számomra fontosak, pl: tartósság, szervizköltségek, fogyasztás, tipushibák, stb. Igazándiból azt kellene mérlegelnem, hogy amennyi lóvét hozzá kellene csapni a mostani mocim piaci árához, annyival többet ér-e az FZ 1. Ráadásul nekem az FZ 1 FAZER tetszik, az még drágább!
én is szemezek az fz1-gyel, de gyakorlati tapasztalata sztem még senkinek sincs. ápr 1-2 nyílt 7vége a yamaha world-nél, tesztvezetéssel!! jelentkezni kell időpontért.
Van-e valaki itt a fórumosok között, aki már most FZ 1 ill. FZ 1 FAZER tulajdonos??? Nekem nagyon bejönnek, kiváncsi lennék egy kis tapasztalatra, mielőtt belevágnék az új moci vásárlásába. Nem egy ólcsóság, vajon megér ennyit????
Sziasztok Fazeresek. Én még új vagyok itt a fórumon, most regisztráltam, de 3 éve Fazert nyüstölök. FZS 600-asom van. Az olaj témához annyit szeretnék hozzászólni, hogy full szintetikus, ill. vékony olaj nem a legjobb választás / pl. Castrol R4/, mert a sebváltó is egy kicsit keményebb, csattogósabb lesz tőle. Egyébként a gépkönyv szerint is sima ásványi alapú olaj való bele.
Karminak igaza van de pár kiegészítés adassék meg nekem. igaz turbós autóhoz de én is eléggé belemerültem az olajkérdésbe... mindkét szám a viszkozitásra utal, itthon nincs túl hideg, a 10w bőven elég (az ótókámhoz 0w-30 a gyári olaj), ez kb -10°C dermedési pontot jelent. a másik szám a melegoldali viszkozitás, ez azt mutatja hogy 100 °Con milyen viszkozitással rendelkezik az olaj, tehát nem azt hogy mekkora hőmérsékletet bír el... a 0w-30 egy "vékony" olaj, a 20w-60 meg egy vastag... ettől még a 0w-30 lehet hogy magasabb hőmérsékleten fog megégni...
Túró-nak igaza van 10W-40- est javaslok én is ( bár még csak jövő héten lesz meg a gépem), mivel ez a két szám "10-40" a viszkozitásra utal, a kisebbik a "hidegtűrését" mutatja, tehát, hogy milyen hőmérsékleten kezd sűrűsödni, mézszerűvé válni, az olaj, a nagyobbik a "melegtűrését", tehát, hogy hány fokon veszti el a kellő viszkozitását az olaj. A számok nem hőmérsékletet jelentenek, ezek mutatószámok.
Tehát minél kisebb az alsó, és minél magasabb a felső érték, annál szélesebb tartományban használható a kenőanyag.
Sziasztok!
Mostanában lett egy FZS600 Fazerem, meg a kockalámpás 2001-es!
Az lenne a kérdésem az ilyen gépet hajtókhoz, hogy ki milyen olajat használ bele, mik vele a tapasztalatok? Elvileg a 10W40 és a 20W50 is jó bele, melyiket érdemes? Nem csattogósabb-e a 10W40-estől, bírja-e a hajtást a 20W50? Félszintetikusban gondolkodom főleg! Ja és túra, szerpentin, és max 2 pálya per év, ezért nem akarok fullszintet.
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv!
Az útvonal még nem konkrét, gyakorlatilag bármi lehet, úgyis az a lényeg, hogy menjünk! Szóval lehet írni ötleteket is (hegyi szerpentinek kizárva - lásd: késői olvadás, bizonytalan útfelület). Péntek délutánig kiderül pontosan a dolog! Semmi durvulásra nem kell számítani, csak egy nagy, közös évkezdő gurulásra kb max. 150-200 km távon. esetleg hosszabban, de ha így lesz, azt megírom.
Aki jönne, annak: lista bemásol, név beír, és hadd szóljon!
kurva jól esett. ahogy írta fóka is, lehetne már melegebb is, h rendesen tapadjanak a kerekek, de határozottan kellett a tegnapi futam ha felmelegszik minden, akkor megyünk hegyen-völgyön-szerpentinen, az lesz az igazi!!!
A fékbetétek kopásáról sajnos nincsenek használható adataim, de konkrétan igen sokat használtam a féket " intenzíven "!