Mondja ezt valaki.
Mondjuk szerintem valami félreértés van, szerintem mi nem egyről beszélünk.
A tavalyi első hat hónapban a 365 darab fix és 160 mobil készülékből álló hazai traffipax-hálózat személyautók esetében 192 682 darab gyorshajtást rögzített, teherautók és buszok esetében pedig 3734 darabot. https://www.napi.hu/magyar_gaz...
Tehát évi közel 400.000 ezer szabálytalankodót kaptak el.
tehát nem négyet, nem négyszázat. 400.000-t!!!!
Amúgy az előző problémádra is ott a válasz:
160 mobil, legyen kettő-kettő rendőr egy készüléknél, az 320 rendőr az egész országban, ha mindegyik mobilt használják, azzal szemben, amikor azt vizionáltad, hogy a közlekedési rendőrök fele pénzbehajtó.
320, leírom még egyszer, hogy érthető legyen.
320!
És hogy ne kelljen kikeresned, majdnem 36.000 a hivatásos rendőrök száma jelenleg az országban, vagyis szinte pont 1% aki traffizik a számok alapján.
Szerintem normális dolog gödörből mérni, meg kukába szerelt géppel, meg minden, mert ne csak akkor legyen betartva a kresz, ha látjuk a reddőrt, hanem. Ha ott sincs, akkor is. Meg a reddőr gatyába is legyen reddőr! Legyen megfizetve, de válogatva is!
Mindamellett balesetveszélyes helyre kitenni őket világító kabátban, füsttel a fejük felett bizonyosan csokkentiza balesetek számát az adott helyen a kérdéses időszakban (amíg ott buziskodnak)
Ezzel együtt csatlósai a politikának, az államnak, mert geci könnyen lehet velük pénzt beszedetni,nyilván nem is fogják kihagyni ezt a lehetőséget, lett lészen ez szimpatikus nekünk gyorshajtókra, avagy sem.
A gondolatébresztő része ennek számomra az, hogy mindezen beszedett tonnányi pénz ellenére kétszámjegyű km fér bele egy napra járőrözésre, és nem egyedülálló módon szomszéd falvakban is kóricálni kell nekik, mert nincs annyi autó és járőr, hogy pl egy pincesoron, vagy akárhol legyen esélyük elfogni a gazembereket. Értem ezt úgy, hogy csúnyán eltolódott a figyelem (részükről) a könnyű pénz/kevés munka irányába. És pontosan ezért szarják le a szabsot (50-63 km/h, 90-108 km/h, 130-145 km/h), mivel azzal macera van, meg kell állítani, intézkedni kell, és azt is kurva szabályosan, mert a mandró ki van fenve a youtuberól, meg mindenhonnan, hogy az intézkedésnek hogy kell kinézni, sapka hogy álljon, stb, különben támadható lesz és érvénytelen.
Marad tehát az eggyel feljebbi kategória, mikor is elég kitenni a kemerát, beállítani a fentebb leírt határértéket, aztán megzabálni a fánkot, meg tűrni az utálkozó nézéseket, mutogatásokat, köpködést.
Valljuk be, ha Csitát odaláncolom a kemera lábához, két nap múlva egyedül csinálja...
Döntse el mindenki, hogy ezzel meg akarjuk-e menteni a szegény megtévedt, ittas, jogsi nélkül autózó, túlrakodott, rossz műszaki állapotú kocsikkal mászkálós, gyorshajtó, avagy ezek mindenféle faktoriálisaival élő sofőröktől a többi embert, vagy beszedjük a gempát és veszünk még pár védát, hogy tudjunk átlagsebességet mérni.
Ja, és ha lehet, vegyünk még el jogot az intézkedő közegtől, nehogymá érvényesíteni tudja, amire feleskedtük
Na végeztem a szarással, itt abbahagyom...
De..érdeke..mivel van erre is előirányzat..és a közigből befolyt egy része visszamegy.. nemhiába hallani hogy mostantól megint rejtve mérünk, mert akkora nagy szükség van rá..kevés a befolyt gempa..több kell, ilyen egyszerű az egész.
Az hogy elkened az abszolúdt gyorshajtást amit mérnek, meg a nem mérhető csak utólag megállapított relatív gyorshajtást, mintha az egy dolog lenne az hidd el minden csak nem valós dolog, erről a moszkvai hír jut eszembe, amikor náluk Ladát osztogatnak..
A fele is pont elég arra, hogy tényleg ne azzal törődjenek a megmaradtak, amit az átlagemberek elvárnak tőlük
A pénz a költségvetésbe folyik be, a rendőrségnek tehát fiskálisan nem érdeke ez.
A számok meg olyanok, hogy én hajlandó vagyok mást is elolvasni, többet és mást is, hogy elveimnek megfelelően az igazságnak, de legalább a tényeknek megfelelően tudjak véleményt alkotni az engem körülvevő világról. Ugyanabban a cikkben amúgy is az első helyen szerepelt a gyorshajtás mint probléma, ha nem is a mérhető, tehát abszolút gyorshajtás hanem a relatív gyorshajtás ami nem mérhető ugyan, de akkor is a szabálytalanság, az emberi felelőtlenség az.
A fele??? Hidd el nekem, hogy el sem hinnéd, hogy hányan vannak akik traffiznak.
:-)
A nagy és a jó ritkán ugyanaz a személy.
Szeretem az állásomat, a munkát viszont ki nem állhatom.
Vannak ellenségeid? Jó. Ez azt jelenti, hogy valamikor, valamit felépítettél már az életedben.
Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak.
Az államférfi a következő nemzedékre gondol, a politikus csak a következő választásokra.
A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval.
Csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam.
Ne felejtse el, hogy én az alkohollal sokkal jobb vásárt csináltam, mint ő velem.
A golfozó célja, hogy egy igen kicsi labdát egy még kisebb lyukba továbbítson a célra tökéletesen alkalmatlan eszközökkel
Amikor arról kérdeznek, mire van legnagyobb szüksége valakinek, hogy politikussá váljon, azt felelem: “Arra a képességre, hogy megjósolja, mi fog történni másnap, a következő hónapban, a következő évben – és utána képes legyen megmagyarázni, miért nem az következett be.
nnna most akkor mi az igazság? ha bebaszva, 100-al megyek a városban az hány % a statisztikában? mondjuk én 80 alatt ritkán szoktam, csak a sok köcsög néha feltart
azt próbáltam előadni,hogy városban 63 felett nem kell ezért van oda állítva a seb.hat mérés, mert az közig és él az objektív felelösség alatta csak szabs ezért kell megállítani, tehát a városban mérő rendőr nem szívjóságból állítja a műszert 63 km/h felett aktívra, hanem pusztán kényelemből
55-től lehetne büntetni
Csúsztat, mikor nem vallja be, hogy az általa gyorshajtónak titulált emberek, valójában relatív gyorshajtók és erre alapozza az abszolúdt gyorshajtás "üldözését". Te ezt minek mondanád ha nem hazugságnak?
Arról volt szó, hogy beraktam egy árokban ücsörgő rendőrt, és ezzel rávilágítottam ennek vicces egyszersmind elszomorító voltára. Bohócot csinálnak magukból a főnökeik kedvéért, csakhogy több méréssel menjenek be mint a többi..megmutatják..
Te jöttl ekkor azzal hogy erre pedig nagyszükség van mert milyen sok balesetet okoznak..aztán kiderül, hogy a teljes sebességméréses balesetmegelőzési duma egy nagy kamu, pert pár százaléka csak az abszolúdt gyorshajtó az egésznek, erre te egyszerűen nem vagy hajlandó megérteni, hogy ha azért az 1%-ért dolgozik a közlekedési rendőrök fele az utakon akkor az egész egy szimpla pénzbehajtás. Nem tudom milyen rózsaszín ködön keresztül nézed a dolgokat de a számok pont mást mutatnak, mint amit a propaganda harsog.
Nézd egy cikk, meg a hivatalos statisztika között hitelességben van árnyalatni különbség, én inkább annak hiszek, ők számolták meg, ergó a saját statisztikájával szembesül a rendőrség, ezt egy tucat csúsztatott cikkel sem lehet kompenzálni szerintem.
Nem, én egyszer sem kanyarodtam el ELSŐNEK a témától.
Elve arról van szó, hogy kell-e és ha igen, akkor hogyan legyen az ellenőrzés. Erre jött a válasz - mindegy is kitől - hogy azért nem kell az ellenőrzés, mert amúgy is csak ellopják az ellenőrzések során befolyt pénzt a patásék.
Én a pénz oldalára már csak azért sem viszem el, mert az elmúlt ööö...23 év alatt a neten rájöttem, hogy mit érdemes és mit nem, ha egy dolgot végig szeretnék vinni.
és a pénz felől közelíteni a problémákat nem jó, egy egészen kis hányadát a vitatémáknak kivéve.
És felszeretném hívni a te, pipifax és a többi, esetlegesen csak olvasó figyelmét a kettősségre, hogy amikor az egyik vélemény szerint elhanyagolható sebességtúllépésből származó 3%-nyi esetszám szerintetek NEM elégséges ahhoz, ami van ez ügyben az országban, ezzel szemben a 125000 forint vs. 9 forint ami az eredeti összeg 1/13880-ad része, azaz milliomod része egyből fontossá válik.
Értem én, és mindig is így volt, az ellenség, ellenfél véleménye leszarandó és vele szemben minden megengedett, de hát... itt nemcsak hárman vagyunk ám akik olvassák ezt.
Természetesen bennem semmilyen korlátozó szándék nincs, és ha lehetőségem lenne ilyenre akkor sem élnék vele, de szerintem ez nem jó taktika.
De mindegy is.
Nem bizonygattam, én idekopiztam pár linket, ahol ezt írják, amit amúgy el is hiszek.
A gödörből méricskélés nem problémás.
Amikor az az emberi jellem, hogy vizsgálódás esetén megváltoztassák az amúgy természetes viselkedésüket, de én a természetes viselkedésüket akarom szűrni, akkor mi más lehetne a cél, hogy ne tudják, mikor ellenőrzik őket?
Ezt már sokszor leírtam máshogy megfogalmazva, de most hátha...
Ez azért hülyeség, mert nem transzformálható át, mivel nem tudod, hogy az a 106 baleset mennyibe kerül az állammnak konkrétan és nagyon elkanyarodsz a szimpla tényektől a politika irányába, pedig ez kőkemény pénzbehajtás semmi más. Nem szabad összemosni nyugdíjasokkal, pirézekkel ez a rendőrség bulija, amit az állam végeztet velük, mint Mátyás idejében a füst adó, ha van járműved és közlekedsz potenciális adózó vagy ebben a kasszában.
"ne nézzük egymást hülyének" nem én kezdtem..Te bizonygattad, hogy a gyorshajtók miatt van a balesetek 1/3-a, amiről kiderült hogy nettó hülyeség. Ha ezt tudják rendőrék..már pedig miért ne tudnák, hisz náluk vannak az adatok, akkor eléggé álságos azt ezzl vádolni, aki rávilágít a másik hazugságára.
A gödörből való méricskélés védhetetlen, kb. olyan mint amikor légvédelmi ágyúval lőnél őzre, eltalálod meg minden de az eszköz szerepe nem kicsit el van túlozva. Mindenki tudja hogy szimpla pénzbeszedés az egész, de nem kellene ezt úgy beállítani, mintha valami magasztos célt szolgálna.
Elmegy a cigány a pszichiáterhez.
-Doktor úr, a feleségem perverz lett, mit tegyek?
-Perverz? És ez miben jelentkezik nála?
-Mindig a fülébe akarja.
-A fülébe...? Hát azt meg hogyan?
-Amikor közelítek a szája felé, mindig elfordítja a fejét.
Ez eleve nem fordulhat elő, kivéve esetleg az orvosi papírokkal rendelkező Down-szindrómásoknál, hogy ha tudja, hogy nincs nála elég pénz és mégis elmegy megpróbálni feladni.
Bush és Powell üldögél a kocsmában. Bejön egy fickó, odamegy hozzájuk és megkérdi:
- Helló fiúk, mit csináltok itt?
- Épp a III. világháborút tervezzük.
- Igen? És mi a terv?
- Megölünk 140 millió afgánt, meg egy biciklis postást.
- Egy biciklis postást? Őt meg miért?
Erre Bush odafordul Powellhez:
- Ugye megmondtam, hogy a 140 millió afgán senkit sem érdekel?
Ha elkapják, ő is megfizeti, ez legyen az ő gondja. Én most mint rendőr kérdeztem és nem a rendőr civil élete a tárgy.
Megint leírom: te sem szeretnéd, ha rendőr éppen úgy lesajnálná az előírásokat, és nem jobban mint mondjuk te.
Ugye?
Szerintem, de majdnem biztosra mondom és ha belegondolsz, igazat is fogsz adni nekem, hogy ha a gyorshajtásból származó balesetek nem lennének, akkor az abból fakadó károk elmaradása több hasznot hozna, mint a 9 milliárd.
Eleve ha úgy gondolkodsz ahogy írod is, hogy mindent csak és kizárólag a pénz oldaláról és azt is rosszul vagy előítéletesen - és nem letagadva, hogy valóban vannak pofátlan dolgok - akkor ne adjunk a pirézeknek semmiféle felzárkóztatásra szánt összeget (és tényleg ne) aki lusta tróger volt és nem dolgozta le az életét az nyugodtan dögöljön éhen (most nem kérem a szegény betegeken született és a gaz, barnaingesek dúlása után az országot felépítő nyuggerek siralmas életét), ne legyen rehab mert mi a ráknak nyúlt az üveg után és egyből szó szerint kánaán lesz az országban.
Csak egy adalék, ha az aktuálpolitikába mennénk bele, tudjátok a teljes nyugdíjas társadalom hány százaléka dolgozta le az elméleti 40+ évet? Na?
Neeeem? Hát akkor megírom, kb. 13%. Nem 93, nem 73, hanem 13!
Úgy gondolom, ha a problémát költségvetési oldaláról akarjátok megközelíteni, hogy jó az 9 forint, akkor a több ezernyi, esetleg tízezezrnyi forint csak jobb lenne, ha Magyarországból igazságos országot csinálnánk a passzív tolvajok (meg persze az aktív) kilódításából a társadalmi felelősségvállalás okán.
Itt a pont.