Nemrég öcsém német rendszámos autóján cseréltem és néztem, hogy a leeresztő fekete pasztával volt visszatéve, féltem is, hogy biztos a menet rossz azért, de nem, az jó volt inkább azért lehetett mert kint a szerelőt megzsanettozzák ha csöpög az olaj és így segít rá, hogy megússza.
A magyarokra sem tudok rákeresni mert mert pár kivétellel mind időpontot kér és akkor ad árat mi meg újra lakókocsin agyalunk, de jó lenne tudni, hogy mennyi az annyi.
Ééééss ezt nem csinálják ma már sőt szervizben/boltban azt mondták, hogy a mai rézalátéteket már nem kell lágyítani, nem a f@szt nem, ugyanolyan kemény mint régen és igazad van, ezért húzzák túl még szervizekben is mert különben ereszt, pár túlhúzást bír a menet, de oszt megadja magát míg ha alut használnának semmi gond nem lenne.
amikor megvettem a réz tömítéseket felfűztem drótra aztán gázlángon megpirosítottam és gyors bele hideg vízbe
lágyabb lett mint az alu tömítés
amúgy az utolsó 3-4 menetre ha tekersz teflon zsinórt az is megfogja még tömítés nélkül is
Én már megszoktam a motornál a nyomi kulcsot, mert ott szinte mindenhol aluban van a menet, menetrögzítővel. Nem szerencsés túlhúzni sehol, mert sokba kerül 😡főleg ha egy fődarabba szakítol bele egy kritikus helyen. Persze jöhet a helicoil meg a betét, meg különféle barmolások, de eccerűbb vigyázni rá. 😃
Egyik szerelő okostóni is ezzel jött aztán rámutattam neki a kurvanagy villáskulcs készletére, hogy akkor az ott minek? 😆
Régen ez úgy volt, hogy a kulcs hosszával határolták le a nyomatékot. Szabályosan használva megvolt a megfelelő nyomaték, legtöbb helyre nem kell annyira halálprecíz, elég ha nem fakezű használja, de az okos sufnijózsi két kézzel teljes testsúllyal belefekszik, mert biztos ami tuti, nehogy kilazuljon, esetleg még a hosszabbítót is ráteszi a nagy hajtókarra 😆 Inkább ez a probléma, nem a nyomatékkulcs hiánya egy szaros olajleeresztőnél.
A dízel bömbi csavarja alatt valami fiber-szerű karika volt, elég széles, ki se cseréltem soha, épnek láccott és nem csöpögött. Persze nem kellett túlhúzni...
Mert egy agresszív száguldozó fóccvágenes vagy 😁 biztos ment előtted egy BMW, ami meg KELLETT előzni 😂
Én (még) nem kaptam, pedig mentem egy ilyet - országúton 😀
Még az is lehet, hogy már csak 2-5 év... na épp ezért nem dolgozok 😅 látom, végre kezded felfogni 😁nem ment könnyen 😡
Egyébként meg dolgozol te a faszt 13 éves korod óta... az, hogy apád kizavart rakni a kazánra, az nem dolgozás, vagy hogy a családi biznyicbe besegítettél nyáron, elbújva hokizás helyett 😁 az se.
Én középsuli után már dolgoztam állásban, a fősulit is estin végeztem később, a vállalkozás mellett. Az elmúlt 10 évben valóban nem csináltam sokat, csak négy lakást újítottam fel - pont mint te, nyomi 😅
70 000 ,Ft
lágyabb lett mint az alu tömítés
amúgy az utolsó 3-4 menetre ha tekersz teflon zsinórt az is megfogja még tömítés nélkül is
Inkább bagózz.
Régen ez úgy volt, hogy a kulcs hosszával határolták le a nyomatékot. Szabályosan használva megvolt a megfelelő nyomaték, legtöbb helyre nem kell annyira halálprecíz, elég ha nem fakezű használja, de az okos sufnijózsi két kézzel teljes testsúllyal belefekszik, mert biztos ami tuti, nehogy kilazuljon, esetleg még a hosszabbítót is ráteszi a nagy hajtókarra 😆 Inkább ez a probléma, nem a nyomatékkulcs hiánya egy szaros olajleeresztőnél.
Én (még) nem kaptam, pedig mentem egy ilyet - országúton 😀
Egyébként meg dolgozol te a faszt 13 éves korod óta... az, hogy apád kizavart rakni a kazánra, az nem dolgozás, vagy hogy a családi biznyicbe besegítettél nyáron, elbújva hokizás helyett 😁 az se.
Én középsuli után már dolgoztam állásban, a fősulit is estin végeztem később, a vállalkozás mellett. Az elmúlt 10 évben valóban nem csináltam sokat, csak négy lakást újítottam fel - pont mint te, nyomi 😅