ezt nézegettem én is
mert ha programozható lenne akkor a napról meg tudnám tolni fűtőszállal
de ha nincs nap vagy kevés akkor még a hőszivattyú felét eszi elméletileg
Tapasztalatom nincs, amit ír az adatlap, az alapján nálam évi max 18-20 ezret spórolna, azaz kb. 10 év alatt dolgozná le a felárat egy százhuszas klasszik Hajduhoz képest. Utóbbihoz viszont van alkatrész és nem egy ökör ára felújítani.
Az adatlap szerint 1200W fűtőszál plusz hőszivattyú. Mivel ez ilyen agyonspécizett "okosbojler" és figyeli a melegvíz-használatot, gyanítom az van, hogy hőszivattyúval dolgozik alapból, de a napi fürdés vagy mosogatás idejére fel tudja tolni fűtőszállal, ha nincs elég melegvíz benne.
Ariston Lydos Hybrid bojlere van valakinek?
ebben van hőszivattyú meg fűtőszál is? ami egymástól függetlenül működnek?
kinyiffant a gázbojlerem, most vagy felteszem a 20+éves hajdút ami 10 ezer volt( másik 20 egy új elektromos belsőség) vagy veszek valami modernebbet
az is kérdés hogy valaha visszahozná-e azt a +200 ezret amibe az ariston kerül
Ha a harmadik napon ér az eső Olaszországban, nyilván más a helyzet. Most is úgy volt, hogy ez van, A kérdés az volt, hogy Stelvio után északra, Grossglockner felé indulunk visszafelé, ami sokkal-sokkal, de az időjárás szerint pont ott- és akkor jön az eső (ment is), vagy dél felé, és útba vesszük Mortirolo-t azután Szlovéniában aludva harmadnap itthon.
Nekem.sincs kényszerem. Csak tudok alkalmazkodni és problémát megoldani. Ha egy napos kerülés van betervezve én se indulok el, de többnyire napokra indulok, ott meg nincs sok választás. Ha esik esik. Ha nem akkor szerencsém van. Én se szeretem se a hőséget se az esőt. De megoldom.
Erről beszélek. Normál, "jó" időben is lehet probléma, hát még esős időben, ezért én elkerülöm.
És hálát adok a jó Istennek, hogy nincs kényszerem olyanra, ami a fokozott veszélynek tesz ki. Nem kell szar időben kétkerekűvel mennem, nem kell bányában, festékgyárban, két műszakban, fertőző osztályon dolgoznom.
Ezért én tökéletesen elégedett vagyok az életemmel.
Ugyanezt nyáron jó időben száraz uton hasonlóképp abszolválták egy RT-vel, és még százzal se mentek.....csak épp az aszfalt volt valamiért csúszós, mi is éreztük hogy mozog a gázadásra a hátulja, ők meg kanyarból kifelé utassal kicsusztak a semmin......szóval ezer ok van amiért ne motorozzon az ember. Az eső is lehet egy.....
Nem nagyon tudok olyan indokot, ami arra sarkallna, hogy el sem induljak, illetve egy ilyen időben ne álljak félre.
És akkor nem kell kenegetnem semmit.
(Meg fizetnem a helyreállítás költségét.)
az a rettenet hogy úgy át van fagyva a vizes kesztyűben a kezed hogy nem tudod annyira összecsukni hogy tudd a gázt húzni
1x jártam így 0 fok körüli időben szarrá ázva
600 méterig eső esett 600 felett meg már hó
akkor úgy összement a pöcsöm hogy azóta is kisebb legalább 2 centivel
a sima bojler eszik kb 8-10 kwh naponta ha ki van fürödve teljesen