Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És ebben a percben lettem 20 éves .
Nem Te vetted meg az atcsi-tól?
Egyébként ez elég jellemző ránk és a hitelességünkre. Úgy hasonlítunk össze motorokat hogy még az életben nem láttunk olyat . De azért én jól szórakoztam míg leírtam ezt a pár mondatot.
az , hogy a CBR 3000 től huz az mit jelent?:)
Mert a mito is "húz" 3000 től, igaz nem egy vadálalt, de "húz"....

Ha az az erő meg nem elég, akkor én legalábbis nem voltam rest, bal kezecskémmel berángatni azt az édes kis kuplungkart ott elől a bal oldalon, és a bal lábfejemmel visszapöckölni két fokozatot a váltón:)
És lám, máris ugrott a paripa...és nem lettem tőle fáradtabb, sok időbe sem került.....:)

én csak ennyit szerettem volna hozzátenni!
neeeem??? hú te, elég nagy hiba :))
pár kép ízelítésnek: www.kep.tar.hu/dennym
itt van jópár kép a mocimról
amúgy én meg még cbr125-öt nem láttam sosem :))
Nekem is 600RR-re fáj a fogam . Már rakom félre a lét aszt majd 2-3 év múlva meglátjuk hogy elérem-e ezt az álmot.
Szerintem hasznos volt ez a kis vita. Akinek még nincs motorja annak segít eldöntheti a felsorolt tulajdonságok alapján hogy melyik utat válassza.
Ja, akár össze is futhatunk. Érdekelne a Mito-d, még nem láttam soha életben.
no én többet nem akarok a 2T vs. 4T témához hozzáfűzni. mindenkinek a saját motorja felé húz a szíve. nekem is... amúgy majd ha "nagy leszek" nekem is biztos 4üteműm lesz (CBR600RR-re fáj a fogam), de kiskategóriában a 4ütem nem nőtt még fel a 2höz. és ezt nem csak én mondom, hanem majdnem mindenki... amúgy most néztem, hogy buda környékén laksz, meg motorozol. én is itt lakok, majd egyszer lehet összefutunk
Jó, a gumit nem tagadom. Azt én is utálom. Végül is 120-as lesz rátéve, úgy már kinéz valahogy. De a Talmáék is ilyen vékony gumikkal mennek és biztos van valami oka. De az tény hogy a 150-es gumi jobban néz ki.
Húúú, nem spórolsz a tintával. Nyomatékosság alatt azt értettem hogy 3000-től már van ereje a blokknak, nem kell annyira pörgetni. Ez a tulajdonság elég kellemes a városi forgalomban. Amit az alapjáratról írtál arról én is olvastam valamelyik tesztben (asszem Totalbike vagy Kiskorú Tirpák Barna) de én még nem tapasztaltam a dolgot. A katalizátort és a folytást kikukázhatod abban a pillanatban mikor rádobsz egy sport-csövet és ez az esetleges alapjárati problémádat is elég rendesen megoldja.
A megbízhatóságról meg annyit, hogy én még nem hallottam olyat hogy egy 4T-és blokk megszorult volna, a 2T-és blokkról ugyanezt nem tudom elmondani.
Egyébként szerintem teljesen korektül vitatkozunk csak így tovább.
Köszi a dícséretet
Én nem lovagolok a végsebességen de nem egy utolsó szempont. Én azért írtam ezt a bicikli hasonlatot,mert a CBR olyan kicsi meg keskeny,hogy egy RS-hez vagy Mito-hzo képest nagy különbség van.Egy RS-en hátul van 150-es gumi ami már kinéz vhogy,és ha jól emlékszem akkor Te 110-es mérettel "szenvedtél",hogy hogyan is lehetne rátenni,és ezt senki se tagadhatja ez elég sok különbség. Én nem tudom,Ti hogy vagytok vele de én szeretem a 2T hangot is. (halkan megjegyzem azért nekem a V2 az csúcs )
nem lovagol senki a végsebeségen. deha mégis akkor egy saját mért, tapasztalt adat. A Cagiva Mito-m, nem teljesen kihuzatva kétszeméllyel 155km/h-át ment. A CBR utas nélkül sem képes erre. de mindegy, mert utcán ennyivel nem lehet menni, így a törvények betartása melett tökmindegy a végsebesség. csak a teljesség kedvéért írtam...
Szerintem mind a három. Hallottál már a motorbicikli kifejezésről? És rendben van hogy még mindig a nagyobb végsebességen lovagoltok de akkor ezek szerint más érv nem szól a 2T mellett.
Erre a 180-ra meg is esküdnél?
Az pedig egy más kérdés hogy neked tetszik-e a CBR vagy nem.
De minden vitát félretéve az új géped nagyon jól néz ki .
Nem azért gyárt mostmár a Honda 4T-t, hogy megszopassák a vásárlókat. A cég már rég bejelentette, hogy beszünteti az összes kétütemû erõforrás gyártását legyen az motor, autó, hajó, fűnyíró vagy akármi blokkja. Hogy miért? Mert a cégnek gazdaságosabb úgymond specializálódni egy motorfajtára, az összes fejlesztésre szánt pénzt erre beruházni, amit minden téren egyszerre tud hasznosítani. Gazdasági érdek, semmi több. No meg környezetkímélő, teljesíti az EURO II-es normát, kevesebb a fogyasztása, ami a vásárlók nagy részét meg is nyeri.
Jójó túloztam a 2-3szoros erővel. Bár ki tudja. A CBR125 a gyár szerint, ahogy mondtad köbö 14LE, dehát a valódi képességein lefog a katalizátor, meg a folytás. Nem tudom mire lenne képes. Az én Cagiva Mito Evo-m köbö 30-34pacira képes (szintén 125). A végsebbeség téren köbö igazad van. CBR125 135km/h, 2T-s társai úgy 150-170 km/h-ra képesek, attól függ melyik.
"A 4T nyomatékosabb, megbízhatóbb, gazdaságosabb, környezetkímélőbb, olcsóbb és szép hangú." Ezzel mind egyet is értek, kivéve egykét dolgot. Nyomatékosság. Akkor legyünk pontosak, utánanéztem, mert nem voltam benne biztos hogy igazam van. Max nyomaték a CBR125-nél gyári adatok szerint 10,1Nm 8000-es fordulaton, az NSR125nél (2001-es model) pedig 19,1Nm 9500-as fordulaton. Akárhogy is számolom 89%-kal nyomatékosabb a 2T-s Honda, mint a 4T-s. Szóval ebben nincs igazad (ismétlem magam, kisköbcentiről beszélünk). Megbízhatóság relatív dolog. 2 és 4 ütem tekintetében szerintem sokkal megbízhatóbb a 2. Hogy miért? Logikusnak tűnik, hogy minél kevesebb alkatrészből, részegységből áll vmi, annál kevesebb dolog van benne ami tönkremehet, ergó elvileg megbízhatóbb lehet. A 2ütemű motorok sokkal kevesebb alkatrészből állnak.... Gazdaságosság, környezetkímélés és olcsóság rendben. bár azért hozzátenném, hogy olcsó, de szerintem kevesebbet is kap érte az ember. A hang. Sarkalatos kérdés, bár ez elég szubjektív, így ezzel nem vitatkozok, bár ha maradunk még mindig a CBR125nél, akkor egy idézetet azért beszúrnék: "Alapjáraton szinte hangtalan, emiatt nehéz is szlalomozni vele a dugóban. Nem hallják autós kollégáink a városi forgalomban, tülkölni meg ugye a KRESZ szerint vétség." Meg ugye a szlalom is. De tény, hogy nem árt ha van egy kis hangja, mert akkor ha észre nem is vesznek, de legalább hallanak. Mindegy, erről a hang dologról tapasztalatom nincs.

Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mik a fontos szempontok motorvásárlás előtt. Nem kötöszködni akarok, csak vitatkozni, de szigorúan csak jó indulatúlag
RockandyRoll!

Bocs de egy aprilia Rs 125 180-at tud,ezt a Te cbr-ed sztem az életbe nem fogja elérni. A másik az, cbr-t told már oda egy RS vagy Mito mellé és a keresd meg ,hogy melyik hasonlít biciklire. Tuti,hogy ezt a játékot a cbr nyeri. De mindenhol hátrányba van. Ja a kétüteműek megbízhatóságáról annyit,hogy nekem 4 évig volt egy Cagiva Prima-m és egyszer sem kellett a blokkhoz nyúlni,pedig mentem vele rendesen. Nem füstölt kéket semmi baja nem volt. Volt egy Rs 50-esem is annak se volt semmi baja és mellesleg 110-et ment. Lehet,hogy a 4ütemű blokk jó,sőt biztos,de ennyi köbcentivel még nem nőttek fel a kétüteműekhez.
Kétszer, háromszor akkora teljesítmény? Na azért picit fogjuk vissza azokat a lovakat. De tény hogy erősebb pl. NSR 22 LE a CBR pedig csak 14. De ez az egyetlen hátránya a 4T-nek. A 4T nyomatékosabb, megbízhatóbb, gazdaságosabb, környezetkímélőbb, olcsóbb és szép hangu. A lóerő különbség pedig +20 km/h jelent, az aztán a fénysebesség Tényleg megéri inkább 2T-és új motort venni 1millió 2-ért.
Szerinted ha a 2T annyira jó akkor miért váltott 4T-re a Honda? Hogy jól megszopassák a vásárlókat?
Olvastam itt egy hozzászólást, konkrétan ezt: "...2T-és új motort szerintem nem érdemes venni. Lassan már benzint se lehet hozzá kapni. Hordhatod a hátizsákodban az olajoskannát és utána próbálhatod a helyes arányban hozzátöltögetni a sima benzinhez."

Erre szeretnék reagálni, mert nem kéne félrevezetni azokat, akik új 2ütemün törik a fejüket. Mivel ez a topik a kezdőknek szól (egyébként én is az vagyok) gondolom 50,125 vagy 250-es űrtartalomról beszélünk. Ha hülyeséget mondok szóljatok le nyugodtan, de mindenhonnan azt hallom, hogy ezekben a kategóriákban (főleg ezekben) a 2ütemü motorok sokkal erősebbek, robbanékonyabbak mint 4ütemü vetélytársaik. Nem hiszem, hogy véletlen lenne, hogy például a Honda a 125ös gyorsasági kategóriában mindezidáig a 2T-s NSR-rel szállt ringbe. Ha jobb lenne a 4T, biztos azt csinálták volna. Mint ahogy most váltottak is, és jött a 4ütemü CBR125. Nem túlzok szerintem, hogyha azt mondom, hogy bármelyik 2ütemü, akár 10 éves hasonló kategóriájú motor mellé odaállítanánk és megnéznénk melyik teljesít jobban, csúf módon verve lenne a kis CBR. Szóval akinek a motorerő számít, verje ki a fejéből a 4T-t (ismétlem 50,125, esetleg 250).
A másik oldal az üzemanyag. A gyorsasági kategóriában (a többit nemtudom most hirtelen) már egy jó ideje külön tartály van az olajnak, amit a motor a működés közben szépen bekever magának és nem kell külön kevergetni otthon. Persze a profik külön keverik attól függően hoghy pályáznak, vagy csak utcán mennek. Így üzemanyag téren a 4T egyedüli előnye, hogy kevesebbet fogyaszt. Míg egy 125ös 2ütemű gyorsasági durván 5 liter körül eszik átlagos terhelés mellett (plusz olaj), addíg 4ütemű társa, konkrétan a CBR125 3 liter körül van. De a nagyobb fogyasztás mellett kétszer, háromszor akkora erőt kapunk. Ki-ki döntse el mi a fontosabb...
Nagyon kellemes moci!! szerintem vedd meg, ha azok az adatok tényleg megfelelnek neked. Én használtam egy ideig és meg voltam vele elégedve!
IGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN TALMA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hát végülis azt hiszem a CBF250 mellett döntök. Nem tudom elképzelni hogy a 6 másodperces gyorsulást meg a 150 es végsebességet lassúnak találjam egy darabig. Van valakinek egyébként tapasztalata ezzel a mocival? Jó-rossz, érdemes megvenni? Mennyi a fogyasztása (hivatalos katalógusban nem szerepel)? Milyen járulékos költségei vannak amire egy laikus nem számít (gumicsere, szervízdíj, súlyadó) Mennyi ez összesen egy hónapra vetítve, vagy hol tudok ennek utánanézni. Bocs a sok kérdésért, de a témában akkora noob vagyok, hogy az hihetetlen
Nagyon húzta neki a srác, jó egy 100-assal(lakott T-n belül) tépett el elöttem de akkor is nagyon hiányzott a hangja az összhatáshoz. Nem kinézetre vagy sebességre értettem a vicceset hanem erre a hiányérzetemre. Nekem a hangja egy motornak legalább annyira fontos mint a többi összetevője.
Kb. egy hete láttam CBR125-öt is akcióban. Ő is 100 körül küldte (azt hadjuk hogy pólóban és farmerben ) és pirosat kapott. A srác visszapakolta egyesbe és ekkor öntötte el a szívemet a melegség. Iszonyú jól szólt mikor a gázvisszavételnél elkezdett morogni és durrogni a cső. És ez még csak a szimpla gyári kipufogó volt. Nagyon kiváncsi vagyok hogy a nyitott vlado-mnak milyen hangja lesz. Bár lehet hogy a szomszédok a későesti hazajöveteleimet nem nagyon fogják díjazni .
Nem kell olajat magaval hordani.
Kulon olajozasuak az uj 2T-sek
Egyébként a világert sem akarok kötekedni, de a CBR125R sem kevésbé vicces akcióban.. szerintem...
Én nem is vennék 2T-t...
Én azt javasolnám mindenkinek aki motorvásárláson töri a fejét, hogy minden szóba jöhető motort nézzen meg élőben is nem csak képeken. 3D-ben teljesen más a világ mint 2-ben. Én így vagyok például a 600RR-rel. Nagyon kevés jó képet láttam eddig róla de amint élőben megláttam egyet, legszívesebben átöleltem volna és többen nem engedtem volna el.
Tegnap elött láttam egy RS125-öst akcióban. Vicces volt
Ja és 2T-és új motort szerintem nem érdemes venni. Lassan már benzint se lehet hozzá kapni. Hordhatod a hátizsákodban az olajoskannát a túrákra és utána próbálhatod a helyes arányban hozzátöltögetni a sima benzinhez.
hát igen - igazad van,de én a teljesítményre gondoltam.Ahogy te is mondtad a végén a "nagyobb hengerűrtartalom"
"lenyomja akármelyik 600-asat de szerintem még a 750-eseket is" --> Ezt főleg pályára értettem, vagy szerpentinekre (pl.Mátra). Egyenesben persze a nagyobb hengerűrtartalom előbb-utóbb győzedelmeskedik.