Az en velemenyem az,hogy nem aza lenyeg,hogy ki mekkora motorral kezd el motorozni es tapasztalatot szerezni,hanem,hogy menntire meg fontolt!
Lehet 1 nagy es gyors sport geppel is esszeruen motorozni es csak ott rantani 1 nagy gazt,ahol tenyleg lehet!Embere valogatja!Azert mert nagy es gyors motoron ul az ember,nem jelenti azt,hogy rogton ki kell vallatni a gepet.Szoval szerintem inkabb az emberen mulik,sem mint a motoron!
Modom ha üres az út! Egyébként ha valami zavaró körülményt látok akkor egyből lassítok! Ne mand már nekem azt hogy te nem szoktál néha sietni! elismerem nem jó amit teszek próbálok változtatni de nem olyan könnyű.
Ja és a 200at nyílt autó útra értettem ahonnan a lassú járművek ki vannak tiltva!
Friss jogsival, cégautóval én is mindig száguldoztam, de egy jó ideje már nem teszem: időt nem nyerek vele, csak kockáztatok - főleg mások életét. Autóval, ha izgalomra vágyok, kimegyek télen, amikro lezárt a Lepencei út, csúszkálni. Vagy belátható helyeken gyorsabban kanyarodok (de ez is inkább száz alatti kanyarokra vonatkozik, h meg tudjak állni, ha vmi van) Motorral közlekedni nem is szeretek, max. Mátra, Lepence, Dobogókő, de az első pályázásom után ezt i smeggondolom. pár napja a Dobogókői felső szakaszon egy kamion jött a sávomban, két személyautót előzött. szerencsére utassal voltam, így 130-ről még meg tudtam állni, ha egyedül megyek, akkor valszeg nem sikerült volna:(
hat fiatal koromban mikor friss volt a jogsim en is hajtottam a daciat ami a csovon kifer, idovel lenyugszik az ember, bar szerintem idokent mindenkivel elofordul hogy megjon a kedve a szaguldashoz egyebkent annyi tragikus mocisbalesetrol olvasok szinte hetente, hogy eljon az ido amikor nem fogok kimenni kozutra - pedig turazgatni is faja. kene egy krossz v. enduro gep amivel erdoben csapat az ember ott talan nem utik el - csak lelovik
Na én ettől félek.... Baromira utálom azokat akik így mennek és leszarják a másik életét. Senki ne mondja meg nekem, hogy két kilóval ott ál meg ahol kell. Sajnos volt már egy két ismerősöm akiket ilyen csávók zúztak halálra. Ki kell menni pályára és ott lehet menni! Én biza 42 éves vagyok úgy cca 7-8 éves korom óta motorozok, autózok, de az ilyen arcok miatt már nem megyek motorral utcán.
Én 7 éve motorozom de már nagyon elegem kezd belőle lenni! Csak sajnos életkorom és anyagi helyzetem nem tette lehetővé egy nagyobb motor vásárlását!(18 éves vagyok) Ha majd a fősuli mellett elkezdek dolgozni tervezem egy Suzuki GS500 vételét, akár ujjonan.
Nagyobb motort egyelőre nem akarok mert sajnos ismerem magamat és az tutko hogy ha ráülnék egy 1000es Gixxerre akkor egyből koporsót is vehetnék! Na nem azért mert annyira béna vagyok csak tudom sajnos hogy mit csinálok a kocsival! 1 éve van jogsim de ha a rendőr látta volna egy két akciómat már szerintem le is lőttek volna!
Ha üres az út 1szerűen nem tudom megálni hogy ne hajtsam a családi kombi vectrát!50es táblánál 170el meg az 51es úton 200al?? Na jó mindegy jó lesz nekem egyelőre egy kis Suzi vagy Kawa!
Én 8 év óta gy?jtöttem motorra. Most vagyok 19 éves!Ekkor hatott rám az enduro SIMSON!Aztán 12 évesen Babettával kezdtem. Papámnál egy nyarat végigmotoroztam vele. Aztán keresztapám Simsonján egy délután megtanultam váltani. Aztán 2 éve vettem egy 125-ös GILERA SP02-t.Nagyon fasza motor. Volt már néhány húzós helyzetem. PL.:amikor 160 környékén megragadt a dugóm el?zés közben, de szerencsére már visszatértem a sávomba. Mindenesetre a trabantosnak majdnem kiestek a szemei, hogy mi a lófaszt csinálok.Mert a motor úgy bekacsázott alattam, mint az állat, de szerencsére volt annyi lélekjelentétem, hogy gyorsan rántsam kuplungot. így is a 2-4 sec egy örökkévalóságnak t?nt. Olyan füst volt utánam, hogy na. Aztán toltam a motort 12 km-en keresztül.
Szóval szerintem is f? a fokozatosság. A lényeg a motor tisztelete, és az a jó, ha fél egy kicsit az ember t?le, mert akkor nem bravúroskodik. Én pl mostanság jutottam odáig, hogy majd egy 400-as Zxr-t (KAWA) akarok venni. Már kitapasztaltam a Gilerámat, és teljesen érzem a motort, és kicsi lett. Pedig kurva jól húz, és megy mint az állat. És megbízható.De már kisci, meg a barátn?met is akarom vinni a motorommal, de ez rendszám nélkül van. Szóval csak óvatosan. F? a fokozatoság!
de halászdávid: a robogózásnak semmi köze a motorozáshoz. "Én meg két lábon kezdtem futni, de attól ha lábra állok, még nem futok" /angol humor/
Az első moci, amire a seggemet tettem egy ZZR1100 volt, úgy 2 éve. Nem volt soha problémám, pedig sokat motorozok. Szerintem, ha okosan kezeled a gázkart, nem okozhat problémát (ez a régi motorosokra is vonatkozik).
Minden személyiségfüggő! Hogy a józan eszed le tudja e küzdeni a baromságod (mennyire tudsz higgadt maradni). Szerintem ez a motorozás. Ami nem jelenti azt, hogy lassú lennék. Csak nem vagyok barom. Te se legyél az, mert a barmok - bármennyire is menő egy ideig - vagy koporsóban, vagy tolószékben végzik.
Most GIXXER-t szeretnék venni, lehetőleg újat. De mindenképp végzek előtte valami + tanfolyamot is. Mondjuk a ringen. Volt már lehetőségem megtapasztalni (majdnem 200 km tempós kergetőzés), hogy milyen. Nem játék.
Én 2003-ig robogóztam, majd átültem egy 80-as Yamaha dt-re. Szerintem a fokozatosság a legfontosabb. Már rég emelgettem a dt elejét, amikor egyszercsak kikanyarodott elém egy pöcsköszörű autós és úgy elfeküdtem, hogy a plexin néztem az orromtól 2 cm-re lévő mozgó aszfaltot. Nem lett bajom, mert nem mentem gyorsan. Nem tudom mi lett volna, ha ugyanezt egy 200 kilós sportmotorral csinálom meg, ami 1-esben gyorsabb, mint a dt-m végsebessége. (az biztos, hogy utána nem tudom kifizetni a törött idomok cseréjét, ha egyáltalán túlélem az esetet.) Én azt mondom, hogy jaszkalizz először kismotorral, aztán meglátod.
Szevasztok!Én azt mondom erre a kisköbcentire, hogy előbb azzal kell megtanulni az alapokat.De NEM robogóval, mert az teljesen ,más!!Én simsonnal nyomom(még), de néha még azzal is vannak nehezen megoldható problémák, persze nem csak az én hibámból.Pedig a simson az aztán nem egy erőgép!!De ne üljön szerintem senki 50es után rögtön 1000re, ha meg igen nagyon óvatosan!Üdv!
Hát, jelenleg is minden nap egy 60-ast beleteszek a masenkába, és annál bíz a víz sem melexik fel, csak az első vonalig hajlandó dzsalni a hűfok mutatója. A gumikat már meg se tapogatnók...
nem a hó lesz a legnagyobb problémád sokkal inkább a "melegedni az istennek sem akaró, és ha bemelegedett, eszelősen gyorsan lehülő" abroncsok. hidd el, ez az enyhén harmatos útból is képes valóságos jégpályát csinálni....
Ha nem lenne hó (amit nagyon remélek), akkor nem is okozna problémát. A hideg nem gáz, hóban viszont még a robogóval sem koriznék, hisz az ördög nem alszik.
Egyébként sasnak igaza van. A forgalom -és a pálya nagyon, nagyon, nagyon különbözik. Másféle rutin kell... Pályán csak pályarutint, forgalomban pedig csak közlekedési rutint szerezhetsz.... Ez így van..... Más műfaj.
hallottál már arról:
kezdőként csinálj végig egy telet, baromi nehéz lesz, extra óvatosnak kell lenned, de ha végigcsináltad, a következő nyárra nagyon érezni fogod a vasat. Egyes haverok szerint minden egyes téli km tripla nyárival ér fel!
Én biztosan megjátszom...., de nem kötelező...
Katomika,Sas köszönöm a hozzászólásokat
Az a nagy betyár helyzet, hogy a cbr600rr -ben a kinézete tesztett meg. Nekem ez lenne a max ccm, ennél nagyobb blokkot már nem nyüstölnék. De még a tél végét megvárom, sőt, lehet, hogy tovább is halogatom a dolgot. Bár nem akarom túl elhúzni, éjszakánként már aludni sem bírok, lélekben egy nyereg töri formás valagam.
A dolog szerintem függ attól is hogy mire használod majd a vasat, mert ha mondjuk versenypályán szeretnél vele karistolni [mint ahogy én is], és még nincs kellő tapasztalatod, akkor egy 1000-essel nagyot lehet takarni kigyosításkor.
Tavaly egy sráccal dumaltunk és volt neki egy 900-as kawaja (vagy vmi hasonló), és miután lecserélte egy 600-as gixerre jóval jobb időket ment a ringen.
Szumma szummárum: kinek a pap kinek a papné
hbilux: átérzem a problémád; én is az első "saját vas" vásárlása előtt állok. Kis köbösbe nem gondolkodom (ezt megmondtam mindenkinek: "számomra 6kilótól indul"), így a következő tanácsot kaptam, amit meg tudok osztani veled:
1.) Óvatosság, óvatosság, és megint csak óvatosság
2.) Kezdőnek a lehető legrosszabb választás a 600-as pucsító (miért: zabolátlan, a profiknak is baromi nehéz, és sokáig tart kiismerni; reakciós, ultrakeményen kell pörgetni, ha "vonuláson" fel akarod venni a többiekkel a lépést, ami egy kezdőnek, nos, életveszélyes...
3.) 1000-es moci. Nekem ezt ajánlották, legalábbis: "a hatszázasnál sokkal jobb választás". Igaz, hogy nagyon erősek, de ami mégis mellettük szól, az a nyugodt viselkedés. Ezért - relatíve - könnyebb bánni egy nehézsúlyúval, mint egy 6kilóssal.
Lényegében:
Egy skizofrén 600-ast csak akkor válassz, ha nagyon biztos vagy magadban, és felesleges (esetenként végzetes) mozdulatok nélkül le tudsz reagálni váratlan dolgokat (ha nem vagy kapkodós típus, és bármilyen helyzetben meg tudod őrizni a nyugalmad).
Lehet 1 nagy es gyors sport geppel is esszeruen motorozni es csak ott rantani 1 nagy gazt,ahol tenyleg lehet!Embere valogatja!Azert mert nagy es gyors motoron ul az ember,nem jelenti azt,hogy rogton ki kell vallatni a gepet.Szoval szerintem inkabb az emberen mulik,sem mint a motoron!