2009.04.03.
Elacsaptak a cigok mint a szart.1év1honap volt mire pont került az ügy végére ugy,hogy egy benzinkut biztonsági kamerája felvette a balesetet,ami alapján természetesen nekem kellett bebizonyitanom,hogy én voltam a vétlen,a kamerafelvétel,rendörségi helyszinelés,és a cigányok tudatlan és valotlan vallomása alapján. . .
És akkor ottvannak az Ekék és más rohadványok amiknél a tartópántok anyáit levételkor 32-es kulcsal kellett meglazítani..........ha lehetett volna.2,5 méteres acélcső toldással lábbal tolva a Béta kulcs kiflibe hajlott de a csavar nem engedett.Úgyhogy le kellett vágni.
De ott volt az üres hengerfeje a zetornak.Volt vagy 100 Kg.
Kell oda kajak.
Az egyik szerelősrác simál leemelte az MTZ hátsó kerekét.Csak néztünk .......bár akkora volt mint egy hegyomlás a srác.
Még sok-sok évvel ezelőtt henger fejeztem egy MTZ-t egy havernak...... hát volt pár anya -mert tőcsavaros a blokk- , amit 240-270 Nm-el kellett lehúzni a végén! Anyászor mentem körbe lépcsőzetesen.... húúú bazz, kész voltam a végére. Volt vagy kb. 26-28 csavar
A többiek már meg is válaszoltak szinte mindent.
A hátsó tengely anya meghúzása 100 Nm, fokozott óvatosság mert hamar tönkremegy!
Az első lánckeréknél oda kell figyelni a sebesség szenzor rotorjára is. 25 Nm.
A lánckerék lazításakor a hátsóféket nyomni kell. (két ember)
Az első lánckerék meghúzása szintén nyomaték kulcs, 115 Nm.
A kis fedél csavarok csak éppen, csuklóból, 10 Nm környéke.
Jobbra húzhat a hátsó kerék "ferde" futása miatt, alacsony guminyomás, villagörbület, kormánycsapágy hiba miatt.
Most sajnos nem találom azt a két videót, amit ismertem, de ha beírod, hogy "motorcycle chain and sprocket change/replacement" akkor rengeteg találatot kapsz.
A motor oldalra húzása lehet pl. attól, hogy a hátsó kereked nem áll teljesen egyenesen. Ügyelje arra, hogy a láncfeszítők mindkét oldalon ugyanoda legyenek beállítva.
A lánckereket magad is kisebbre tudod cserélni, de nyomatékkulcs kell hozzá mindenképpen, esetleg egy kis közepes erősségű menetrögzítő sem árt.
Amúgy a youtube-on jó kis filmek vannak a lánc-lánckerék cseréjéről. Mindjárt megkeresem neked a linkeket.
Ami a gyertyát illeti. Az, hogy kézzel is kijött nem túl jó, ugyanakkor a gyertyák meghúzási nyomatáka igen csekély, mindössze 11 Nm, vagyis épp hogy meg kell húzni. A könyv is azt írja, hogy amennyiben nincs nyomatékkulcs, akkor kézzel becsavarni addig, míg meg nem szorul, utána pedig egy fél fordulat új gyertya esetén. Használt esetén asszem csak egy nyolcad fordulatot ír a könyv.
Megy az "kézzel" is simán. De egy nyomaték-kulcs nem árt. A "gyárban meghúzták"-ról annyit, hogy a gyertyát amikor cseréltük egy ujjal kitudtam csavarni, szóval "jól meg húzták"...
Köszönöm szépen!:) Hát most hirtelen annyi kérdésem van, hogy mitől lehet, hogy jobbra húz a moci?!:S Meg hát első lánckereket akarok cserélni, egy foggal kisebbre szeretném cserélni a mostanit, a kerék már megvan.....de nemtom, hogy pl kézzel azt le tudom majd szedni, vagy gép kell hozzá?! Mert ugye a gyárban gondolom meghúzták rendesen...! Hirtelen ennyi lenne!:)
Elacsaptak a cigok mint a szart.1év1honap volt mire pont került az ügy végére ugy,hogy egy benzinkut biztonsági kamerája felvette a balesetet,ami alapján természetesen nekem kellett bebizonyitanom,hogy én voltam a vétlen,a kamerafelvétel,rendörségi helyszinelés,és a cigányok tudatlan és valotlan vallomása alapján. . .