Nem tudtam, hogy milyen gumi, csak sajnálom, hogy most nem ilyen lesz rajta. Már feldobtam rá egy 15-ös, gumi nélküli első fogaskereket, a gyárit meg megkapta az E-s haverom, aki ledarálta az első fogaskerekét, és most kapóra jött neki ez, mert még használható. Majd alkalom adtán kiderítem, hogy egyáltalán kapható-e gumis első fogaskerék, de most nem vettem a fáradtságot hozzá.
Üdv!
Januártól új szabályok lépnek érvénybe a KRESZ-ben, méghozzá jó szabályok
Azt tudtuk már egy ideje, hogy a kormány szavazni fog a KRESZ módosításáról, mely által főleg a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok biztonságát szeretnék növelni. A jövő idő immár múlt idő, hiszen a politikusok -ugyan pár hónap csúszással, de- nem csak napirendere tűzték, hanem meg is szavazták a több mint 60 pontból álló módosítási javaslatot, így ezek január elsejétől érvénybe is lépnek.
Szó volt a biciklisek sebességhatárairól, egyes esetekben az elsőbbségi viszonyok változtatásáról és persze arról is, hogy a motorosoknak a jövőben mit szabad és mit nem. Előrelépésről tudunk beszámolni, hiszen több, minket érintő, pozitív módosítás is született.
Az egyik legfontosabb, hogy a jövő évtől minden motoros szabadon használhatja a buszsávokat. Ez Európa több országában már működő eleme a közúti közlekedésnek, azt hiszem mondhatom, hogy éppen itt volt az ideje nálunk is bevezetni. Az örömmel azonban csínyján bánjunk, hiszen a buszsávban való közlekedés a plusz vesélyforrások miatt fokozott óvatosságot igényel. Például sSok esetben vágnak az ott közlekedők elé az autósok, amikor sajnos könnyen előfordulhat, hogy nem vesznek majd észre minket. Illetve sűrűn látni olyat is, amikor a buszsáv előbb-utóbb elfogy, amikor is vissza kell sorolnunk a többiek közé.
A másik komoly előrelépés pedig, hogy az álló forgalomban előrearaszolhatunk a sorok között a piros lámpához. Tehát a jövő évtől ebben az esetben nem mi, hanem a minket akadályozó közlekedők követnek el szabálysértést. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ezt még megéljük...
Kérlek szépen az S-nek a gyári első fogaskerekén a fogak alatt körben mindkét felén van egy vastag gumigyűrű, amire a lánc szépen ráül, és gondolom ez a zajt hivatott csökkenteni. Nagy jelentősége nincs, de az utángyártott fogaskerék gumigyűrű nélkül 3600 pénz, és csak sejtem, hogy a gyári meg gumigyűrűvel 465829279664245656-ba kerül.
Üdv!