A békára sajnos egyenlőre nem gyártanak, az a 3 csavaros megoldás nem tudom miért kellet jó lett volna a Busa betöltője is, ezért nem tudok sw-motech-es cuccot sem felszerelni. Ezzel a kapaszkodóval annyi gond még lehet, hogy frontális kocc-nál a répától fájdalmas búcsut lehet venni.....persze nekem már mindegy sőt jó lett volna már pár évvel ezelőtt, de most már úgy megszoktam.
Hát igen, ezért nem is rakok bele mert semmi kedvem szétszedegetni és normálisan kitakarítani amit a szervízben ha nem áll ott egy napot a gép nem tudnak rendesen elvégezni. Több havernál vettem részt a tisztításban és a mosás utáni száradás hösszú idő. A sűrített levegős megoldással nem lehet maradéktalanul kitisztítani. Az olajos szűrők tényleg jobban szűrnek nem véletlenül használják még ma is poros helyen dolgozó munkagépeken, de a karbantartás macerás.
Nekem még a Banditon egyszer nem pucolták ki a légszűrőt a kötelező szervízen rendesen (csak úgy megfújkálták nagynyomású levegől) és egy idő után nagyobb tempónál ledadogott a motor. Először azt hittem a benzinszűrővel van valami gond. Csak hosszas keresgélés után jöttem rá, hogy nem kap elég levegőt...
Egybként a papír szűrő egy olcsó "bunkóálló" megoldás. Azért teszik be azt gyárilag. A sportszűrő, mint a nevében is benne van ritkább és intenzívebb használatra van kitalálva és feltételezi egy gondos gazdát, aki karbantartja a gépet. Sport krossz képeken nem véletlen üzemórára van előírva az olajcsere. Azt földi halandó nem tudná követni.
Nekem Pipercross légszűrőm van és a tisztításnál megállapítottam, hogy szerintem a jól beolajozott textíl szűrő több dzsuvát fog meg, mint a papír. De az biztos, hogy karbarntartás igényes.
A Békán egyébként a korábbi gépeimhez képest horror a légszűrő tisztítás, mivel alészűrőház kiviteléz le kell szedni a szívó csinkokról, amihez tök nehéz hátul hozzáférni. Ráadásul a légszűrőház 16 csavarral van összefogatva. Szóval el lehet játszani vele egy ideig. Biztos nem jön ki fél óra alatt, mert ha kimosod a szűrőt, akkor a száradási idő kb fél óra... Ha rutinos vagy akkor talán egy óra alatt megvan, de akkor nem először bontod leg a gyújtás kapcsoló k.varövid kábeleit...
Az SV-t 32000km-el adtam el és annál mindig így csináltuk. Soha semmi baja nem volt. 6000km-volt benne mikor beleraktam a légszűrőt. Rengeteg motorost ismerek akinek van, és nem panaszkodtak. Amugy meg a K&H évek óta csinálja...
A 6000 sok, nagyon sok. Legkésőbb 3000, de inkább sűrübben kell tisztítani különben amit feket663 írt fog megtörténni. Ha szűrő nem teljkesít párszáz km alatt elkopik a belseje. A papír a lusta gazdának(amilyen én is vagyok) még segít is mert ha koszos lesz akkor is legfeljebb kevesebb levegőt enged át, de attól még szűr. Az olajos viszont ha kiszárad vagy csak koszos akkor egyre több port enged át. Amíg tiszta addig még jobb is a hatásfoka mint a papírnak.
Légszűrővel kapcsolatos legújabb élmény(nem az enyém, azt már untig ismételgettem): Barátom K8-as Busájában(amiben valami olyasmi blokk leledzik, mint a B-Kingben, úgy tudom...) 5500 kilométer megtétele után széthúzták szezon előtt a blokkot(szokott néha dragozni is, de csak amatőr szinten) és csodák csodája a hengerekben a keményített réteg meg volt kopva. Persze egyből szaladás a szervízbe, ahol első körben elutasították az igényét. Itt tart jelenleg az ügy. Csak egy újabb adalék a fóbiámhoz, hogy a sportszűrő kinyírja a blokkot. Ja és a motoron összesen egy rendszer, Power Commander meg a légszűrő volt, semmi extra kütyü.
kb 30 perces mutatvány kicserélni, tényleg nem nagy cucc. 6000 km-ként úgyis visszem kötelezőre és akkor szólok (Én) hogy mossák ki. Legtöbb márkakereskedés/szervíz van hozzá mosó/olajzó. Az SV-nél így csináltam mindig.
Azért mert 3000-ént szétszedni és tisztítani a francnak van kedve, jobb hónapban akár 2 hét alatt megvan a 3000. Ha kicsit porosabb a hely vagy sportosabban használom még sűrübben. Több ismerős visszatért a hagyományosra miután megunta az állandó tortúrát. Ha valaki csak pályázik és nem használja sűrün akkor tényleg jobb, de a túrázóknak.........
A K&N levegőszűrővel egyszerűen helyettesíthető a sorozatgyártott levegőszűrő. Nincs szükség hozzá semmiféle rendszerátalakításra. A karburátor beállítását, és a levegőszűrőházat sem kell átalakítani. A K&N levegőszűrőnek van a legoptimálisabb csatlakoztatása (40% nagyobb a légáteresztése mint a hagyomános szűrőknek), és gazdaságos (mosható, újrahasználható). A szűrőt akkor kell először kitisztítani, amikor 2-3 mm vastag piszokréteg rakódott a filterre. Ennél fogva a tisztítás csak 80.000 km utcai használat után szükséges.
Soha többé nem kell filtert cserélni, az olajálló szűrőanyag karbantartásmentes hosszú élettartamot biztosít. A K&N tartós levegőszűrő elősegíti a nagyobb teljesítményt, a jobb légáteresztő képesség révén.
Minden K&N levegőszűrőre 1.600.000 km, azaz 10éves garancia van (amelyik hamarabb bekövetkezik).
Sikerült ma egy jót gurulnom, és kipróbálhattam az újításokat. A plexi igenis jót tett a szélvédelemnek, igaz csak minimálisat, de nem lett rosszabb. A K&N légszűrő is csúcs, talán annyi hogy mélyebben is jobban dolgozik (nem mintha eddig nem). Meg ez mosható, és nem kell cserélgetni, mint a gyárit.
Egybként a papír szűrő egy olcsó "bunkóálló" megoldás. Azért teszik be azt gyárilag. A sportszűrő, mint a nevében is benne van ritkább és intenzívebb használatra van kitalálva és feltételezi egy gondos gazdát, aki karbantartja a gépet. Sport krossz képeken nem véletlen üzemórára van előírva az olajcsere. Azt földi halandó nem tudná követni.
Nekem Pipercross légszűrőm van és a tisztításnál megállapítottam, hogy szerintem a jól beolajozott textíl szűrő több dzsuvát fog meg, mint a papír. De az biztos, hogy karbarntartás igényes.
A Békán egyébként a korábbi gépeimhez képest horror a légszűrő tisztítás, mivel alészűrőház kiviteléz le kell szedni a szívó csinkokról, amihez tök nehéz hátul hozzáférni. Ráadásul a légszűrőház 16 csavarral van összefogatva. Szóval el lehet játszani vele egy ideig. Biztos nem jön ki fél óra alatt, mert ha kimosod a szűrőt, akkor a száradási idő kb fél óra... Ha rutinos vagy akkor talán egy óra alatt megvan, de akkor nem először bontod leg a gyújtás kapcsoló k.varövid kábeleit...
Nekem marad a gyári egyenlőre.
A K&N levegőszűrővel egyszerűen helyettesíthető a sorozatgyártott levegőszűrő. Nincs szükség hozzá semmiféle rendszerátalakításra. A karburátor beállítását, és a levegőszűrőházat sem kell átalakítani. A K&N levegőszűrőnek van a legoptimálisabb csatlakoztatása (40% nagyobb a légáteresztése mint a hagyomános szűrőknek), és gazdaságos (mosható, újrahasználható). A szűrőt akkor kell először kitisztítani, amikor 2-3 mm vastag piszokréteg rakódott a filterre. Ennél fogva a tisztítás csak 80.000 km utcai használat után szükséges.
Soha többé nem kell filtert cserélni, az olajálló szűrőanyag karbantartásmentes hosszú élettartamot biztosít. A K&N tartós levegőszűrő elősegíti a nagyobb teljesítményt, a jobb légáteresztő képesség révén.
Minden K&N levegőszűrőre 1.600.000 km, azaz 10éves garancia van (amelyik hamarabb bekövetkezik).
Ha bemegyek majd fényképezek