Nem nagyon kell aggódni, a gazdi szerint 250 felett nincs akik megülje a szélviharok miatt.Ez óra szerint kb ~220.
Azért kiváncsi vagyok mennyire nyúlik meg a kezem azon a gépen. A sajátomon is előjön az az érzés mikor elgyorsulok, hogy nem bírom visszaengedni a gázkart mert akkor lemaradok a gépről, és akkor ezen még van hátsótengelyen egy plussz ~10Nm ! A gazdija is ilyenekre panaszkodik!
Köszönöm a reakciót, azt hittem már senkit nem érdekel,csak bámulta mindenki érdektelenül. Én nem kivántam idegen tollakal ékeskedni, csak azt hiszem elég közel áltam a storihoz , hogy beszámoljak róla ,és megírjam a tapasztalataimat.
És remélem elég tartalmas ahhoz hogy érdemes rászánni azt a pár percet még elolvassa az ember. És talán sikerül emelni vele néha a fórum szinvonalát...
Ismerem ezt a beírást... bár több esetről nem tudok. De lehett ez is esetleg egy hétfői galvanizálás a hengereken, és nem ismert a használat körülménye sem. Nyilván a tény mindenki számára egyértelmű. A gyárak légszűrőre vállálnak örök garit, és nem a motorra...nem kételkedem a leírtakban , de talán erről már írtam, de furcsa számomra a hatalmas különbség. Tegyük fel hogy rosszabb a szűrés hatásfoka a sportszűrővel, mint a gyárival, de ekkora? Nem kivánom megtapasztalni... félreértés ne essék,...én ~15000-nél raktam bele egy Magnum tuning által készített szűrőt, amit most a PC instalálásakor cseréletm Pipercross-ra. Most kopogok mindenféle fán, de eddig olajfogyasztásom nem volt, nem töltök utánna semmit a 6000-es intervallum alatt...
Ez az én tapasztalatom eddig. Mellesleg soha nem esik szó róla , de iszonyú drága a szűrő karbantartása, már olyan kicsi mennyiségű folyadékot adnak hozzá mint egy "kölnis" üveg....
Kalivoda Imre elismert szaktekintély a témában úgy tudom. álljon itt egy Hayabusás kolléga vallomása, arra a kérdésemre, hogy szerinte is beengedi-e a port a sportlégszűrő:
"Csak a saját tapasztalatomról beszélek. Nekem 25000 km alatt kinyírta a hengert meg a dugattyúgyűrűket. Pedig állítólag a Busában egy henger akár három szett gyűrűt is túlél. Példa erre Gabi blokkja: 22000 km után, gyári szűrővel kopásmentes volt."
BMC racing szűrője volt.
Szevasz Pistikém!
Ez ám a kimerítő B King tuning leírás!
Azért megnyugodtam, hogy jó ideig pariban vagyunk a BK-el!
Igaz utána...
Nem baj, családbam marad! GSX, GSX!
Nincs véleményem, mert nincs tapasztalatom...A barátaim a Banditokat egy (remélem jól írom) Kalivoda nevű egyénhez vitték a behangolni szinkronizálni a motort. Ő állítólag egy elismert szerelő a szakmában . Ezekbe a motorokba K&N kerül bele az ő révén.
Itt erős dadogás jelzi a gazdinak ha koszos a szűrő, ez már két eretben előfordult a két különböző bringánál, hogy telítödött a szűrő és nem engedett át elég levegőt.
A GSX 1400 tekintetében A Pipercross szűrő olcsóbb is volt BMC és K&N szűrőknél, plussz van rajta egy durva szivacs ami a bogarakat , leveleket megfogja , így azok nem jutnak be a lamellák közé és , így nem takarnak ki értékes felületeket a szűrőn, mert a levegő meg tudja kerülni. (Meg ott volt az orrom elött és nem kellett mennem sehova, és meggyöző volt a marketing duma.)
Tudom vannak tapasztalatok pro és kontra , hogy káros meg hasznos. De mindenki a saját bőrét, vagyis hengerét viszi a vásárra, abban a tekintetben , hogy szűr vagy nem szűr úgy mint a "gyári".
Tegnap este sikerült kihámozni a görbéket az adathalmazból.
És csatolom összehasonlítás képpen a saját PS-s GSX1400-mmel összevetve.
(sajna a B-KING mérésekor szerintem rosszul lett megadva a kezdő ford szám így 2000 helyett csak 5000-től van meg a mérés.)
Például azért, mert a gyári ECU-t csak három tartományban (alsó-közép-felső) tudod állítani és nem folyamatosan, míg a PC-t 2-5-10-20-40-80-100 %-os gázállásoknál, 250 motorfordulatonként.
A sok extra beszerlése után tegnap, azaz szerda este bekerült a Power commander is a B-King-ben.Ismét rommá kellet szedni a motort, mert a Y csatlakozók közvetlen az ijectorokon avatkoztak be, és nem volt közösítve egy nagy csatlakozóba az egész. A Pc készlet tartalmazta a O2 senzor eleminálására alkalmas csatlakozót. Instalálva lett még egy GIPRO , mely kiiktatta a környezetvédelmi tiltást, és a végsebesség tiltást is. Így a padon megfutotta a 309km/h -ás sebességet (a pad szerintit).
A jól kihegyezett motornak köszönhetően , túl sok módosítást , túl drasztikus beavkozása a PC-nek nem volt a fékpadi hangolás alatt, leszámítva a 100%-os gázállást , melynél gyárilag igen kemény elszegényités volt , így itt dúsítani kellett igen komoly mértékben a keveréket.
"És akkor a számháború: 169Le-t mértünk hátsó keréken, ami kb.195LE a főtengelyen. Szóvel 9-10 lovat sikerült még beletenni, viszont azt majdnem a teljes fordulatszám tartományban. Vagyis alul is kapott rendesen. Nyomatékban se állunk rosszul: 136Nm tengelyen, az kb 155Nm a blokkban. Viszont valószínüleg 3-4000-es fordulaton az 1.4-el egy szinten van, a nagy nyomatékok 4000 fölött jönnek igazán." (Idézet a tulaj leveléből.)
"Alul nagyon finom, egyenletes lett járására, gázelvételre se reagál annyira agresszívan, egyenletesen ejti a fordulatot."(Idézet a tulaj leveléből.)
A mérés függvényének láthatóvá tétéle az esti munkám lesz...ha érdekel valakit...
Hello!
A szombati napon megtörténtek a módosítások a barátom gépén. A mellékelt képeken látható a rövid történet. A teljes hátsó részt le kellett bontani a dobcseréhez. Az új dob igényes munka, de gyári "bagolyszemek" nélkül felszinre kerülnek a "suzukis igénytelenségek"! Az teljes hátsó lámpa konzolostól is cserélve lett, és helyette egy kompaktabb cucc került fel. De én még akkora gány alkatrészt életembe nem láttam gyári alkatrészen, mint itt ami a lápa konzolt tartja , és dobok alatt van felerősítve. Csövekből pálcákból lemezekból összeszabdalt alkarészek össze-vissza hegesztett ákombákomsága. Gondolom ez már az után készülhetett mikor a tervező srácok megszereszték Haya blokkot a gépbe , fellélegeztek, és ekkor már este lehettet, de ezt még gyorsan össze kellett dobni, mert ment le a terv a gyártásba! Egy titka van, nem kell közelről nézni, de a Yoshimura meg vonza a kivácsi tekinteteket! Bár azon is van egy két trökküs megoldás! Ez nem az a dobcsere, mikor kilazítod a gyűjtőknél a bilincset , meg a lábtartónál , és helyette feldugod a másik hurkatöltőt! És hát a fojtás kiszerelése...a csavar beesik a gecibe, a burkolat mőgé! Veheted le az egészet megint tőből!
És a mikor már kellő rutinnal 2'11 alatt leszeded és felrakod a rendszert, akkor már csak egy rövid rutinszerű légszűrő csere következik! Ezt a gépkönyv 3-4 oladalon keresztül 10-12 képben illusztrálja!
Tank oldaláról a "szélesség jelzők" le , a gyújtás konzol le, tank felnyit, gyári pálcával megtámaszt! komplett légszűrőház kiszerel , persze leköt mindent, és utánna már csak a 10-11 darab csavart kell kitekerni , és már hozzá is férsz a légszűrőhöz, majd az egész vissza! A leggecibb az egészben a "szélesség idomok" visszatuszkolása a helyéra, ami minimum két emberes , különben fellököd a motort, mert akkora erővel kell tasztatni.
Nem egy Do it yourself - csináld magad kezdőknek feladat!
Üdv.
István
Azért kiváncsi vagyok mennyire nyúlik meg a kezem azon a gépen. A sajátomon is előjön az az érzés mikor elgyorsulok, hogy nem bírom visszaengedni a gázkart mert akkor lemaradok a gépről, és akkor ezen még van hátsótengelyen egy plussz ~10Nm ! A gazdija is ilyenekre panaszkodik!
Köszönöm a reakciót, azt hittem már senkit nem érdekel,csak bámulta mindenki érdektelenül. Én nem kivántam idegen tollakal ékeskedni, csak azt hiszem elég közel áltam a storihoz , hogy beszámoljak róla ,és megírjam a tapasztalataimat.
És remélem elég tartalmas ahhoz hogy érdemes rászánni azt a pár percet még elolvassa az ember. És talán sikerül emelni vele néha a fórum szinvonalát...