Szevasz TeeJay!
Köszönöm, valami ilyesféle hozzászólásra gondoltam! Csak halkan jegyzem meg, hogy Dannyboy-nak ez elsőre is sikerült!
Én egyetlen soromban sem szidtam az MT-01-et, vagy más Yamaha típust. Egyszerűen leírtam a véleményem, amivel természetesen lehet vitatkozni. Én maximálisan tiszteletben tartom a Te vagy Dannyboy véleményét, cserébe hasonlót várnék el. Nem az a lényeg, hogy mindenáron megpróbáljuk a másikra erőltetni a saját véleményünket, hanem hogy képesek legyünk kulturáltan, motoroshoz méltóan vitatkozni, eszmét cserélni!
Szerintem sikerülni fog!
Nocsak.
Pozitívan csalódtam. Előző hozzászólásod alapján nem feltételeztem volna, hogy ilyen irományra is képes vagy.
Ami az első pontot illeti, eléggé gyenge kifogásnak/védekezésnek tartom az általad leírtakat. Ha oda tervezték, miért tartott közvéleménykutatást a Yamaha Europe? Európában felmérni, hogy mi kell az amerikai piacnak?
Nincsen semmi bajom a Yamahával, mindenkinek szuverén joga, mire költi a pénzét.
Te kezdted a "szutyukizást", ezért kívánkozott ki belőlem az általad hajtott típusról alkotott véleményem.
Itt ezt be is fejezném, nincs értelme.
Azt viszont megköszönném, ha a "vizet prédikálok, bort iszok" kitételt megmagyaráznád.
Mire gondolsz, miből szűrted ezt le?
Köszönöm, hogy pontokba szedted, sokat segített... Engedd meg, hogy hasonló stílusban válaszoljak (fordított sorrendben, de ez ne zavarjon meg...).
3. Leugatsz, de úgy látom nem sikerült azt az egyszerű mondatot megértened, hogy csak oda tervezik. Mondom tervezik, nem pedig értékesítik.
Az előző Vmaxot is az USA-ba tervezték. Sőt a Suzuki M109R-t (EU: M1800R), a Honda Valkyre-t is oda tervezték, az ottani piaci igényeknek megfelelően. Persze ezekből van itthon is. Az mondjuk más kérdés, hogy pl. a Suzuki top cruiseréből a franciáktól kunyeráltak a magyarok, mert ide olyan kevesett osztottak első körben.
2. Egyetértünk, az FZ6 technikailag erős hanyatlás az elődjéhez képest. Mondjuk kidolgozottságában még mindig veri az új nagy Banditot is, de ez megint más dolog.
Egy (Yamaha árszintjéhez képest) olcsó ’kis-nagy’ motor, annak minden előnyével és hátrányával. Jelenleg a középmezőny kategória, kilós girnyó nyergéből persze, hogy lehet fikázni. Mindenesetre az üzemanyagárak prognosztizált árszintje miatt néhány éven belül sokan átgondolják, hogy vegyenek-e egyáltalán 600 ccm-es motort, mert a fogyasztása túlzóan sok...
Azt nem tudom, hogy te tapasztalt sportmotoros hogyan definiálod a ’ sikeres koncepciót’, de arról van némi fogalmam, hogy egy gyártó cég hogyan definiálja ezt a fogalmat. Olyan zavaró tényezők vannak benne, mint tervezési-, gyártási-, marketing-, visszahívási ill. garanciális költségek, eladott mennyiség, befolyt bevétel. A sajtója (hm, SBK-t olvasol ugye?) ellenére -vagy talán épp azért- amikor forgalmazták, Európában a konkurenciát simán verte, sőt adott években csak a Honda SH robogója tudta megverni abszolut értékesítésben.
Az emberek néha tévednek (’Anyám én nem ilyen lovat akartam’...), de azért az 50e feletti eladott példányszám csak mond valamit nem? Ez nem egy olyan motor, amit csak azért árulnak utcára, hogy aztán SBK-ban minimális módosítással lehessen versenyezni vele.
Persze neked biztos derogálna felülni egy ilyenre, hiszen még azt is nevetségesnek tartod, hogy egy MT-re felülj. Nyáron láttuk ezt a szemléletmódot kicsúcsosodni...
Esetleg olvasd el ezt: http://mt01.hu/index.php?page=...
Miklósy Tominak, Epernek, Kozmaxnak nem derogált.
1. ’Opinions like assholes, every got one.’
A további posztajid kapcsán úgy látom, vizet prédikálsz és bort iszol.
Ebben további jó szórakozást neked és széles utat!
Tudod mit? Csak most, csak neked, csak kulturáltan...csak egy kicsit didaktikusan ha nem ment magadtól...
Hasonlíthatod az MT blokkját egy "csopperéhez" (ami jegyezzük meg nem túl mélyenszántó: egy CRUISERből emelték át, de a "csopper" vs. cruiser témába ezen a fórumon már belefáradtam...), de akkor ne csodálkozz, ha hasonló stílusú viccelődés tárgya leszel.
Persze te vicces vagy én meg szarkasztikusan "kulturált és mélyenszántó", a közmondások jegyében: minden szentnek maga felé hajlik a keze...
Lehet kritizáni az MT-t sok szempontból, de az a cruiserből átemelt sportosra hangolt V2 alap változatban –Stage 1- az R1 futóművével azt eredményezte, hogy Harmati Árpi 2:11-es köröket ment a Hringen. Persze ez nem egy túl jó (abszolut) idő (beszűkült sportmotorosnak biztos nem), de ahogy Danny is írta: ez nem sportmotor.
Valójában az MT-t nem tartom egy életszerű motornak, és a BörgerKinget sem. Mindenesetre mivel a magyar MT-sekkel motorozok, tudom és nyáron nap mint nap látom mire képes ez a motor. S bár tényleg nincs értelme összehasonlítani egy sor4-es versenytárssal, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezt az időt a BKing majd megfutja (ha már elkezdtem: van az úgy néha, hogy a kevesebb több).
Az MT megosztja az embereket. Az angol SBK tiltása ellenére a magyar SBK csinált egy MT értékelést. Utána persze kidobták őket (nem, nem csak ezért, ez már csak a pont volt az i-n).
Maradjunk annyiban, hogy a Yamahának legalább már van pár év tapasztalata az ilyen ’semmire nem jó’ kirakat/divat motorok terén... Ettől nyugodtan ünnepelheted a Suzuki válaszát, a Bkinget. A Kawások is megkapták a maguk 1.4-es roadster koncepció motorját, a Honda is megcsinálta az Evo 6 koncepciót. A Bkinget már értékesítik. Pár évig hagyták a jónépet a nyálcsorgatás állapotában, aztán az MT után 3 évvel végre kiadták. Hurrá.
Igen.
És ez nem csupán az én véleményem, nézd meg a sajtóját.
Az előző Kisfézer baromi jó bringa volt.
Az új nak szarabb a féke, elbaltázott a blokkja (mindenes motornak egyáltalán nem jó), gólyalábakra állították...folytassam?
Nekem is van személyes ismerősöm, aki mindenesnek vette (ingázni, túrázni) és egy szezon után már rúgta is ki maga alól.
Chopper-fék, túraenduró-futóművön, sportblokkal, aminek ráadásul a végteljesítményét le is vágták.
Nem ilyennek képzelek el egy sikeres koncepciót.
Gumit még tudok hozzá 190est olcsón,de a fogyasztása... Kótról kutra járnék ha húzom neki?Ha meg nem akkor minek vettem egy ilyen vasat,ami normál használat mellett beszívja a 10-11 lityit.
Mennyit eszik,ha úgy megyek mint a GSRrel?
Meg pici a tankja is és már-már idegesítővé vállna az állandó tankolás a kicsi hatótávolság miatt.Az hogy az elején meg tépném a száját az biztos is,csak minden csoda 3 napig tart és utána úgy menék mint bármely más motorral.
Dupla milliárdosként inkább maradna az A-King,mint hogy a B-King.
Először: ha valakinek eltérő a véleménye a tiedtől, rögtön bunkónak kell lenni
Másodszor: pont a te motorod az egyik leginkább elbaltázott Yamaha koncepció, úgyhogy nem nagyon értem a nagy arcot.
Harmadszor: leugatsz valakit, miközben te írsz faszságot. NEKED kellene kicsit utánajárni a dolgoknak, mielőtt okoskodsz.
Európában is fogják forgalmazni az új V-Maxot, csakúgy, mint a régit. http://www.raptorsandrockets.c...
Az MT-01-el kár összehasonlítani a B-King-et, nem sok közük van egymáshoz...
Az MT-t pedig csak az fikázza, aki ment is vele (és ezalatt nem azt értem ,hogy tesztmotorozott három utcát oda-vissza)! Nagyon klassz motor, marha jó futómű/fék párosítva egy brutálisan nyomatékos blokkal - kevés ilyen élvezetes motoron ültem, aminek nem R-rel kezdődött a neve!
Persze ha valaki a legtöbb újságíróhoz hasonlóan sportmotoros teljesítményt vár tőle, akkor csalódni fog, de ez legkevésbé sem a motor hibája!
Mellesleg ha anyagi csőd lenne a BK, akkor valószínűleg a Yamaha sem törné magát, hogy kihozza az új Vmaxot, márpedig az hasonló paraméterekkel fog bírni!
Persze ez még csak vágy a Yamaha rajongóknak!
Köszönöm, valami ilyesféle hozzászólásra gondoltam! Csak halkan jegyzem meg, hogy Dannyboy-nak ez elsőre is sikerült!
Én egyetlen soromban sem szidtam az MT-01-et, vagy más Yamaha típust. Egyszerűen leírtam a véleményem, amivel természetesen lehet vitatkozni. Én maximálisan tiszteletben tartom a Te vagy Dannyboy véleményét, cserébe hasonlót várnék el. Nem az a lényeg, hogy mindenáron megpróbáljuk a másikra erőltetni a saját véleményünket, hanem hogy képesek legyünk kulturáltan, motoroshoz méltóan vitatkozni, eszmét cserélni!
Szerintem sikerülni fog!