Én most már tisztában vagyok ezekkel, csak olyankor dühít kicsit mikor a sok okos jön itt (meg máshol is) hogy a CKRXYZ (jellemzően japán) motor az így ennyi ló meg úgy annyi kiló és az X (nemjapán) motor meg egy fostalicska mert az 3 kg-val nehezebb meg 1,5 LE-vel gyengébb és mégis 300e-rel többe kerül...csak ugye egyiknek még a levegőt is kiengedik a gumijaiból mázsálás előtt hogy az eredmény jobban mutasson a szórólapokon, a másiknál meg éppen csak a sofőrt meg a sarat nem mérik le a géppel együtt...
Bocs, hogy ezt mondom, de naívság is, vagy adott esetben tudatlanság. Mindig odaírják, hogy hogyan kell értelmezni azokat az adatokat. Ha megadnak egy teljesítmény adatot, akkor kalkuláld hozzá a mérési körülményeket is, feltétlezve azt, hogy nem főtengelyen mért teljesítményt adnak meg, a hátsókerékre...
A súlyadatokkal ugyanez. Általában száraztömget adnak meg, így kalkulálhatsz egy kis túlsúllyal minden modellnél gyakorlatilag...
Ha valamit úgy reklámoznak hogy x LE vagy y kg vagy z az akármilyen egyéb, releváns adata, aztán megmérve mégsem annyi, akkor az szerinted nem csalás, becsapás
Na, most ennek kapcsán rákerestem a témára és rosszul emlékeztem: a fordulatszámmérő volt úgy beállítva hogy többet mutasson a valósnál - mert így tudták csak hozni a reklámokban beharangozott 17e-s maximális fordulatszámot...
Amúgy fogalmam sincs hogy a tiéd miért forog kevesebbet üresben mint sebességben, biztos van valami műszaki oka.
Sztem én se motoroztam ki még az EXC-mből se a ménest (esetleg 1-2 technikás egyenesben ), ettől függetlenül utálom ha a szemembe hazudnak és/vagy ha hülyének néznek...
Én azt nem tudhatom De igazábol tökmind1 nekem mert nemvagyok 1 lóerő hajhász és még a kevesebbet sem tudom kimotorozni Na megyek fűvet nyirni..briggits 4T kb3le(főtengelyen ) 2006évj, és az előző 2000évj sem volt erősebb szerintem..
És az nem lehet hogy a nem japán motorok valóban annyival erősebbek
Csak mert furcsa hogy amikor összehasonlító tesztek vannak (Masterenduro pl.) akkor nem az európai motorok azok amik közelében nincsenek a gyár által beharangozott teljesítmény-adatoknak
De említhetném egyik kedvenc példámat, a 2 v. 3 évvel ezelőtti R6R-t is, aminél a japánok még a maximális fordulatszámot (amit ugye baszottul könnyű ellenőrizni, mindössze húzni kell egy nagy gázt és leolvasni hogy mennyit mutat a fordszámmérő tiltáskor) illetően is hazudtak vagy 15%-ot...
Szia.Mert ha 1 CRF450-51le(gyári adat szerint amit mindenki máskép él át ) akkor ök rálapátolnak még 1kicsit uaz a ccm-nél,aztán lehet hogy csak a nyomaték és váltóáttétel miatt érezni erősebbnek..mondom SZERINTEM
A mai világ a túlzásokról szól, szerintem!
Azért ilyen "jó" minden körülöttünk mert többnek akar látszani mint ami a való!
Nehéz észrevenni az igazi értékeket!
Szia(sztok)Persze mert mindenki szeret tulozni, ha nemtalál gyári adatot kitalál magának valamit Mondjuk az europai gyártok gyakrabban átesnek a ló tuloldalára a gyári adatoknál szerintem
mint irtam már azért adom el, mert nincs időm rajta ülni, valamint 90%, hogy nyugatra megyek végleg.
ha ennyiért nem megy el, akkor tényleg én tólom majd el a motortemetőbe.
Érted?
A súlyadatokkal ugyanez. Általában száraztömget adnak meg, így kalkulálhatsz egy kis túlsúllyal minden modellnél gyakorlatilag...
Amúgy fogalmam sincs hogy a tiéd miért forog kevesebbet üresben mint sebességben, biztos van valami műszaki oka.
Csak mert furcsa hogy amikor összehasonlító tesztek vannak (Masterenduro pl.) akkor nem az európai motorok azok amik közelében nincsenek a gyár által beharangozott teljesítmény-adatoknak
De említhetném egyik kedvenc példámat, a 2 v. 3 évvel ezelőtti R6R-t is, aminél a japánok még a maximális fordulatszámot (amit ugye baszottul könnyű ellenőrizni, mindössze húzni kell egy nagy gázt és leolvasni hogy mennyit mutat a fordszámmérő tiltáskor) illetően is hazudtak vagy 15%-ot...
Azért ilyen "jó" minden körülöttünk mert többnek akar látszani mint ami a való!
Nehéz észrevenni az igazi értékeket!
Értelek, de azért mert mened kell, ne öld meg!
ha ennyiért nem megy el, akkor tényleg én tólom majd el a motortemetőbe.
Sikerül 3 és fél órát aludnom. Fasza.
Szép napot mindenkinek!