Ezt hogy érted "előbb, mint a többiek"? Akkor jöttem ki, amikor kicsit szusszanni akartam, vagy épp rosszul alakult az utolsó kör, vagy pl. amikor egy "idióta Fazer-es" kihajtott elém a buxutcából körültekintés nélkül és volt köztünk kb 180 km/h különbség Szerencsére most kivételesen nagyon kevés figyelmetlen motorossal találkoztam a pályán!
Szószerint. PRingen harmadik teligázon kanyarból kifelé kicsapta a hátulját (minden előzetes megcsúszás vagy megmozdulás nélkül) és feldobott a levegőbe, aztán a motor oldalán lógva húztam magam az aszfalton. Semmi tartaléka nincs a miskáknak.
Egy pár kérdésem hagy legyen hozzád! Miért jöttél vasárnap ki mindíg elöbb mint a többiek? Technikai megfontolásból,vagy sok volt a kamikáze,vagy mindíg így szoktad?
Bár én csak az asszonyt kisértem ,mert Ő ment,de azért nézni is jó volt!
Őszinte leszek: én nem teszek Michelin gumit a kerekeimre
Többségében Dunlopot, nagyon-nagyon-nagyon elenyésző mennyiségben Racetec-et és Supercorsa Pro-t használok. Így az égvilágon semmilyen tapasztalatom nincs Michelinnel, de nem bánom, mert nemzetközi Stock bajnokságokban se sokan mennek Michelinnel. Például USA-ban a komplett Stock600 és Stock1000 mezőny min. 90%-a Dunlopot használ, néhányan Pirellit. De a német bajnokság se a Michelinről híres, ott már megoszlik az arány a Pirelli/Metzeler/Bridgestone/Dunlop/Continental között. Az én vezetési stílusomhoz és biztonságérzetemhez a Dunlop D209 megfelel.
A gumi "megevésről" annyit, hogy addig míg nem lendületből, gyors és tiszta íven közlekedsz (gyorsan, stabil vagy egyenletesen gyorsuló gázzal "gurulsz"), addig valószínűleg a kigyorsításokon szeretnéd a lemaradásod behozni, ez viszont azzal jár, hogy a gumi kigyorsítási részén a "parasztgázadás" gyorsabban koptatja a gumit.
Utcán nagyon sokan használnak pályagumit, talán tőlük beszerezhetsz infot ezek használhatóságáról.
Hi. Én majdnem megdöglöttem a powerrace mediumokkal, többet az életben nem veszek ilyen gumikat. Racetec, Supercorsa, vagy D209GP (ha ki tudod használni).
bár nem engem kérdeztél de szombaton fogom letesztelni a power race softot pályán... előtte ugyanugy pilot power volt.... illetve hátul még az van. bár nem egy kategória az RS-sel az R1 de majd beszámolok róla:)
Brian,
az előzéseid ellenére is kedvet kaptam a további pályázáshoz és nekem is lenne egy-két kérdésem a gumival kapcsolatban. Nekem az R1 meg van piszkálva (teljes akra rendszer, power commander, K&N) ezért eléggé nyírja a gumit. Jelenleg a gyári Pilot Power-t ledobtam, mert azt 4,000 alatt megette (amúgy nem volt a tapadással soha bajom) és most a 2 komponensű Pilot Power 2CT van fent, ami utcán tökéletes, iszonyat tapadással rendelkezik és gyorsan melegszik fel. A vasárnapi ringezéskor viszont már kezdtek túlmelegedni, nem vészesen csak éreztem, hogy kicsit tolja a seggét és visszarúgdosásoknál a végén már kezdett nyúlós lenni.
Érdeklődnék, hogy van e valamilyen véleményed, tapasztalatod a Michelin Power Race-el kapcsolatban, egyáltalán arról mi a véleményed hogy utcai használatra is pályagumit tegyek fel. Azért nálam az uitca dominál, de a ring-es nyíltnapokon is valszeg részt veszek. A Power Race-ből van soft, mediumsoft és medium, értelemszerűen a soft jobban tapad, de hamarabb elfogy. Viszont azt nem tudom, hogy ezekből a legkeményebb medium milyen közel áll mondjuk a jelenlegi Pilot Power-emhez, gondolom én, hogy azért puhább, jobban tapadósabb, jól gondolom? Elvileg a vizet nem szeretik, de hát nem is motorozom esőben, úgyhogy van értelme pályagumit feltenni - az én pályázási gyakoriságommal - és ha igen milyen keménységűt a Power Race-ből? Esetleg még a Racetech (Metzeler) jöhetne szóba.
Előre is köszi a segítséget!
Olvastam külföldi oldalon, hogy a versenypályára való gumik hőciklusonként veszítenek az üzeminek/optimálisnak nevezett hőfokon való tapadásukból: keményednek. Hőciklus: bemelegedés, kihűlés (utóbbi elkerüléséért használnak paplant, meg persze a melegítőkörök megspórolásáért). Összességében a tapadás tulajdonképpen megmarad, de a hozzá tartozó hőmérséklet egyre magasabb. Nyilván egy versenyzőnek nem mindegy, hogy versenytempó esetén se éri már el azt a tapadást mint újkorában, ill. nyilván a guminyomással se lehet bármeddig variálni (a melegedés érdekében) úgy, hogy ne váljon a menettulajdonságok kárára.
Ettől ezek a gumik persze jobban képesek tapadni, mint egy utcai, de csak ha bemelegedtek. Túrázás közben ez nemigen fog bekövetkezni.
Amire érdemes figyelni, ha pályázni akarsz egy ilyen ledobott gumival, hogy a hátsó gumi szélső kb. 2-2 cm-je ne legyen elkopva (a gumi kontúrján van egy töréspont, nem egyenletesen ívelt a peremig). Utcára jó, hozzátéve, hogy egy komolyabb pályagumit nem sok szögelnyelő képességgel ruháznak fel.
Amelyik hátsónak nincs ez a letörés a szélein és a kopásjelzők is újszerűnek mutatják, személy szerint megvenném, ha aktuálissá válna a gumicsere.
"Nem fog eldurrani, mintáról levállni, meg ilyesmi......"
Nem tegnap kezdtem motorozni, pályázni, versenyezni és eladtam már jónéhány gumit, még soha nem találkoztam az általad leírt jelenségekkel! Valamint negatív visszajelzés sem jött! Ez több, mint megnyugtató!
Nem tudom, hogy M1-gyel milyen nyomást kell használni pályán. Számomra a 2,9 soknak tűnik, de utcai gumiban nem vagyok otthon. A pályagumik nyomását pedig 1,8-2,1 bar környékére kell állítani HIDEG állapotban (elöl ~2,1, hátul ~1,9)! Ez üzemmeleg állapotában növekszik kb. 0,2-0,4 bar-ral! A pontos nyomás megtalálásához a baj csak az, hogy sokismeretlenes az egyenlet: gumimelegítő használat vagy nem, aszfalt és levegőhőmérséklet, szélerősség (hűti a gumit), gumitípus és keverék, vezetési stílus, köridő.
Köszi a választ! Akkor nyugodtan vásárolhatok ilyen gumit, ha a sportec m1 elkopik.... Nem fog eldurrani, mintáról levállni, meg ilyesmi......
Még egy kérdés. Én a gyárilag előírt guminyomással motorztam a pályán. Elől 2.5 hátul 2.9-re volt fújva. Nem csúszott nem nyeglet, a gumi teljesen stabil volt. Sokan pályán leengedik 1.8-ra a guminyomást. Ez utcai guminál is ajánlatos, vagy csak pályagumiknál?
Arra a kérdésre válaszolj (drága "barátom"), amit neked címeztek
A hozzáértésed és véleményed pedig abban az esetben kommentáld, ha vállalod az arcod hozzá.
Kérdésem lenne. Miért adjátok el a 25 körös gumikat, 1 mm kopással? A felső réteg ami a legjobban tapad és utánna már nem az igazi versenycélra.......gondolom én. De azért jó lenne tudni az okát egy tapasztaltabb embertől.
Sziasztok!
G-PACK-kel felszerelt GSXR1000 K5 esetében tud valaki olyan megoldást, hogy látható legyen a valós sebességi fokozat? Most folyamatosan 4.-et mutat a kijelző.
Köszi!
Persze, értem - csak nem szeretem...
De a viccet félretéve tényleg jó volt úgy, hogy ment előttem olyan valaki aki húzott és mutatta a lehetőségeket. Az meg, h le tudtam tenni a balos koptatót a célegyenes előtt utolsó balosban, az meg kifejezetten jó érzés volt...!
Ez is közrejátszott abban, hogy nem a köridőre mentem rá, mert nem merek megelőzni nállam lassabbat csak ha tutibiztosra látom, hogy nem lesz belőlle probléma (így volt, hogy 1 kört mentem más mögött ). Ezzel szemben engem előznek meg olyan helyen, hogy majd leszorítanak a pályáról..... Egy gsr-es srác pl. a célegyenesre ráfordítóban, a mociját felállította, majd nagy hirtelen lapra tette én meg épp külső ívről előzve kijjebb szorultam, majdnem a rázókőig (egyszóval majdnem kiütötte alóllam a vast) Mindegy ezzel jár a dolog, majd lesz még jobb is.
Mikor gurulunk itt a Pilisben? lepence vagy dobogokövön? Akár késő délután is jó.
Egy pár kérdésem hagy legyen hozzád! Miért jöttél vasárnap ki mindíg elöbb mint a többiek? Technikai megfontolásból,vagy sok volt a kamikáze,vagy mindíg így szoktad?
Bár én csak az asszonyt kisértem ,mert Ő ment,de azért nézni is jó volt!
Többségében Dunlopot, nagyon-nagyon-nagyon elenyésző mennyiségben Racetec-et és Supercorsa Pro-t használok. Így az égvilágon semmilyen tapasztalatom nincs Michelinnel, de nem bánom, mert nemzetközi Stock bajnokságokban se sokan mennek Michelinnel. Például USA-ban a komplett Stock600 és Stock1000 mezőny min. 90%-a Dunlopot használ, néhányan Pirellit. De a német bajnokság se a Michelinről híres, ott már megoszlik az arány a Pirelli/Metzeler/Bridgestone/Dunlop/Continental között. Az én vezetési stílusomhoz és biztonságérzetemhez a Dunlop D209 megfelel.
A gumi "megevésről" annyit, hogy addig míg nem lendületből, gyors és tiszta íven közlekedsz (gyorsan, stabil vagy egyenletesen gyorsuló gázzal "gurulsz"), addig valószínűleg a kigyorsításokon szeretnéd a lemaradásod behozni, ez viszont azzal jár, hogy a gumi kigyorsítási részén a "parasztgázadás" gyorsabban koptatja a gumit.
Utcán nagyon sokan használnak pályagumit, talán tőlük beszerezhetsz infot ezek használhatóságáról.
az előzéseid ellenére is kedvet kaptam a további pályázáshoz és nekem is lenne egy-két kérdésem a gumival kapcsolatban. Nekem az R1 meg van piszkálva (teljes akra rendszer, power commander, K&N) ezért eléggé nyírja a gumit. Jelenleg a gyári Pilot Power-t ledobtam, mert azt 4,000 alatt megette (amúgy nem volt a tapadással soha bajom) és most a 2 komponensű Pilot Power 2CT van fent, ami utcán tökéletes, iszonyat tapadással rendelkezik és gyorsan melegszik fel. A vasárnapi ringezéskor viszont már kezdtek túlmelegedni, nem vészesen csak éreztem, hogy kicsit tolja a seggét és visszarúgdosásoknál a végén már kezdett nyúlós lenni.
Érdeklődnék, hogy van e valamilyen véleményed, tapasztalatod a Michelin Power Race-el kapcsolatban, egyáltalán arról mi a véleményed hogy utcai használatra is pályagumit tegyek fel. Azért nálam az uitca dominál, de a ring-es nyíltnapokon is valszeg részt veszek. A Power Race-ből van soft, mediumsoft és medium, értelemszerűen a soft jobban tapad, de hamarabb elfogy. Viszont azt nem tudom, hogy ezekből a legkeményebb medium milyen közel áll mondjuk a jelenlegi Pilot Power-emhez, gondolom én, hogy azért puhább, jobban tapadósabb, jól gondolom? Elvileg a vizet nem szeretik, de hát nem is motorozom esőben, úgyhogy van értelme pályagumit feltenni - az én pályázási gyakoriságommal - és ha igen milyen keménységűt a Power Race-ből? Esetleg még a Racetech (Metzeler) jöhetne szóba.
Előre is köszi a segítséget!
Ettől ezek a gumik persze jobban képesek tapadni, mint egy utcai, de csak ha bemelegedtek. Túrázás közben ez nemigen fog bekövetkezni.
Amire érdemes figyelni, ha pályázni akarsz egy ilyen ledobott gumival, hogy a hátsó gumi szélső kb. 2-2 cm-je ne legyen elkopva (a gumi kontúrján van egy töréspont, nem egyenletesen ívelt a peremig). Utcára jó, hozzátéve, hogy egy komolyabb pályagumit nem sok szögelnyelő képességgel ruháznak fel.
Amelyik hátsónak nincs ez a letörés a szélein és a kopásjelzők is újszerűnek mutatják, személy szerint megvenném, ha aktuálissá válna a gumicsere.
Nem tegnap kezdtem motorozni, pályázni, versenyezni és eladtam már jónéhány gumit, még soha nem találkoztam az általad leírt jelenségekkel! Valamint negatív visszajelzés sem jött! Ez több, mint megnyugtató!
Nem tudom, hogy M1-gyel milyen nyomást kell használni pályán. Számomra a 2,9 soknak tűnik, de utcai gumiban nem vagyok otthon. A pályagumik nyomását pedig 1,8-2,1 bar környékére kell állítani HIDEG állapotban (elöl ~2,1, hátul ~1,9)! Ez üzemmeleg állapotában növekszik kb. 0,2-0,4 bar-ral! A pontos nyomás megtalálásához a baj csak az, hogy sokismeretlenes az egyenlet: gumimelegítő használat vagy nem, aszfalt és levegőhőmérséklet, szélerősség (hűti a gumit), gumitípus és keverék, vezetési stílus, köridő.
Még egy kérdés. Én a gyárilag előírt guminyomással motorztam a pályán. Elől 2.5 hátul 2.9-re volt fújva. Nem csúszott nem nyeglet, a gumi teljesen stabil volt. Sokan pályán leengedik 1.8-ra a guminyomást. Ez utcai guminál is ajánlatos, vagy csak pályagumiknál?
A hozzáértésed és véleményed pedig abban az esetben kommentáld, ha vállalod az arcod hozzá.
Kérdésem lenne. Miért adjátok el a 25 körös gumikat, 1 mm kopással? A felső réteg ami a legjobban tapad és utánna már nem az igazi versenycélra.......gondolom én. De azért jó lenne tudni az okát egy tapasztaltabb embertől.
G-PACK-kel felszerelt GSXR1000 K5 esetében tud valaki olyan megoldást, hogy látható legyen a valós sebességi fokozat? Most folyamatosan 4.-et mutat a kijelző.
Köszi!
De a viccet félretéve tényleg jó volt úgy, hogy ment előttem olyan valaki aki húzott és mutatta a lehetőségeket. Az meg, h le tudtam tenni a balos koptatót a célegyenes előtt utolsó balosban, az meg kifejezetten jó érzés volt...!
Piszkosul drága lesz
Remélem érted a viccet
grat.
csak pöppet sokan voltak meg volt egykét öngyilkos hajlamú ember,ahogy néztem:D