Minden bizonnyal igazad van én azért írtam, hogy KB., bár inkább "néhány ezer forintot" kellett volna írnom
Viszont az fölöttébb érdekes, hogy aki ki akarja magát magát próbálni egy egynapos amatőr motorversenyen, az vált egy úgynevezett napi licenc-et aminek a napi biztosítási díja 880 Ft, ennek vajon miért a többszörösét kérik el az Apriliások?!
úgy tudom, hogy az Aprilia-nap 5 ezerbe fáj (biztosítás) 3 x 20-25 perces saját motorral történő használat esetén. a tesztmotorozás természetesen ingyenes.
én ott leszek
Valóban lesz, méghozzá Aprilia nyíltnap, de nem "ingyenes"
A részvételért ugyan nem kell fizetni, de biztosítást kell kötni a helyszínen, ez kb 1-2000 Ft. Aprilia nap
Biztos lehet menni azzal is, csak a guminyomást le kell vinni, meg a szinte egyenesnél bedöntöttebb helyzetben való kigyorsítást mellőzni. Ha estit megy, akkor 6-10 kör után kijönni, megnézni a nyomás eredményét a gumin: ha nem elég meleg, engedni, ha meg láthatóan kenődött, akkor vagy a nyomás kevés, vagy túl jól megy a gumihoz képest. Én ha megyek, akkor elöl 2,1-2,2 körül, hátul 1,9 körül fogok próbálkozni, de lehet, hogy inkább kihagyom míg nem cseréltem gumit, mert ebben az ésszel menősdiben már alig van élmény. Erőnlétileg viszont nem ártana, úgyis megártott a jólét.
Ez mellékes, szerintem ami utcai ....és pálya, az nagyjából mind túl van lihegve. Kap egy kis pénzt a szerkesztőség, vagy pár gumit (vagy tudomisén milyen árfolyamon adnak túl a becsületükön), minden gumi kurvajó (kivéve avon, meg pár hasonló, ami azért van, hogy legyen mit lehúzni is), a paraszt meg szalad, hogy a 150ezres listaár helyett csupán 100ezerér" megvegye a kintről behozva 240-320 eurós gumit. Aztán, mivel a tesztben olvasta, hogy ő ettől már félig kanyarbajnok, ebben a hitben megy pályázni. :)
De legyen neve a(z egyik) gyereknek: Sportec M-1: (németből fordítom 2005-ös Motorrad Reifenspecial; szárazon 3., vizesen 2. hely) "Kristálytiszta visszajelzéssel..." (értsd: leheletnyi csúszáshatár)
Írnak még ott más gumikról (4. helyezett) "Nagy tapadási tartalék"-ról, de mindez mese habbal.
(sikerült a minap jobb tesztre is bukkanni, bár más nyelvterületről, ott pont a tapasztalataimmal egybevágó az M-1 jellemzése) Utcára jó, pályán nincs kellő tapadása (pont).
Nyilván a következő gumim (új vagy használt)pályagumi, mintával. Tartósságra magasról sz..rással. Ha meg lesz paplan és plusz kerék, akkor slick.
Kössz a tájékoztatást!
De már 99% biztos hogy megyünk! Úgyhogy rajta a gyári gumi ( Bridgestone Battlax BT014) aztán lesz ami lesz! Először még a konyarokat szokjam meg nem őrült tempóba fogok menni (gondolom). Remélem nem lesz baj!
Nem értem ezt a parát.
Ha pályázni akarsz és kezdő pályás vagy, ráadásul hűvös időben, szerezz puha gumit, pályára valót.
pl.: Puha (hátsó) gumi (az itt leírtakat saját felelősségre vedd tudomásul):
jó tapadású pályafelületen 6-20 fok fokos pályahőmérsékletig
közepes -"- : 6-25 fok C
kevésbé tapadón: 6-30 fok
első meg 30-40 fok pályahőmérsékletig
Ebből kiderül, hogy az emlegetett esti motorozás a puha keverékű slicknek való, tehát ha valami bakelit túragumival, vagy gyárilag szerelt szupersport+pályanap gumival óvatosan kell próbálkozni. Nem mind olyan jó, mint amilyennek az ún. szaklapok írják. Pl. anno párkörös, versenyzőtől vett mintás versenygumival mentem először pályán, utána meg vettem egy, a tesztekben korábban elsőként, később pedig szintén előkelő helyre rangsorolt szupersport gumit, friss gyártásút persze. Ugye nem kell leírnom (kitalálod magadtól is), hogy melyikkel volt kevesebb gondom? Nyilván annak köszönhetem, hogy korábban adtam valamit a -tisztelet a hitelesnek- b... újságíró-tesztelők szavára. Tartós, kiváló pályagumi: nincs.
Egyébként a gumikeverék mellett a másik jelentős tényező a guminyomás.
Dióhéj: lehet parázni, csak mert egyesek elkezdenek rettegni, hogy jaj, csúszni fog, meg lehet utánaolvasgatni és első kézből tapasztalni és a tapasztalatokat értékelni, okulni.
Én megyek vasárnap és elég sokszor szoktam este menni. Mikor lebukik a nap a domb mögé, onnantól hűl le a pálya hirtelen. Biztosan hűvös lesz az aszfalt, csodákra nem lehet számítani még áprilisban.
Hát igen csak tényleg nem tudok felmenni nyílt napra mert 7köznap vannak!
Nem is értem miért így találták ki!
Aztán csak az ilyen napok maradtak de menni akarok......
sztem az első 20 max 40 perc után kivülről fújod a pályát. ugy értve h mikor mi jön. és iyenkor már lesz 1-2 pont ami szimpatikus és merészebben ki lehet próbálni pl a híd utáni balos, vagy a célegyenes előtti kanyarok nagyon barátságosak:) na ha itt rögtön megcsuszol elsőre ugy h előtte nincs tapasztalatod az roszabb sztem... én nem nagyon támogatom. voltam már pályázni párszor, de 20 fok alatt én nem nagyon mennék ki. de legyen 15 mert hüye vagyok. na este most 13-14 foknál biztos h nincs több és sztem akkor még sokat mondtam nagyon.
Az elso palyazason (plane Hringen) valszeg azt se fogja tudni hogy fiu e v lany
Meg amugy is, ilyenkor meg csak szokja az ember az elmenyeket, a palyat, a helyzetet es nem hataron, koridore motorozik.
Amugy motorosok.hu-n van egy anyag a palyazasrol talan tarka v turo irta, hasznos elolvasni.
hát jó de ha most megy elsőre és rögtön csuszizik az nem biztos h jó szerintem. egy rossz élmény első alkalommal hazavághatja a továbbiakat. de lehet h csak én gondolom. szerintem egyszerűbb és ugyanannyiba kerül kimenni egy délelőtt délutános pályanapra. vagy ha a munkából nem tud szabadulni akkor 7végén e.ring vagy p.ring. sztem azért oyan nagyon nem csúszik e.ring főleg melegben.
Azért mert hallottam olyat is aki jár fel és versenyzik is (Ricsinek hívják, Agustája van) és azt mondja sokan csúszkálnak mert akkor lehűl már a pálya meg sötétedik! Na most ebből mi igaz, gondoltam megkérdezek mást is.
Viszont az fölöttébb érdekes, hogy aki ki akarja magát magát próbálni egy egynapos amatőr motorversenyen, az vált egy úgynevezett napi licenc-et aminek a napi biztosítási díja 880 Ft, ennek vajon miért a többszörösét kérik el az Apriliások?!
én ott leszek
A részvételért ugyan nem kell fizetni, de biztosítást kell kötni a helyszínen, ez kb 1-2000 Ft.
Aprilia nap
http://sportmotor.hu/motoros_e...
De legyen neve a(z egyik) gyereknek: Sportec M-1: (németből fordítom 2005-ös Motorrad Reifenspecial; szárazon 3., vizesen 2. hely) "Kristálytiszta visszajelzéssel..." (értsd: leheletnyi csúszáshatár)
Írnak még ott más gumikról (4. helyezett) "Nagy tapadási tartalék"-ról, de mindez mese habbal.
(sikerült a minap jobb tesztre is bukkanni, bár más nyelvterületről, ott pont a tapasztalataimmal egybevágó az M-1 jellemzése) Utcára jó, pályán nincs kellő tapadása (pont).
Nyilván a következő gumim (új vagy használt)pályagumi, mintával. Tartósságra magasról sz..rással. Ha meg lesz paplan és plusz kerék, akkor slick.
Nem pályára való
Ha maximális biztonságra vágysz és több pályanapot is tervezel, akkor cseréld le valami tapadós darabra
De már 99% biztos hogy megyünk! Úgyhogy rajta a gyári gumi ( Bridgestone Battlax BT014) aztán lesz ami lesz! Először még a konyarokat szokjam meg nem őrült tempóba fogok menni (gondolom). Remélem nem lesz baj!
Ha pályázni akarsz és kezdő pályás vagy, ráadásul hűvös időben, szerezz puha gumit, pályára valót.
pl.: Puha (hátsó) gumi (az itt leírtakat saját felelősségre vedd tudomásul):
jó tapadású pályafelületen 6-20 fok fokos pályahőmérsékletig
közepes -"- : 6-25 fok C
kevésbé tapadón: 6-30 fok
első meg 30-40 fok pályahőmérsékletig
Ebből kiderül, hogy az emlegetett esti motorozás a puha keverékű slicknek való, tehát ha valami bakelit túragumival, vagy gyárilag szerelt szupersport+pályanap gumival óvatosan kell próbálkozni. Nem mind olyan jó, mint amilyennek az ún. szaklapok írják. Pl. anno párkörös, versenyzőtől vett mintás versenygumival mentem először pályán, utána meg vettem egy, a tesztekben korábban elsőként, később pedig szintén előkelő helyre rangsorolt szupersport gumit, friss gyártásút persze. Ugye nem kell leírnom (kitalálod magadtól is), hogy melyikkel volt kevesebb gondom? Nyilván annak köszönhetem, hogy korábban adtam valamit a -tisztelet a hitelesnek- b... újságíró-tesztelők szavára. Tartós, kiváló pályagumi: nincs.
Egyébként a gumikeverék mellett a másik jelentős tényező a guminyomás.
Dióhéj: lehet parázni, csak mert egyesek elkezdenek rettegni, hogy jaj, csúszni fog, meg lehet utánaolvasgatni és első kézből tapasztalni és a tapasztalatokat értékelni, okulni.
De ez csak az én véleményem,
allveer
:)
Én megyek vasárnap és elég sokszor szoktam este menni. Mikor lebukik a nap a domb mögé, onnantól hűl le a pálya hirtelen. Biztosan hűvös lesz az aszfalt, csodákra nem lehet számítani még áprilisban.
Nem is értem miért így találták ki!
Aztán csak az ilyen napok maradtak de menni akarok......
Meg amugy is, ilyenkor meg csak szokja az ember az elmenyeket, a palyat, a helyzetet es nem hataron, koridore motorozik.
Amugy motorosok.hu-n van egy anyag a palyazasrol talan tarka v turo irta, hasznos elolvasni.