egyszoval sem mondtam,hogy hibatlan lennek,hiszen akkor en is ott motoroznek a GP-en.
Csak azt mondtam nincs ertelme.
Szombaton volt szerencsem 10 orat egyutt autozni Magda Attilaval.Tobbek kozott errol is beszelgettunk (volt mar ott a ringen tanar). Azt mondta,termeszetesen sok jo dolgot elmondanak,ami akar hasznos is lehetne...csak 3 nap alatt nem fogod oszton szintjen elsajatitani ezeket.Mint eloadas jo,csak a gyakorlati haszna nulla.
Attila azt mondta,ez az egesz azert jo annak,aki nem tud motorozni,hogy rajojjon meg annyira sem tud,mint sejtette.
Meg arrol is beszeltunk,hogy a motorozast (de igy van ez a legtobb sportban is),szavakkal nem lehet atadni.Attol meg,hogy te kitudod szamolni es le tudod rajzolni a tokeletes ivet,nem lesz beloled VB bajnok.Mert ha igy lenne,akkor fizikusok motoroznanak ottan es nem azok,akik.
valóban, aki 0-án vagy 1-en áll annak tökmind1, de szerintem itt senki nem beszélt arról. hogy 0-ról vagy 1-ről akar tanulni, és szerintem neked is tudna újat mutatni az általad említett Rossi gyerek
persze nem az ívekere gondolok, hanem mondjuk az esetleges hibáidra hívná fel a figyelmed...bár neked lehet nincsenek ilyenek
Mar elmagyaraztam tobbszor...nincs kedvem 1001-edszer leirni.
Nem vettem egy kalap ala,de egy szerinted van jelentosege egy kezdo motorosnal?
Dodor is ismeri az iveket,nem?Talan Rossi vagy McLoad jobban meg tudna mutatni?Meg mindig nem erted?Nem akarom elhinni!
Na szoval,megprobalom felvazolni a helyzetet:
Tok mindegy,hogy ki tanit neked fizikat Einstein vagy a altalanos iskolai tanarod.
Tok mindegy,hogy ki tanit teged fozni-sutni: Stahl Judit vagy a feher haz szakacsa.
Tok mindegy,hogy ki tanit teged boxolni:egy hobbi boxolo vagy Madar
Tok mindegy,hogy ki tanit neked angolt:egy igazi angol vagy egy olyas valaki akinek csak kozepfokuja van
Tok mindegy,hogy ki tanit zongorazni Liszt Ferenc vagy a zenei foiskola egyik hallgatoja
soroljam meg,vagy mar kezded kapisgalni???
Hiaba az egyiknek a tudasa (mondjuk) 100 a masiknak meg 20...ez nem lesz hatassal arra,aki 0-an vagy 1-en all.
Elhiheted nekem,ha valaki elmegy nekem a nyiltnapon,nem annak a 3 napnak koszonheto. De szivesen kiallok barkivel,aki elotte meg nem nagyon motorozott,majd elvegezte a tanfolyamot. Csak nagy leeges lesz szamara. :)
Na mondjuk azt elmagyarázhatnád, hogy miért palimadár az aki egy ilyenre benevez? A 150ropiért? És ha neki nem számít, leszarja?
Légyszi azért a Dodort ne vedd egy kalap alá mondjuk a Meklauval, mert ezutóbbira nézve eléggé sértő. Dodor max egy jó motoros (nem tom, ezer éve nem láttam menni, anno jól ment ez tény), Meklau pedig azért nah szal ő már valóban letett vmit az asztalra. Ha lehet inkább tőle tanulnék azért a pénzért.
Te 1ébként sarkítasz, mert azt sugallod hogy aki ilyenre beiratkozik az mind hülye láma és alapból nem is tud motorozni. Biztos van olyan is, de ezt is csak helyeselni tudom. Hamár megteheti miért ne? Aztán meg csodálkozol miért megy el melletted a következő nyílt napon...
Hat vegulis...mindig a palimadarakbol gazdagodnak meg az emberek.
Ez a vilag torvenye...azert van tobb gazdag ember,mint szegeny.
En nem szeretnek az elobbiekhez tartozni. Nyugodtan fizessetek csak be a sok lovet. En meg itt csak csendben mosolygok rajtatok.
Meg valamit,amig nem vagytok egy bizonyos szinten tok mindegy,hogy most Rossi tanit titeket vagy mondjuk Dodor.
Nem egészen értek egyet...
Amikor mész vki után, aki ugyanolyan motorral megy ugyanolyan gumikkal stb stb szerintem sokkal bátrabb vagy, ráadásul megtanulod az adott pálya helyes íveit, megtanulod mi az a féktáv ami még biztonságos mondjuk a célegyenes végén, megtanulod hogyan vedd a sikánt, megtapasztalod mennyire nem gyorsultál igazán kifelé a kanyarokból stb stb.
Nem lehet versenyezni megtanulni 3 nap alatt, de lefogadom egy tapasztalt, türelmes és figyelmes oktatóval 3 nap alatt többre megy egy átlagos motoros mint saját tapasztalatokkal mondjuk kétszer annyi zűrös nyílt nap alatt. Nagyon sokat számít a motorosoknál szerintem, hogy vki olyan mutatja az ívet és visz bele merészebben a kanyarokba akiben BÍZOL. Míg a nyílt napok többségén az ember azzal van elfoglalva, h a nála gyorsabbak épp ne lökjék fel, ő se lökjön ki senkit és ugye csak ne nézze már el azt az ívet. Rövidre fogva a nyílt napok is nagyon hasznosak ugye, de ott minden rendszertelen, zűrzavaros és kiszámíthatatlan de egy 3napos tréningen csak az oktatódra, a motorra és a kanyarra figyelsz.
Persze nem azt mondom, h egy ilyen tanfolyam helyettesíti a tapasztalatot...de sokat segíthet, mondhatni az ember szinteket ugorhat. Én simán befizetnék egy Meklau-s dologra, ha lenne fölös 150em.
A masodik resszel egyet ertek,de az altalaban meg is hozza gyumolcset.
Viszont megint ki kell hogy abranditsalak...3 nap alatt nem fogsz megtanulni semmi olyat,ami megmenthene az eleted az utcan.Olyan ez kb,mint egy kuzdosport vagy box.
3 nap alatt szepen elmondhatjak es megmutathajak,hogy kellene magad megvedened.Aztan ha majd oda kerul a sor,szerinted ugy fogod csinalni????Megmondom neked: NEM!
Ugyanez igaz a motorozasra is:elmondhatjak neked szepen a csuszast,ellenkormanyzast es meg egyeb trukkoket,ha utcan fog feled megtortenni ugysem azt fogod csinalni.
mr2ütem: aki tud magának finanszírozni egy versenyzői pályafutást, az ne élcelődjön az újgazdag kifejezéssel. Csak azért mondom, mert hülyén hangzik egy 150 ezres tanfolyamot leszólni egy... újgazdagnak.
Szerintem tanulni sohasem késő, és tudod mit? Lesz.rom hogy mit mondanak "irigyék", meg "pökhendiék": az ott szerzett tudás csak egyszer mentse meg az életem, és már megérte! Én - valamilyen szinten - tudni akarok motorozni, és azt magamtól, meg az uccáról nem tudom elsajátítani.
Tudod mi a szánalmas újgazdag módi? Az, ha megveszel egy, a vezetéstechnikai tudásodhoz képest rettenetesen erős gépet; bölömbikaként üvöltöd, hogy tudsz motorozni; vered a nyálad, hogy autópályán mentél 3 kilót; és a Mátrában állva hagynak egy lepukkant ZZR400-al!
Én lesz.rom, hogy mennyit megy végre a vas, mert egyenesben minden "kapcsolókezű" tud gyors lenni, no de kanyarban...
A 3 napos oktatásokkal az a fő gond, hogy csak egyet tudsz magadnak befizetni. Szerintem ezt évente kellene ismételni minimun 1 X.
De erre sajna nekem és gondolom másnak sincs pénze.
Nem,nem voltam es nem is mennek el soha egy ilyenre.Csak az uj gazdagoknak valo,hogy utana felvagjanak vele.
Tudod, en nem tanfolyamra jartam,hanem motorversenyeztem...ahol,a te szavaiddal elve,nalam faszabb versenyzokkel voltam egyben,kovettem oket,es ellestem par dolgot + az edzonk is szolgalt jo par jotanaccsal.
De ez nem 3 napig tartott...
Ugy birom,amikor valaki azt hiszi,hogy meglehet tanulni vmit par nap alatt.Nevetseges.
Es te mano,voltal???
Bocs, hogy csak úgy beszólok, csak a pálya-témához: én eddig csak az Euroringen voltam, de azt mondom, kezdőknek az a legjobb, mert lassabb, technikásabb pálya, nem is tudsz rajta nagyon durva sebességgel menni (nem tudom, egy ügyes versenyző egy literessel mennyit megy, de nekem a célegyenes(ecske, mert az sem hosszú ) végére 160 körüli tempó jött össze az én 76 lovas "néked-bájkommal", mindenesetre nem egy életveszélyesen gyors pálya, hanem kisebb sebességgel is élvezhetőek a kanyarok, és szerintem ez alapvető egy kezdőnél. Nem mindegy, hogy az a pillanatnyi kihagyás, rossz ív, elszámolt féktáv 120-nál, vagy 200-nál üt be...
Ha már jobban megy, akkor érdemes szerintem a másik kettő közül v.melyik, vagy mindkettő.
Sajna nem osztom a velemenyed.
Olyan az,mint az intenziv nyelvtanfolyam. :)
Ahogyan 2 honap alatt nem fogsz megtanulni egy nyelvet,ugyanugy 3 nap alatt sem fogsz megtanulni motorozni.
Viktornak is evekbe telt,hat meg neked.
Egesz csak arra jo,hogy utana elmondhasd:Viktor tanitott motorozni.3 napot.
Ebben az esetben tobbet er tobb szaz km nyiltnap...az alapfogasokat meg el tudod lesni a TV-bol,vagy tanacsokat kerhetsz az ottlevoktol (akar Viktortol is).
Ha már ennyire bennevagytok a pályanap-pályabérlet témában, szerintetek megoldható lenne egy olyan, hogy: pályabérlés versenyzővel (pl: Kispataki Viktorral), és egésznapos intenzív versenyzőtől-tanulás a pályán
Mennyibe, hogy egy ilyen nap többet érne a vezetéstechnikai tudásnak, mint több1000 megtett kilométernyi tapasztalat... túró? Vélemény?
1. felső idom (plexivel), alsó idom, farokidom (ülésszivaccsal), tankvédő
2. első sárvédő, hátsó sárvédő
3. szinter alu segédváz akkutartó dobozzal
4. kiegészítők: bukógombák, koracél kipufftartó, kuplungkar, fékkar.
Az egész anyagában szinezve, így nem kell fényeztetni. Nekem csak néhány alkalommal volt fent de már eladtam a motort így ezek megmaradtak. Teljesen sértetlen minden, és nem kell semmit fúrnod faragnod, minden a helyén van, 1 óra alatt fel tudod tenni még csavarokat is adok hozzá.
Mindez együtt alku nélkül 65.000.- ft. Szerinte nagyon megéri és jól is néz ki.
Van még eladó teljesen új fekete szinter alu lábtartószett amit a gyári helyett érdemes feltenni. Ára: 38.000.- ft.
Ha mindent viszel 100.000.- ft fizetsz és egy óra alatt komplett pályagéped lehet, ha ne adj isten lefekteted sokat spórolsz vele.
Csak azt mondtam nincs ertelme.
Szombaton volt szerencsem 10 orat egyutt autozni Magda Attilaval.Tobbek kozott errol is beszelgettunk (volt mar ott a ringen tanar). Azt mondta,termeszetesen sok jo dolgot elmondanak,ami akar hasznos is lehetne...csak 3 nap alatt nem fogod oszton szintjen elsajatitani ezeket.Mint eloadas jo,csak a gyakorlati haszna nulla.
Attila azt mondta,ez az egesz azert jo annak,aki nem tud motorozni,hogy rajojjon meg annyira sem tud,mint sejtette.
Meg arrol is beszeltunk,hogy a motorozast (de igy van ez a legtobb sportban is),szavakkal nem lehet atadni.Attol meg,hogy te kitudod szamolni es le tudod rajzolni a tokeletes ivet,nem lesz beloled VB bajnok.Mert ha igy lenne,akkor fizikusok motoroznanak ottan es nem azok,akik.