Az okosok azt mondták hiába va főútvonalnak nyílvántartva, ha nincs kint a tábla, max "főközlekedési útvonal"
És ha a balesetnél nincs kint a tábla, megb@szhatom.
Ez stimmel!
DE!!! Lehet hülyesèget makogok, règ volt már a kresz vizsga....
Mint tudjuk több tonna fő út táblát meg stb .... Kène kiraknia az utkezelönek, meg mivel a itt a többsèg nem 7vègi vezető... Azt a legtöbb esetben csak el tudjuk dönteni h relative "fő" utvonalon megyünk e vagy semm, mèg ha tábla nem is jelzi keresztezödèsenkènt!
Mndenesetre valöszinü èn is elözèsbe kezdtem volna, vègzödhetett volna rosszabbul is!
"Semmi esetre sem akarok Zéé ellen beszélni,"
Nem beszélsz ellenem, sőt a véleményetekért írtam, nem azért hogy csak az írjon aki nekem ad felmentést.
Én inkább azt mondom ,nem csak én hibáztam. De csak engem hoztak ki hibásnak.
Jöl kinèzős, faja!
De a mozgás èrzèkelőnèl nem kell h mindig menjen a kijelző! Azt be lehet allitani, èn 1perc-re állitottam...
Bar az enyimben olyan funkcsiö nincsen e
Akár igazad is lehetne Cefi, de a 2. pont hibádzik...
Minden kereszteződés, ahol utak kerezstezik egymást:) Ha alárendelt, akkor az általam linkelt táblák valamelyikének ott kell lennie... ha nincs, akkor sajnos Zéé a hunyó... akkor is, ha ez nekünk nem tetszik. Hiába van neki, STOP táblája, ha Zéé nem volt arról táblával biztosítva, hogy alárendelt kereszteződéshez közelít. Semmi esetre sem akarok Zéé ellen beszélni, de sajna ami a felvételen látszik, az ennyire enged engem következtetni. És ez még attól is független, hogy valószínűleg én is, meg még sokan mások is megelőztük volna azt az autót... Azért írtam előbb, hogy ha valóban főút, amit a videón MI nem látunk, azt kb semmibe sem kerül bizonyítani. Ez esetben meg kell tenni a megfelelő jogi lépéseket. Gondolom, mivel az "eset már lezárult", nem volt lehetőség más igazság bizonyítására....:S Az, hogy egyik út szélesebb, a másik meg esetleg keskenyebb, nem mutatja az "alárendeltségi viszonyt"... Sajnos, ez akár egyenrangú útkereszteződés is lehetett volna, a Zéé szemszögéből nézve, mivel a felvételen szereplő útszakaszon egy kötelező "egyenesen"haladási irány táblán kívül semmi mást nem tudok felfedezni.
Nincs kész jövőhét hétfőn kell zargassam remélem kapok majd időpontot. De kifogom tuti ha nem lesz nagyon retyemók...! Az ok, hogy bekapcsolás után egyből elkezd felvenni amit megállítok a tetején lévő gombbal. De a mozgásérzékelésre induló felvétel csak ugye bekapcsolt állapotban funkcionál ugy on-off lehetőségekkel.
Főúton mentem, de nem főútvonalon.
Már tudom hogy egy őútból akkor lesz főútvonal ha kiteszik a táblát.
A másik sajna nemvólt alárendelt út következik táblám sem így nem tudhattam nem e jobbkezes a zsákutca. Az összes út stoptáblás azon a részen. Mióta vezetek ez így vólt ott mindíg. Nem gondóltam hogy kifordúl valaki onnan annak ellenére hogy már ott vagyunk. De az az igazság hogy a kocsitól nem is láttam, csak azt hogy senki nem jön szemből, és nem megy senki a kocsi előtt.
Vèlemènyem szerint NEM hibáztál!
1. Az elötted lèvő autós kiengedte a suzukist??? Sztem nem! Nyilván ő jobban látta a kikanyarodási szándèkát, de lassitania kellett!
2. Hol a záró vonal??? Nem keresztezödès, csak egy alárendelt T utca...
3. Alárendelt utról mèg ha jobbra kis ivben is szeretnènk fordulni akkor nem csak balra kell benèzni! Akár elözhetnek is es hopp ott lesz a baj!
4. Max 3mètert mehetett egyenesen! Ne számoljuk bele hogy pl stop "megaltam" elindulok, tekerem a kormanyt majd egyenesbe rakom....
Ezt erdekesen birálták el, vagy vakok, ha ezt a lejátszást nèztèk!!!
Nem kell angyalt játszania 1 motorosnak sem, hogy varosban csak 50, meg nem elözök senkit sem!!! Èsszel kell menni, persze ez nehèz! Az dobjon meg kővel aki 1xsem csinalt hasonlót!
U.i legalább Te "èpsègben" vagy!
A továbbiakban meg baleset mentes közlekedèst! MINDENKINEK!
Azért írtam, hogy szerencsétlenül jött ki, mert elég könnyű egy ilyen váratlan helyzetbe belefutni sajnos. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem lett bajod, meg másnak sem.
Van egy kanyar a lakóhelyem közelében, aminek a kb. közepén van egy kereszteződés. Ha egy autó nyáron, amikor sok a zöld és emiatt nagyobb a takarás 90-es tempóval jön, akkor egy kikanyarodó teherautó előtt talán vészfékezéssel meg tud állni, ha kell, de nem vagyok benne biztos. Volt egy eset, amikor egy motoros nem 90-nel érkezett ebbe a bizonyos kanyarba és éppen egy teherautó kanyarodott ki. A motoros belecsapódott, meghalt. Nem tudom, hogy egy ilyen helyzetet hogyan lehetne kivédeni, esetleg 70-80-as tempóval megközelíteni? Ez egy viszonylag széles, egyszámjegyű, jóminőségú főútvonal... Nem is értem, mi a fenét keres ott egy kereszteződés. Na mindegy, csak eszembe jutott az esetedről.
Bírósági határozat, és épp csak a nekik tetsző részt idézik az előírásból....xD jellemző...
Ha valóban főútvonalon haladtál, azt nem lehet nehéz bizonyítani és akkor bekaphatják. És akkor az is tökmindegy, hogy te mennyire voltál takarásban, avagy nem, mert nem úgy szól az előírás, hogy takarásból előzni tilos:)
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
Ha valóban főúton haladtál, elvileg szabad előznöd, én a videón nem láttam főútvonal jelző táblát, aminek elméletileg lennie kellene a kerezsteződés előtt.
Sajnos rosszul jött ki a lépés.... fő, hogy neked nem lett bajod.
Hát igen. Menségemre szóljon ez az útkereszteződés valójában egy stop-táblával alárendelt zsákutca. És az utólsó a városban.
Nem tudom olvastad e? Az autó 10-15 métert jött velem szemben Egyenesen. Hól??
De nem szabadott vólna előznöm. De se egy előzni tilos se egy záróvonal. Csak egy bozótos úttorkolat. Az a vicc hogy ez lakott területen is így van. Ti figyelitek előzéskor hogy a következő 100-200méteren belűl ne legyen úttorkolat? Próbáltam figyelni rá nem egyszerű előrre látni egy bozótos fás részen.
Amúgy ahoz képest hogy öngyilkos módon bele hajtottam a szabályosan egyenesen haladó autóba, nem kaptam komoly büntit.
Egy 20-as lett a vége. De a moci tk.
Nem voltál fasz, csak rosszul/szerencsétlenül jött ki a lépés. Mindenesetre szerintem te vagy a hunyó, a kikanyarodó autó már a saját sávjában volt, szerintem ő nem mulasztott. Általánosságban a következőket érdemes szerintem tanulságként levonni: 1. városban nem érdemes előzgetni, az autók nagy többsége 50-60 körül halad, ennél gyorsabban mi se akarjunk menni 2. ha mégis előzünk egy szuttyogó autóst, akkor ne kereszteződés előtt/kereszteződésben tegyük.
Sziasztok. ( tudom ez nem a legjobb topic neki)
Régebben ígértem hogy felteszem a videót a balesetről.
Az eset már lezárúlt és igazából semmi célom vele, csak érdekelne ti hogy látjátok.
Nem mondom hogy nem hibáztam semmiben, de majd megírjátok.
Lehet béna f@sz vóltam de hát már ez van.
Csak egy kis körítés a hangulatról:
--Hétfő reggel vólt, az idő jó napsütés kb 15fok. A főúton halladok. Előző hetet végig nyaraltam, így nyugodtan gurúltam. Kb. a megengedett sebességgel. Előzés közben SAJNOS szokás szerint még a tükör után még hátranéztem (holtérben nincs e senki). Megkezdtem az előzést, mire ismét előrre fordúltam már a kanyarodó Suzukit láttam.
Asszem ha nem tinglitangliba nyomom, jobban tudtam vólna reagálni. ( vagy ottmaradok )
És a videó:
Arra készülj fel, hogy elég zavaró lehet, ahogy menet közben nézelődsz jobbra-balra. Én jobban szeretem a mellpántot, a felsőtest nem forog annyit vezetés közben.
És ha a balesetnél nincs kint a tábla, megb@szhatom.
DE!!! Lehet hülyesèget makogok, règ volt már a kresz vizsga....
Mint tudjuk több tonna fő út táblát meg stb .... Kène kiraknia az utkezelönek, meg mivel a itt a többsèg nem 7vègi vezető... Azt a legtöbb esetben csak el tudjuk dönteni h relative "fő" utvonalon megyünk e vagy semm, mèg ha tábla nem is jelzi keresztezödèsenkènt!
Mndenesetre valöszinü èn is elözèsbe kezdtem volna, vègzödhetett volna rosszabbul is!
Nem beszélsz ellenem, sőt a véleményetekért írtam, nem azért hogy csak az írjon aki nekem ad felmentést.
Én inkább azt mondom ,nem csak én hibáztam. De csak engem hoztak ki hibásnak.
Moci is van már így tovább hajtok.
(Még ki nem gyün valaki megent. )
De a mozgás èrzèkelőnèl nem kell h mindig menjen a kijelző! Azt be lehet allitani, èn 1perc-re állitottam...
Bar az enyimben olyan funkcsiö nincsen e
Minden kereszteződés, ahol utak kerezstezik egymást:) Ha alárendelt, akkor az általam linkelt táblák valamelyikének ott kell lennie... ha nincs, akkor sajnos Zéé a hunyó... akkor is, ha ez nekünk nem tetszik. Hiába van neki, STOP táblája, ha Zéé nem volt arról táblával biztosítva, hogy alárendelt kereszteződéshez közelít. Semmi esetre sem akarok Zéé ellen beszélni, de sajna ami a felvételen látszik, az ennyire enged engem következtetni. És ez még attól is független, hogy valószínűleg én is, meg még sokan mások is megelőztük volna azt az autót... Azért írtam előbb, hogy ha valóban főút, amit a videón MI nem látunk, azt kb semmibe sem kerül bizonyítani. Ez esetben meg kell tenni a megfelelő jogi lépéseket. Gondolom, mivel az "eset már lezárult", nem volt lehetőség más igazság bizonyítására....:S Az, hogy egyik út szélesebb, a másik meg esetleg keskenyebb, nem mutatja az "alárendeltségi viszonyt"... Sajnos, ez akár egyenrangú útkereszteződés is lehetett volna, a Zéé szemszögéből nézve, mivel a felvételen szereplő útszakaszon egy kötelező "egyenesen"haladási irány táblán kívül semmi mást nem tudok felfedezni.
Így onnan senki nem jött vólna.
Csikos hátú kèszen van?
Szomszèd csajokat lekaptad mar???
Szeva Pocses
Már tudom hogy egy őútból akkor lesz főútvonal ha kiteszik a táblát.
A másik sajna nemvólt alárendelt út következik táblám sem így nem tudhattam nem e jobbkezes a zsákutca. Az összes út stoptáblás azon a részen. Mióta vezetek ez így vólt ott mindíg. Nem gondóltam hogy kifordúl valaki onnan annak ellenére hogy már ott vagyunk. De az az igazság hogy a kocsitól nem is láttam, csak azt hogy senki nem jön szemből, és nem megy senki a kocsi előtt.
Meggyött a kemerám megöl a teKKnika...
1. Az elötted lèvő autós kiengedte a suzukist??? Sztem nem! Nyilván ő jobban látta a kikanyarodási szándèkát, de lassitania kellett!
2. Hol a záró vonal??? Nem keresztezödès, csak egy alárendelt T utca...
3. Alárendelt utról mèg ha jobbra kis ivben is szeretnènk fordulni akkor nem csak balra kell benèzni! Akár elözhetnek is es hopp ott lesz a baj!
4. Max 3mètert mehetett egyenesen! Ne számoljuk bele hogy pl stop "megaltam" elindulok, tekerem a kormanyt majd egyenesbe rakom....
Ezt erdekesen birálták el, vagy vakok, ha ezt a lejátszást nèztèk!!!
Nem kell angyalt játszania 1 motorosnak sem, hogy varosban csak 50, meg nem elözök senkit sem!!! Èsszel kell menni, persze ez nehèz! Az dobjon meg kővel aki 1xsem csinalt hasonlót!
U.i legalább Te "èpsègben" vagy!
A továbbiakban meg baleset mentes közlekedèst! MINDENKINEK!
Van egy kanyar a lakóhelyem közelében, aminek a kb. közepén van egy kereszteződés. Ha egy autó nyáron, amikor sok a zöld és emiatt nagyobb a takarás 90-es tempóval jön, akkor egy kikanyarodó teherautó előtt talán vészfékezéssel meg tud állni, ha kell, de nem vagyok benne biztos. Volt egy eset, amikor egy motoros nem 90-nel érkezett ebbe a bizonyos kanyarba és éppen egy teherautó kanyarodott ki. A motoros belecsapódott, meghalt. Nem tudom, hogy egy ilyen helyzetet hogyan lehetne kivédeni, esetleg 70-80-as tempóval megközelíteni? Ez egy viszonylag széles, egyszámjegyű, jóminőségú főútvonal... Nem is értem, mi a fenét keres ott egy kereszteződés. Na mindegy, csak eszembe jutott az esetedről.
Ha valóban főútvonalon haladtál, azt nem lehet nehéz bizonyítani és akkor bekaphatják. És akkor az is tökmindegy, hogy te mennyire voltál takarásban, avagy nem, mert nem úgy szól az előírás, hogy takarásból előzni tilos:)
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
Ha valóban főúton haladtál, elvileg szabad előznöd, én a videón nem láttam főútvonal jelző táblát, aminek elméletileg lennie kellene a kerezsteződés előtt.
Sajnos rosszul jött ki a lépés.... fő, hogy neked nem lett bajod.
Nem tudom olvastad e? Az autó 10-15 métert jött velem szemben Egyenesen. Hól??
De nem szabadott vólna előznöm. De se egy előzni tilos se egy záróvonal. Csak egy bozótos úttorkolat. Az a vicc hogy ez lakott területen is így van. Ti figyelitek előzéskor hogy a következő 100-200méteren belűl ne legyen úttorkolat? Próbáltam figyelni rá nem egyszerű előrre látni egy bozótos fás részen.
Amúgy ahoz képest hogy öngyilkos módon bele hajtottam a szabályosan egyenesen haladó autóba, nem kaptam komoly büntit.
Egy 20-as lett a vége. De a moci tk.
Régebben ígértem hogy felteszem a videót a balesetről.
Az eset már lezárúlt és igazából semmi célom vele, csak érdekelne ti hogy látjátok.
Nem mondom hogy nem hibáztam semmiben, de majd megírjátok.
Lehet béna f@sz vóltam de hát már ez van.
Csak egy kis körítés a hangulatról:
--Hétfő reggel vólt, az idő jó napsütés kb 15fok. A főúton halladok. Előző hetet végig nyaraltam, így nyugodtan gurúltam. Kb. a megengedett sebességgel. Előzés közben SAJNOS szokás szerint még a tükör után még hátranéztem (holtérben nincs e senki). Megkezdtem az előzést, mire ismét előrre fordúltam már a kanyarodó Suzukit láttam.
Asszem ha nem tinglitangliba nyomom, jobban tudtam vólna reagálni. ( vagy ottmaradok )
És a videó:
http://youtu.be/wH0im7H7ex0
Érdekes hogy a meghalgatásról úgy jöttem el hogy az előadó azt mondta nem én vagyok a hibás.
Fellebezés után ezt a határozatot kaptam.