cseréld le fagyállóra. 1:1 be kevered -20 ig jónak kell lenie, de a dobozára rá lesz irva! Aztán ahogy tudod bugyoláld körbe a motort (ha nem használod...) mehet egy két hungarocell lap is szerintem a blokk köré!
sziasztok!
szeretnek tanacsot kerni a moci teli tarolasahoz!
Hutofolyadekkal kapcsolatban mit lehet tenni ha nem futott helyen van tarolva a moci?Nem fog befagyni?
Köszi a tanácsot! Közben amúgy már megvan az új motorom, egy 2T 50-es lett végül; az 50 cc az igazából adott volt, mert muszáj elkerülnöm a rendszámos motor papírmunkáit; 50-esben a 4T meg ilyen terepre tényleg gyenge. Meg szerintem sikerült kifognom egy nagyon jó motort és nem akartam tovább keresgélni.
Megnéztem mind a 2 motort, amit leírtál. Hát nemtudom.. Én inkább vennék egy simsont.:D Azzal szerintem sokkal jobban jársz.. Vagy Yamaha DT.
De mondom.. a helyedben én szemezgetnék a 125 köbcentisekkel is. Egy 4T motorral, pl Yamaha XT 125. Ezt már rendszámosan megkapod 300 körül, és nagyon keveset fogyaszt, szervízigénye nulla és nem kell félj, hogy otthagy..
Szeretnék venni egy olcsó, igénytelen, olcsón fenntartható (nem üzemórás, lehetőleg 50-es) motort téli munkába járásra, nagyrészt egy erdei-hegyi földúton keresztül (kemény terep, minden van, bedőlt fák, sziklák, széles és mély árkok, avar, hó, sár); de közúton, nagy forgalomban, sötétben is gyakran használnám. A legnagyobb kihívást talán a hideg jelentené, a munkahelyemnél napi 8-10 órát kéne kint állnia, akár fagyban és hóesésben. Kérdés: Ti milyen motort ajánlanátok ezekhez az igényekhez?
Én egy olcsó (használt, kínai) 50 cc 4T terepmotorra gondoltam, lehetőleg léghűtéssel, első-hátsó-fék-index lámpával, visszapillantóval. Nem baj, ha nem túl erős, nem akarok száguldozni. A Jiangsu 4T motorjai állítólag elég jók. Vagy lehet a közelemben kapni egy Skyteam T-Rex-et, de csak újonnan, és kicsit drágállom az árát. Mit javasoltok?
Nem haragszom, de nem én találtam ki, nem is állítottam hogy savas kémhatású lesz az olaj. Ezt ugyanúgy lehet olvasni ezekben a nagytudású cikkekben, mint azt, hogy ne indítsd be egész télen, mert csak ártassz vele...
Szerintem meg ez a téli tárolás, járatás egy kicsit túl van lihegve. Akkut feltöltöd havonta és szia. A világon semmi baja nem lesz a motornak. Ha van rajta riasztó, akkor az lemerítheti az akkut, ami a hidegben meg is fagy. Erre megoldás egy csepptöltő, ami kiegyenlíti a riasztó által levett energiát. A kipufogóra esetleg lehet húzni egy óvszert, de ez sem feltétlen indokolt. Ami indokolt lehet, az egy pár ccm motorolaj a gyertyanyíláson át a hengerbe, gyertya vissza, és pipa nélkül 2-3-szor átpörgetni önindítóval. Ennyi.
Egy egyetemen olajokkal foglalkozó ismerősöm azt mondta hogy a mai olajak, pár hónap tárolása alatt nem oldanak nem raknak le semmit és nem marnak meg semmit....már ha a kémiájukat nézzük... vagy biológiájukat
" így beindítom és járatom kb 2-3 hetente, hogy ne csapódjanak ki az olajból azok az anyagok, amik megmarják a csapágyakat."
Szia! Ne haragudj de szerintem ha direktbe nem öntesz sósavat a blokkba, biztos nem fogja az olaj a csapágyakat szétmarni. Ha van is savassága az olajnak az szerintem olyan kis százalékos, hogy már muzeális korban lesz a motorod, mire meglátszik a csapágyon valami is.
Amit linkeltél nem jó hozzá!
Csak személyautó akksihoz jó, túl nagy a töltőárama!
Ha érdekel nekem van egy direkt motorokhoz való töltőm, pár éve vettem, de egyszer sem volt még használva, doboza leírása is megvan.
Alacsony a töltőárama, 0,8A-el tölt pontosan.
C5nekem már vagy a 7. telem lesz, és mindent igy csináltam ahogy azt te felsoroltad, ugyanilyen helyen.motort télen nem járatm (mert én igy gondolom... és amugy is a macera öszerakni kiszedni az ágyikójából :D) Tavasszal pöccröff szivatóval... aztán pár napra rá olajcsere és ennyi, igy megy ez már évek óta :D Minden tavaszal igy volt ez kivéve a 3. évben amikor a gyári (vele vett akksim) elhalt...és mint utóbb kiderült nem is bele való volt. Ha nincs lehetőséged vele normális helyen menni vele ahol nem baszod össze, vagy olyan helyen járatni ami nyitott és nem zavar senkit a járatás...akkor jol áll az ott a garázsba.
Mindenki mást mond. Én még nem olvastam két cikket ezzel kapcsolatban, amiben ugyanazon véleményen lettek volna ezzel a téli leállással kapcsolatban. Én személy szerint, ha év végén lecserélném az olajat, akkor a friss olajjal nem indítanám be egész télen. Mivel nem cserélem le, így beindítom és járatom kb 2-3 hetente, hogy ne csapódjanak ki az olajból azok az anyagok, amik megmarják a csapágyakat. Szerintem teljesen hermetikusan nem tudod lezárni a blokkot, hiába tömsz eb mindent, a váltónak is van levegőztetője, ahol bemehet a pára. Én átforgatom 2-3 hetente, hadd kenje át az egészet, addig járatom, amíg elég melegnek ítélem, aztán kész. Szerintem nagyon nagy bajt nem csinálsz ha beindítod, de ha nem, akkor sem. Az én gépemben 90ekm van, mégsincs semmi baja, attól hogy beindítgattam telente. Túl van misztifikálva ez a téma...
lecso (MAMI) győzött meg róla, h nincs értelme, csak ha teljesen, üzemmelegre fel tudod pörgetni (a zzr-t konkrétan lehetetlen). asszem vmelyik téli leállítás cikknél a hozzászólások között is beszélt erről.
Nagy elhatározásra jutottam, és szeretném kikérni mindenkinek a véleményét hogy jót avagy rosszat csinálok evvel!
Tehát rengeteg téli motoros cikkben olvastam a motor megfelelő tárolásáról, na most nálam a motor már 2 hónapja áll, teljesen szarásig levixolva,letakarva, kipufogó betömve, ram-air betömve, tank teli töltve, akksi kiszedve egyszer megtöltve behozva a szobámba maga a motor pedig félig fűtött garázsban áll, ahol a hőmérséklet 11 fok alá nem megy soha!
Kérdésem a következő:
Sok helyen olvastam hogy egyáltalán nem ajánlott a téli járatás, értem ez alatt hogy csak kitolom és alapjáraton pöfögtetem menni pedig nem megyek vele!
Mindenhol azt ajánlják hogy amikor elrakom onnantól kezdve csak tavasszal mikor menni is fogok vele akkor indítsam el legelőször, tehát hadjam kb 5 hónapot állni!
Nektek mi a véleményetek tényleg hadjam 5 hónapon keresztül csak állni és ne indítsam el csak tavasszal mikor menni is tudok vele, vagy azért néha néha ajánlot egy alapjárati pöfögtetés?
köszi a választ :)
annyit még esetleg tudsz mondani,hogy ez a szüneteltetés mit jelent konkrétan?azt sejtem,hogy nem kell arra az időre fizetni,de a szerződés szempontjából ez mit jelent?kitolódik annyival az évforduló,vagy az marad ugyan akkor?
azért érdekel,mert nekem évközben van az évforduló /kb. június 1./,tehát,ha most kivonatom,akkor május elején újra forgalomba van és így még 1 hónap az évfordulóig?vagy akkor kitolódik 6 hónappal?remélem az elöbbi,mert gondolom ha nincs forgalomba helyezve a motor,akkor nem kell ezt a hülye baleseti adót sem kifizetni...jó lenne,mert a most az éves díjam 10.000 HUF,viszont a 2012-es biztsításom már csak 3500 lesz a netrisk szerint+adó :)
így a kivonással megspórolnám a következő teljes éves biztosításom+adót
A téli kivonás menete:
1. Okmányiroda 2300 ft befizetése mellett kivonják a forgalomból
2. biztosítónak szólni kell, hogy kivontad, így szünetelteted a biztosítást is(ami előtt újra forgalomba áll a masina érdemes újra szólni)... ha nem szólsz nem szüneteltetik...
3. Az illetékes önkurmányzat automatikusan szünetelteti a forgalomban nem szerepelő jármű tulaját az időszakra a vonatkoztatott adó megfizetése alól...
szeretnek tanacsot kerni a moci teli tarolasahoz!
Hutofolyadekkal kapcsolatban mit lehet tenni ha nem futott helyen van tarolva a moci?Nem fog befagyni?
De mondom.. a helyedben én szemezgetnék a 125 köbcentisekkel is. Egy 4T motorral, pl Yamaha XT 125. Ezt már rendszámosan megkapod 300 körül, és nagyon keveset fogyaszt, szervízigénye nulla és nem kell félj, hogy otthagy..
Szeretnék venni egy olcsó, igénytelen, olcsón fenntartható (nem üzemórás, lehetőleg 50-es) motort téli munkába járásra, nagyrészt egy erdei-hegyi földúton keresztül (kemény terep, minden van, bedőlt fák, sziklák, széles és mély árkok, avar, hó, sár); de közúton, nagy forgalomban, sötétben is gyakran használnám. A legnagyobb kihívást talán a hideg jelentené, a munkahelyemnél napi 8-10 órát kéne kint állnia, akár fagyban és hóesésben. Kérdés: Ti milyen motort ajánlanátok ezekhez az igényekhez?
Én egy olcsó (használt, kínai) 50 cc 4T terepmotorra gondoltam, lehetőleg léghűtéssel, első-hátsó-fék-index lámpával, visszapillantóval. Nem baj, ha nem túl erős, nem akarok száguldozni. A Jiangsu 4T motorjai állítólag elég jók. Vagy lehet a közelemben kapni egy Skyteam T-Rex-et, de csak újonnan, és kicsit drágállom az árát. Mit javasoltok?
Persze tudom, hogy sokak hónapokon át rá sem ülnek, egy sportmotorral én se tenném, de endurózni hóban is elég jó! :)
kb akármit csinálhatsz télen, ha nyáron meg olcsó olaj van benne , meg szét van hajtva
Szia! Ne haragudj de szerintem ha direktbe nem öntesz sósavat a blokkba, biztos nem fogja az olaj a csapágyakat szétmarni. Ha van is savassága az olajnak az szerintem olyan kis százalékos, hogy már muzeális korban lesz a motorod, mire meglátszik a csapágyon valami is.
Amit linkeltél nem jó hozzá!
Csak személyautó akksihoz jó, túl nagy a töltőárama!
Ha érdekel nekem van egy direkt motorokhoz való töltőm, pár éve vettem, de egyszer sem volt még használva, doboza leírása is megvan.
Alacsony a töltőárama, 0,8A-el tölt pontosan.
Ha érdekel írj! Üdv!
tankom negyedig, benzincsap nyitva.........
Nagy elhatározásra jutottam, és szeretném kikérni mindenkinek a véleményét hogy jót avagy rosszat csinálok evvel!
Tehát rengeteg téli motoros cikkben olvastam a motor megfelelő tárolásáról, na most nálam a motor már 2 hónapja áll, teljesen szarásig levixolva,letakarva, kipufogó betömve, ram-air betömve, tank teli töltve, akksi kiszedve egyszer megtöltve behozva a szobámba maga a motor pedig félig fűtött garázsban áll, ahol a hőmérséklet 11 fok alá nem megy soha!
Kérdésem a következő:
Sok helyen olvastam hogy egyáltalán nem ajánlott a téli járatás, értem ez alatt hogy csak kitolom és alapjáraton pöfögtetem menni pedig nem megyek vele!
Mindenhol azt ajánlják hogy amikor elrakom onnantól kezdve csak tavasszal mikor menni is fogok vele akkor indítsam el legelőször, tehát hadjam kb 5 hónapot állni!
Nektek mi a véleményetek tényleg hadjam 5 hónapon keresztül csak állni és ne indítsam el csak tavasszal mikor menni is tudok vele, vagy azért néha néha ajánlot egy alapjárati pöfögtetés?
A töltőre az van írva hogy 40 Ah tól ,de az én motor aksim 6 Ah-s.
annyit még esetleg tudsz mondani,hogy ez a szüneteltetés mit jelent konkrétan?azt sejtem,hogy nem kell arra az időre fizetni,de a szerződés szempontjából ez mit jelent?kitolódik annyival az évforduló,vagy az marad ugyan akkor?
azért érdekel,mert nekem évközben van az évforduló /kb. június 1./,tehát,ha most kivonatom,akkor május elején újra forgalomba van és így még 1 hónap az évfordulóig?vagy akkor kitolódik 6 hónappal?remélem az elöbbi,mert gondolom ha nincs forgalomba helyezve a motor,akkor nem kell ezt a hülye baleseti adót sem kifizetni...jó lenne,mert a most az éves díjam 10.000 HUF,viszont a 2012-es biztsításom már csak 3500 lesz a netrisk szerint+adó :)
így a kivonással megspórolnám a következő teljes éves biztosításom+adót
1. Okmányiroda 2300 ft befizetése mellett kivonják a forgalomból
2. biztosítónak szólni kell, hogy kivontad, így szünetelteted a biztosítást is(ami előtt újra forgalomba áll a masina érdemes újra szólni)... ha nem szólsz nem szüneteltetik...
3. Az illetékes önkurmányzat automatikusan szünetelteti a forgalomban nem szerepelő jármű tulaját az időszakra a vonatkoztatott adó megfizetése alól...