Nekem az autóm téli tárolásával lennének a gondjaim mert mire a k(t)ed(t)ves madzsarzucuki meghozza a csapágyaimat szerintem újra fát díszítünk, Gizikém meg így szétszedve elfoglalja az egész garázst. Kiskarááááááááácsóóóóóóóny, nakkkarááááácsóóóóóóny! Eehhhhhh! Mire megjön már elfelejtem,hogy hogy kell összerakni a blokkot.
Szevasztok!Nem tom,hogy ezt esett-e szó arról,hogy a kétütemű gépeknek be kell dugni a kipu csövét valami parafával,rongydarabbal és akkor nem tud oly könnyen kiszáradni a hengerecske.És minden bizonnyal nem kell majd agyon szivatni első indításnál!Nekem bejött!Egyszer állt 1 hetet csak simán(ilyen időbe)És bizony nagyon nehezen indult!Amiko bedugtam egy rongydarabbal a kiput.+ hét múlva pöcre indult!Csak lestem!Mondjuk attól is függ ez,hogy fütött e a hely ahol tartod.Hát nekem nem de csak nem fagy meg ott a kicsike!
1. Nagyon örülök annak, hogy vannak még humoros emberek!!! nem, sajnos nem tanítok a maminál, nem is szereték ott tanulni, de... szerintem te is leírhatnád, hogy sikerűlt ilyen szépen 20éven keresztül jó kondiban tartanod a géped!!!! 20 éves létére nem sokat nyúzták, látom!!!!
2. Látom sok moci megfordult már alattad!
Igazából bocs, nem tok neked csúnyát írni...! Bocs!!!!!
Z3! Mi az msn címed??? metszik a mocid!
Én apámék műhejébe viszem, és kb 10%-kal folyamatosan tovább tőltetem, mint a tényleges kapacitása!!!! (ezt nem ajánlom!!! én is csak 2x-ra próbálom, és csak a régi savas aksival!!!! holnap megnézem, hogy röffenti 3 hónap után a 2 éves akksi a 70-es hengert!!! még semmit nem casináltam meg az előbbi hozzászólásból
Csá!!! Jó éjt
Hellósztok, a 2t robogósokhoz szeretnék pár szót szólni, a téli tároláshoz:
1. A motort most le, a felnit és a féktárcsákat, én személyszerint csavarlazítóval, csavarhúzóval és ronggyal tod tisztíani!!!!
2. A 2t modellekben nincs motorolaj!!!! (legalábbis tomásom szerint nincs!!!) Csak az, amelyiket a gép a benzinhez keveri!!!!!!
3. A robogókon max a váltóba kell olaj, de abba sem mindig!!!!!! attól függ!!!! van olyan, amely váltóba kell olaj, általában sima 4t váltóolaj ok, de tehetsz bele hajtóműolajat is!!!!
(kb. 2-5dl)
4. Van olyan típus is,(ált az újak), amelyek deknije alatt nincs olaj, ez általában a hajtóház hátulján és oldalán mutatkozik meg!!! ált a véglehajtásnál van egy műanyag kitéphető sipka, ami a váltó szellőzését szolgálja... lényeg a lényeg, ezeknél van egy csel!!!!! itt is kell hajtóműolaj, a véglehajtás végében! a kerék mellett közvetlen lehet tőlteni!!!! (kb 75ml(típusfüggő) "SAE 75W/85 hajtóműolaj)
5. műanyagtank, benzincsap sehol(kivéve ha Peugeot Buxyd van )
vagy telitankolod, vagy kijáratsz belőle mindent, amit nem ajánlok 2t-nél!
tehát teletank!!!
6. A kipuffot érdemes bedugózni! A króm, vagy acél sportkipuffot érdemes csavarlazíttóval, vagy olajos sz*rírtóval letörőlgetni, aztán vékonyan lekenni olajjal!!! VÉKONYAN!!!!!!!!!!!!!!
7. Amit 1. pontnak kellett volna írni! A mocit lemosni!!!!! Fagypont felett, kint, nem mosogatószerrel, meg hajsamponnal!!!!! Autósamponnal!!!!vakard meg mindenhol Viledá(R)-val!!!!! Fogj egy felmosóvödröt, olyan melegvízzel, amibe má nem igen dugdosnád a kezed, és abba a sampont, azt meg autumosókefével adj neki!!!! utánna meg veresd le róla a sampont, aztán irány a (lehetőleg fűtött) garázs!!!! aztán kársz anyukátl, vagy kedvesedtől egy régi lepedőt, és törőlgesd szárazra vele a mocit!!!!!!!
8. a motort vaxold le, lehetőleg színes vaxxal!!!!
9. a motort sztenderre, ha első kerék leér, hungarocellt alá, aztán...
letakarni, ha ennyi munka nem fűtött fel, egy kis alkohollal, vagy forró teával fríssíthetsz!
10. Ezután az a legjobb, ha a slusszkulcsot olyan helyre teszed, ahol nem éres el tavaszig!!!(bankba, ügyvédhehez letétbe, vagy haverokhoz)
11. majd elfelejtettem!!! Valaki arra esküszik, hogy olajat kell önteni a hengerbe!!!! (Erre én azt mondom, hogy 16 vok, és van anyának egy 10 éves Yamaha Mintje, de mióta nálunk van, nem volt olaj a hengerben!!!! Pedig aztán, mikor anya megkapta az autót, 4 évig rohadt a kamrában féltankkal, sztenderen!!!
tavaly kaptam meg, de 1 hét szerelgetés, állítgatás után 4 mp alatt fektette a 60-as órát!!!!!!
Pedig csak hátsó telót, meg gumikat cseréltem!!!! Nyáron tettem rá a 70-es EVO léghűttős hengert, de ebben az évben is a fűtetlen műhelyben áll majd!!!!!!!)
Most jobban el vok foglalva a Runnerrel!!!!
Tökig sáros még, de én itt okoskodok, azzzal, mit hogy csinálj!!!:)
Ui.:
remélem nem vólt zavaró ennyi szöveg, de inkább csuklók 1 hétig, mnthogy valakinek beszarjon a mocija tavaszra
Ha valaki hibát talált, vagy tud jobbat, keressen msn-en legyen szíves!!!!! tombordavid@maffia.hu (csak hétvégén)
szívesen fogadok tippeket , tanácsokat! Mégegysze bocs!:d
További nyugis motorozást, és balesetmentes közlekedést kívánok!!!!!!!
Aprilia RS70 es a vas. Kicsit fel van húzva,mert pályaversenyeztek vele. 2 ütemű. vettem a váltójába Castrol GP 4T olajat. Gondoltam azt lecserélem.
ma délelőtt nem volt rossz idő...ígyhát kimentem és kicsit átforgattam a motort. pöcc röff indult 2 hét szünet után.
érdemes télre alábakolni?
mihez kel motorolaj? mien motor?
a castrol 2T az nem a legjobb.
vagy castrol R2 vagy TTS, vagy motorex, full syntetikus olaj.
ha robogo akkor nem kell bele más olaj, ha vmi kis 2T vmi, akkor meg a váltoban szokták cserélni az olajat, abba meg kifejezettem 2T/4T váltoolaj kell, amit szintén lehet a motorex be venni.
1. Nagyon örülök annak, hogy vannak még humoros emberek!!! nem, sajnos nem tanítok a maminál, nem is szereték ott tanulni, de... szerintem te is leírhatnád, hogy sikerűlt ilyen szépen 20éven keresztül jó kondiban tartanod a géped!!!! 20 éves létére nem sokat nyúzták, látom!!!!
2. Látom sok moci megfordult már alattad!
Igazából bocs, nem tok neked csúnyát írni...! Bocs!!!!!
Z3! Mi az msn címed??? metszik a mocid!
Nem a MAMInál tanítasz véletlenül?!?
Én apámék műhejébe viszem, és kb 10%-kal folyamatosan tovább tőltetem, mint a tényleges kapacitása!!!! (ezt nem ajánlom!!! én is csak 2x-ra próbálom, és csak a régi savas aksival!!!! holnap megnézem, hogy röffenti 3 hónap után a 2 éves akksi a 70-es hengert!!! még semmit nem casináltam meg az előbbi hozzászólásból
Csá!!! Jó éjt
1. A motort most le, a felnit és a féktárcsákat, én személyszerint csavarlazítóval, csavarhúzóval és ronggyal tod tisztíani!!!!
2. A 2t modellekben nincs motorolaj!!!! (legalábbis tomásom szerint nincs!!!) Csak az, amelyiket a gép a benzinhez keveri!!!!!!
3. A robogókon max a váltóba kell olaj, de abba sem mindig!!!!!! attól függ!!!! van olyan, amely váltóba kell olaj, általában sima 4t váltóolaj ok, de tehetsz bele hajtóműolajat is!!!!
(kb. 2-5dl)
4. Van olyan típus is,(ált az újak), amelyek deknije alatt nincs olaj, ez általában a hajtóház hátulján és oldalán mutatkozik meg!!! ált a véglehajtásnál van egy műanyag kitéphető sipka, ami a váltó szellőzését szolgálja... lényeg a lényeg, ezeknél van egy csel!!!!! itt is kell hajtóműolaj, a véglehajtás végében! a kerék mellett közvetlen lehet tőlteni!!!! (kb 75ml(típusfüggő) "SAE 75W/85 hajtóműolaj)
5. műanyagtank, benzincsap sehol(kivéve ha Peugeot Buxyd van )
vagy telitankolod, vagy kijáratsz belőle mindent, amit nem ajánlok 2t-nél!
tehát teletank!!!
6. A kipuffot érdemes bedugózni! A króm, vagy acél sportkipuffot érdemes csavarlazíttóval, vagy olajos sz*rírtóval letörőlgetni, aztán vékonyan lekenni olajjal!!! VÉKONYAN!!!!!!!!!!!!!!
7. Amit 1. pontnak kellett volna írni! A mocit lemosni!!!!! Fagypont felett, kint, nem mosogatószerrel, meg hajsamponnal!!!!! Autósamponnal!!!!vakard meg mindenhol Viledá(R)-val!!!!! Fogj egy felmosóvödröt, olyan melegvízzel, amibe má nem igen dugdosnád a kezed, és abba a sampont, azt meg autumosókefével adj neki!!!! utánna meg veresd le róla a sampont, aztán irány a (lehetőleg fűtött) garázs!!!! aztán kársz anyukátl, vagy kedvesedtől egy régi lepedőt, és törőlgesd szárazra vele a mocit!!!!!!!
8. a motort vaxold le, lehetőleg színes vaxxal!!!!
9. a motort sztenderre, ha első kerék leér, hungarocellt alá, aztán...
letakarni, ha ennyi munka nem fűtött fel, egy kis alkohollal, vagy forró teával fríssíthetsz!
10. Ezután az a legjobb, ha a slusszkulcsot olyan helyre teszed, ahol nem éres el tavaszig!!!(bankba, ügyvédhehez letétbe, vagy haverokhoz)
11. majd elfelejtettem!!! Valaki arra esküszik, hogy olajat kell önteni a hengerbe!!!! (Erre én azt mondom, hogy 16 vok, és van anyának egy 10 éves Yamaha Mintje, de mióta nálunk van, nem volt olaj a hengerben!!!! Pedig aztán, mikor anya megkapta az autót, 4 évig rohadt a kamrában féltankkal, sztenderen!!!
tavaly kaptam meg, de 1 hét szerelgetés, állítgatás után 4 mp alatt fektette a 60-as órát!!!!!!
Pedig csak hátsó telót, meg gumikat cseréltem!!!! Nyáron tettem rá a 70-es EVO léghűttős hengert, de ebben az évben is a fűtetlen műhelyben áll majd!!!!!!!)
Most jobban el vok foglalva a Runnerrel!!!!
Tökig sáros még, de én itt okoskodok, azzzal, mit hogy csinálj!!!:)
Ui.:
remélem nem vólt zavaró ennyi szöveg, de inkább csuklók 1 hétig, mnthogy valakinek beszarjon a mocija tavaszra
Ha valaki hibát talált, vagy tud jobbat, keressen msn-en legyen szíves!!!!! tombordavid@maffia.hu (csak hétvégén)
szívesen fogadok tippeket , tanácsokat! Mégegysze bocs!:d
További nyugis motorozást, és balesetmentes közlekedést kívánok!!!!!!!
ma délelőtt nem volt rossz idő...ígyhát kimentem és kicsit átforgattam a motort. pöcc röff indult 2 hét szünet után.
érdemes télre alábakolni?
a castrol 2T az nem a legjobb.
vagy castrol R2 vagy TTS, vagy motorex, full syntetikus olaj.
ha robogo akkor nem kell bele más olaj, ha vmi kis 2T vmi, akkor meg a váltoban szokták cserélni az olajat, abba meg kifejezettem 2T/4T váltoolaj kell, amit szintén lehet a motorex be venni.
A keverékhez eddíg castrol 2T-t használtam, de azzal füstölt a gép.
Gondolom ehhez is kell motorolaj...az milyen legyen?
nincs szakirodalom, vagy iskola, vagy tapasztalat vagy kérdezösködsz.oszt vagy sikerül vagy nem?
egye kutya...legalább megmarad a verdámnak
Nincsen amúgy valami szakirodalom...pl "nem értek hozzá de szerelni akarok" ?
Várom az építő jellegű hozzászólásokat, tanácsokat.
főleg ne prolongot.
amit te írsz, az a Benzin-olaj keverék olaj