Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Skacok, én úgy csinálom (nem szentírás, hanem tapasztalat), hogy leengedem az úszóházakból a benyát. Tavaszi első indításnál a "friss" üzemanyaggal könnyen indul az egység. A kijáratásnál szvsz nem ürül ki maradéktalanul az úszóház.
ne=na :P
ne hiszek nektek... ma addig etettem a vasat, amíg teli nem lett. Úszóháznak tutira üresnek kéne lennie? Ha igen akkor kitolom, aztán elfogyasztom belőle. Ja meg az igaz, hogy ajánlatos havonta egyszer kicsit rendesebben megjáratni, vagy ez hülyeség.
Akkor az a legjobb ha telirakom a tankot, elzárom a benzincsapot és kifogyasztom a benzint ami a tankon kívül van?
teli tank, és piros off gomb?

Akkor elvileg nem csorog le a benzin, ami meg volt az elpárolog. úgy OK?
Tank tele, az úszóházak üresek (karbis esetben), ez a tuti módszer.
A teli tank nem tud párologni. Én is úgy tudtam, hogy tele kell tankolni, elrakás előtt, hogy ne rozsdásodjon belül a tank.
Teli tankkal!

Hidd el!
Most akkor melyik a jobb? Ha kifogyasztom az összes benzint és úgy rakom el vagy teli tankkal??
A láncfűrészt csak példának hoztam fel!
Mondjuk ez a dolog inkább csak a karbis gépeket hatja meg mivel abban áll a benya mindig!
ez egy műszer nem egy láncfűrész ha még mozdonyt írnál a kawasakira akkor megértem, de egy láncfűrészt? akkor mar inkab ba honda ha kertigépek
a benzinnek van egy bizonyos összetevője ami a sokáig áll kipárolog.
azt nevezik romlott benzinek, kibaszott büdös.
az eszi meg a tömitéseket és zselésedik le a karbiban , és utánna lehet karbit tisztitani.
A benzint azért jó kifogyasztani mert ha benne áll a rendszerben a benya az tönkreteszi a tömítéseket! A faterom láncfűrészén karbi kellett cserélni pont ezért és ezt a szerelő mondta!
Ugyhogy azóta én kijáratom a benzint a motoros fűnyíróból is!
csak az 5ös pontot nemértem, azert kell minden benzint kivenni belőle mert eltömítheti az üzemanyag rendszert ha soakig all benne a nafta. de melyik soros 4 hengeresnek jó az ha kifogy belőle a benzin? én ugy tudtam soha nem szabad hogy kifogyjon magatol mert akkor az kárositja igazan a motort.
Kawaskaki 636os kézikönyv:

1.Alaposan tisztítsa át az egész motorkerékpárt.

2. Járassa a motort kb 5 percig, hogy felmelegítse az olajat majd állítsa le a motort és engedje le az olajat.

3. Töltsön a motorba új olajat.

4. Engedje le a benzint a tankból pumpa vagy szívócső segítségével.

5.Ahhoz, hogy a benzin teljesen kirürüljön a rendszerből, járassa pár percig a motort amíg az leáll.

6. Csökkentse a guminyomást 20%-kal

7.Állítsa a motort állványra, úgy hogy egyik kereke se érjen a talajhoz ha ez nem lehetséges helyezzen el kartonokat a gumik alatt.

8.nem festett fém felületeket rozsdásodás ellen olajsprayel védje. Ezt az oaljsprayt ne használja a gumikra és a fékekre

9.Olajozza meg a láncot és a bowdeneket.

10. Vegye ki az akkumulátort és olyan helyen tárolja ahol nem éri közvetlen napsütés nedvesség vagy fagypont alatti hőmérséklet.

11. kössön nejlonzacskót a kipufogódob végére, hogy megakadályozza a nedvesség bejutását.

12. takarja le a motorkerékpárt.
Én minden évben megcsináltam eddig a nagy téli tárolás szabályainak megfelelően a felkészítést, lepedő, ponyva, fűtött garázs, és csá, márciusban találkozunk.
Másnap 14 fok, ponyva le, 2/A-ra ki, elázás, összesarazás, anyázás, mégegyszer le nem takarítás, mert úgyis minden hónapban előveszem, amint felszárad, és +2C fölé megy a hőmérséklet
Az úgy nem jó hogy, ha leengedem az olajat és üresen van télen a tartály?
Jó higgyük el, van oxidáló hatása az öreg olajnak. Van-e bármilyen eljárás, amivel ezt bárki kimutatta. Ez volt a kérdés.
Senki nem beszélt arról, hogy habzani fog a sav jelenlététől a blokk, vagy, hogy tavaszra kieszi a vázból..
Tulajdonképp mindegy, hogy van-e és mekkora az oxidáló hatása a fáradt olajnak, ahogy egy acéldarabnak is mindegy, hogy 1 napig van kint párás helyen, vagy egy hétig, ugyanaz lesz a súrlódási tényezője. Ugye?

Az, hogy te mit (nem) találsz vagy látsz a blokkok szétszedése során, valami oknál fogva legalább olyan keveset nyom a latban, mint pl. (felvállalom, természetesen idézőjelben) az okosok dumája. Mit mértél, mivel, mi a gyári és a mért érték különbsége, üzemi körülmény, stb. ? Szabad szemmel nézés nem nyerő, tekintve, hogy pl. a főtengelycsap megengedett kopása ZX-7R-nél 0.024-0.040 mm. Ez a különbség a gyári és a hulladék között.

Ha tudnék olajat analizáltatni, tennék ide érdemibb választ. Így marad az, hogy mindenki döntse el maga. Szíved joga fáradt olajjal letenni a gépet. A bibi ezzel az, hogy az eddigi kawáim gépkönyve km-t vagy 6 hónapot (amelyik előbb) írt. Ha én augusztusban olajat cseréltem, akkor februárban legkésőbb aktuális az olajcsere, ha süt a nap, ha áll még kint a hó. Ha lerakom friss olajjal (még ha az óccsó is), jobban jár a gép - szerintem.
A következő kérésem lenne: Én sok blokkot szedtem már szét a 78-as CB 750-től kezdve, a GSXR 1000-ig, de nem tudom mit kell néznem, vagy mérnem, hogy nyomát találjam annak a savas olajnak, ami indokolja a leállítás előtti olajcserét. Szóval bárki, bármilyen infót tud ezzel kapcsolatban tegye közzé itt, okulásora. DE! nem elméleti okfejtéseket kérek okosoktól, hanem kézzelfogható tényeket.
(Olvasni tudás alatt a motor saját kézikönyvében leírtak tudomásulvételét értem)
Ha tudtok olvasni: OLAJCSERE: a megadott km vagy 6 hónap. Nehéz üzemi körülmények között (rövid távok, sok hidegindítás) a megadottnál gyakrabban.
Téli olajcseréről meg annyit, hogy - egy elhasznált olaj esetén - az olajos / egyebes lé ami a blokkban tartózkodik és már képtelen közömbösíteni az olaj, hosszú hónapokig kóstolgathatja a különféle alkatrészeket. Ettől nem lesz halálos baja egy motornak, csak rövidebb lesz az élettartama valamivel.

OFF:
Az olaj elhasználódottságát egy laborban tudják legfeljebb vizsgálni (meg is teszik olyan helyeken, ahol számít az élettartam is, meg a valóban hosszú olajcsere-intervallum (kamionok), igaz, ott a rendszer tartalmaz egy kiegészítő szűrőt ami gyakorlatilag mindent kiszűr az olajból).
Többen tiltakoztatok a télen, állóhelyben történő beindítás ellen.

Mi a helyzet, ha én megyek is vele egy karikát? Télen is szoktunk találkozni csontszáraz utakkal és verőfényes napsütéssel. Nem egy hatalmas túrát kell elképzelni csak 5-6 kilómétert egy negyed órás járatás (egyhelyben) után. Ha ezt 2-3 hetente megcsinálom és fűtött helyen tartom a gépet, akkor elkerülhetem a "konzerválást" ?
elvileg ez lenne a hivatalos téli elrakás, de szerintem senki sem tartja be ennyire
nem. Ne cseréld ki! Majd 6000-nél

LX