Skacok, én úgy csinálom (nem szentírás, hanem tapasztalat), hogy leengedem az úszóházakból a benyát. Tavaszi első indításnál a "friss" üzemanyaggal könnyen indul az egység. A kijáratásnál szvsz nem ürül ki maradéktalanul az úszóház.
ne hiszek nektek... ma addig etettem a vasat, amíg teli nem lett. Úszóháznak tutira üresnek kéne lennie? Ha igen akkor kitolom, aztán elfogyasztom belőle. Ja meg az igaz, hogy ajánlatos havonta egyszer kicsit rendesebben megjáratni, vagy ez hülyeség.
a benzinnek van egy bizonyos összetevője ami a sokáig áll kipárolog.
azt nevezik romlott benzinek, kibaszott büdös.
az eszi meg a tömitéseket és zselésedik le a karbiban , és utánna lehet karbit tisztitani.
A benzint azért jó kifogyasztani mert ha benne áll a rendszerben a benya az tönkreteszi a tömítéseket! A faterom láncfűrészén karbi kellett cserélni pont ezért és ezt a szerelő mondta!
Ugyhogy azóta én kijáratom a benzint a motoros fűnyíróból is!
csak az 5ös pontot nemértem, azert kell minden benzint kivenni belőle mert eltömítheti az üzemanyag rendszert ha soakig all benne a nafta. de melyik soros 4 hengeresnek jó az ha kifogy belőle a benzin? én ugy tudtam soha nem szabad hogy kifogyjon magatol mert akkor az kárositja igazan a motort.
Én minden évben megcsináltam eddig a nagy téli tárolás szabályainak megfelelően a felkészítést, lepedő, ponyva, fűtött garázs, és csá, márciusban találkozunk.
Másnap 14 fok, ponyva le, 2/A-ra ki, elázás, összesarazás, anyázás, mégegyszer le nem takarítás, mert úgyis minden hónapban előveszem, amint felszárad, és +2C fölé megy a hőmérséklet
Senki nem beszélt arról, hogy habzani fog a sav jelenlététől a blokk, vagy, hogy tavaszra kieszi a vázból..
Tulajdonképp mindegy, hogy van-e és mekkora az oxidáló hatása a fáradt olajnak, ahogy egy acéldarabnak is mindegy, hogy 1 napig van kint párás helyen, vagy egy hétig, ugyanaz lesz a súrlódási tényezője. Ugye?
Az, hogy te mit (nem) találsz vagy látsz a blokkok szétszedése során, valami oknál fogva legalább olyan keveset nyom a latban, mint pl. (felvállalom, természetesen idézőjelben) az okosok dumája. Mit mértél, mivel, mi a gyári és a mért érték különbsége, üzemi körülmény, stb. ? Szabad szemmel nézés nem nyerő, tekintve, hogy pl. a főtengelycsap megengedett kopása ZX-7R-nél 0.024-0.040 mm. Ez a különbség a gyári és a hulladék között.
Ha tudnék olajat analizáltatni, tennék ide érdemibb választ. Így marad az, hogy mindenki döntse el maga. Szíved joga fáradt olajjal letenni a gépet. A bibi ezzel az, hogy az eddigi kawáim gépkönyve km-t vagy 6 hónapot (amelyik előbb) írt. Ha én augusztusban olajat cseréltem, akkor februárban legkésőbb aktuális az olajcsere, ha süt a nap, ha áll még kint a hó. Ha lerakom friss olajjal (még ha az óccsó is), jobban jár a gép - szerintem.
A következő kérésem lenne: Én sok blokkot szedtem már szét a 78-as CB 750-től kezdve, a GSXR 1000-ig, de nem tudom mit kell néznem, vagy mérnem, hogy nyomát találjam annak a savas olajnak, ami indokolja a leállítás előtti olajcserét. Szóval bárki, bármilyen infót tud ezzel kapcsolatban tegye közzé itt, okulásora. DE! nem elméleti okfejtéseket kérek okosoktól, hanem kézzelfogható tényeket.
Ha tudtok olvasni: OLAJCSERE: a megadott km vagy 6 hónap. Nehéz üzemi körülmények között (rövid távok, sok hidegindítás) a megadottnál gyakrabban.
Téli olajcseréről meg annyit, hogy - egy elhasznált olaj esetén - az olajos / egyebes lé ami a blokkban tartózkodik és már képtelen közömbösíteni az olaj, hosszú hónapokig kóstolgathatja a különféle alkatrészeket. Ettől nem lesz halálos baja egy motornak, csak rövidebb lesz az élettartama valamivel.
OFF:
Az olaj elhasználódottságát egy laborban tudják legfeljebb vizsgálni (meg is teszik olyan helyeken, ahol számít az élettartam is, meg a valóban hosszú olajcsere-intervallum (kamionok), igaz, ott a rendszer tartalmaz egy kiegészítő szűrőt ami gyakorlatilag mindent kiszűr az olajból).
Többen tiltakoztatok a télen, állóhelyben történő beindítás ellen.
Mi a helyzet, ha én megyek is vele egy karikát? Télen is szoktunk találkozni csontszáraz utakkal és verőfényes napsütéssel. Nem egy hatalmas túrát kell elképzelni csak 5-6 kilómétert egy negyed órás járatás (egyhelyben) után. Ha ezt 2-3 hetente megcsinálom és fűtött helyen tartom a gépet, akkor elkerülhetem a "konzerválást" ?
Akkor elvileg nem csorog le a benzin, ami meg volt az elpárolog. úgy OK?
Hidd el!
Mondjuk ez a dolog inkább csak a karbis gépeket hatja meg mivel abban áll a benya mindig!
azt nevezik romlott benzinek, kibaszott büdös.
az eszi meg a tömitéseket és zselésedik le a karbiban , és utánna lehet karbit tisztitani.
Ugyhogy azóta én kijáratom a benzint a motoros fűnyíróból is!
1.Alaposan tisztítsa át az egész motorkerékpárt.
2. Járassa a motort kb 5 percig, hogy felmelegítse az olajat majd állítsa le a motort és engedje le az olajat.
3. Töltsön a motorba új olajat.
4. Engedje le a benzint a tankból pumpa vagy szívócső segítségével.
5.Ahhoz, hogy a benzin teljesen kirürüljön a rendszerből, járassa pár percig a motort amíg az leáll.
6. Csökkentse a guminyomást 20%-kal
7.Állítsa a motort állványra, úgy hogy egyik kereke se érjen a talajhoz ha ez nem lehetséges helyezzen el kartonokat a gumik alatt.
8.nem festett fém felületeket rozsdásodás ellen olajsprayel védje. Ezt az oaljsprayt ne használja a gumikra és a fékekre
9.Olajozza meg a láncot és a bowdeneket.
10. Vegye ki az akkumulátort és olyan helyen tárolja ahol nem éri közvetlen napsütés nedvesség vagy fagypont alatti hőmérséklet.
11. kössön nejlonzacskót a kipufogódob végére, hogy megakadályozza a nedvesség bejutását.
12. takarja le a motorkerékpárt.
Másnap 14 fok, ponyva le, 2/A-ra ki, elázás, összesarazás, anyázás, mégegyszer le nem takarítás, mert úgyis minden hónapban előveszem, amint felszárad, és +2C fölé megy a hőmérséklet
Tulajdonképp mindegy, hogy van-e és mekkora az oxidáló hatása a fáradt olajnak, ahogy egy acéldarabnak is mindegy, hogy 1 napig van kint párás helyen, vagy egy hétig, ugyanaz lesz a súrlódási tényezője. Ugye?
Az, hogy te mit (nem) találsz vagy látsz a blokkok szétszedése során, valami oknál fogva legalább olyan keveset nyom a latban, mint pl. (felvállalom, természetesen idézőjelben) az okosok dumája. Mit mértél, mivel, mi a gyári és a mért érték különbsége, üzemi körülmény, stb. ? Szabad szemmel nézés nem nyerő, tekintve, hogy pl. a főtengelycsap megengedett kopása ZX-7R-nél 0.024-0.040 mm. Ez a különbség a gyári és a hulladék között.
Ha tudnék olajat analizáltatni, tennék ide érdemibb választ. Így marad az, hogy mindenki döntse el maga. Szíved joga fáradt olajjal letenni a gépet. A bibi ezzel az, hogy az eddigi kawáim gépkönyve km-t vagy 6 hónapot (amelyik előbb) írt. Ha én augusztusban olajat cseréltem, akkor februárban legkésőbb aktuális az olajcsere, ha süt a nap, ha áll még kint a hó. Ha lerakom friss olajjal (még ha az óccsó is), jobban jár a gép - szerintem.
Téli olajcseréről meg annyit, hogy - egy elhasznált olaj esetén - az olajos / egyebes lé ami a blokkban tartózkodik és már képtelen közömbösíteni az olaj, hosszú hónapokig kóstolgathatja a különféle alkatrészeket. Ettől nem lesz halálos baja egy motornak, csak rövidebb lesz az élettartama valamivel.
OFF:
Az olaj elhasználódottságát egy laborban tudják legfeljebb vizsgálni (meg is teszik olyan helyeken, ahol számít az élettartam is, meg a valóban hosszú olajcsere-intervallum (kamionok), igaz, ott a rendszer tartalmaz egy kiegészítő szűrőt ami gyakorlatilag mindent kiszűr az olajból).
Mi a helyzet, ha én megyek is vele egy karikát? Télen is szoktunk találkozni csontszáraz utakkal és verőfényes napsütéssel. Nem egy hatalmas túrát kell elképzelni csak 5-6 kilómétert egy negyed órás járatás (egyhelyben) után. Ha ezt 2-3 hetente megcsinálom és fűtött helyen tartom a gépet, akkor elkerülhetem a "konzerválást" ?
LX