Nem mondod,számítógépes színkeverés,fénytörésben változik ,metál szín? Hihetetlen, ilyen dolgokról még sosem hallottam.
De ,hogy reagáljak a kekeckedő hozzászólásodra.
Természetesen a színpontosság is egy olyan dolog ,hogy embere válogatja.
Lehet, hogy a te fejidomod szerinted jó lett,én viszont mondjuk látnék benne eltérést...de az is lehet ,hogy tényleg jó lett,van ilyen is.De ez nem szerencsejáték.
A repsol fényezéses példád nem állja meg a helyét,mert nem javító fényezés,tehát az egész motorra új színek kerülnek,nem egy adott darabhoz kell pontosnak lenni.
De JAVÍTÓ fényezésnél,mindenképp ajánlott a mintadarab.Nincs miről beszélni....és azt hiszem egy laikussal nem is mennék bele különféle szakmai dolgok elemzésébe...a suszter szerintem maradjon a kaptafánál.
Egyébként kétféle számítógépes színkeverő rendszerünk van a műhelyben,ráadásul a sok gyártócég közül talán a mi Lechler rendszerünkben van a legtöbb motorszín.
Hidd el Oszi tudom miről beszélek,nem 1 éve csinálom ezt ,nap mint nap.
Mintadarab? Hol élsz te? Ha Repsol mintásra le akarnám fényeztetni a motoromat, vegyek egy Repsol idomot mi? Csak azért, h színmintát vegyenek róla... Igenis lehet festeni színkód alapján!
Szerintem meg nem láttál még rendes festőt barátom.
Pl most fújták át a fejidomomat, a színkódom alapján. Csak tudod a rendes fényezőknek, vagy festékkeverőnek van egy vagy két számítógépe speckó progival, és az megmondja, h mi milyen színből áll, milyen alapozóval, milyen egyéb festékkel kell fújni bele.
És láám, az enyém is olyan lett mint a gyári, és nehogy azt hidd, h egy sima feketéről van szó, hanem egy metálkékes-lilás színről, ami fénytörésben változik...
A színek világa maradt a régi...
csá,szer az egészet át kéne festeni, és ezzel: motip kompakt akril lakkspray,de elötte adj neki 1 kis kromofágot, csak azt nem tom ,utána mivel lehet tök tisztára takarítani az idomot
Szia! Még nem, a gyári festéket csiszolták meg, úgy, ahogy, és arra fujták a gagyai akrilt, arra, az akril lakkot, és mevel nem benzinálló, még pluszba arra a benzinálló lakkot, ami szépen szétrepedezett , persze spray-el, és a szinnek köze sincs a gyárihoz. Itt is már kértem segítséget, hogy az üvegszálas pályaidom feszültségi repedéset mive javítsam, de senki sem mondott semmit.
Akkor ezek szerint a kromofággal a régi repedezett festést le lehet szedni a tankról... ez sokat segített most , én meg agyalrtam, hogyan csiszoljam le
Szervusz!
A hibák maradéktalanul ki lettek javítva... szerintem elkerülte a figyelmedet az, hogy nem a kért színt kaptam (egy fényezőtől... akinek a 2 fontos feladata a munkavégzés során az hogy a felület szép legyen, illetve hogy megfelelő színű), illetve, hogy a polírozás elmaradt (és ezt is megint csak a helyszínen tudtam meg).
A színnel kapcsolatban pedig csak ismételni tudom magam: legelső alkalommal valóban nem vittem idomot színmintaként, de erre azt a választ kaptam, hogy nem gond, megoldják anélkül is. (és ezen felül, az általam küldött gyári színkódot nem használták fel a kikeverésnél). Ha a hiba forrása az lenne, hogy nem vittem idomot színmintának, akkor miért nem kérték feltétlenül(pontosabban miért kaptam a "nem baj, megoldjuk anélkül is" választ?
merthogy valóban az aláfújó szín ez esetben lehetett akár hupilila is,attól lett olyan árnyalata amilyennek lennie kell...annak a színkódját rétegvastagságát szemcsesűrűségét kötve hiszem ,hogy a fényező rendelkezésére bocsátottad nem beszélve arról hogy teljesen más lesz az árnyalat az ABS műanyagon mint a fém tankon...
"......aki dolgozik-hibázik,aki nem dolgozik,nem hibázik-aki nem hibázik azt előléptetik....."
és mégvalami:-ha jót tapasztalsz,mondd elmásoknak ha rosszat mondd el az alkotónak...!
mivel elmondásod szerint második nekifutásra a hibák maradéktalanul ki lettek javítva,ezért az ócsárolásod igen alattomosra sikerült.nem tisztem jellemezni Téged,de ha egy csajnál elsőre rosszul dugsz,de másodszorra ezt a hibádat kijavítod és megtámasztod rendesen, de a kurvája mégis kirakja az üzifalra hogy kicsi a pöcsöd és puha is, arra valszeg zabos leszel.na most ez van.
nem ?
de.
na
Szia,én is fényező vagyok de azt a fényező nem teheti meg hogy a saját hibájából a vevővel fizetteti ki a saját marhaságát.Mindenkivel előfordul hogy hibázik de ilyenkor a annak kell kifizetnie az anyagot aki elszúrta,én is jártam már így.
Mintadarab kell.
Nincs miről beszélni.
Autót/Motort anélkül pontosan festeni nem lehet.
Egy színkóddal kitörölheti a seggét az ember,illetve sok segítséget ad ,de ahány festékgyártó cég annyi árnyalat.
Arról nem is beszélve hogy mindegyik festékgyártó más aláfújószínnel és más rétegszámmal , ki tudja milyen nyomással,viszkozitással ,hőmérsékleten stb.stb....éri el a kívánt színhatást.
Ezt ebben a formában nem lehetett teljes színpontossággal megoldani .Szerintem.
De kíváncsi lennék,ha rendelnél egy gyári Moviestar idom darabot annak mennyire lenne pontos a színe a tiédhez.
Láttam már érdekes dolgokat,a gyárak sem tudnak mindig pontos árnyalatokat produkálni(pedig azoknak a színeknek megmérik a deltáját)de mégsem mindig ugyan olyan.
Sajnos a színek világa manapság nem egy egyszerű dolog.
Sziasztok!
Hosszas telefonos beszélgetés után, így nyilvánosan is szeretném tisztázni: nem állt szándékomban rontani az uriember üzletét, csupán a velem történteket szerettem volna megosztani. Semmi valótlant nem állítottam az előző levelemben, ezen tények mellett továbbra is kiállok. A szín elrontásában valószínűleg tényleg nem konkrétan Ő a hibás, mivel tudtommal nem otthon, házilag keverte ki a színt, viszont a munkafolyamatok végén Ő adta ki személyesen a tankot a kezéből, úgymond felelősséget vállalva az elvégzett munkáért (mivel a megbeszélt összeget neki fizettem ki). Hozzátenném még azt is, hogy valóban nem kapott tőlem idomdarabot színmintaként, de itt megjegyezném azt is, hogy az első találkozó alkalmával azt mondta, hogy nem is kell, megoldja anélkül is. Miután nem sikerült első nekifutásra a megfelelő színre lefújni, én küldtem egy színkódot, hogy ne legyen több probléma, de a telefonban említette a srác, hogy nem azt használta fel, hanem egy általa intézett színkódot.
Ismétlem magam még egyszer: nem áll szándékomban rontani az üzletet, ezek a tiszta tények, 100%ban fedik a valóságot. Nyugodtan vigye mindenki ehhez a céghez a fényeznivalóját, az uriember állítása szerint több száz motort készít egy évben, és ez volt az első ami sikertelen volt. Ha ez igaz, akkor ez a hibaszázalék még bőven pozitív összképet kell hogy mutasson minden érdeklődőnek.
Remélem így tisztáztam az esetleges félreértéseket!
További szép napot!
Kezdjük ott, hogy én adott színből dolgozom, tehát nem én keverem ki otthon a színeket. Elmentem az adott fényezési szaküzletbe, és megrendeltem a színt. A Hondánál is voltam, ott is ezt mondták, tehát megvettem a Movistar kéket. Az hogy annyi nem volt benned, amit kétszer is kértem, hogy hozz egy idopdarabot a szín miatt, ami lényegesen megkönnyíti a munkánkat, az már nem az én bajom. Első nekifutásra valóban nem volt jó a szín, ezt elismerem, és a logok sem stimmeltek, de másodszorra úgyézem nem volt benne hiba.
De tudod mit? Gyere ide, visszaadom a pénzedet, és elfelejtjük egymást.
Sziasztok!
Élménybeszámolót szeretnék tartani egy székesfehérvári céggel kapcsolatban. Én személy szerint örültem volna, ha találok ilyen írást róluk, mielőtt odavittem volna a honda tankomat fényezni, és airbrusholni. A következő történt: március elején találtam rá egy airbrush-al foglalkozó cégre, a www.airbrushfehervar.hu oldalon. Felhívtam őket, koreektek voltak, korrekt árral. Vettem egy movistar idomszettet a motoromra, és ehhez szerettem volna fényezni a tankom, és kértem rá 2-2 emblémát (fehér honda logo, zöld telefonica felirat). Levittem a tankot a megbeszélt időpontban, és megegyeztünk az uriemberrel 10 napban, amire azt mondta, hogy ha minden csúszik és semmi sem jön össze, akkor kitolódhat 2 hétre. Belementem, láttam, hogy sok munkája van... nem érdekelt, mert úgy voltam vele, hogy egyszer kell megcsinálni, legalább szép lesz, jó lesz, nem sürgetem a dolgot. Ezek után jöttek a problémák: 1. a megbeszélt 10 nap- max 2 hétből 23 nap lett. Még ekkor sem voltam felháborodva, mert elnézést kértek, én pedig örültem, hogy végre kész, és mehetek motorzni. Lementem a tankért, és szomorúan láttam, hogy a színe meg sem közelíti a kért színt. Aki ismeri a movistar színt, tudja, hogy egy nagyon élénk, fényes kékről van szó, míg a lefújt tank sötét szürkés-kék volt, tele ezüstös csillámmal. A honda felirat és szárnyak teljesen eltérő helyre voltak felfújva, elcsúszva egymáshoz képest! Itt már kezdtem elveszteni a fonalat, főként azért, mert a "szakember" tudta, hogy pestről megyek le, és a telefonban nem említette, hogy nem sikerült eltalálni a színt. magyarul fölöslegesen autóztam röpke 120 km-t oda és utána vissza. (A mai napig nem tudom, hogy mit várt... hogy elhozom?) És tényleg, nem szőrszálhasogatásról volt szó... közel sem olyan szín volt mint amit kértem. Megegyeztünk, hogy 5000 forinttal kompenzálja a hibát. Másnap beszéltem az egyik Honda szalonnal, és kaptam egy színkódot, amit el is küldtem a srácnak, hogy legyen hiba még egyszer. 4-5 nap múlva hívott, hogy megvan a tank. Lementem, egész jónak tűnt, igaz a polírozás már nem fért bele az idejébe... állítása szerint. nem érdekelt, csak ki akartam már szabadítani onnan a tankomat. Elhoztam, és otthon szomorúan láttam, hogy még mindig nem stimmel a szín... ugyan már nem olyan borzalmasan eltérő, de azért van különbség. :( ...úgy vagyok vele, hogy vissza nem viszem oda a tankot, nincs az az Isten!
Nem akarok lebeszélni senkit sem a www.airbrushfehervar.hu -ról, mert biztos tudnak normálisan is dolgozni, és biztos van olyan ember akinek normális tapasztalata van velük kapcsolatban, de én biztos nem viszek oda soha többé semmit, és a tapasztaltak alapján nem is ajánlom senkinek. Ha tudtok más airbrush céget hasonló áron, inkább kerüljétek el azt a helyet!
De ,hogy reagáljak a kekeckedő hozzászólásodra.
Természetesen a színpontosság is egy olyan dolog ,hogy embere válogatja.
Lehet, hogy a te fejidomod szerinted jó lett,én viszont mondjuk látnék benne eltérést...de az is lehet ,hogy tényleg jó lett,van ilyen is.De ez nem szerencsejáték.
A repsol fényezéses példád nem állja meg a helyét,mert nem javító fényezés,tehát az egész motorra új színek kerülnek,nem egy adott darabhoz kell pontosnak lenni.
De JAVÍTÓ fényezésnél,mindenképp ajánlott a mintadarab.Nincs miről beszélni....és azt hiszem egy laikussal nem is mennék bele különféle szakmai dolgok elemzésébe...a suszter szerintem maradjon a kaptafánál.
Egyébként kétféle számítógépes színkeverő rendszerünk van a műhelyben,ráadásul a sok gyártócég közül talán a mi Lechler rendszerünkben van a legtöbb motorszín.
Hidd el Oszi tudom miről beszélek,nem 1 éve csinálom ezt ,nap mint nap.