Pontosan nem tudom, de az volt az egészből 22800 Ft, valószínüleg azért, mert nincs a motoron rendzsám, és nincsen meg a régi forgalmija, csak a motor gyári papírja, az első forgalomba helyezésről, a kettő közül valamelyik, de inkább, hogy nincs meg a régi forgalmi!
Én idén márciusban cseréltem egy kereskedővel egy már egy éve döglődő !egyéves! apriliámat egy Olaszországból behozott 250-es Honda motorra. Gondoltam megosztom mindenkivel a tapasztalataimat.
A motor forgalombahelyezését a kereskedő 120 eFt-ra tette. Ez abból áll (többszöri utánajárásra sikerült kiderítenem, és ez a Tolna megyei folyamat, nem tudom máshol, hogy van) , hogy először is elmész az okmányirodába származás ellenőrzésre, ami kb két-három hét, (nekem 11 nap volt), jó erre számítani, ugyanis nekem három napom volt megcsinálni a motort, amikor közölték velem, hogy az első papír 2 hét :D.
Na mind1, megvártam, mikor megérkezett elmentem, hogy megcsinálják az eredetvizsgát, péntek délután utolsó időpontra bejelentkeztem, mert hétfőn 6-ra vittem a motort műszakira, és ha nincs meg az eredet vizsga akkor integrált vizsgát kell csináltatni, ami húzósabb és utána ugyanúgy meg kell csinálni az eredetvizsgát. Na, az eredetvizsgán azt mondták, h nem csinálják meg, mert nincs ráírva a motor !gyári! papírjaira, hogy mennyi az önsúlya ... :S
Fasza, ezután mehettem integrált vizsgára, ahol csak értetlenül néztek, ezért nem csinálták meg az eredet vizsgát? Ez van, ők ezután másfél óra alatt végeztek a motorral. (az egész főleg papírmunka, lefányképezik, megnézik a fékeket, keresik az alvázszámot, motorszámot, ennyi, de be kell jelentkezni)
Ha ez megvan kapsz egy műszaki adatlapot, amivel már el lehet menni, újra az eredetvizsgára, és a vámhivatalba is, ahol kell először is Vpid szám (a nevében nem vagyok biztos), utána egy vám és pénzügyőr megállapítja a fizetendő regisztrációs díj mértékét (ennek megállapításához nagyon hasznos a suzuki88 által adott link, lent), kapsz egy csekket, elballagsz a postára és befizeted, visszamész, bemutatod ő ad egy igazolást.
Még ezen a héten elvittem eredetvizsgára (persze máshova) ahol kerek egy óra alatt végeztek vele, (aki nem tudná, az egész jórészt papírmunkából áll, lefényképezik a motort, szóval tisztán kell vinni, aztán elküldik a BM-be és aláiratnak veled egy papírt, egyébként az eredetvizsga közben nem lehetsz ott) , nem árt tudni, hogy hol van a motorszám és az alvázszám. (az enyémen, a támasztó mellett volt a vázon, a motorszám pedig egykics aluminium kockán a blokk alatt)
Utána biztosítást kötsz a motorra (nagyon hasznos a netrisk.hu alkusz oldal mert egyszerre vagy 10 féle biztosítást jelenít meg, árakkal együtt és így könnyebb dönteni) és mehetsz is az okmányirodába, elvileg ez az utolsó.
Én most a regadó előtt, de az eredetvizsga után vagyok, (mert elfelejtettem a személyimet vinni :S, te ne felejtsd el) Az alábbi oldal alapján kiszámoltam a regisztrációs díjat: http://totalbike.hu/magazin/kozelet/behozatal07/ (thx Suzuki88)
Nekem elvileg 55800 forintot kell mjad fizetnem a motorra, az új avulási tábla szerint, a régi szerint 72450 -et :S, kíváncsi leszek, hogy mennyit fog a vámhivatal kiszabni, majd megírom nektek!
A költségek eddig: Származás vizsgálat: 8400 Ft (okmány iroda)
Integrál műszaki vizsga, egyedi forgalombahelyezéssel: 33940 Ft (közlekedési felügyelet)
Eredetvizsga: 15500 Ft (ezt sok helyen megcsináltathatod)
A többit majd megírom! Ha van esetleg kérdés, szívesen segítek, ha tudok!
Jó hosszú lett, bocs érte :) Itt egy kép a motorról
"A részletekről a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól Dévai Pál tájékoztatott. Az EU-ból behozott motorkerékpároknál korhatár nincs, mindössze forgalmi engedélynek (lejárt is megfelel) kell lennie. A műszaki szemle után a forgalmi engedélyt a lakóhely szerint illetékes okmányiroda adja ki."
nekem csak olyan kérdésem lenne, hogy nem tudja valaki véletlenül mi a korhatár a motorok behozatala terén, nem találok semmi friss infót a neten,
2005 ben 1996 okt 1. től forgalombahelyezett volt
Sziasztok,
Új vagyok ezen a fórumon, ezért biztos olyat is kérdezek majd, amit már előttem kismillióan megtettek.
Németországból szeretnék behozni egy CBF 500-ast vagy CB 600-as Hondát saját részre.
Mire kell figyelnem vásárláskor és egyáltalán mi a módja az egésznek?
Kb mennyi költséggel számolhatok a motor árán felül egészen a forgalomba írásig?
Köszi
Úgy néz ki hogy forgalmim lesz... mert felhívtam az előző tulajt és mondtam neki hogy mi a szitu... ő megadta a kereskedú számát és ő meg postán küldi a svájci forgalmit...
azt mondja hogy nem lopott a motor tehát azzal nem lesz probléma...
javított valamit a helyzetemen ?
Tud valaki olyan céget vagy embert aki normális díjazás ellenében segítséget nyújt és elintézi a külföldi motor hazai forgalomba helyezésével kapcsolatos adminisztratív dolgokat. Én ismertem egy ilyet még amikor autót hoztam be, jól bevállt, sajnos nem találom a számát sehol.
köszi,
Zoli
ui: tedd már meg hogy elküldöd erre a címre az elérhetőségét: zoltankesz@yahoo.com
Felhívtam az előző tulajt és ő azt mondta hogy ő kereskedőtől vette. A motor egy olasz származású Svájci emberé volt. azt nem tudni hogy volt-e forgalomba helyezve vagy sem
most az srác keresi a kereskedő számát aztán megmondja neki hogy kellenek a papírok...
vagy szerencsém lesz... vagy nem...
de szerintem nem lesznek papírjai... mert már vagy három éve ennek...
sebaj... akkor maradunk a yoo kis futunk a rendőr elől játékban :D
Üdv : Ghost
Én is majdnem vettem üzembehelyezés előtt álló gépet,kicsit olvass vissza és meglátod mennyi papír kell hozzá
Sajnos a tiédet nem fogod tudni papíroztatni.Az első forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell :
1. a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot (műszaki adatlap kiadására akkor kerül sor, ha a forgalomba helyezés előtti vizsgálat eredményeképp megállapítható, hogy a jármű a közúti forgalomban való részvételre műszakilag alkalmas),
2. eredeti külföldi forgalmi engedélyt (törzskönyvet) és jelzést, illetve külföldi jármű okmányt (kivéve, ha a járművet külföldön nem helyezték forgalomba),
3. a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke megfizetésének igazolását (6000-6000 forint) ,
4. a forgalmazó által kiállított számlát vagy az érintettek által megkötött szerződést,
5. amennyiben a jármű ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték, a korábban kiadott ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, valamint az E betűjelű ideiglenes rendszámtáblát.
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni :
1. a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
2. az előzetes eredetiség ellenőrző szakértői állomások részére biztosított és a jármű megvizsgálásakor kitöltött járműkísérő lapot (szakvéleményt);
3. a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást;
4. az állandó rendszámtábla áráról, a rendszám-érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
5. a vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevényt,
6. a külön jogszabályban meghatározott személygépjármű esetében a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolást,
7. az ügyfél személyazonosságát igazoló okmányt (képviseleti eljárás esetén a meghatalmazást);
8. cég esetén a cégbírósági bejegyzést, az aláírási címpéldányt, valamint a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízást.
A forgalomba helyezés költségei
Amint már említettük a forgalmi engedély és a törzskönyv kiadásáért 6000-6000 forint illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén fizetendő vagyonszerzési illeték mértéke:
1. a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 18 forint,
2. az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hajtómotor lökettérfogatú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 forint,
3. a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forintot,
4. Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 36 forint.
Gépjármű tulajdonjoga meghatározott hányadának megszerzése esetén - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának, haszonélvezetének megszerzéséért járó illetéket a gépjármű átírását megelőzően az okmányirodánál beszerzett készpénzátutalási megbízás útján (csekken), illetve - amennyiben erre lehetőség van - az okmányirodán bankkártyával kell az illetékes illetékhivatal illetékbeszedési számlája javára vagy készpénzzel az okmányiroda házipénztárába megfizetni . A gépkocsi iratainak beszerzéséhez szükséges illetéket szintén csekken, illetve amennyiben ez az adott okmányirodában lehetséges, bankkártyával vagy készpénzzel lehet teljesíteni .
Az érvényesítő címke kiadása 320 forint .
A rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
1. egy pár általános rendszámtábla: 5500 forint,
2. egy pár ideiglenes rendszámtábla (V; Z; CD; E;): 8500 forint,
3. egy pár különleges rendszámtábla: 9000 forint,
4. egyénileg kiválasztott rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 72000 forint,
5. egyedileg előállított rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 280000 forint,
6. kísérlethez vagy a kipróbáláshoz szükséges próbarendszám engedélyezése és a hozzá tartozó ideiglenes forgalomban tartási engedély, indítási napló kiadása: 24000 forint .
Hello !
Van egy 125-ös gyorsaságim amit jelenleg 50-esként használok.
Van 125-ösről szóló adásvételi szerződésem de az ipse semmi mást nem adott hozzá.
Ha forgalomba szeretném helyeztetni akkor mit tegyek ?
Nincs se régi forgalmim semmim. Azt se tudom hogy regadó be lett-e fizetve.
Elég bonyolult de nekem még így is megérné, mert nagyon yoo állapotú a moci és nem akarok megváni tőle. Ugyanakkor jólenne legálisan is két személlyel menni mert már nem egyszer megcincáltak érte :D
Plz help !
Miskolci vagyok a motort Répáshután vettem.
Válaszotokat előre is köszönöm
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne:
Olaszból behozott motrort 50-es. Milyen papírok kellenek hozzáá hogy használhassam. elég az olasz adásvételi? Van hozzá vám papír, én venném meg így. Mit kell kapnom és mit kell vele csinálnom.
érdemes ilyet megvenni vagy keressek másikat?
Elnézést ha kicsit össze vissza lett, de nem vagyok jártas ebben a témában
Köszönöm
elek
Jah kell az olasz forgalmi, kétnyelvű adásvételi (ha csak magyar/csak olasz az is jó, de akkor ki kell fizesdd a szakfordítót) és kell egy személyi másolat az olasz tulajtól (bár ezt nem mindenhol kérik)
Én idén márciusban cseréltem egy kereskedővel egy már egy éve döglődő !egyéves! apriliámat egy Olaszországból behozott 250-es Honda motorra. Gondoltam megosztom mindenkivel a tapasztalataimat.
A motor forgalombahelyezését a kereskedő 120 eFt-ra tette. Ez abból áll (többszöri utánajárásra sikerült kiderítenem, és ez a Tolna megyei folyamat, nem tudom máshol, hogy van) , hogy először is elmész az okmányirodába származás ellenőrzésre, ami kb két-három hét, (nekem 11 nap volt), jó erre számítani, ugyanis nekem három napom volt megcsinálni a motort, amikor közölték velem, hogy az első papír 2 hét :D.
Na mind1, megvártam, mikor megérkezett elmentem, hogy megcsinálják az eredetvizsgát, péntek délután utolsó időpontra bejelentkeztem, mert hétfőn 6-ra vittem a motort műszakira, és ha nincs meg az eredet vizsga akkor integrált vizsgát kell csináltatni, ami húzósabb és utána ugyanúgy meg kell csinálni az eredetvizsgát. Na, az eredetvizsgán azt mondták, h nem csinálják meg, mert nincs ráírva a motor !gyári! papírjaira, hogy mennyi az önsúlya ... :S
Fasza, ezután mehettem integrált vizsgára, ahol csak értetlenül néztek, ezért nem csinálták meg az eredet vizsgát? Ez van, ők ezután másfél óra alatt végeztek a motorral. (az egész főleg papírmunka, lefányképezik, megnézik a fékeket, keresik az alvázszámot, motorszámot, ennyi, de be kell jelentkezni)
Ha ez megvan kapsz egy műszaki adatlapot, amivel már el lehet menni, újra az eredetvizsgára, és a vámhivatalba is, ahol kell először is Vpid szám (a nevében nem vagyok biztos), utána egy vám és pénzügyőr megállapítja a fizetendő regisztrációs díj mértékét (ennek megállapításához nagyon hasznos a suzuki88 által adott link, lent), kapsz egy csekket, elballagsz a postára és befizeted, visszamész, bemutatod ő ad egy igazolást.
Még ezen a héten elvittem eredetvizsgára (persze máshova) ahol kerek egy óra alatt végeztek vele, (aki nem tudná, az egész jórészt papírmunkából áll, lefényképezik a motort, szóval tisztán kell vinni, aztán elküldik a BM-be és aláiratnak veled egy papírt, egyébként az eredetvizsga közben nem lehetsz ott) , nem árt tudni, hogy hol van a motorszám és az alvázszám. (az enyémen, a támasztó mellett volt a vázon, a motorszám pedig egykics aluminium kockán a blokk alatt)
Utána biztosítást kötsz a motorra (nagyon hasznos a netrisk.hu alkusz oldal mert egyszerre vagy 10 féle biztosítást jelenít meg, árakkal együtt és így könnyebb dönteni) és mehetsz is az okmányirodába, elvileg ez az utolsó.
Én most a regadó előtt, de az eredetvizsga után vagyok, (mert elfelejtettem a személyimet vinni :S, te ne felejtsd el) Az alábbi oldal alapján kiszámoltam a regisztrációs díjat: http://totalbike.hu/magazin/kozelet/behozatal07/ (thx Suzuki88)
Nekem elvileg 55800 forintot kell mjad fizetnem a motorra, az új avulási tábla szerint, a régi szerint 72450 -et :S, kíváncsi leszek, hogy mennyit fog a vámhivatal kiszabni, majd megírom nektek!
A költségek eddig: Származás vizsgálat: 8400 Ft (okmány iroda)
Integrál műszaki vizsga, egyedi forgalombahelyezéssel: 33940 Ft (közlekedési felügyelet)
Eredetvizsga: 15500 Ft (ezt sok helyen megcsináltathatod)
A többit majd megírom! Ha van esetleg kérdés, szívesen segítek, ha tudok!
Jó hosszú lett, bocs érte :) Itt egy kép a motorról
mert kezdtem aggódni hogy, a leonardom 1996 júliusi forgalombahelyezett, a korhatár meg októberi 1. tól volt
szívás lett volna,
köszi
üdv
bocs hogy közbeszólok,
nekem csak olyan kérdésem lenne, hogy nem tudja valaki véletlenül mi a korhatár a motorok behozatala terén, nem találok semmi friss infót a neten,
2005 ben 1996 okt 1. től forgalombahelyezett volt
köszi
üdv
Közben végignyálaztam a fórumot. Lehet hogy itthoni vásárlás lesz. Szívás ez a bürokrácia és utánjárás..
Új vagyok ezen a fórumon, ezért biztos olyat is kérdezek majd, amit már előttem kismillióan megtettek.
Németországból szeretnék behozni egy CBF 500-ast vagy CB 600-as Hondát saját részre.
Mire kell figyelnem vásárláskor és egyáltalán mi a módja az egésznek?
Kb mennyi költséggel számolhatok a motor árán felül egészen a forgalomba írásig?
Köszi
De azért olvass vissza egy pár hozzászólásnyit,hogy mit kell intézned
azt mondja hogy nem lopott a motor tehát azzal nem lesz probléma...
javított valamit a helyzetemen ?
Tud valaki olyan céget vagy embert aki normális díjazás ellenében segítséget nyújt és elintézi a külföldi motor hazai forgalomba helyezésével kapcsolatos adminisztratív dolgokat. Én ismertem egy ilyet még amikor autót hoztam be, jól bevállt, sajnos nem találom a számát sehol.
köszi,
Zoli
ui: tedd már meg hogy elküldöd erre a címre az elérhetőségét: zoltankesz@yahoo.com
most az srác keresi a kereskedő számát aztán megmondja neki hogy kellenek a papírok...
vagy szerencsém lesz... vagy nem...
de szerintem nem lesznek papírjai... mert már vagy három éve ennek...
sebaj... akkor maradunk a yoo kis futunk a rendőr elől játékban :D
Üdv : Ghost
Sajnos a tiédet nem fogod tudni papíroztatni.Az első forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell :
1. a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot (műszaki adatlap kiadására akkor kerül sor, ha a forgalomba helyezés előtti vizsgálat eredményeképp megállapítható, hogy a jármű a közúti forgalomban való részvételre műszakilag alkalmas),
2. eredeti külföldi forgalmi engedélyt (törzskönyvet) és jelzést, illetve külföldi jármű okmányt (kivéve, ha a járművet külföldön nem helyezték forgalomba),
3. a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke megfizetésének igazolását (6000-6000 forint) ,
4. a forgalmazó által kiállított számlát vagy az érintettek által megkötött szerződést,
5. amennyiben a jármű ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték, a korábban kiadott ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, valamint az E betűjelű ideiglenes rendszámtáblát.
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni :
1. a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
2. az előzetes eredetiség ellenőrző szakértői állomások részére biztosított és a jármű megvizsgálásakor kitöltött járműkísérő lapot (szakvéleményt);
3. a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást;
4. az állandó rendszámtábla áráról, a rendszám-érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
5. a vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevényt,
6. a külön jogszabályban meghatározott személygépjármű esetében a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolást,
7. az ügyfél személyazonosságát igazoló okmányt (képviseleti eljárás esetén a meghatalmazást);
8. cég esetén a cégbírósági bejegyzést, az aláírási címpéldányt, valamint a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízást.
A forgalomba helyezés költségei
Amint már említettük a forgalmi engedély és a törzskönyv kiadásáért 6000-6000 forint illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén fizetendő vagyonszerzési illeték mértéke:
1. a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 18 forint,
2. az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hajtómotor lökettérfogatú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 forint,
3. a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forintot,
4. Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 36 forint.
Gépjármű tulajdonjoga meghatározott hányadának megszerzése esetén - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának, haszonélvezetének megszerzéséért járó illetéket a gépjármű átírását megelőzően az okmányirodánál beszerzett készpénzátutalási megbízás útján (csekken), illetve - amennyiben erre lehetőség van - az okmányirodán bankkártyával kell az illetékes illetékhivatal illetékbeszedési számlája javára vagy készpénzzel az okmányiroda házipénztárába megfizetni . A gépkocsi iratainak beszerzéséhez szükséges illetéket szintén csekken, illetve amennyiben ez az adott okmányirodában lehetséges, bankkártyával vagy készpénzzel lehet teljesíteni .
Az érvényesítő címke kiadása 320 forint .
A rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
1. egy pár általános rendszámtábla: 5500 forint,
2. egy pár ideiglenes rendszámtábla (V; Z; CD; E;): 8500 forint,
3. egy pár különleges rendszámtábla: 9000 forint,
4. egyénileg kiválasztott rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 72000 forint,
5. egyedileg előállított rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 280000 forint,
6. kísérlethez vagy a kipróbáláshoz szükséges próbarendszám engedélyezése és a hozzá tartozó ideiglenes forgalomban tartási engedély, indítási napló kiadása: 24000 forint .
Forrás: Magyarország.hu
Van egy 125-ös gyorsaságim amit jelenleg 50-esként használok.
Van 125-ösről szóló adásvételi szerződésem de az ipse semmi mást nem adott hozzá.
Ha forgalomba szeretném helyeztetni akkor mit tegyek ?
Nincs se régi forgalmim semmim. Azt se tudom hogy regadó be lett-e fizetve.
Elég bonyolult de nekem még így is megérné, mert nagyon yoo állapotú a moci és nem akarok megváni tőle. Ugyanakkor jólenne legálisan is két személlyel menni mert már nem egyszer megcincáltak érte :D
Plz help !
Miskolci vagyok a motort Répáshután vettem.
Válaszotokat előre is köszönöm
Olyan kérdésem lenne:
Olaszból behozott motrort 50-es. Milyen papírok kellenek hozzáá hogy használhassam. elég az olasz adásvételi? Van hozzá vám papír, én venném meg így. Mit kell kapnom és mit kell vele csinálnom.
érdemes ilyet megvenni vagy keressek másikat?
Elnézést ha kicsit össze vissza lett, de nem vagyok jártas ebben a témában
Köszönöm
elek