Hali! A regadód 79 000, az eredetvizsga 13 000, műszaki 30 000, nemzetközi lekérdezés 7000, gépjármű átírás: 3750 Ft államigazgatási eljárási illeték 12 000 Ft rendszámtábla: 3500 Ft rendszámtábla keret: 500 Ft címke: 320 Ft Szumma: kb. 150 000
Azzal hogy a motorral lejöhetsz-e a határtól, arról fingom sincs... Elvileg biztosítás nélkül nem... Gyakorlatilag meg elvileg van olasz biztosítás de hogy az jó-e ide nemtudom...
Dádishoz hasonló helyzetben vagyok. Abban különbözünk, hogy magam szeretnék egy motort, saját használatra behozni és forgalomba helyezni. Egy 1994-es 600-as motorról van szó, és Olaszországból szeretném behozni. Három kérdésem lenne:
1. A forgalomba helyezés összköltsége tehát 120 ezer körül van? Regadó: 35 ezer, műszaki-eredetvizsgálat-nemzetközi lekérdezés: 50 ezer, átírás-rendszámtábla-illeték: 40 ezer.
Jól mondom, kihagytam valamit?
2. Ha magam hozom be a motort, és még érvényes olasz forgalmija van, a határon bejöhetek minden probléma nélkül, vagy ha nem, mi a teendőm?
3. Milyen papírokkal kell rendelkeznem, ha kint magánszemélytől veszem a motort (olasz forgalmi, adásvételi olasz nyelven?)?
Sziasztok! Foglalkozik itt vki olyannal hogy külföldről (Angliából) használt motort hoz megrendelésre, ugy értem hogy pénzért ide szállítja? Mennyi ennek a díja?
háhá
valószínű
én csak szeretnék venni egy olyan motort, ami nincs forgalomba helyezve, és én nekem kellene forgalmi. és nem akarok vmi hülyeségbe beleugrani, hogy elmegy egy zsák pénzem, azt forgalmim meg nem lesz.....
az egyedi forgalomba helyezés mit takar?
bocs, ha sokat kérdezek, csak kicsit hülye vagyok az ilyen hivatali nyelvhez/szakzsargonhoz...
Előre is kösz!
Minden jót!
(eredeti, vagy a kibocsátó hatóság által hitelesített másolattal), amelyek igazolják, a jármű tulajdonjogát (beleértve az üzemben tartás jogát is), valamint a forgalomban való részvétel jogosultságát (ideértve a származási országban alkalmazott közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzési rendszer szerinti okmányokat és azok érvényességét is)
ez azt jelenti hogy :"részvételi jogosultság" tehát van forgalmija ami a forgalomba helyezést igazolja és nem a műszaki vizsgát
hidd el hogy nem kell hozzá
ami pedig az egyedi forg. helyezést illeti arrol tudnék beszélni de ezt itt hivatalosan nem tehetem
a lényeg az hogy ha kell bárkinek elintézem csak nyuljon a zsebébe
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítására kiadott 89/2006. (XII.26) számú rendelet 2007. január 1-jével hatályba lépő módosításinak hatályba lépését követően az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államból (továbbiakban: származási ország)– a származási országban kiadott érvényes forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkező – járművek magyar rendszámmal való ellátása teljes körűen, jármű-konstrukciós korlátozás nélkül, az alábbiak szerint válik lehetővé.
A területileg illetékes közlekedési hatóság, az származási ország - ból /Svájc nem tartozik az EGT tagállamai közé/ behozott jármű forgalomba helyezési engedélyének kiadásához, a 91/2004.(VI. 12.) I. Fejezet 3.1 pont szerinti „Egyedi forgalomba helyezés engedély 22.800.- Ft.” díj felszámítása mellett, szemle keretében ellenőrzi a jármű konstrukciós adatait.
A hatóság a szemlén az alábbiakat ellenőrzi illetve határozza meg, hogy :
a jármű tulajdonosa rendelkezik-e a származási ország illetékes hatósága által kiadott okmányokkal (eredeti, vagy a kibocsátó hatóság által hitelesített másolattal), amelyek igazolják, a jármű tulajdonjogát (beleértve az üzemben tartás jogát is), valamint a forgalomban való részvétel jogosultságát (ideértve a származási országban alkalmazott közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzési rendszer szerinti okmányokat és azok érvényességét is), továbbá rendelkezik-e érvényes rendszámmal, /az ideiglenes forgalmi engedélyt és rendszámot is az eljárás során érvényesnek kell tekinteni/,
* a vámtarifaszámot,
* a méret és tömegadatokat,
* a vontatási adatokat,
* a teljesítményadatokat,
* a jármű környezetvédelmi osztályba sorolását.
A hatóság a szemlével egy eljárásban időszakos vizsgálati technológia elvégzésével ellenőrzi /az időszakos vizsgadíj felszámolásával/ azt is, hogy a jármű megfelel-e a már forgalomba helyezett járművekre vonatkozó közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi követelményeknek, ez vonatkozik a származási országokban forgalomba helyezett amerikai járművekre is.
Amennyiben a jármű nem felel meg a már forgalomba helyezett járművekre vonatkozó közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi követelményeknek /pl.: a katalizátor nem működik, valamint a primer biztonsági berendezések nem megfelelően működnek/, a járművet határozatban közlekedésre alkalmatlannak minősíti.
A nem megfelelő eredménnyel zárult, alkalmatlan minősítésű jármű a kijavítás után, a közúti közlekedésben csak ismételt sikeres időszakos vizsgálatot követően vehet részt.
A származási országokon kívülről, /harmadik országból/ származó gépjárművek továbbra is csak abban az esetben helyezhetők forgalomba, ha EURO IV. szerinti jóváhagyással rendelkeznek.
Én olyan embertől kérdezetem,aki már több motor behozott Németből(mellesleg van is kinti lakcíme!).
Szerinte érvényes forgalmi kell.De menj fel a www.kff.hu oldalra,nézz körűl a hónlapon.
Sziasztok!
Most olvastam a Totalbike kapcsolódó cikkáben, hogy a lejárt külföldi forgalmi engedély is elegendő, csak az a lényeg, hogy a motor már valaha volt forgalomban.
Lehet ez igaz?
Előre is kösz!
Szerintem annyira nem veszes a forgalomba elyezes. En is most csinaltam nem reg vegig.
Ketszer mesz okmanyirodaba, egyszer vizsga, egyszer eredetvizsga, egyszer regado es kesz is.
Nekem 1 honap alatt meg volt a rendszam, de ugy, hogy a muszaki vizsgara 3 hetet kellett varnom, mert szivnak azzal az uj rendszerrel.
Szoval ha minden papir rendben van akkor nem egy nagy dolog.
Addig kel elindítani a procedúrát,amíg érvényes a kinti forgalmi.Ha lejár cseszheted(vagy mehetsz ki pl.németbe motort vizsgáztatni).
Mivel én is majdnem beleugtottam egy forgalombahelyezésbe utánaérdeklődtem(el is ment a kedvem az egésztől).
Pár hozzászólással ezelőtt felraktam az egész folyamatmenetet,javaslom olvasd el.
nagyon szépen köszönöm! amúgy számit valamit a behozatal és a forgalomba helyezés közt eltelt idő?
Minden jót és balesetmentes szezont!
Mégegyszer köszi!
Akkor mondom sorba.
1. Azt az egyedi forgalomba helyezest azt mindenkepp kell fizetni, ott ahol vizsgazik a mocid, tehat a vizsgadijjal egyutt gomboljak le rolad.
2. Ha mas hozta be a motort es ki is van toltve az adas-veteli az o nevere akkor sem kell szerintem tobbet fizetni, csak akkor az a szivas, hogy az adas-veteliben megjelolt vevo lakhelyehez tartozo vizsgaallomason kell a mocit vizsgaztatni. Mert ilyen rendszamoztatasnal, nem ugy van, hogy oda viszed ahova akarod, hanem vannak erre kijelolt vizsgaallomasok.
3. A regadot majd kiszamolom neked, majd este fele felrakom, de most nem erek ra :)
Azzal hogy a motorral lejöhetsz-e a határtól, arról fingom sincs... Elvileg biztosítás nélkül nem... Gyakorlatilag meg elvileg van olasz biztosítás de hogy az jó-e ide nemtudom...