Ebben hol a hiba?:1,-2005.04.(németország) a tulajdonos eladja az rs125 öst közvetlenül egy balatoni srácnak , a német tulaj ki is jelenti aznapi dátummal és odaadja a vevőnek az adásvételit,forgalmit kijelentő papirral.
2.-2006.06 ban eladja egy másik városba adásvételivel ,német papirokkal.
3.- Én(Debrecen) megvettem mult héten és most elinditom a forg. helyezést.
Ami elvileg igy fog történni: bemegyek az okmányirodába és odaadom az összes adásvételit(eredetibe) és a német forgalmit, ezután várok és ha megjön kb 2 hét mulva akkor elviszem a debreceni kpm-hez és levizsgáztatom (egyedi. forg. helyezés stb..) ezután eredet vizsgálat, és okmányiroda (átirási illeték,forg.törzykönyv,rendszám stb...)
Egy kis segítségre lenne szükségem. Abszolúte kezdő vagyok a témában, viszont szertnék venni egy 2002-es 650-es sv-t, külföldről. A motor egyenlőre még más tulajdonában van semmilyen lépés nem történt az ügyben. Arra szertném kérni egy motoro kollégát akinek van tapszatalata hogy írja hogyan kell ezt csinálni milyen papirok kellenek hová kell menni milyen sorenden... tényleg abszolúte kezdő vagyok please help...
1millio Ft-bol kijott a forgalomba helyezessel egyutt.
A motort nem en hoztam be, hanem unokatestverem baratja foglalkozik ilyenekkel. Tole 850ert vettem a mocit es elegge szep allapotba van. Ugyhogy mondhatjuk, hogy megerte
En most csinaltam vegig par hete a forgalomba helyezest egy Olaszorszagbol behozott 2002es gsx-r600-assal, ugyhogy leirom neked a pontos arakat. Azt hiszem HerrMano kicsit eltulozta itt-ott.
muszaki vizsga: 3940Ft+22800Ft(egyedi forg. helyzes)
kulfoldi szarmazas ellenorzes: 7000Ft
Eredetvizsga: 14000Ft
regado: 92850Ft (de ez neked kevesebb lesz a 400ccm miatt)
rendszam: 3500Ft
cimke: 320Ft
törzskönyv és forgalmi: 6000Ft-6000Ft
(+ kotelezo termeszetesen)
Zoldkartya nincs motorra es elso magyarorszagi forgalomba helyezesnel nincs az a 15-16Ft-os kcm-enkenti atirasi illetek.
Ha, már volt forgalomba helyezve Magyarországon, akkor egyszerűb a dolog. Besétálsz okmányirodába és beadsz 1 kérelemet: ...
A forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell :
-a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot (műszaki adatlap kiadására akkor kerül sor, ha a forgalomba helyezés előtti vizsgálat eredményeképp megállapítható, hogy a jármű a közúti forgalomban való részvételre műszakilag alkalmas)
-a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke megfizetésének igazolását (6000-6000 forint) ,
-a forgalmazó által kiállított számlát vagy az érintettek által megkötött szerződést,
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:
-a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
az előzetes eredetiség ellenőrző szakértői állomások részére biztosított és a jármű megvizsgálásakor kitöltött járműkísérő lapot (szakvéleményt);
-a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást;
-az állandó rendszámtábla áráról, a rendszám-érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
-a vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevényt,
-az ügyfél személyazonosságát igazoló okmányt (képviseleti eljárás esetén a meghatalmazást);
Hát valahogy így.
De ha az adásvételivel bemész az okmány irodába, azaz akinek a neve van az adásvételin, mert csak a tulajdonosnak adnak ki információt, akkor megmondják neked, hogy hogyan mit csinálj és mikor. Ez kb egy félnapos program, de ez a legtutibb, és utána jöhet a papírokkal és a motorral való mászkálás. Minden papírra nagyon vigyázz, csinálj róluk másolatot is, mert ha valamit elvesztesz akkor azt újra kell csináltatni.
Amúgy a teljes forgalomba helyezés kb annyi mint egy átírás oylan kiegészítve egy műszakival meg 1 rendszámmal. Tehát 50 000-60 000 HuF
Jah igen. Nagyjából a kölcsége olyan 60 000 - 80 000 körül a regadó. 6000 a forgalmi 6000 a törzskönyv, 7000 a rendszám, 15 000 az eredetiség vizsga, 13 000 a műszaki, nemtom mennyi a zöldkártya hogy kell rá azt nemtom. 10-15 a külföldi eredetiség vizsga, 15 vagy 16 FT ccm-enként. Tehát kb olyan 100 000 - 130 000 Ft midnnestül névre írva. Jah és rengeteg utána járás, meg motor szállítás vizsgákra. De elvileg lehet neki idéglenes forgalomba helyezést is, és akkor P-XXXXXX (pl.:P-124723) rendszámmal közlekedhetsz 6 hónapig.
A forgalomba helyezés és a "reg. adóról" a www.magyarorszag.hu -n találsz infot. Kell hozzá a külföldi adásvételi szerződés. Lehetőség szerint magyarul is irasd meg az előző tulajjal, mert ha nem, itthon hivatalos fordítóval kell lefordítatnod az adásvételit, ami újabb pénz kiadás. Kell hozzá még az összes itthoni adásvételi. Tehát ha nem te hoztad be hanem valaki más és itthon megvetted tőle akkor az az adásvételi is kell. Ha 20 ember kezén ment át akkor mind a 20 kell. De kell majd neki műszaki, meg zöldkártya, meg külfödi eredetiség vizsga, meg egy magyar eredetiség vizsga, meg forgalmi, törzskönyv, átíratási illeték az pedig annyszor ahány kézen átment itthon. Hát kb ennyit tudok róla.
Sziasztok ! Olyan problémával fordulok hozzátok h mennyibe kerülne kb egy 400 as (2002)enduro forgalomba helyezése! Milyen papirok kellenek hozzá? Remélem tudtok nekem segiteni elöre is köszi
Köszönöm a dícséretet, nekem is tetszik
A vételre nagyon oda kell figyelni!
Én is mielőtt(itthon) megvettem ezt a bömöst szétnéztemaz E-bay-on meg a német internetes oldalakon, de ha hasonlóan jó állapotú , fiatal gépet szertnék behozni ott sem sokkal olcsóbb, csak épp annyival, amennyibe az itthoni + költségek lennének
ha esetleg Ámerikából szeretnél behozni a Tengelic nicknevű csopperes barátunk lehet, h. tud segíteni
Csak akkor van gond, ha olyan motort akarsz venni, amiből Európában (UK inkluzív) összesen 4 db motor van meghirdetve eladásra, amit te keresel...
(MO persze egy sem.)
Én tavaly jártam végig a forgalombahelyezés procedúráját. Olaszból lett a motor behozva.
én eszerint jártam el, és így nem volt buktató, de nagyon sok utánajárás, és kötöszködés a bürokrácia részéről!
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/06papirozas/
Talán a regadó minimálisan változhatott, de ebben nem vagyok biztos!
üdv, Goliat
Ui: én sztem még 1x nem csinálnám végig, max ha tényleg nagyon sokat fognék rajta. Ha valamelyik papírod viszont nem stimmel, akkor buktad az egészet, úgyhogy nagyon oda kell figyelni. És minden EREDETI legyen (ne fénymásolt, vagy ha mégis az akkor hitelesített legyen külföldön, külföldi pecséttel).
Egy gyors kérdés motorbehozatallal kapcs.
Elvileg idén már be lehet hozni idősebb motorokat is az országba. A kérdés: tetszőleges országból vagy csak az uniós országokból.
Sziasztok! A kérdésem az lenne,hogy mien papirokat kell elkérnem a tulajtól ha én egy olasz papiros motor akarok venni,és azzal hova kell mennem,hogy az egyszer rendezett papiros legyen.Ellőre is köszönöm
2.-2006.06 ban eladja egy másik városba adásvételivel ,német papirokkal.
3.- Én(Debrecen) megvettem mult héten és most elinditom a forg. helyezést.
Ami elvileg igy fog történni: bemegyek az okmányirodába és odaadom az összes adásvételit(eredetibe) és a német forgalmit, ezután várok és ha megjön kb 2 hét mulva akkor elviszem a debreceni kpm-hez és levizsgáztatom (egyedi. forg. helyezés stb..) ezután eredet vizsgálat, és okmányiroda (átirási illeték,forg.törzykönyv,rendszám stb...)