nemtudom mi az a v5c de hogy mikor mennyiért miért meg hol hogy vetted a lőtéri kutyát se érdekli , legyenek papírjai és érvényes biztosítás és kalap, tök mindegy milyen rendszám ha az érvényes ... az egy másik dolog hogy kint cseszegetnek egy idő után ha ott élsz és hónapszám külföldi rendszámú géppel flangálsz
Abszolút legális, persze. Egy ismerősöm júliusban jött haza motorral, cirka másfél hónapot "nyaralt" és motorozott az egyik baráti társasággal, találkozóról találkozóra. Semmi gond nem volt. Ott nyomja a fotón, jobb szélen.
A V5C-ben a motor adatain felül benne van a neved és a kinti címed: ezzel tudod igazolni, hogy pl. nem három hete vetted kint szürkeimport céljából és most itthon átírás/honosítás nélkül randalírozol vele.
A V5C-vel (akár magyar vagy, akár itt nyaraló "limey") jogszerűen használhatod.
Üdv. 2023 nyarán saját motorral tervezek Magyarországra utazni és vissza, Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül. Csak egy két hetes szabadság idejére. Mielőtt visszaindulok Angliába, napokig használnám Magyarországon. Legálisan tenném?
Sehogy, kell a forgalmi engedély is.
Ausztriában nincs törzskönyv, Typenschein a neve és egészen más a magyar törzskönyvhöz képest.
Minden kell itthon, mert nem fogadják el a hiányt.
Adott egy Osztrák motor ki van vonva a forgalomból több mint 5 éve igy nincs meg a forgalmi azaz a Teil I. , viszont a Törzskönyv azaz Teil II. és a Typenschein megvan. Ez itthon hogyan helyezhető forgalomba?
Sziasztok! Motorszállítót keresek aki Szigetszentmiklósról, Németországba (86676) elvinne egy nagyobb testű motort. Legalább nem megy üresen ki. Megoldható -e? Mennyiért?
f9dekor@gmail.com
Tudok pár ellenpéldát. A forgalmi a második lépcső. Külföldön általában van típusbizonyítványa is a járműveknek. Az is kell a honosításhoz és az a mérvadó, hogy abban mi van benne.
Egy más országban végzett átalakítást nem köteles itthon elfogadni, mert az ott volt érvényes. Ez van a TÜV-el is, hogy az nem mindenhol kötelező érvényűen el kell fogadni mindenhol.
Aki unatkozik, vágjon bele ilyenbe....
Nyilván nem. A behozott motornak olyannak kell lennie, amilyen az gyárilag legyártott. Ha van is papír az átalakításokról, azt legfeljebb ott fogadták el, ahol csinálták. Attól az nem lesz érvényes és legális itthon is.
Sziasztok, van egy motor ami nagyon tetszik, és elgondolkodtam a behozatalán. Ami miatt trükkös az egész, az az, hogy Hollandiában van, egy átalakított chopper.
Ahhoz, hogy ne csak a garázs előtt ketyeregjen, hanem hivatalosan is furikázhassak vele utcán, mikre lesz szükség, milyen papírokra? Illetve amennyiben nem rendelkezne a tulajdonos semmilyen papírral az átalakításokról, forgalomba lehet-e helyeztetni a vasat?
Ha akarsz ÁFÁt is fizetni, amit nem biztos, hogy Csehországban vissza tudsz igényelni, akkor belevághatsz, vagy bele kell tekerni 6002 kilométert, meg várni fél évet. Szerintem engedd el ezt a dolgot...
A gond csak az, hogy Magyarországon nem forgalmazza senki. Legközelebb Csehországban lehet kapni. A kérdésem, hogy érdemes e belevágni a kinti vásárlásba, esetleg tudna e segíteni, hogy kihez forduljak mint abszolút magánszemély.
múlt évben még nem volt gond a lejárt okmányossal
olvass utána mert úgy emlékszem mintha annyiszor kellene vagyonszerzési illetéket fizetni amennyi adásvételi van a külföldi és közted, szóval jobban jársz ha írsz egy másik 2 nyelvűt a te nevedre
tőlünk kérdezték miért most helyezzük forgalomba csak annyit mondtunk üzemképtelenül vettük és most lett kész
amúgy a műszaki honosítása olcsóbb és sokkal kevesebb macera mint az első forgalomba helyezés
Sziasztok!
Van esetleg valakinek friss tapasztalata EU-ból behozott használt motor forgalombahelyezéséről, ha a műszakija már nem érvényes, de minden okmánya megvan?
Olvastam több verziót, van aki arról írt, hogy kb már esélytelen (legalábbis übercumi...). Én kb 10 éve csináltam utoljára, akkor megoldható volt.
Másik kérdés, ha nem én hozom be, akkor kell az eredeti 2 nyelvű adásvételi és egy magyar nyelvű (köztem és a magyar eladó között, még ha nem is volt forgalomban Mo-on), jól gondolom?
ha megveszed minimális kis okossággal meg lehet csinálni benne azt a 12 ezret, és megvan a boldogság
enyém robogó 95-ös jártunk veke erdélyben is a hegyekben, itthon egy csomó földutas túra, én simán kiteszek 2 személyt aztán még mindig hibátlan a motorja
csak azt akarom mondani ha szép a motor és épp 20 ezer van benne akkor azért vétek lenne otthagyni
A V5C-ben a motor adatain felül benne van a neved és a kinti címed: ezzel tudod igazolni, hogy pl. nem három hete vetted kint szürkeimport céljából és most itthon átírás/honosítás nélkül randalírozol vele.
A V5C-vel (akár magyar vagy, akár itt nyaraló "limey") jogszerűen használhatod.
Sokan utaznak országok között járművekkel. 🙂
Ausztriában nincs törzskönyv, Typenschein a neve és egészen más a magyar törzskönyvhöz képest.
Minden kell itthon, mert nem fogadják el a hiányt.
f9dekor@gmail.com
Keresek olyan személyt aki tud segíteni külföldi motor behozatalában és papírozásában.
Egy más országban végzett átalakítást nem köteles itthon elfogadni, mert az ott volt érvényes. Ez van a TÜV-el is, hogy az nem mindenhol kötelező érvényűen el kell fogadni mindenhol.
Aki unatkozik, vágjon bele ilyenbe....
Ahhoz, hogy ne csak a garázs előtt ketyeregjen, hanem hivatalosan is furikázhassak vele utcán, mikre lesz szükség, milyen papírokra? Illetve amennyiben nem rendelkezne a tulajdonos semmilyen papírral az átalakításokról, forgalomba lehet-e helyeztetni a vasat?
https://www.ajsmotorcycles.co....
A gond csak az, hogy Magyarországon nem forgalmazza senki. Legközelebb Csehországban lehet kapni. A kérdésem, hogy érdemes e belevágni a kinti vásárlásba, esetleg tudna e segíteni, hogy kihez forduljak mint abszolút magánszemély.
olvass utána mert úgy emlékszem mintha annyiszor kellene vagyonszerzési illetéket fizetni amennyi adásvételi van a külföldi és közted, szóval jobban jársz ha írsz egy másik 2 nyelvűt a te nevedre
tőlünk kérdezték miért most helyezzük forgalomba csak annyit mondtunk üzemképtelenül vettük és most lett kész
amúgy a műszaki honosítása olcsóbb és sokkal kevesebb macera mint az első forgalomba helyezés
Van esetleg valakinek friss tapasztalata EU-ból behozott használt motor forgalombahelyezéséről, ha a műszakija már nem érvényes, de minden okmánya megvan?
Olvastam több verziót, van aki arról írt, hogy kb már esélytelen (legalábbis übercumi...). Én kb 10 éve csináltam utoljára, akkor megoldható volt.
Másik kérdés, ha nem én hozom be, akkor kell az eredeti 2 nyelvű adásvételi és egy magyar nyelvű (köztem és a magyar eladó között, még ha nem is volt forgalomban Mo-on), jól gondolom?
Köszönöm!
A bőség zavara !
Köszi mindenkinek, átnézem a listát.
enyém robogó 95-ös jártunk veke erdélyben is a hegyekben, itthon egy csomó földutas túra, én simán kiteszek 2 személyt aztán még mindig hibátlan a motorja
csak azt akarom mondani ha szép a motor és épp 20 ezer van benne akkor azért vétek lenne otthagyni