Céges vw crafter forgalmijában csak motorkód van L-es rendszám kb 2009-2010 környéki, magyar márkakereskedésben lett véve, főnököm A6 audija is csak motorkódos M-es rendszám külföldröl behozott. Crafternél volt motorcsere fötengelytörés miatt, mivel a motorkód nem változott nem volt macera a forgalmival.
2013-ban helyeztettem forgalomba a 7-est, olasz papírokkal adásvételivel, nem volt eredetvizsgán. Egyedi forgalombahelyezés volt müszaki vizsgával a lejárt müszaki miatt + regadó+ rendszám, forgalmi, törzskönyv és ennyi. Akkor még nem kellett illetéket fizetni majd csak 2014-ben lett illetékköteles. A motorszám azóta is bosszant mert normálisan csak az idomot leszedve lehet látni én idióta meg szépen beírtam a nyomtatványra. Hallottam már olyat hogy valakinek csak motorkód van beírva a forgalmiba, igaz látni nem láttam.
Hello!
Motorkódosítani pl. akkor lehet ha pl. nem olvasható a motorszám. De erről az eredetiség vizsgálat {mert ez js kell) ¬ olyan szakvélemény kell, hogy nem történt törvénytelen beavatkozás a szám olvasathatatlanná várlása következtében. Ezek után az NKH - nál megkapja az engedélyt egy mini műszaki vizsga után. 1780 ft ellenében.
Másik kérdés. Ha külföldi forgalmiban nincs motorszám csak a motorkód és én a forgalomba helyezési papírokra csak a motorkódot írom akkor a magyar forgalmiba is csak a motorkód fog bekerülni?
Sziasztok! Vettem egy olasz 2006-os, 150-es Suzuki Burgmant, ezt szeretném lepapírozni. A kérdésem az lenne hogy milyen költségekkel kell szàmolnom nagyjàból? Műszaki lejàrt. Próbàltam utànaolvasni a dolgoknak, de nem tiszta pl az sem hogy az egyedi forgalombahelyezés árában mi van bent!? Szóval kell regadót, egyedi forgalombahelyezést, eredetvizsgàt, új forgalmit, törzskönyvet, rendszámot fizetnem, esetleg kell még valami? Köszi előre is. Üdv
Amennyiben konténerben jön Bp-re vagy máshová akkor vámszabad területre érkezik ahol vámügynök/vámügynökség végzi a vámolást számlaértéket legtöbbször elfogadják... A vám + Áfa megfizetése után ugyanaz a procedura mint az EU-ból érkezökre. Lámpában ugye nem lesz E betü igy az cserélni kell....
Én csak Sopronban meg Szombathelyen intéztem eddig motorbehozatalt, mindegyikben csak személyesen lehetett, vagy ha más intézi, annak meg meghatalmazás kell a tulajdonostól.
Elvileg csak személyesen lehet elindítani az eljárást, és az időpont kérés már annak számít. Ezen felül átnézik majd, hogy megvan-e minden szükséges papír a forgalomba helyezéshez. Ha van még legalább 2 hónap érvényes műszaki, akkor csak egy szemlézés lesz, körbenézik nincs-e valami durva hiányosság, számokat azonosítókat fényképeznek és kész. Ha keveslik a műszakiból hátraklévő időt, vagy csak simán geci akit kifogsz, mint pl az a paraszt, aki a soproni nkh-nál van, akkor beleköthet és vizsgára rendelhet, ha érvényes, ha nem.
Az NKH-hoz be kell vinni magát a motort is? Most hívtam az ügyintézőt, és azt közölte, hogy első körben a papírokat, majd a honosításhoz a járművet is be kell vinni.
Van német műszaki rajta, akkor miért kell bevinni a honosításhoz is?
Hello! Teljesitmenyadot kiszamlazza az allam a forgalombahelyezes utan a tulajdonosnak az adott evben, vagy csak a kovetkezo evtol kell fizetni?
Koszonom a valaszt!
Motorkódosítani pl. akkor lehet ha pl. nem olvasható a motorszám. De erről az eredetiség vizsgálat {mert ez js kell) ¬ olyan szakvélemény kell, hogy nem történt törvénytelen beavatkozás a szám olvasathatatlanná várlása következtében. Ezek után az NKH - nál megkapja az engedélyt egy mini műszaki vizsga után. 1780 ft ellenében.
Az kemény mondjuk.
Az NKH-hoz be kell vinni magát a motort is? Most hívtam az ügyintézőt, és azt közölte, hogy első körben a papírokat, majd a honosításhoz a járművet is be kell vinni.
Van német műszaki rajta, akkor miért kell bevinni a honosításhoz is?
Előre is köszi
Felkerestem a korábbi elérhetőségeket, viszont nem találtam fuvart eddig, szóval még él a kérdés.
Hétvégén lenne aktuális.
Van esetleg valakinek ismerőse, aki foglalkozik motor fuvarozással Németországból Magyarországra?
Előre is köszönöm
Koszonom a valaszt!