Én Olaszországból hoztam motort, azt tudom, hogy ott hogyan megy. De gondolom másol sincs nagy eltérés.
Szóval legjobb tudomásom szerint nem lehet az eredeti rendszámmal elvinni, maximum ideiglenes rendszámot kérhetsz (ez elég nagy macera, plusz biztosítás is kell elvileg). Ez a hivatalos menet, az hogy nem hivatalosan meg lehet-e csinálni máshogy, nem tudom. Egyébként mindenképp vissza kell vinni a rendszámot egy ottani hivatalba, ugyanis kell a papír, hogy ki lett vonva a forgalomból, amit csak ott tudnak kiállítani.
Mint írtam én így tudom, lehet, hogy valahol máshogy van. Mindenesetre én mindenképp tisztáznám a dolgot az eladóval telefonon mielőtt nekivágnék. Vagy legalább valakivel aki tényleg ért hozzá :D
Még egy kérdéssel, ha visszatérhetek erre a kommentre...
Ha mondjuk holnap odamegyek a megfelelő Euro kp-vel a külföldi eladóhoz, akkor a motort a külföldi rendszámmal lábon hazahozhatom?
Kétnyelvű adásvételi is kell az okmányiroda szerint. Ezt hivatalos forrásból hol kell beszerezni, hogy elismerjék?
Ha lábon és a forgalmival hazahozom a motort, akkor azt a származási ország megfelelő irodájában le kell adni mindenképp, mielőtt itthon a KPM-hez viszem vizsgára, vagy azt az eredeti, külföldi tulajdonos viszi el és adja le, majd a külföldi irodában kapott forgalomból kivonási papírokkal vihetem el én vizsgáztatni itthon úgy, hogy rendszám már persze nem lesz rajta, tehát kizárólag traileren fogom tdni vizsgára vinni?
Üdv! Én most estem át rajta pár hete.
1. Az NKH-nál kell kezdeni, ott műszaki szemle. Nem akarok hülyeséget mondani de kb 5-6e forint.
2. Aztán adó és vámhivatal. Regisztrációs adó, a motor korától és lökettérfogától függően vagy nagyon sok, vagy csak kicsit sok. (nekem 2012-es 600 cm3 motornál kb 100e volt...)
3. Aztán ocsmányiroda kb 45e forint (rendszámtábla , műszaki matrica, törzskönyv, forgalmi, vagyonszerzési illeték)
És mindenhol kell az adásvételi plusz a kivonási papírok
Nem foglalkoztam azóta a dologgal. A motort beszámítottam amikor megvették az előző motorom. Amúgy nem nagy kaland ahonosítás csak nincs rá időm sajnos.
Ismertek valakit Pesten, aki megbízható és (jó pénzért) elintézi helyettem a honosítási procedúrát? Van minden ami kell, Osztrák forgalmi és kivonási papír, kétnyelvű adásvételi.
Néztem Gugliban is, de amiket találtam nem tűntek túl bizalomgerjesztőnek.
Köztudott a magyar adózás e tekintetben is jogellenes az unios szabályzással,nem szabadna semilyen jogcímen adót kiróni.de a hatalom az ő kezükben van mi fizetünk
2014. március. 1-én vettem és hiába érveltem azzal,hogy kint élek külföldön és a motor több mint egy éve a tulajdonomban van és hivatalosan használtam külföldön,mert leszarták. 3-hónappal hamarabb kellett volna vennem :(
Segítséget szeretnék kérni! Jövőhéten terveztem hogy Olasz országból vásárolok motort, csak félő hogy nem tudok majd kommunikálni velük illetve egyeztetni mert most vagy vissza írnak emailben vagy nem olaszul abszolút nem beszélek. Ezért nem tudnátok ajánlani emailben pár nagyobb motor kereskedést ahol könnyebben tudnék válogatni, olvastam hogy Padovát már ajánlottátok! Esetleg még vhol cím v ajánló küldenétek a lacika24@hotmail.hu címre! Gondoltam megpróbálom hátha segít valaki! Köszi! Üdv: LAci
sziasztok!, 250 es malaguti password 4 ütemű robogót, küldföldi okmányos-t néztem ki neten, 2007 es évjárat , a képek alapján kifogástalan állapotban, valaki meg tudja mondani, pontosan mennyibe kerülne névre irni, műszakiztatni, biztosítással mindennel együtt forgalomba helyezni a nevem alatt? (19 éves vagyok, 1 éve van A2 es jogsim, a motor gyári adatok szerint 23 Le(17 KW), a külföldi okmányiaban szereplő adatokról nincs információm :/ )
Sziasztok én már elég rutinos vagyok szóval mondom mi a téma.
A magyarországi első tulajdonos lakhelyéhez tartozó Hatósági vizsgaközpontba lehet csak vinni vagy az országosba. az én esetemben mivel somogyi vagyok csak Kaposvár vagy Budapest jöhet szóba. A regadót asszem bárhol be lehet füzetni de érdemes rögtön ott megcsinálni ahol éppen műszakizol mert abban a városban ahol van hatósági ott lesz Vám és pénzügyőrséges iroda is.
Kaposváron nem szaroznak. számok stimmeljenek lámpák világítsanak. láthatóan törve ne legyen fékek működjenek. Elindítani nem is szokták.
Volt már hogy a lámpák is csak bemondásra világítottak. Én mindíg 9-1/2 10-re kérek indőpontot mert olyankor már csúszásban vannak és várják az ebédet így nem akadnak meg részleteken szórják ki a motorokat és a kocsikat is. Papírokat mindíg 5-ször nézzétek át mert sokszor félreütnek főleg a 3 szervezet eggyüt bénázik mert a hatósági műszakis rendszere nincs összedrótozva a Vámosokkal sem pedíg az okmányirodéval a szóval egyik rendszere sem áll kapcsolatban a másikéval. A hatósági vizsgán olyan típust irassatok be ami tuti lesz a másik kettő rendszerben nekem pl a Leonardó 125 ST sem volt benn a rendszerben így lett a 11 Kw-os gépből 8Kw-os de a Hondám sem volt benne így lett a Honda X11 Eleven-ből azonos Kw-os CB1100-as mert így tuti volt ilyen minden rendszerben.
Víztiszta plexi elengedhetetlenül kell?(még vétel előtt állok)
Gyári kipufogóba kell a E betű vagy csak utólag felszerelt illetve tuning-sport dob esetén?
Végül csa a vissz pill/egyik/ és a gyári dobomba nincs e betű(tipusszám minden meg van vele).
Szóval legjobb tudomásom szerint nem lehet az eredeti rendszámmal elvinni, maximum ideiglenes rendszámot kérhetsz (ez elég nagy macera, plusz biztosítás is kell elvileg). Ez a hivatalos menet, az hogy nem hivatalosan meg lehet-e csinálni máshogy, nem tudom. Egyébként mindenképp vissza kell vinni a rendszámot egy ottani hivatalba, ugyanis kell a papír, hogy ki lett vonva a forgalomból, amit csak ott tudnak kiállítani.
Mint írtam én így tudom, lehet, hogy valahol máshogy van. Mindenesetre én mindenképp tisztáznám a dolgot az eladóval telefonon mielőtt nekivágnék. Vagy legalább valakivel aki tényleg ért hozzá :D
Ha mondjuk holnap odamegyek a megfelelő Euro kp-vel a külföldi eladóhoz, akkor a motort a külföldi rendszámmal lábon hazahozhatom?
Kétnyelvű adásvételi is kell az okmányiroda szerint. Ezt hivatalos forrásból hol kell beszerezni, hogy elismerjék?
Ha lábon és a forgalmival hazahozom a motort, akkor azt a származási ország megfelelő irodájában le kell adni mindenképp, mielőtt itthon a KPM-hez viszem vizsgára, vagy azt az eredeti, külföldi tulajdonos viszi el és adja le, majd a külföldi irodában kapott forgalomból kivonási papírokkal vihetem el én vizsgáztatni itthon úgy, hogy rendszám már persze nem lesz rajta, tehát kizárólag traileren fogom tdni vizsgára vinni?
Te honnan hoztad?
én onnan hoztam 1,5hónapja.
Köszönöm szépen!
A kalkulátor szerint egy 800-as, 2014-es motorra csak 35 ezer körül van a reg. adó.
1. Az NKH-nál kell kezdeni, ott műszaki szemle. Nem akarok hülyeséget mondani de kb 5-6e forint.
2. Aztán adó és vámhivatal. Regisztrációs adó, a motor korától és lökettérfogától függően vagy nagyon sok, vagy csak kicsit sok. (nekem 2012-es 600 cm3 motornál kb 100e volt...)
3. Aztán ocsmányiroda kb 45e forint (rendszámtábla , műszaki matrica, törzskönyv, forgalmi, vagyonszerzési illeték)
És mindenhol kell az adásvételi plusz a kivonási papírok
A motor elég fiatal, így a regisztrációs adó a kalkulátor szerint csupán 30 ezer ft lenne. Ezen felül hogy néznek ki a behozatal papírmunkái?
Ja értem.
Én is most szeretnék behozni motort ausztriából.
Az érdekelne hogy ott milyen gyorsan megy a dolog.
Nem foglalkoztam azóta a dologgal. A motort beszámítottam amikor megvették az előző motorom. Amúgy nem nagy kaland ahonosítás csak nincs rá időm sajnos.
2003-as volt. Neki 69000ft volt komplett névre írva. Sztem ez is olyan körül lehet
Sikerült honosítania motort?
Te hoztad be az osztrákoktól?
Ismertek valakit Pesten, aki megbízható és (jó pénzért) elintézi helyettem a honosítási procedúrát? Van minden ami kell, Osztrák forgalmi és kivonási papír, kétnyelvű adásvételi.
Néztem Gugliban is, de amiket találtam nem tűntek túl bizalomgerjesztőnek.
Köszi előre is,
Zoli
A magyarországi első tulajdonos lakhelyéhez tartozó Hatósági vizsgaközpontba lehet csak vinni vagy az országosba. az én esetemben mivel somogyi vagyok csak Kaposvár vagy Budapest jöhet szóba. A regadót asszem bárhol be lehet füzetni de érdemes rögtön ott megcsinálni ahol éppen műszakizol mert abban a városban ahol van hatósági ott lesz Vám és pénzügyőrséges iroda is.
Kaposváron nem szaroznak. számok stimmeljenek lámpák világítsanak. láthatóan törve ne legyen fékek működjenek. Elindítani nem is szokták.
Volt már hogy a lámpák is csak bemondásra világítottak. Én mindíg 9-1/2 10-re kérek indőpontot mert olyankor már csúszásban vannak és várják az ebédet így nem akadnak meg részleteken szórják ki a motorokat és a kocsikat is. Papírokat mindíg 5-ször nézzétek át mert sokszor félreütnek főleg a 3 szervezet eggyüt bénázik mert a hatósági műszakis rendszere nincs összedrótozva a Vámosokkal sem pedíg az okmányirodéval a szóval egyik rendszere sem áll kapcsolatban a másikéval. A hatósági vizsgán olyan típust irassatok be ami tuti lesz a másik kettő rendszerben nekem pl a Leonardó 125 ST sem volt benn a rendszerben így lett a 11 Kw-os gépből 8Kw-os de a Hondám sem volt benne így lett a Honda X11 Eleven-ből azonos Kw-os CB1100-as mert így tuti volt ilyen minden rendszerben.
Remélem segítettem
Gyári kipufogóba kell a E betű vagy csak utólag felszerelt illetve tuning-sport dob esetén?
Végül csa a vissz pill/egyik/ és a gyári dobomba nincs e betű(tipusszám minden meg van vele).