Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Suzuki gsr600 katalizátoros összekötő(lambdaszonda nélkül) 10e ft,fzr600 3he leömlő,sérülés és javítás mentes 8e ft,Mach1 sport kipufogó amire felrakod(régi kawán volt) 10e ft.Érd:zoli_motor@freemail.hu
Nos akkor majd egyeztetünk...
Remélem hamarosan jó időnk lesz...
Szabadidőben semerre, mert építem a mocit még.....de Nógrád megye Balassagyarmat környéke, ha dolgozom.....de van mikor majd az egész megye. Ha nem dolgozok akkor itthon dolgozok Hűtök be apenta málnát
Majd megbeszéljük ha meglesz a célszerszám.....
Szóval lenyúltad a fogaskerekemet és most megpróbálsz szépíteni....
Huncut vagy Eeeeel.....
Persze, egyetértek.
1 hete 2 gp-1 dob van fent a busán. Őszintén mondom kicsit hangos...de remélem hamarosan renitens intézi a várt dobot és akkor már nem lesz durva..
Merre szoktál gurulni szabadidődben? Arrafelé mennék, mennénk és meginnánk azt a megbeszélt szörpöt
Bevigyem a melóhelyedre a fogaskereket vagy nem sürgős?
Aszondja a srác elviszed azt is?mondom persze!biztos én rakom fel vagy ilyesmi vagy előbb találkozunk mint oda mennél,csak én még nem tudok róla
Mikor szeretnéd hogy kicseréljem a rugót,van már ötleted?nekem a hétköznap is jó lehet csak egyeztessünk
Hangos ott a gyári kipuff is. Az FJR-t is meghallják, ha éppen Bp.-en kelünk át a sorok között előre haladva a lámpánál.
Persze mindenki tegyen olyat amilyet akar. Engem nem zavar.
Az R1-esemen annó titán Akra dob volt. Alacsony fordulaton szépen mélyen viszonylag halkan dörmögött. Kellemesen. Pályán nagy fordulaton, meg ordított lángot köpködött, stb.
Ezzel szemben öcsém rakatott a volt gsr-jére raptor dobokat. Én 20 km után már majd meg süketültem a bukóban. Egyszerűen zavart. Olyan volt mint egy f1 autó, üvöltött.
Szóval ebben is van minőség, és kellene mértékletesség is.
Legyen hangja, tényleg előnyös némely szempontból, de a túl hangos sem jó.
megjegyzem nincs veszélyesebb mint egy "néma" motor..
se hang, se xenon
megyek a városban és naponta elsuhannak mellettem a hangtalan motorok, akár futár akár nagyobb motor nem hallom őket!
a hangosabb kipufogó kell ez nem vitás és ha ezért büntetnek, pont leszarom. lehet próbálkozni..
egy pár alkalommal már intett nekem a rendőr, de nem tudtam eldönteni csak köszönni kíván vagy beszélgetni velem
de mivel én általában sietek inkább csak visszaintek
Ez olyan mint a fólia. Én berendelem az NKH-hoz és ott eldöntik igazam van e. És persze igazam van.
Ha a kipufogóval foglalkoznék akkor sem lenne másképp. Ők a szakértői ennek és megvan minden szükséges felszerelésük is hozzá, hogy ellenőrizzék.
Nem a bevétel a lényeg. Az a lényeg, hogy vannak halálesetek és vannak balesetek. Ezeket le kell csökkenteni, ezt vállalta az állam az EU felé. Elég nagy mértékű csökkentést vállaltak be. Ennek csökkentése nehéz feladat. A sok trafis bírság miatt lassabban közlekedők végett végül is x%-ban csökkent is, de ez nem elég.

A mátra, mecsek stb, közkedvelt motoros szakaszain naná, hogy "baxtatva" vannak a motorosok, hiszen sokan csúsznak árokba, törik össze magukat, ami a statisztikát rontja. És pluszban az itt élő emberek gyakran panaszkodnak a hangos száguldó motorok miatt. Szóval nem a rendőr találja ki csak önmagában, hogy most akkor csesztessük a motorosokat, hanem erre állampolgári igény is van nagy %-ban, valamint a statisztika is megkívánja.

A cél a szabályos motor, a szabályos sebesség, a nagyon kevés baleset és az, hogy más embereket ne zavarjon a motoros.

Ezt elérni nagyon nehéz.......

Persze ez csak az én véleményem....
Ez pont így van!
A teljességhez még hozzá tartozik, hogy egyre élesedik a "csata" a hatóságok és a motorosok között! Ennek prózai oka, hogy minden testületnek kell a bevétel....
Alapvetően, csak a közutas tudja megvétózni (hivatalosan) a kipufogók milyenségét, de kinek hiányzik egy felesleges attak akár a rend őreivel (is)?
Összefoglalva: a házi gyártású kipufogók létjogosultsága leáldozóban van itthon! Ha kimerészkedünk kicsi országunkból, már meg se kíséreljünk "E"jel nélkül, eng szám, hangtompító nélkül közlekedni, mert a túra végét is jelentheti....
Sziasztok!
Kipufogó dobhoz keresek olyan perforált saválló szalagot ami a dob elején és végén van felszegecselve. Köszi a segítséget
Ez a köhém szerint van. Ami ugye kompatibilis az egb-vel. A zajmérésnek megvan a menete. De azt minek másoljam be?
Lehet E betű benne, persze, de az még nem jelenti azt, hogy arra a motorra gyártották. Csak annyit jelent, hogy engedélyezett gyártású darab.
A szabványos zajmérés menete pontosan meg van határozva! A kipufogó vonalához képest, annak végétől 45 fokban, 50cm távolságban kell a mérést elvégezni. A gyártmány táblán szerepel az adott típus hangnyomási értéke és a méréséhez szükséges fordulatszám. A megadott fordulatot kell megtartani 20-25 s-ig. A kapott érték max 5%-ban haladhatja meg az előírtat..........
"11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja"
A közelében az lehet 10cm de lehet 1m is ami zajmérésnél nagyon nem mindegy.
Az ENSZ-EGB jóváhagyási jel pont azért van rajta, hogy igazolja a megfelelőséget. Bár nem vagyok jogász, az én értelmezésem szerint elégnek kell lenni.
Helyben Vagy!
Bódist tudunk adni, írj egy mailt, hogy válaszolhassak...
Mondjuk egy Bódistól vagy egy Raptortól.
BINGÓ
...minél legyen csendesebb?
Ahonnan a dobot vetted vagy a gyártójától.
Köszönöm a válaszod. Lenne még egy kérdésem, hol tudnám beszerezni az alkalmazási engedély vagy műbizonylatot? Kihez kell fordulnom? Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv! a sérült dob megvan még?
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:

„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”

„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”

„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”

„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”

A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.

Szóval kell alkalmazási engedély vagy műbizonylat ami arról szól, hogy arra a típusra gyártották a dobot. Ennyi....más nem kell.
Semmi nem kell hozzá, az "E" betűtől és az utána lévő számoktól legális, ill. hogy benne van a fojtás. Igaz, mostanában kártyát is adnak a gyártók a dobokhoz, de régen nem volt divat. Ha nagyon biztosra akarsz menni, az Arrow honlapján biztosan le lehet tölteni 1-2 doksit a dob jóváhagyásáról.