Suzuki gsr600 katalizátoros összekötő(lambdaszonda nélkül) 10e ft,fzr600 3he leömlő,sérülés és javítás mentes 8e ft,Mach1 sport kipufogó amire felrakod(régi kawán volt) 10e ft.Érd:zoli_motor@freemail.hu
Szabadidőben semerre, mert építem a mocit még.....de Nógrád megye Balassagyarmat környéke, ha dolgozom.....de van mikor majd az egész megye. Ha nem dolgozok akkor itthon dolgozok Hűtök be apenta málnát
Persze, egyetértek.
1 hete 2 gp-1 dob van fent a busán. Őszintén mondom kicsit hangos...de remélem hamarosan renitens intézi a várt dobot és akkor már nem lesz durva..
Merre szoktál gurulni szabadidődben? Arrafelé mennék, mennénk és meginnánk azt a megbeszélt szörpöt
Bevigyem a melóhelyedre a fogaskereket vagy nem sürgős?
Aszondja a srác elviszed azt is?mondom persze!biztos én rakom fel vagy ilyesmi vagy előbb találkozunk mint oda mennél,csak én még nem tudok róla
Mikor szeretnéd hogy kicseréljem a rugót,van már ötleted?nekem a hétköznap is jó lehet csak egyeztessünk
Hangos ott a gyári kipuff is. Az FJR-t is meghallják, ha éppen Bp.-en kelünk át a sorok között előre haladva a lámpánál.
Persze mindenki tegyen olyat amilyet akar. Engem nem zavar.
Az R1-esemen annó titán Akra dob volt. Alacsony fordulaton szépen mélyen viszonylag halkan dörmögött. Kellemesen. Pályán nagy fordulaton, meg ordított lángot köpködött, stb.
Ezzel szemben öcsém rakatott a volt gsr-jére raptor dobokat. Én 20 km után már majd meg süketültem a bukóban. Egyszerűen zavart. Olyan volt mint egy f1 autó, üvöltött.
Szóval ebben is van minőség, és kellene mértékletesség is.
Legyen hangja, tényleg előnyös némely szempontból, de a túl hangos sem jó.
megjegyzem nincs veszélyesebb mint egy "néma" motor..
se hang, se xenon
megyek a városban és naponta elsuhannak mellettem a hangtalan motorok, akár futár akár nagyobb motor nem hallom őket!
a hangosabb kipufogó kell ez nem vitás és ha ezért büntetnek, pont leszarom. lehet próbálkozni..
egy pár alkalommal már intett nekem a rendőr, de nem tudtam eldönteni csak köszönni kíván vagy beszélgetni velem
de mivel én általában sietek inkább csak visszaintek
Ez olyan mint a fólia. Én berendelem az NKH-hoz és ott eldöntik igazam van e. És persze igazam van.
Ha a kipufogóval foglalkoznék akkor sem lenne másképp. Ők a szakértői ennek és megvan minden szükséges felszerelésük is hozzá, hogy ellenőrizzék.
Nem a bevétel a lényeg. Az a lényeg, hogy vannak halálesetek és vannak balesetek. Ezeket le kell csökkenteni, ezt vállalta az állam az EU felé. Elég nagy mértékű csökkentést vállaltak be. Ennek csökkentése nehéz feladat. A sok trafis bírság miatt lassabban közlekedők végett végül is x%-ban csökkent is, de ez nem elég.
A mátra, mecsek stb, közkedvelt motoros szakaszain naná, hogy "baxtatva" vannak a motorosok, hiszen sokan csúsznak árokba, törik össze magukat, ami a statisztikát rontja. És pluszban az itt élő emberek gyakran panaszkodnak a hangos száguldó motorok miatt. Szóval nem a rendőr találja ki csak önmagában, hogy most akkor csesztessük a motorosokat, hanem erre állampolgári igény is van nagy %-ban, valamint a statisztika is megkívánja.
A cél a szabályos motor, a szabályos sebesség, a nagyon kevés baleset és az, hogy más embereket ne zavarjon a motoros.
Ez pont így van!
A teljességhez még hozzá tartozik, hogy egyre élesedik a "csata" a hatóságok és a motorosok között! Ennek prózai oka, hogy minden testületnek kell a bevétel....
Alapvetően, csak a közutas tudja megvétózni (hivatalosan) a kipufogók milyenségét, de kinek hiányzik egy felesleges attak akár a rend őreivel (is)?
Összefoglalva: a házi gyártású kipufogók létjogosultsága leáldozóban van itthon! Ha kimerészkedünk kicsi országunkból, már meg se kíséreljünk "E"jel nélkül, eng szám, hangtompító nélkül közlekedni, mert a túra végét is jelentheti....
Ez a köhém szerint van. Ami ugye kompatibilis az egb-vel. A zajmérésnek megvan a menete. De azt minek másoljam be?
Lehet E betű benne, persze, de az még nem jelenti azt, hogy arra a motorra gyártották. Csak annyit jelent, hogy engedélyezett gyártású darab.
A szabványos zajmérés menete pontosan meg van határozva! A kipufogó vonalához képest, annak végétől 45 fokban, 50cm távolságban kell a mérést elvégezni. A gyártmány táblán szerepel az adott típus hangnyomási értéke és a méréséhez szükséges fordulatszám. A megadott fordulatot kell megtartani 20-25 s-ig. A kapott érték max 5%-ban haladhatja meg az előírtat..........
"11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja"
A közelében az lehet 10cm de lehet 1m is ami zajmérésnél nagyon nem mindegy.
Az ENSZ-EGB jóváhagyási jel pont azért van rajta, hogy igazolja a megfelelőséget. Bár nem vagyok jogász, az én értelmezésem szerint elégnek kell lenni.
Köszönöm a válaszod. Lenne még egy kérdésem, hol tudnám beszerezni az alkalmazási engedély vagy műbizonylatot? Kihez kell fordulnom? Válaszodat előre is köszönöm.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.
Szóval kell alkalmazási engedély vagy műbizonylat ami arról szól, hogy arra a típusra gyártották a dobot. Ennyi....más nem kell.
Semmi nem kell hozzá, az "E" betűtől és az utána lévő számoktól legális, ill. hogy benne van a fojtás. Igaz, mostanában kártyát is adnak a gyártók a dobokhoz, de régen nem volt divat. Ha nagyon biztosra akarsz menni, az Arrow honlapján biztosan le lehet tölteni 1-2 doksit a dob jóváhagyásáról.
Remélem hamarosan jó időnk lesz...
Huncut vagy Eeeeel.....
1 hete 2 gp-1 dob van fent a busán. Őszintén mondom kicsit hangos...de remélem hamarosan renitens intézi a várt dobot és akkor már nem lesz durva..
Merre szoktál gurulni szabadidődben? Arrafelé mennék, mennénk és meginnánk azt a megbeszélt szörpöt
Aszondja a srác elviszed azt is?mondom persze!biztos én rakom fel vagy ilyesmi vagy előbb találkozunk mint oda mennél,csak én még nem tudok róla
Mikor szeretnéd hogy kicseréljem a rugót,van már ötleted?nekem a hétköznap is jó lehet csak egyeztessünk
Persze mindenki tegyen olyat amilyet akar. Engem nem zavar.
Az R1-esemen annó titán Akra dob volt. Alacsony fordulaton szépen mélyen viszonylag halkan dörmögött. Kellemesen. Pályán nagy fordulaton, meg ordított lángot köpködött, stb.
Ezzel szemben öcsém rakatott a volt gsr-jére raptor dobokat. Én 20 km után már majd meg süketültem a bukóban. Egyszerűen zavart. Olyan volt mint egy f1 autó, üvöltött.
Szóval ebben is van minőség, és kellene mértékletesség is.
Legyen hangja, tényleg előnyös némely szempontból, de a túl hangos sem jó.
se hang, se xenon
megyek a városban és naponta elsuhannak mellettem a hangtalan motorok, akár futár akár nagyobb motor nem hallom őket!
a hangosabb kipufogó kell ez nem vitás és ha ezért büntetnek, pont leszarom. lehet próbálkozni..
egy pár alkalommal már intett nekem a rendőr, de nem tudtam eldönteni csak köszönni kíván vagy beszélgetni velem
de mivel én általában sietek inkább csak visszaintek
Ha a kipufogóval foglalkoznék akkor sem lenne másképp. Ők a szakértői ennek és megvan minden szükséges felszerelésük is hozzá, hogy ellenőrizzék.
A mátra, mecsek stb, közkedvelt motoros szakaszain naná, hogy "baxtatva" vannak a motorosok, hiszen sokan csúsznak árokba, törik össze magukat, ami a statisztikát rontja. És pluszban az itt élő emberek gyakran panaszkodnak a hangos száguldó motorok miatt. Szóval nem a rendőr találja ki csak önmagában, hogy most akkor csesztessük a motorosokat, hanem erre állampolgári igény is van nagy %-ban, valamint a statisztika is megkívánja.
A cél a szabályos motor, a szabályos sebesség, a nagyon kevés baleset és az, hogy más embereket ne zavarjon a motoros.
Ezt elérni nagyon nehéz.......
Persze ez csak az én véleményem....
A teljességhez még hozzá tartozik, hogy egyre élesedik a "csata" a hatóságok és a motorosok között! Ennek prózai oka, hogy minden testületnek kell a bevétel....
Alapvetően, csak a közutas tudja megvétózni (hivatalosan) a kipufogók milyenségét, de kinek hiányzik egy felesleges attak akár a rend őreivel (is)?
Összefoglalva: a házi gyártású kipufogók létjogosultsága leáldozóban van itthon! Ha kimerészkedünk kicsi országunkból, már meg se kíséreljünk "E"jel nélkül, eng szám, hangtompító nélkül közlekedni, mert a túra végét is jelentheti....
Kipufogó dobhoz keresek olyan perforált saválló szalagot ami a dob elején és végén van felszegecselve. Köszi a segítséget
Lehet E betű benne, persze, de az még nem jelenti azt, hogy arra a motorra gyártották. Csak annyit jelent, hogy engedélyezett gyártású darab.
A közelében az lehet 10cm de lehet 1m is ami zajmérésnél nagyon nem mindegy.
Az ENSZ-EGB jóváhagyási jel pont azért van rajta, hogy igazolja a megfelelőséget. Bár nem vagyok jogász, az én értelmezésem szerint elégnek kell lenni.
Bódist tudunk adni, írj egy mailt, hogy válaszolhassak...
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.
Szóval kell alkalmazási engedély vagy műbizonylat ami arról szól, hogy arra a típusra gyártották a dobot. Ennyi....más nem kell.