Közelítsünk máshonnan. A manual szerint elindulás után 20 km/h körül alszik ki az ABS jelzőlámpa, azaz onnantól aktív a rendszer.
HA az eleje és hátulja a levegőben van, a hátsót egyesben megforgatja finoman az ember. Az elsőt meg vagy kézzel vagy fúrógépbe fogott.... valamivel, amolyan dörzshajtás jelleggel, hogy a rendszer azt gondolja, mozog a vas. Na, ha akkor első féket húzol, aktiválódnia kell. Igaz, nem egy emberes mutatvány és két paddock is kell hozzá.
Asszem cseppet elbeszélünk egymás mellett.
Van egy diagnosztikai csatlakozó, igen, ott lehet az ECU-ban tárolt hibákat kiolvasni. De ez mellett pluszban látok a kapcsrajzon egy plusz ABS diagnosztikai aljzatot IS.
Igen , a Kawánál a sajátjukkal kommunikált is , a kivilllogtatott hibákat javították , de az ABS-t megnézni hogy műkszik e rendesen már nekem maradt ! Ha műszeresen lehetett volna , gondolom megcsinálták volna azt is ! Ezért írtam hogy ezt valakinek megoldották e már állóhelyben műszerrel ?! Arra én is vevő lennék ! 🙃
A diag csati egyiken sem az. Csak a kocsiknál van szabvány, a motoroknál asszem csak 2014 vagy 2016 környékétől törekszenek erre. A korábbiakhoz mindenféle csatlakozó adapterek kellenek és adott műszerek nem is kommunikálnak egyes típusokkal.
Én is örülnék ha lenne benne ilyen lehetőség , de nincs ! Legalább is Győrben a Kawasakinál nem tudnak róla a diag csati sem sima OBD ! De ha valaki már megoldotta egy ZZR1400-nál , szivesen konzultálnák vele ! A típust aki tesztelte és teljesen objektíven bemutatta annak idején az Oncsik Zoli https://www.sportmotor.hu/vide...
"Nem mellesleg óriási árkülömbség van egy sima és egy ABS-szel rendelkező verzió között !"
Pontosan ezért tartanám arcpirítónak, ha nem lehetne LEGALÁBB a diagnosztikai csatlakozón keresztül, a saját Kawasaki/Nissin műszerükkel megjáratni az ABS modulátorban a szelepeket. Nekem még ez a megoldás sincs teljesen az ínyemre, mert ha megveszek egy terméket és ahhoz nincs teljes hozzáférésem, akkor csak bérlem, nem birtoklom.
Szerény véleményem szerint ennek a funkciónak elérhetőnek kellene lennie vagy szaványos OBD megoldással, vagy a motoron valami szerviz kapcsolóval. Ha mérnökként tudom, hogy X alkatrésznek időnként mozognia kell, különben megszorul, eldugul, stb., akkor vagy eleve úgy tervezem, hogy a kulcs elfordításakor 1 szekundumig megjáratja magát, vagy lehetővé teszem valamilyen módon a manuális aktiválását.
Pontosan , ahogy írni tetszik , és a hátulját meg is fékezték sima aszfalton , az elejét hagyták rám , miután àtbeszéltük a lehetőségeket . Megtettem , működik hibátlanul , tökéletes lett, megvan a műszaki , a fék is 100% , nálam nem fog elmaradni a folyadék csere ! És dolgozni is fog néha az ABS ! 👍️ Egy autónál egész más ez az egész ! Kényelmesen hátradülve beletipor a paraszt , kicsit érzi a rugdalózást a talpa alatt , a fos nem tör ki egyik oldalra sem , kerekek nem álnak meg ,autó lelassul , megáll . Fasza minden elvan felejtve ! Na most ez motornál a gondolkodás miatt nehezebb , hogy bemered-e tépni az elsőféket és bízol-e az ABS-ben ,és ha igen , megcsinálod-e az egészet csak a jobb kezedre hagyatkozva ! Ha bízol a javításban és az ABS-ben , akkor igen ! Én bíztam ! A vízes úton összeganézza a vasat az ember , a havas úton dettó , én a murvás -kavicsos utat választottam a jobbkezes mutatványhoz ! Csak a megállás után tudtam mosolyogni , elötte nem erőltet a nevetés ! Minden olyan ahogy azt a Kawa mérnökök megálmodták ! Nem mellesleg óriási árkülömbség van egy sima és egy ABS-szel rendelkező verzió között ! 😉
Rendszert átmosni speciel hasonló módon szoktunk a kollégánál, ABS nélkülin is. Van 10x1-es menetű adapter, rátekerjük a fékcsövet egy átömlőcsavarral és hadd menjen. Csak falusiasan, kézi pumpával :)
Ha jól értem cserélték az abs kockát nem? Mert ha igen és akár új vagy felújított került bele akkor abban új lett a fékfolyadék is, a régi abs-eknél többnyire semmi kunszt nincs bár típusa válogatja, de nagy eséllyel nincs és a szervizesek a további használatra mondhatták, hogy nem árt néha megmozgatni az abs-t, hogy folyamatosan cserélődjön a folyadék, amúgy ha 2-3 évente cseréled a folyadékot akkor nem nagyon lesz baja, nagy eséllyel ez maradt el évekig amitől leragadtak a szelepek. Viszont ha komolyabb rajta a fék akkor computer kell hozzá és azzal kell megfelelő pozícióba állítani a cseréhez vagy egy általános megoldás, hogy a tartály felől kell kb. 1 bar túlnyomással feltölteni a rendszert mert az áttolja a kockán a fékfolyadékot.
Diag csati van az enyémen is , melynek segítségével villogtatták ki a hibakódokat a Kawa szervízben ! Abból is volt bőven javítani való , ehhez jött még az ABS agy csere is ! 😥
A nyakam ráteszem, hogy van gyári szervizcsati és szoftver. A motoron van valami csatlakozó, azt látom a kapcsrajzon.
A szájbavert GSX1000R-en is mindent PC-ről kell babrálni, egy normális alapjáratot nem tudtunk állítani, mert szoftverből megy és az ECU-t kell hozzá "tanítani".
Hogy a márkaszerviz hajlandó-e megvenni a hóbelevancot ehhez vagy nem.... Az más sztori.
ABS takarítás - című albumomban pont a szenzorok végeit szerettem volna megkeresni , kimérni !Sajna nem leltem , pedig belebújtam jól ! Ott látod az agyát is hova elrejtették a kiejthetetlen nevű váz belsejébe ! 😐️
Ez már részletkérdés, de fontos. Elmegy az ember egy elektronikában jártashoz, akinek van szkópja, az majd megmondja. De mondom, nekem ez már túlzás, neked, aki a javításból él, már meggondolandó. Két drót, a két végén egy-egy elektronika, felcsattint és máris csattognak a kockában szelepek. Sőt, egy közbeni olajcsere is mehet.
Egyszerűbb egy szabályozható jelgenerátor elektronikát építeni NE555-tel, potméterrel, olyan csatival, hogy a gyári jeladó helyére lehessen csattintani és olyan kerék-fordulatszámot szimulálsz, amilyet akarsz.
Ehhez persze az kell, hogy előtte megvizsgálja a polgár, milyen jelalalkot produkál a jeladó és milyen amplitúdóval.
Az enyémnél az volt a probléma hogy nem aludt ki a lámpa , kellett vinnem műszakira , ott mondták amíg nem alszik ki a sárga lámpa , felejcsem el a műszakit ! Úgy el zavartak , mint a kóborkutyát !
És ha egy szerviz - mert magánembernek nem érdemes - csinál egy olyant, hogy foglalat, körülötte tekercs, adott frekvenciájú tekercs körülötte és úgy csapjuk be a jeladót?
Az első felvetés jól hangzik, a második kevésbé. Úgy gondolom olyan indukciós jellegű mint a főtengelyszög-jeladó, azaz mágnesezett magon tekercs, a ha ferromágneses anyag halad el előtte, az elhúzza a fluxust. Ezek nagyon érzékenyek a preciz távolságokra, sokszor kerékcsere után is hibát érez az ABS és kigyullad a lámpája.
HA az eleje és hátulja a levegőben van, a hátsót egyesben megforgatja finoman az ember. Az elsőt meg vagy kézzel vagy fúrógépbe fogott.... valamivel, amolyan dörzshajtás jelleggel, hogy a rendszer azt gondolja, mozog a vas. Na, ha akkor első féket húzol, aktiválódnia kell. Igaz, nem egy emberes mutatvány és két paddock is kell hozzá.