Igen,én az Agip 10W-60-asát használom.
Szerintem annyival,hogy egy nagy múltú,világszerte ismert és elismert márka,aki maga finomít,nem csak vesz valamilyen olajat!
Én egy szóval sem állítom,hogy ez valami különlegesen jó olaj,de azért egy bizonyos márka úgymond csúcsolaja sz@r nemigen lehet!
Még csak azt sem mondom,hogy az Agip jobb lenne a Fuchsnál,csupán nekem a meggyőződésem,hogy a tapasztalat az sosem hátrány!
És ez a 10W-60 full sint,ami nem hátrány,hanem nagy előny egy 10W-40-es fél sinttel szemben!
egy 10-40-es olaj a kawa olajcsere periódusban 6000km-t, míg egy hondában 12000 megy el. a gyártó is számít a periódus hosszában, a huhukik gyári olaja a castrol volt, a régi lég-olajos suzukik mind a castrolt szerették,nekem azt mondták a tulajok annó mikor még 4-5 olajcég ajánlata közül kellett választani.
néhány éve az elf volt az olaja tudtommal! De nem ez a lényeg!
Igazából mindenki azt tesz bele amit akar!
Te az Agip-ot használod nem? Az mennyivel jobb a fuchs-nál? (érdeklődés nem vita)
Ezeket csak azért mondom,mert ha már úgyis szét van szedve,akkor ezekkel az "apróságokkal" megspórolhatsz egy jövőbeni szerelést,+ egy hengerfejtömítést.Most többletlóvénak tűnhet,de összességében(ha hosszabb távra tervezel a géppel) spórolsz ezekkel mind lóvét,mind időt és bosszúságot!
Néhány éve még az Ipone volt a "Kawasaki olaja"!
Most a Fuchs.
De ha megfigyeled,ezek mind feltörekvő olajmárkák,s nem ősrégi,tapasztalt gyártók olaja.
Én nem mondtam,írtam,hogy a Fuchs nem felel meg a gyár előírásainak,csak azt,hogy nem a márkanév dönti el,hogy belevaló-e,hanem az olaj minősítése!
persze, ezeket az alapvető dolgokat tudom én is, de mivel semmi olajat nem evett, így a szimeringeket nem bántom majd... a síkolással meggyőztetek....és nem a spórolás a lényeg, hanem az, hogy nem akarok úgy pénzt kidobni, hogy később mondhassam, hogy jobb volt, mint lett...
Átéghet a tömítés minden más meghibásodás nélkül is,de szerintem sem az a jellemző!
De ha mégis csak annyi,egy ilyen idős motornál mindenképpen van már anyagvetemedés,tehát szerintem ne akard megspórolni azt a pár ezer forintot!
Sőt ha én lennék a helyedben,és szándékomban állna megtartani a motort,akkor meg is szelepszár-szimeringezném,sőt a szelepeket is becsiszoltatnám,hogy aztán erre már ne legyen gondom X idő múlva esetleg.
fuchs elég régóta kawához nyomja! Milyen minősítésnek nem felel meg?
Az enyém is sokkal csendesebben jár szinte nem lehet hallani, váltó meg olyan mint a vaj, kuplung nélkül iszonyat apró és finom mozdulattal megy mióta benne van!
Sosem fogom,még ha a fél ország azt használja is!
Az való?
Mert ebben az évben,időszakban éppen az van kapcsolatban a Kawa gyárral?
Pár éve másik volt a "belevaló",hamarosan megint más lesz!
Az a belevaló,amelyiknek a tulajdonsága megegyezik a gyár által előírttal,vagy attól jobb minősítésű!
A belevalóság nem márkafüggő!
na,ez is egy nagyon jó ötlet.... ez nem jutott volna eszembe... Ezek szerint van csak simán olyan, hogy átég a tömítés a nélkül, hogy az alu elrepedt volna? (tudom, hogy létezik ilyen, csak konkréten ennél a típusnál mi a tapasztalat)
Na meg a csavarok lyukjaiból gondosan kiitatni az esetlegesen belekerült vizet vagy olajat,mert akkor az nem engedi a helyére a csavart,vagy pedig szétrepeszti a furatot a keletkező nyomás.
Szerintem annyival,hogy egy nagy múltú,világszerte ismert és elismert márka,aki maga finomít,nem csak vesz valamilyen olajat!
Én egy szóval sem állítom,hogy ez valami különlegesen jó olaj,de azért egy bizonyos márka úgymond csúcsolaja sz@r nemigen lehet!
Még csak azt sem mondom,hogy az Agip jobb lenne a Fuchsnál,csupán nekem a meggyőződésem,hogy a tapasztalat az sosem hátrány!
És ez a 10W-60 full sint,ami nem hátrány,hanem nagy előny egy 10W-40-es fél sinttel szemben!