a csavarokat nem kell cserélni viszont a csavarok helyét célszerű a síkolással egyszerre síkba maratni. ezt azért kell mert ha többször és a kelleténél nagyobb nyomatékkal húzták le a hengerfejet akkor a csavarok 1-3mm-re besüllyedtek az alumíniumba, ezáltal egy krátert képeztek maguknak amibe az újbóli lehúzás során nem mindig térnek vissza hanem a kráter peremére fexenek fel, és egy esetleges elmozdulás során visszatérnek eredeti "beüllt" helyükre ezáltal megszüntetik a megfelelő lehúzó erőt aminek következtében átéghet a tömítés.
Nálam a Fuchs nem olaj,csak kereskedői találmány!
Aki maga nem finomít,csak adalékol egy megvásárolt alap olajat,az csak kereskedő,az meg nem szakavatott!
Én legalábbis így gondolom.
Ha egy 10W-40-es olaj helyett egy 10W-50 vagy 60-as olajat teszel bele,akkor az történik,hogy melegen(márpedig ezeknek a motoroknak szokott melegük lenni ) sokkal jobb kenést biztosítasz a motorod számára!Ennyi,semmi több!
Ezen éghajlat alatt a 10W-től nem szabad eltérni,vagy max lefelé,illetve felfelé akkor,ha csak melegben használod a motorodat!De ha kihozod hideg időben is,akkor már hidegindításnál az nem annyira jó neki!
Meg egy 10W-60-as olaj már full szintetikus,aminek sokkal jobb kenési tulajdonságai vannak,akár hidegen,akár melegen!
ok...meggyőztél.... vagyis meggyőztetek.... síkolva tuti lesz.... köszi, hogy írtok.... így sokkal könnyebb lesz, hogy vannak tapasztalatok.... Szeki, a motort ki kell venni, vagy kifér a hengerfej, ha benne van....
áááá nem megyek én olyan messzire.... maximum síkolás fokog csinálni rajta... bár úgy is akkor dől el, ha levettem.... Nagyon jó barátaim a Moto-rock gépműhelyes Lajos Zoli (lenon) .... oda fogom vinni, ha lekerül....
saját kezemmel szedtem szét és raktam össze a haver amerikai zx9-ét 2x!
miért is! mert először csak tömítés lett cserélve és kb 100km múlva újra hengerfejes lett. szétszedés és újra tömítés csere+hengerfej síkolás után ma már teljes mértékben üzemképes és SHELL ADVANCE 10-40-el is bírja a folyamatos 200 feletti tempót.
Szerintem mindenképpen húzass rajta egy síkot,mert ha deformálódás miatt égett át a tömítésed(ha az!),akkor újból át fog égni,s akkor kezdheted elölről az egészet!
Csavarokat én sem cserélnék.
Hogy egy picit nagyobb lesz a kompresszió,az meg nem jelentős,s mivel a motor már kicsit úgyis kopott,talán még jót is tesz neki!
nemrég beszéltem egy sráccal...
beszélgettünk a B szériáról, és ő azt mondta hogy a zx9 B egy elrontott széria, mégpedig. a zx9 a zxr 750-en alapjain nyugszik és annyira egy ívású a két blokk hogy a 7-es hengerfeje jó a 9-re, azaz rosszul komprimálták meg a 9-est, mert ugyan olyan anyagvastagságra nagyobb kompressziót és sűrítést terveztek amit a hengerfej nem bír el. ezért ha valamelyik tulaj megfőzi a hengerfejet az meghajlik és utána már csak megmunkálással lehet újra üzembiztossá tenni. a zx 9 hőcserélős olajhűtő megoldása nem helyettesít egy olajhűtőt és a zx9-be meghatározott olaj minőség használható azaz a gyár által megadott specifikáció, aki ettől eltér az számoljon rá a következményekre,a 10-60 sem a megfelelő olaj ebbe a motor konstrukcióba semelyik gyártó palettájáról mint pl az irídium gyertya a gyújtásrendszerben, ilyen meggondolásból KLG gyújtógyertya is használható lenne.
Aki maga nem finomít,csak adalékol egy megvásárolt alap olajat,az csak kereskedő,az meg nem szakavatott!
Én legalábbis így gondolom.
Ezen éghajlat alatt a 10W-től nem szabad eltérni,vagy max lefelé,illetve felfelé akkor,ha csak melegben használod a motorodat!De ha kihozod hideg időben is,akkor már hidegindításnál az nem annyira jó neki!
Meg egy 10W-60-as olaj már full szintetikus,aminek sokkal jobb kenési tulajdonságai vannak,akár hidegen,akár melegen!
miért is! mert először csak tömítés lett cserélve és kb 100km múlva újra hengerfejes lett. szétszedés és újra tömítés csere+hengerfej síkolás után ma már teljes mértékben üzemképes és SHELL ADVANCE 10-40-el is bírja a folyamatos 200 feletti tempót.
Csavarokat én sem cserélnék.
Hogy egy picit nagyobb lesz a kompresszió,az meg nem jelentős,s mivel a motor már kicsit úgyis kopott,talán még jót is tesz neki!
Jimy,hát annak meg mi köze lenne a leírt jelenséghez?
beszélgettünk a B szériáról, és ő azt mondta hogy a zx9 B egy elrontott széria, mégpedig. a zx9 a zxr 750-en alapjain nyugszik és annyira egy ívású a két blokk hogy a 7-es hengerfeje jó a 9-re, azaz rosszul komprimálták meg a 9-est, mert ugyan olyan anyagvastagságra nagyobb kompressziót és sűrítést terveztek amit a hengerfej nem bír el. ezért ha valamelyik tulaj megfőzi a hengerfejet az meghajlik és utána már csak megmunkálással lehet újra üzembiztossá tenni. a zx 9 hőcserélős olajhűtő megoldása nem helyettesít egy olajhűtőt és a zx9-be meghatározott olaj minőség használható azaz a gyár által megadott specifikáció, aki ettől eltér az számoljon rá a következményekre,a 10-60 sem a megfelelő olaj ebbe a motor konstrukcióba semelyik gyártó palettájáról mint pl az irídium gyertya a gyújtásrendszerben, ilyen meggondolásból KLG gyújtógyertya is használható lenne.