Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ezt már tényleg nem tudom hogy megköszönni Zoo! Most már úgy kedvet kaptam,hogy neki is állok valamelyik nap!

Üdv:!
11. lehúzod a belső csőről az A-B-C, szimering-alátét-felső persely alkatrészeket (D marad)
12. ki takarítasz mindent (jó ha van féktisztító)
13. a rugót kivéve mindent viszzaraksz a belső csőbe, úgy, hogy a hosszú szelep elem is a kúpos persellyel alul kilógjon
14. belelógatod ezeket a külső csőbe, és óvatosan belekapatod alulról a csavart. ( használhatsz segédeszközként hosszú pálcát, hogy bisztosan a helyükön maradjanak a dolgok)
15. rácsúsztatod a felső perselyt a belső szárra, majd az alátétet , és kicsiket kocogtatva körbe egy pálcás eszközzel, vagy a gyűrűs célszerszám segítségével beütöd. (Nem olyan szoros /talán még sniccelt is/)( Krómfelületre vigyázva ! Tudod)
16. enyhén beolajozva a szimering ajkát és szélét rácsúsztatod a belső szárra és a gyűrűs szerszámmal (olyan mint egy cső /ábrán/beütöd a szimeringet) beütöd.
17. zéger beszerelése
18. porvédő tányér berakása (ez még ujjal is bele szokott menni) (Nem árt ha ez se szakadék)
19. alsó csavar meghúzása, óvatosan géppel, vagy ellentartással. ( A rézalátét legyen jó rajta mert itt is folyhat)
20. rugó betolása
21. olaj felöntése ( kihúzott belső csőnél, mert kifolyhat) (néha enyhén megpumpálhatod, így előbb felveszi az olajat)
22. tányér csavar visszarakása
23. porvédő harang vissza
24. beszerelés
25. tányér csavar meghúzása

A teleszkópok felújítását mindíg párba kell végezni, hogy azok egyformán működjenek, és így mivel egyformán terhelődnek , tovább is élhetnek.

Mellesleg ennek a normaideje kb. egy óra oldalanként, ami talán reális is ha az ember már többet megcsinált és tudja hova nyúljon. Kb. tehát egy szervizben Pesten olyan tizenhatezer +anyagköltség lehet.
Azt hiszem mindent elmondtam amit tudok. Vagy nem? Na mindegy kérdezz még ha nem menne.

Szia!
Hello!
A helyzet az, hogy a Basi2-nak igaza van. Sajnos ezek a szimeringek elég nagy átmérőjüek ahhoz, hogy olyan erősen illeszkednek a házba, hogy mire csavarhúzóval kiszeded, szinte bisztosan megsérted a belső cső krómfelületét. Onnantól fogva pedig vége, mert az így keletkezett mikronnyi gödör a króm, vagy akár cementált felületen, azt eredmányezi, hogy mozgáskor kipumpálódik az olaj, így már a szimering cseréje sem segít a dolgon.

De ne félj nem nehéz szétszedni. Figyelj én hogy csinálnám.
1. Felső tányér meglazítása
2. szár kiszerelése
3. tányér kitekerése (enyhén lefelé nyomva, hogy a rugó ki ne lőjje)
4. fejrefordítod, olaj kifolyik, tekercsrugó szépen kicsúszik
5. porvédők eltávolítása (gumiharang és szimering takaró porvédő/ óvatosan kis csavarhúzóval/)
6. zéger kivétele a szimering fölül
7. kis lámpával belenézel a belső csőbe, és meglátod a négyszög lakú belső ellendarabot
(lehet, hogy valamelyik króva négyszög jó is bele /ha nem, ki lehet reszelni valamiből/)
8. alul imbuszkulcs, de ha van levegőkulcs azzal lehet, hogy ellentartás nélkül is kijön (csavar ki)
9. belső szár kirántása a külsőből (Satu és te, vagy két ember)
erre azért van szügség, mert a bronz persely is kicsit szorosabb illesztésű, így gyakorlatilag negatívan kell kiütni
akár többszöri erőteljes megrántással. Ha egy kis felütődés is marad utána a bronz perselyen, ne csodálkozz ez vele jár. nem probléma.
10. a belső száron rajtamarad a persely, az alátét és a szimering

Ha az alsó imbuszcsavart kivetted, ki jön egyébként az egész bélés. Itt csak figyelj a sorrendre.
A robbantott ábrán is jól láthatók ezek.

csao!
Ki tudod szedni csak több kárt csinálsz mint hasznot! Szedd inkább szét! Tisztítsd ki a telót aztán új olajjal meg szimmeringel rakjad össze!
Szia zoo!

Ma ránéztem a telómra és azon tűnödtem,hogy nem lehetne e kiszedni (kibarbárkodni) a régi szimeringet és berakni az újat anélkül hogy szétszedném a két tagot? Vagy ez halott ötlet?

Üdv.!
OK!

ÉÉÉÉÉs tééényleg!

Boldog Karácsonyt, és kellemes ünnepeket nektek!
köszönöm Zoo! Über király vagy! Bár azt az ellentartó rudat még nem nagyon értem,de ha szétszedem akkor lehet hogy látni fogom,hogy mi is kell hozzá! Ha nem akkor ugyis jelentkezem! De szerintem csak akkor álok neki ha jövőre kijön a jóidő!

Mégegyszer megköszönöm a segítséged és kellemes ünnepeket neked!
Szia kisilo!

Vágtam neked a manualból egy remek képet, amiből minden kiderül, és megvilágosodik.
Egyetlen egy szépséghibája, hogy ő akkor veszi ki a zégert amikor már kint van a belső cső.
Az úgy nem jó. Előtte vedd ki, és vigyázz, hogy a króm felület meg ne sérüljön. És ha kivetted az alsó csavart is, akkor kell nagyon erősen két embernek belekapaszkodni, és szétrántani a két felet. Vagy a kis fülnél befogva a satuba az alsó részt.
A benne lévő tekercsrugó progresszív (nem egyforma a két vége) figyeld meg, hogyan vetted ki.

A szelepnél sűrített levegővel egy picit rá nyomhatsz, de 0,5 bar nál többet ne, mert a manual szerint csak légköri nyomásnak kell benne lennie. Egyébként egyszer én 1,5 bart is fújtam bele, aztán le is engedtem, mert nem volt jó.
No jó munkát, és természetesen bármikon szívesen válaszolok ha kérdés merülne fel.!
Hello!
Szia Zoo!

Benned bíztam! Köszönöm szépen a sok hasznos tanácsot,de mivel eléggé amatör vagyok ezért még kérdezek!
Szóval a problémám az hogy elfolyik az olajam,tehát szimeringet akarok cserélni. Van szelep a teló tetején,amit sose tudam mire szolgál. Ha azt a szelepet kiszedem akkor ott tudom majd az olajat beleönteni? És az olajon kivül még valami gáz vagy valami is kéne bele? Minek az a szelep?
Ha meg tudnád nézni az olajmennyiséget is akkor azt is megköszönném,mert ugy elteremtettem a manualom hogy sehol nem találom.
Hát egyenlőre ennyi,de ha szétszedem és elakadok valahol akkor még úgyis jelentkezem!

Mégegyszer köszönöm!

Üdv.: Kisilo
A helyzet az, hogy maga a telóolaj csere egyszerű, mert a teló alján, kívül az a pici csavar a leeresztésre szolgál.
Felül meg simán csak felöntöd. A mennyiséget és a fajtát, majd még megnézem neked.
Ha a teleszkópod tetején van szelep akkor aztán könnyű. Ha nincs, akkor is kitekerheted a tányért, de csak egyenként tegyed, mert a tányér nyomja a rugót.
Ha szimeringet kell cserélni, már bonyolultabb a helyzet, mert akkor a teló alján (belül) levő csavart ki kell tekerni, esetleg belülről ellent kell tartani, fent a zégert kivenni, és szétrántani a két teleszkópfelet. A beütéshez pedig egy két félből álló műanyag vagy bakelit szerszám kell. persze a méret tudatában egy esztergályos is legyárthatja neked. Ez persze csak egy általános eljárás, lehet, hogy ez nem pont ilyen.
(Általában az ilyen endurók feltöltési mennyisége fél-fél liter szokott lenni, bár van , hogy miliméterben adják meg.)
Egyébként a manuálban benne van.
No mindegy majd utánanézek neked a pontos feltöltési mennyiségnek.

Hello!
Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis szakmai tanácsra valakitől! Tavasszal szeretném rendbehozni a kissé fáradt első lengéscsillapítóimat. Szimering csere,olajcsere ilyesmi. Kérdésem az lenne hogy milyen olajat és főleg hogy mennyit kell beleraknom a telókba. Meg hogy kell e ehhez a mutatványhoz valami speckó szerszám,vagy ezt simán megtudom oldani otthon a "sufniba".?

Előre is köszönöm ha valaki veszi a fáradságot és kisegít néhány tanáccsal!

Üdv.: Krisztián
Köszi, megpróbálom! :)
Szia..
Hívd fel Troják Zolit: 30/8557633
Minden alkatrészt be tud szerezni !
Hivatkozz Rám: Till Ferenc....
Segíteni fog..
Üdv.
Tudna valaki segíteni abban hol/honnét tudnék szerezni 91-es KL650 Tengai-hoz jó oldalidomot? Sajnos Kawasaki már nem tud hozni eredetit, és nem tudom, mely más típusok idoma passzolhat ennek a helyére?
Nem tudom, hogy műanyag-heggesztő helyre tudja-e hozni, de akkor még mindig ott járok, hogy újra is kéne fényeztetni..
Mondanám, hogy állíts az alapjárati keverékcsavaron kifelé, de szerintem ez nem segítene igazán.
Itt ilyenkor az a probléma, hogy a henger túlságosan visszahül, és a hidegebb hengerfalon, és hideg szívócsövön kicsapódik a benzin. A nagyobb főfúvóka lenne az igazi, de viszont ha meg jól felmelegszik, lehet hogy besokall. Bár ezt még így nem próbáltam.
Én ugyan télen nem járok sokat, de szerintem én valami úton módon lehet, hogy megpróbálnám letakarni az egyik hűtőt. Méghozzá azt ahol nincs ventillátor, ha minden kötél szakad, annak bekapcsolásakor vissza tudjon hülni.
Helló a téli rosszabb üzemmódot én is észleltem. mit lehet ez ellen tenni?
Üdv nektek, ha valakit érdekel egy ilyen az szóljon rám:
Kawasaki Joe Rocket Bőrdzseki
Nos igen !
Nincs baj.
Egyébként nemrég mentem a motorommal, és észrevettem, hogy a nyári forró körülményekhez beállított rendszer, most nem az igazi.
Nagyon könnyen visszahül a motor, és így már szeret torpanni. Forrón viszont tök jó.
Helo! Gondoltam, ha már mindenki tett fel képet a mocijáról akkor én is nyomok fel párat! Pöpec ez a klr supermoto! Az enyém is meg lett javítva, az egyik szelepszártömítésem adta be az unalmast, de már vége a füstölésnek!
Csak a képek maradtak le!
A hétvégén a Cserehát alján motorozgattunk. Szép nyugis táj, ajánlom mindenkinek!
A képen Megatron is látható, aki civilben a fiam.
Melegen nem durrog.Tehát akkor nincs baj.
Hidegindító üzemmódban ez előfordul, A többletüzemanyagból bizony jut a kipufogóba is, ami egy pár pillanattal később begyullad. Ha melegen ez elmúlik, nincs baj.
A kipufogórendszer tömítetlensége is szokott durrogást eredményezni.
Itt a mocirol egy kep.
Szewasztok.

Nem tudjatok miert durrog a motor ha szivatoval gyojtom?