Én a múlt héten rendeltem idomokat az enyémre. Gyári fénnyel 18.000.-Ft az indexes oldalidom és ugyanennyi az ülés alatti jobb oldali idom is. Ezeket az üllői úti márkaszervízben rendeltem. Ott jó arcok vannak nagyon.
Nem tudja valaki hogy hol és mennyiért lehet kapni ER6n-re oldalidomot (hűtővédő) cakk-pakk (index)
A suzukinak van oldala, ahol vannak ilyen dolgok, de a kawánál Én még nem találtam.
1., Az Er6 a Gs500-amhoz képest nem lett volna nagy változás......
2., 2 személlyel, csomagokkal el sem tudom képzelni.....
3., Le, Kw.....Ahoz képest NAGY különbség, hogy árban ugyan ott van majdnem (72 paci, vagy 86)
4., 2 henger vagy 4
A legfontosabb számomra viszont?
Üléspozició!
Az Er6-on olyan érzésem volt, mint régen a ruszki bringán.....vagyis nekem (184cm) nagyon lent, és nagyon elől volt a kormány......szinte a hasam előtt....
Én azt ajánlom, hogy írd fel egy lapra az összes motort......és pipálgass:-)
Én is ezt tettem....
Fent volt a
Honda: CBF, Hornet - kiszáltak az ár miatt
Yamaha: Fazer, MT3 - ár, és egyéb dolgok
Kawa: er6 - amit leírtam
Husáng: zavart a 4000-res szervízelés......pedig érban nagyon jó
Maradt a suzuki.....
Bandit, DL?
Végül Bandit lett, és NEM BÁNTAM MEG A MAI NAPIG!
Félreértés ne essék, nem a fordulatszámmérő kinézete és típusa miatt választok motort, ez egyértelmű. Mindössze arról van szó, hogy sikerült leszűkítenem a kört 2 motorra, és próbálom összegyűjteni az érveket és ellenérveket mindkettővel kapcsolatban. Bár a végső döntést majd úgyis a személyes tapasztalat (tesztvezetés) fogja adni, azért ettől függetlenül nálam speciel sokat számít egy olyan apróság is, mint a sebességfokozat kijelző.
Még annyit a fordulatszámmérőről, hogy nyilván nem azt bámulom egyfolytában motorozás közben (a Simson-on se volt ), viszont néha hasznos tud lenni (főleg bejáratás alatt), és akkor nem egy hátrány, ha fél szemmel rápillantva is azonnal látom hogy hol járok. Autót is már majdnem 10 éve vezetek, és ott már becsukott szemmel is tudom, hogy kb hol tart a fordulatszám, viszont még ennyi idő után is rápillantok néha a fordulatszámmérőre vezetés közben.
Amúgy nézzétek meg pl az alábbi videó végét, amikor 6:45-től beindítja a motort, és kb 6:55-tól egy kicsit túráztatja. Erről beszéltem, hogy a fordulatszámmérő alig látszik nap közben.
ööööööööö, ezt én szeretném tudni a legjobban... (ezek a fránya tesztek nem működnek, csak 3-4 hét után... De akkor meg már minek tesztelni? ) Szóval jelenlegi állás szerint tervben van... Asszem...
Atyaég, de rég volt! Tán igaz se volt! Életem első motoros túrája. Most számoltam, hogy azóta pont 40e km-t mentem (a két géppel). Lehet, hogy szegény Z-t el kéne adnom. Más terveink vannak.
Motor választás:
- egyik két henger, másik négy: kis ccm-nél sezrintem a 4 hegnerest szarrá kell forgatnod, hogy menjen, míg ERnő alulról,m int egy diesel mozdony húz...
- Suzukihoz már 0%-tól hozzá lehet jutni, ez valakinek előny, van akinek hátrány
- ERnő hiába van sok belőle a országban, mert tényleg sokat eladtak, mégse jön mindig veled szembe az úton egy
- egyedi, illetve szokásos motorforma...
ABS, kontra ABS nélkül
Nekem nélküli van, egyszer volt egy olyan szitu ahol állítólag jó lett volna ha van... Sajnos ez után a szitu után 7 hetet állt a motor a szervizben... :-( Amúgy semmi bajom egyikkel sem. Egyszer sikerült keveset mennem ABS-es géppel... Valahogy mintha az enyémből nagyobb lassulást ki tudtam volna préselni, nem tudom. Mondjuk ekkor nekem már nem a gyári gumi volt fent, és azon amivel voltam azon meg az volt.
Csutka,
volt idő amikor TE is a kilóméterórát nézted! :-D (Tiszakécske)
Nekem 2008-as er6-n -em van, elfogult is vagyok vele kapcsolatban,de szerintem a 2009hez képest sokkal egyedibb a külseje.Szép az új, vagányabb, de ennek a design-ja is elment az éles formák felé mint ahogy sok motornál is igy van.2006-os szériának szinte nem volt 'ellenfele' a kerekded lámpájával, formájával.Talán pont ez az egyedi és különc nézet miatt tetszett meg.Ez olyan motor,h vagy megtetszik elsőre vagy soha nem fog tetszeni. Igaz ettem a kefét mikor épp,h megvettem a fülembe jutott, hogy 2009ben átalakított er6-n jön be.De azt kell,hogy mondjam most,h láttam a képeket és választanom kellene a 2 között sztem újból a 2008ast választanám.
Azt viszont hozzá kell tenni, hogy az f-es változat mérföldekkel szebb lett mint az előző!Eddig nem jött be, de most ez az új nagyon szép lett.
A digitális fordulatszámmérővel meg sztem semmi probléma nem lesz, látható lesz az minden helyzetben.Legalábbis az enyémen a km-óra még mindig látható volt hiába sütött rá 50ezer felől a nap!:)
Abban meg igaza van az előttem szólónak,h nem a fordulatszammérőt kell figyelni hanem az utat.
Hát igen, Németországban akcióznak bizony. Az aktuális ER-6n-t pl. valami ötezervalahányszáz euróért adják. Na itthon nem olyan nagylelkűek.
Hogy vegyem meg a te Z-det? Hát, érdekelne a dolog, de csak hitelre tudnám megvenni, bár nem nehéz behiteleztetni a gépet, bármelyik kereskedésben megcsinálják.
Tényleg érdekelnének a részletek: kor, szín, elképzelt ár, stb. De szerintem ezt inkább emailben beszéljük meg. Asszem megvan adva itt az email címem, de ha mégsem, akkor íme: olahpeter@hotmail.com
A fehér ER-6 amúgy tényleg gyönyörű, csak akkor sokat kell majd takarítanod! Nem egy praktikus szín. Télen mindig akcióznak, bár a világválság miatt ez lehet, hogy elmarad...
Örülök, hogy emlékszel Igazad van, tényleg a megérzésére, ha úgy tetszik a szívére kell az embernek hallgatnia, de azért meg is kell fontolni, mert soktényezős ez a dolog sajnos :)
Az első "probléma", hogy nincs annyi pénzem, hogy csak úgy válasszak egy motort, ami nagyon tetszik, hanem mindenképp 1,5-1,8 millió között kell maradnom.
Jelenleg az új ER-6n a nyerő nálam, méghozzá fehér színben, az valahogy olyan elegánsan visszafogott, de mégis szép, főleg az ezüstszürke vázzal és fekete blokkal jól harmonizál szerintem :)
Te kint vagy még Németországban? Gondolom ott sem jobb az idő, mint itthon.
Jéééé, szia Peti, télleg, emlékszem!
Az tuti, hogy én elveszem a féket, amikor bekapcsol az ABS, mert olyankor frászt szoktam kapni... Mert az ER-6-tal hozzászoktam, hogy én kontrolálom a szituációt, és nem baj, ha megcsúszik. Így simán csúszásig fékeztem ha olyan kedvem volt, most meg az ABS folyton felül akar bírálni... De szerintem kár ragozni az érveket és ellenérveket, olyat vegyél, amiben Te magad jobban bízol! Az a lényeg, hogy jól érezd magad a motoroddal, és ne legyen benned a tüske, hogy áááh, mégiscsak az kellett volna, vagy emez így nem jó. Ne hallgass senkire, csak a szívedre!
Mi máe "találkoztunk" a német ER-6 fórumon és pont ott magyaráztad nekem, hogy valamilyen speckó fékezésnél (hátsó fékkel való befékezés a kanyarba) gyakran zavaró az ABS.
Úgyhogy kicsit revideálnom kell az álláspontomat, miszerint senki hoz fel érveket, hogy miért nem jó az ABS :)
Igen, arra én is rájöttem már, hogy a hátsó fék finom működtetése segíti a kanyarodást/íven tartást. Nekem ez ösztönösen jött, de olvastam is szakkönyvben, hogy ez egy gyakran bevett technika.
Azt tartom viszont érdekesnek, hogy a Kawadon ilyenkor már dolgozott az ABS, hiszen ilyenkor az ember nem blokkolja a kereket, hanem csak nagyon finoman működésbe hozza és elvileg míg forog a kerék, addig az ABS nem avatkozhat közbe.
Nem vezettem még ABS-es motort, de minden teszt azt bizonyítja, hogy csúszós útburkolaton egyszerűen nincs az a pilóta, aki rövidebbet fékez ABS-nélkül, mint ugyanazzal a motorral ABS-szel. Tudod, írtad még a német fórumon, hogy sokszor nedves úton az ABS-szel kiszámíthatatlanná válik a fékút. Én ezt elhiszem neked, de nem lehet, hogy valami baj volt az ABS-szel?
Mert ha az beszabályoz, akkor anélkül sem tudnál erősebbet fékezni, hisz már blokkolna a kerék.
Nem lehet, hogy - és ezt nehogy sértésnek vedd, hiszen nem annak a szánom a legkisebb mértékben sem - te esetleg engedsz a fékerőből, mikor észreveszed hogy az ABS kapcsol, úgymond reflexből. Azért gondolok erre, mert a kocsin is fura mikor mondjuk poros vagy nedves úton bekapcsol az ABS és ilyenkor az ember alapból úgy érzi, mintha beszart volna a fék, holott ilyenkor csak rá kell bíznunk magunkat az elektronikára és ugyanúgy erőből taposni ill húzni tovább a féket.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy feltétlenül kell ABS a motorra, mert én is hezitálok még, de nem lehet, hogy a te ABS-ed nem működik tökéletesen vagy nincs tökéletesen beállítva.
Én részben azért is hezitálok - elsősorban ha a Kawa mellett döntenék - mert egyrészt drágább az ABS-es modell, másrészt ott a meghibásodási lehetőség. Azért emeltem ki itt a Kawat, mert náluk pl. közel 200e az ABS, míg a Suzukinál 100e, a Hondanál pedig 100-120e (ráadásul a Honda ABS-t hozzák ki minden tesztben legjobbként). A Kawa ABS-t pedig már nem csak te kritizáltad, hanem máshol is olvastam kritikákat.
A 2009-es ER-6n youtube-os bemutatóján (Intermot) pont beszél is a Kawa-s csávó arról, hogy átdolgozták és tovább finomították az ABS-t.
Basszus, az a baj, hogy a motorokat nem olyan könnyű tesztvezetni, mint a kocsikat, pedig tényleg szívesen összehasonlítanék egy ABS-es modellt egy ABS nélkülivel.
Fordulatszámmérő kapcsán: szerintem tök mindegy, hogy digitális-e vagy analóg, a digitálisak is tökéletesen látszódnak. Meg az ember úgyse az órát nézegeti, hanem érzi a motoron a fordulatszámot. Akkor már egy fokozatkijelző hasznosabb, mert az ER-6-nak is olyan huzatja van, hogy én folyton hetediket akartam váltani...
Nekem volt már ABS-es és ABS nélküli kawám is. Igazaból nem mondanám, hogy meggyőzött, mert volt olyan helyzet, amikor nem úgy működött, ahogy szerettem volna. Elég szar érzés, ha az ember fékez, a motor viszont nem úgy lassul, ahogy kéne, mert össze vissza kapcsolgat az ABS. Mondjuk egy hegyi szerpentinről lefele. És olyan is volt, hogy nem kapcsolt be, pedig túlfékeztem a motort. Én nem emlékszem olyan helyzetre, ami után azt mondtam volna, hogy húúúú, de jó, hogy volt ABS. Mondjuk az ember memóriája szelektív, és lehet, hogy fel se tűnt, hogy az ABS-nek köszönhetően nem taknyoltam el... Szóval szerintem, ha valaki nagyobb biztonságban érzi magát, ha van rajta ABS, akkor vegyen olyat. De az ER-6 nem egy olyan motort, amire feltétlenül kell, szerintem.
Nos, jó hírrel szolgálhatok, mert a GSX650F K9-es verziója már rendelhető ABS-szel. Lehet, hogy a magyar honlapon még nem szerepel, de a német és osztrák lapokon már ott szerepel, ráadásul a 2009-es színei is kivállóak a GSX650F-nek :)
Nem tudom, miért ellenzik olyan sokan az ABS-t motoron. Az autón is az esetek 99%-ban be sem kapcsol és gondolom ez a motornál is így van. Vészhelyzetben pedig csak segít. Példa: Vízes, poros, sikamlós út, ahol váratlanul felbukkan egy akadály; első ijedtségünkben belemarkolunk a fékbe és a hirtelen fékezéstől leblokkol az első kerék, a motor pedig kezd kimenni alólunk. Most lehet, hogy tudunk még korrigálni és a fék felengedésével visszahozzuk az elejét, csak most már lehet, hogy nem fogunk tudni megállni az akadály előtt vagy nem tudjuk már kikerülni sem azt.
Szóval ilyen helyzetben szerintem mindenképp jól jön az ABS, mert nincs ember, aki olyan sebességgel és pontossággal tudja behúzni, majd a blokkolásnál épp hogy kiengedni a féket, mint az elektronika.
Nem vagyok szakértő, de én a közúton nem nagyon látok semmilyen hátrányt, a versenypálya az már más tészta.
De szívesen hagyom magam kioktatni, hiszen nem vagyok szakértő a témában. Sokszor olvasni/hallani, hogy motoron ABS, az sz... De még soha senkitől nem hallottam érveket, hogy miért ellenzik annyira az ABS-t.
Na most meglepődtem megmondom őszintén. Azt hittem az ABS (főleg motoron) jó dolog, és feltétlenül terveztem, hogy kérek a motorra ABS-t is, de kíváncsivá tettél, írd le légyszi hogy miért nem ajánlod?
Én a múlt héten rendeltem idomokat az enyémre. Gyári fénnyel 18.000.-Ft az indexes oldalidom és ugyanennyi az ülés alatti jobb oldali idom is. Ezeket az üllői úti márkaszervízben rendeltem. Ott jó arcok vannak nagyon.