Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A villám problémázott volna ennyit, én régen kilágyítottam egy sima bolti alu alátétet, de minden cserénél egy direkt motorszerelő, olajálló pasztával hajszálvékonyan megkenem a két oldalát, még egyik motoromnál sem volt soha még egy csepp olaj esetére sem.
Üdv!
Vidéki vagyok, csak most jutottam fel Bp-re, de a lényeg, hogy a Kawasaki Ivanicsnál tudtam venni tömítést, kb. 250 forintért darabját....
Vidéken sehol nem volt.
Köszönöm - mindig tanulok ..
Beírtam a keresőbe, de csak ER6 jött - ami nem ez a típus. Talán azért mert ez egy megbízható, nem elromló motor :) ..... remélem!!
Engem spec nem zavar, de van annak saját topikja is.
Üdv! Lehet kérdezni itt ER 5 ügyben is?
A gyári tömítés alu, az fix. A meghúzási nyomaték 20Nm, a csavar meg 1.5 menetemelkedésű. Ennél az alkalmazásnál a nylon-t én hanyagolnám, a 20Nm-es nyomaték arra enged következtetni, hogy nem sok menet van a teknőben, elhagyni menet közben meg nem lenne vicces egy kilágyuló alátét miatt. Rezet vagy alut tennék mindenképp, esetleg gumírozott közepű alu tömítést.
Pl. az Intercars-nál van HTP-PO-M12 nevű gumírozott alu - ha van a közeledben olyan autósbolt akik tudnak tőlük rendelni. 200Ft alatt van a kisker ára.
12x19x2-es méretben van több boltban is, illetve 10 darabot kb. 5000 forintért tudok rendeltetni 12x22x2 méretben is, amennyit valszeg soha nem fogok elhasználni. Ebben a méretben van nylon tömítés is, szitén olajleeresztő csavarhoz, más autómárkákhoz, de nem tudom, hogy az er6-hoz is használhatnám-e. https://www.autodoc.co.uk/ajusa/7248235 Még nézelődök, aztán lehet veszek egy kommersz 19-es külső átmérőjűt, és annyi.
Köszi.
Én az alut preferálom, de többnyire rezet adnak, nálunk csak réz van a helyinél ezért akár csapágyboltban vagy szerszámboltban keresek, de amúgy kéne lennie autósboltokban is.
Bemész egy autósboltba és kérsz M12 leeresztő csavarra való tömítő alátétet. Szinte biztos, hogy lesz nekik. Ha nem is 22-es külső átmérővel, hanem pl. 19-essel, az is teljesen megfelel.
Üdv !

Keresek 2008-as er6n olajleresztő csavarhoz alátétet. Ha jól tudom 12x22x2 a mérete, és pár szűz forint lehet, de nem tudom honnan rendelhetném meg. Vkinek valami ötlete?
Köszönöm szépen! 🍻
Köszönöm szépen! 🍻
A deklin a kar jo szogben all? Nem lehet, hogy a csuklos lemez alkatresz forog el a kiemelo tengelyen?

Mert ha az a baj, hogy nem emel eleget... akar az is lehet
Értem, mire gondolsz. Összerakáskor nyomatékra húztam. Lamellák nélkül könnyen el lehet forgatni a belső kosarat, szinte alig van valami ellenállása. Ha minden lamellát belerakok, akkor már sokkal nehezebb elforgatni, ami szerintem még normális. Külön ügyeltem arra is, hogy a legelső fém lamella legyen a 2.6mm vastagságú.
Még arra tudok gondolni, hogy a kinyomó lehet megkopva, de különösebben azon sem vettem észre semmit.
Ja, értem.
Ezen kívül nem sokmindenre tudok gondolni, amire igen, azt meg úgy is észrevetted volna. A lamellákon kívül csak egy berágódott persely, vagy a kosarak mögött / közt levő hézagoló alátétek tudnak olyat csinálni, hogy a kosár és a kuplungagy szoros egymáshoz képest még kivett lamellával is. De a perselyt láttad és jó, a hézagoló alátéteket is láttad volna, ha valami nem smakkol.

(a 92026-os alkatrészekre gondolok - egy DR650-nél megviccelt minket, mint kiderült, az előző kuplungban turkáló koma nem a bele valót tette vissza és a kuplungagy anyáját nyomatékra húzva a kuplungagy "dörzshajtással" húzta magával a kosarat mert nem volt hézag)
Délután szedtem szét ismét, ezért nem írtam.
Jó, ezt speciel nem említetted. Akkor nekem sincs több tippem látatlanban.
Levettem a kosarat. Semmi nem lóg, minden a helyén van. Az egyetlen hiba, hogy a rugók benne kicsit zörögnek már. A legutolsó lamellát helyesen raktam bele. Egyszerűen fogalmam sincs. Most az jön, hogy beszerzek valamikor egy jó állapotú bontott kosarat.
Személyszerint én kivenném a kosarat és megnézném a perselyt, ami a kosár közepében van, hogy ott nincs-e valami bajság.
A kosár öszerakásakor a legkülső lamellát a többitől eltérően kell betenni, ha az elfelejtődik, akkor is néha ragad a kuplung.
Látatlanban nincs több / jobb tippem.
Sziasztok!
2008 - as N, a probléma a következő: a kuplung nem old megfelelően. Hosszabban: Álló helyzetben, ha jár a motor, behúzott kuplunggal a motor lassan menne előre, de gyengén. Ha álló motornál sebességben van, behúzott kuplunggal is nehéz tolni, feszül a lánc. A kuplung fém+kopók+rugók cserélve. A kosár és a belső kosár nincs berágódva. Teljesen mindegy mennyre feszítem meg a kuplungbowdent, a hiba fennáll. Próbáltam már többféle olajat, semmi nem segített. Valakinek valami ötlet?
Olvasd ki a hibakódot. Az ülés alatt a jobb oldali vázcsőnél van egy diagnosztikai vezeték. Narancs-fekete a színe, egy szál drót egy amolyan banándugó szerű véggel. Kulcs ON-ra, egy darab vezetékkel az akku mínuszhoz (vagy egyéb testponthoz) csatlakoztatod a nevezett vezetéket. A FI lámpa le fogja villogni a tárolt hibakódokat. Hosszú villanás a tizes helyiérték, rövid villantás az egyes helyiérték.

Pl. két hosszú, egy rövid = 21-es hibakód

A hibakódok listája az alábbi:
11: gázkarállás szenzor
12: légnyomás érzékelő
13: léghőmérséklet érzékelő
14: vízhőfok érzékelő
21: főtengely jeladó
24 és 25: sebesség jeladó
31: dőlésszög/borulás érzékelő
32: másodlagos fojtószelep szenzor
33: lambdaszonda
51: gyújtótrafó no 1
52: gyújtótrafó no 2
62: másodlagos fojtószelep szervó
67: lambdaszonda fűtés
94: lamdaszonda jelszint