Értem, mire gondolsz. Összerakáskor nyomatékra húztam. Lamellák nélkül könnyen el lehet forgatni a belső kosarat, szinte alig van valami ellenállása. Ha minden lamellát belerakok, akkor már sokkal nehezebb elforgatni, ami szerintem még normális. Külön ügyeltem arra is, hogy a legelső fém lamella legyen a 2.6mm vastagságú.
Még arra tudok gondolni, hogy a kinyomó lehet megkopva, de különösebben azon sem vettem észre semmit.
Ja, értem.
Ezen kívül nem sokmindenre tudok gondolni, amire igen, azt meg úgy is észrevetted volna. A lamellákon kívül csak egy berágódott persely, vagy a kosarak mögött / közt levő hézagoló alátétek tudnak olyat csinálni, hogy a kosár és a kuplungagy szoros egymáshoz képest még kivett lamellával is. De a perselyt láttad és jó, a hézagoló alátéteket is láttad volna, ha valami nem smakkol.
(a 92026-os alkatrészekre gondolok - egy DR650-nél megviccelt minket, mint kiderült, az előző kuplungban turkáló koma nem a bele valót tette vissza és a kuplungagy anyáját nyomatékra húzva a kuplungagy "dörzshajtással" húzta magával a kosarat mert nem volt hézag)
Levettem a kosarat. Semmi nem lóg, minden a helyén van. Az egyetlen hiba, hogy a rugók benne kicsit zörögnek már. A legutolsó lamellát helyesen raktam bele. Egyszerűen fogalmam sincs. Most az jön, hogy beszerzek valamikor egy jó állapotú bontott kosarat.
Személyszerint én kivenném a kosarat és megnézném a perselyt, ami a kosár közepében van, hogy ott nincs-e valami bajság.
A kosár öszerakásakor a legkülső lamellát a többitől eltérően kell betenni, ha az elfelejtődik, akkor is néha ragad a kuplung.
Látatlanban nincs több / jobb tippem.
Sziasztok!
2008 - as N, a probléma a következő: a kuplung nem old megfelelően. Hosszabban: Álló helyzetben, ha jár a motor, behúzott kuplunggal a motor lassan menne előre, de gyengén. Ha álló motornál sebességben van, behúzott kuplunggal is nehéz tolni, feszül a lánc. A kuplung fém+kopók+rugók cserélve. A kosár és a belső kosár nincs berágódva. Teljesen mindegy mennyre feszítem meg a kuplungbowdent, a hiba fennáll. Próbáltam már többféle olajat, semmi nem segített. Valakinek valami ötlet?
Olvasd ki a hibakódot. Az ülés alatt a jobb oldali vázcsőnél van egy diagnosztikai vezeték. Narancs-fekete a színe, egy szál drót egy amolyan banándugó szerű véggel. Kulcs ON-ra, egy darab vezetékkel az akku mínuszhoz (vagy egyéb testponthoz) csatlakoztatod a nevezett vezetéket. A FI lámpa le fogja villogni a tárolt hibakódokat. Hosszú villanás a tizes helyiérték, rövid villantás az egyes helyiérték.
Sziasztok!
2008-s ER6 F emen tegnap menet közben kigyulladt a vízhőméséklet -jelző és a Fi lámpa. A víz ok, de az Fi azóta is világít ha áradom a gyújtást. Olajcsere tavasszal volt, víz is van benne. Leállítottam, és pár perc múlva újra. Kicsit nehezen indult de ment tovább.Ma reggel szépen ment alapon, nem hallok különbséget. Lehetséges , hogy nem működik a hűtőm, mert meleg volt és szokott kapcsolni, de mintha most nem ment volna, így utólag. Tapasztalat? (34 ezer km van benne.)
Vettem egy 2015-ös N-t a páromnak, most próbálkozom képbe kerülni a típussal.
Érdeklődnék, hogy kapható hozzá középállvány/sztender vagy milyen emelőszemet érdemes rátenni?
Előre is köszönöm szépen a választ!
🍻
Sziasztok! hasznalt ER6N (2009-) vasarlas elott allok ez lesz az elso motorom es motorvasarlasom, tudnatok segiteni esetleg par jo tanacsal, hogy mit erdemes tudnom a tipusrol?
arra gondolok, hogy milyen kotelezo idoszakos szerviz, alkatresz csere szükseges. mire kell figyelni.
Köszi szepen. (bocs nincs ekezetem ezen a gepen :))
Mert ha az a baj, hogy nem emel eleget... akar az is lehet