Mivel a két motor árban kb ugyanott van, az én esetemben alábbiakat sikerült a két kiszemeltről összeszednem, amik alapján talán könnyebben tudok majd dönteni:
(az alábbiak csakis kizárólag a személyes véleményemet tükrözik!)
Suzuki GSX 650F
Plusz:
- Analóg fordulatszám mérő
- Sebességfokozat kijelző
- 85 LE
Mínusz:
- Ízlés kérdése, de nekem nem annyira tetszik a háromszög alakú lámpa.
- Nehezebb és testesebb mint a Kawa, ezért nehezebben is kanyarodik, nehezebb kezelni
- Egyelőre nem lehet hozzá ABS-t kérni
Kawasaki ER-6F
Plusz:
- Szintén ízlés kérdése, de szerintem sokkal jobban néz ki
- Kissebb, könnyebb, fordulékonyabb
- Opcionális ABS
Mínusz:
- Digitális fordulatszám mérő, ami attól tartok napsütésben nem fog jól látszani
- Kevesebb lóerő, bár a kisebb súly miatt nem biztos hogy kevesebbnek érződik
- Továbbra is ízlés kérdése, de én nem szeretem ha a dupla első lámpa esetében csak az egyik világít ha a tompított lámpa van bekapcsolva. Olyan mintha ki lenne égve az egyik égő...
Nekem is nagyon tetszik az új ER-6n, de én is hezitálok két motor között (tavasszal szeretnék belevágni a motorvételbe). A másik delikvens a Suzuki GSF650 Bandit. Árban szerintem szinte teljesen megegyeznek, bár még nem tudni az új Kawa árait.
Mindkettő elérhető ABS-szel is, amit én valszeg választanék is, nem azért mert bénának tartom magam, de vészhelyzetben lehet, hogy pont ennek köszönhetően nem dobja el az ember a motort.
A Kawa külsőleg jobban tetszik, de a Suzukinak is megvan a maga varázsa. Gyárilag a Kawa hangja dögösebb, ugyanakkor a Suzuki motorja valszeg elnyűhetetlen, bár lehet, hogy ez a Kawa-ra is igaz. A Suzukinak hidraulikus a kuplungja, ami nekem speciel nagyon bejön és amúgy is olyan masszív gépnek tűnik. Igen és a fékek is valamivel komolyabbnak látszanak a Banditon.
Mindenképp megnézem majd a Kawat, amint kapható lesz a kereskedőknél, egyedül a minőségtől félek egy picit, bár állítólag azon sokat javított a Kawasaki. A korai ER-6-oknál pl. elég sok vázrepedésről lehetett olvasni/hallani, de asszem ezt már a 2007-es modellnél korrigálták - legalábbis egyes fórumokon ezt olvastam.
Tudom, hogy ez Kawa topic, de hátha ti meg tudtok nyugtatni, hogy alaptalanok a félelmeim a Kawasakival szemben vagy tudtok olyan érveket felsorakoztatni az ER-6 mellett, hogy tényleg amellett teszem majd le a voksom.
Csodálkoznék ha ittt valaki nem a Kawa-t választaná
Az Er6-osokon a sebességmérő digitális volt eddig is és nappal is kitűnően látszik. Nem hinném, hogy mellényúlnának a fejlesztőmérnökök...
Nem tudom hogy vagytok vele, de a 2009-es ER-6f nekem nagyon bejön! Szerintem kinézetre 100x jobban néz ki, mint az elődje, és nem is volt kérdéses, hogy Suzuki GSX 650F vagy Kawasaki ER-6F egészen addig, amíg észre nem vettem, hogy a 2009-es ER-6F-nek digitális lesz az egész műszerfala. A Yamaha FZ-6 esetében is sokak szerint gáz, hogy nappal alig lehet látni a digitális fordulatszámmérőt, szóval szerintem ezt az egyet kár volt a jól bevált mutatóról digitálisra cserélni.
Persze élőben még senki sem próbálta ki a 2009-es ER-6F-et, de ha valakinek van tapasztalata ezekkel a digitális fordulatszámmérőkkel, akkor szívesen venném ha írna róluk véleményt.
Továbbá tudom, hogy Kawa topic , de szerintetek Suzuki GSX 650F vagy Kawa ER-6F 2009?
Érdekes ahogy értelmezted a tanácsom, az is ahogyad tituláltad. Nem hiszem hogy ez itt a trágár szavak fóruma lenne. Nem tanácsoltam és nem is fogom tanácsolni senkinek hogy ne álljon meg a rendőrnek. Szerintem a motoros társadalom 70%- a körülbelül jogsi nélkül kezd el brümmögni. Csak vissza kell emlékezzek kb 14 éves korom környékére, amikor Apukám 125 mz-jét a garázsból kiturva jöttem-mentem. Én rengeteg ilyen motorost ismerek. (Te valószínüleg nem ezek közé tartozol...) Pro pedig senki sem lesz a jogsitól, csakis attól amint azt írtam, hogy megtanul jól és biztonságosan közlekedni. Erre a legjobb módszer szerintem a pályázás - ha már így érdekel a véleményem. A balesetezés tényleg gáz. Bár ott sem a jogsi hiánya lesz a legnagyobb problémád, ha motoron ülsz...szerintem. Egy kis háttérinformáció még neked. Akinek tanácsoltam a miszter tícser a legjobb barátom. (neki szánt tréfa volt a hozzászólás - s ő nevetett is...) Mindketten meglett felnőtt férfiak vagyunk, gyerekekkel, családdal, de azért köszi az aggódást jól esett tényleg. Én azért mindig várok pár percet és átgondolom még 1x mielőtt bármire válaszolok... :) De azért haver vagy hisz egyforma a motorunk.
Te teljesen bolond vagy.
Attól lesz valaki pro, ha nem áll meg a rendőrnek, vagy ha még jogsi nélkül nekiáll forgalomban vezetni? (Esetleg balesetbe kerül...?)
Szerintem tényleg az vagy. Osztom a barátod véleményét. Nem jogsival hanem benzinnel megy ne aggódj :) Tanulj meg mihamarabb jól és biztonságosan menni vele. Közeg engem még nem állított meg motoron ülve és haladva sem :)
Egy totális rookie avagy newbie vagyok. Tegnap vettem át az ER 6-osomat, ma tettem le a forgalmi vizsgát. Barátom aszongya gyík vagyok, ha nem vezetem, de én nem akarnám kockáztatni a még meg sem szerzett jogsimat. Sztetek mit tegyek?
Köszi, de már beszéltem gsta-val, szal' remélhetőleg meg fog köttetni a bíznisz.
Amiről én tudok 20-30e Ft között cseréltek gazdát a használt gyári dobok.
Pénteken EX-el elmentünk mi is hátha megfagyunk.Nekem nagyon rosszul ment,de Ő ügyesen ment.Amíg el nem ment neki az eleje.Mondtam neki,hogy szerintem csúszik a pálya,de addig járt körbe-körbe ameddig el nem esett.Semmi baja sem lett se neki sem a mocinak.Csak a bukógombákat kell megigazítani.Szólj ha mész ki.
Akkor ez úgy látszik egy ilyen hét volt. Én végül csütörtökön kimentem az Euroringre. Rengetegen voltak. Azt éreztem, hogy végre kezdem elkapni a koptatóval karcolós kanyarokat. A második menetben egy jobbos kanyar bejáratánál kb 120-nál egyszerűen kiment alólam a motorom. Olyan gyorsan történt, hogy korrigálni esélyem sem volt. Szerintem vagy por vagy olaj lehetett a pályán... Még csúsztam amikor rájöttem, hogy elestem. Kemény volt, a gatyám, kesztyűm kiszakadt, a sisakom megvédte a fejem, mert azt nagyon odacsaptam a pályához. Az is kuka. A motor jobb oldala "kissé" ledörzsölődött, letörni csak a fékkar, index és a rendszám tört le. Pótolható mind (már meg is van). Tanulságos volt és maradandó élmény az biztos. Még most is hallom a fejem (sisak) csattanó hangját. Csak pályán essetek ekkorát! Büszke vagyok a szerelésemre, mert megvédett, nem lett egy kis itt ott fájó pontól eltekintve semmi bajom. Remélem még lesz 1 alkalom hogy idén felmenjek pályázni és elkergessem a paráimat.
Hát Kakucsra mit mondjak, hideg, pocsolya, sajnos nem volt olyan jó, de hát ez jutott erre a hétre :( még el is estem bár az inkább már csak vicces volt, meg szerencsés, a hátsó bukó gomba le se ért :D csak le kellett kicsit mosni szegényt, mert elment kapálni...
(az alábbiak csakis kizárólag a személyes véleményemet tükrözik!)
Suzuki GSX 650F
Plusz:
- Analóg fordulatszám mérő
- Sebességfokozat kijelző
- 85 LE
Mínusz:
- Ízlés kérdése, de nekem nem annyira tetszik a háromszög alakú lámpa.
- Nehezebb és testesebb mint a Kawa, ezért nehezebben is kanyarodik, nehezebb kezelni
- Egyelőre nem lehet hozzá ABS-t kérni
Kawasaki ER-6F
Plusz:
- Szintén ízlés kérdése, de szerintem sokkal jobban néz ki
- Kissebb, könnyebb, fordulékonyabb
- Opcionális ABS
Mínusz:
- Digitális fordulatszám mérő, ami attól tartok napsütésben nem fog jól látszani
- Kevesebb lóerő, bár a kisebb súly miatt nem biztos hogy kevesebbnek érződik
- Továbbra is ízlés kérdése, de én nem szeretem ha a dupla első lámpa esetében csak az egyik világít ha a tompított lámpa van bekapcsolva. Olyan mintha ki lenne égve az egyik égő...
UI: töltsd ki az adatlapodat