Egész jó ez a szerkezet,- és a softveres csatlakozás nélkül egész egyszerű is a működési elve..
Elméletileg "okos magyar " módra elég lenne egy főfékhenger tartály fedél (tömítéssel) sűrített levegő csatlakozással, ahhoz hogy 1 bar-on átnyomjuk a rendszerből a fékfolyadékot.. ill. azzal együtt a levegő buborékokat...
Nem mint ha olyan elérhetetlen ára lenne ennek a cuccnak..
Mostanság elég közel, talán túl közel is kerültem a "fékrendszer" témához, jelen pillanatban olyan következtetésre jutottam, hogy az a vákuumos segédeszköz nem megfelelö a fékrendszer légtelenitéséhez. A légtelenitöre csatlakoztatva szinte kivétel nélkül falsot is szív készülék, mert kisebb az ellenállás ott, mint a rendszerben...
A lényeg, hogy léteznek nyomással müködö rendszerek, amik föfékhenger tartályára csatlakoztatva kb 1 bar nyomás alatt kitolja régi fékfolyadékot és helyére frisset tol be. A fékkaarhoz nem is kell nyulni, így nem baszod szét föfékhenger karmantyúját sem. Autó esetében egy ember le tudja cserélni a folyadékot, és légteleniteni a rendszert. Eddig csak sajnos autókhoz valóval találkoztam. Be is szereztem egy ilyet...igazából csak egy megfelelö adapter kell a föfékhenger tartályához, és jó "bármelyik" rendszerhez. Sajnos csak idézöjelben, mert az új ABS-ESP-s rendszerek (menetstabilizátor) már igényelnek egy softveres csatlakozást, mellyel a redszer pumpáját aktivizálják kerekenként és "saját maga" a rendszer pumpája tolja ki a folyadékot a fékrendszerböl, csak fent föfékhenger tartályánál kell utántölteni....
.. átolvastam a le írásod,- nagyon tettszik.
Igazából "fittingeknél" nem lazítottam fel.. "csak" rádugtam alulra a légtelenítő szemre a légtelenítő vákumcsövét.. Így egyelőre nem lett jó...
Megpróbálom még egyszer..
Ezt cseréltem : " Főfékhenger felújító szett első Kawasaki ER500 ER-5 99-02 MSB-402 Tourmax " (5.524 ft)
Kompresszoros légtelenítőt használtam, nem gondolnám,-hogy továbbra is levegős, -de ettől függetlenül nyitott vagyok,-és megnézem a trükkjeidet
Hátha segít valamelyik..
Köszönöm!
Akkor most föfekhenger, vagy munkahenger javitokeszlet???
Tovabba biztos hogy a hiba nem az on " keszulekeben " van ???
Ugyan pongyola fogalmazasbol, de nekem az jon le, hogy meg levegos a rendszer. Erröl nem biztos hogy a fofekhenger es annak javitokeszlete tehet. Nem minden esetben elegendo az also legtelenito nyitogatasa. Vannak rendszeren mas pontok is ahol legteleniteni kell. Es akkor lehet mukodni is fog a rendszer. A temaba vago galeriamban ott vannak a trukkok...
Sziasztok.
Nálam is be igazólódott: az er 5 -nél első főfék munkahengerjavítòval felesleges b@sz@ kodni.. NEM LESSZ JOBB.. (5.300 ft. Volt hozzá a javítószett, ablakon ki dobbott pénz, + a meló vele.. )
Légtelenítés után sem keményedik fel megfelelően, csak a fékkar leg alsó állásában valamennyire.. gáz..
Úgyhogy most keresek valamilyen másik motorét rá ( ami úgyan úgy állíható fékkaros..) ..
Gondoltam meg osztom veletek negatív tapasztalataimat
Sajnos ma reggel túltengett bennem az erő és a figyelmetlenség, és a motoron az Olajszint ellenőrző ablak előtti (talán olaj szint beallito) csavart eltörtem. A belseje üreges és van egy átmenő is furat a csavaron keresztben. Van ennek hivatalos neve? Esetleg cikkszám? Köszi a választ!
Helló!
Szeretném az ER-5-ön ellenőrizni a szelephézagokat. Mindent szépen le is bontottam, de elakadtam a szelep dekini / szelep takaró / hengerfej takaró (cylinder head cover) levételénél. Nem akar lejönni, nem fér ki a váztól. Ha megemelem akkor felülről a váz nem engedi feljebb emelni, viszont az alsó fele elöl elakad a vezérmű tengelyt lefogó csavarokban. Én volnék a béna, vagy ez így normális, hogy nem fér ki? Köszi a válaszokat!
Szia!
Köszönöm szépen a segítséget!
Pontosan így működik ahogy leírtad!
Most utólag a kapcsolási rajzot böngészve is egyértelműnek kellett volna lennie,de teljesen onnan közelítettem meg mint ahogy a másik motorok működnek!
Na de nézzük a jó oldalát: akkumulátor savszint ellenőrízve,az összes csatlakozó,stekker,kötés átnézve, WD40-nel lekezelve! :))
Még egyszer köszi szépen Mindenkinek aki segített!
Biztos nem cigánykodnék nem gyári szűrővel.. Akinek erre ninc pénze, az Er5 - öt se akarjon..bele gondolok ebbe a hónapban csak 400 ment el a Zé-re, más meg picsog egy 5 ezer forintos tételen.. Fater schwalbejára meg csak a gyárihoz hasonló ülés lemez lenne 97 euró...
Próbálj meg elindulni kihajtott oldalsztenderrel, ha kezded kiengedni a kuplungot akkor fullad le a motor, nekem is furcsa volt, de így működött, meg is tréfált párszor.
Ahogy irod az alapjan az ures visszajelzo es a kuplungban levo mikrokwpcsolo jo. Nezned kellene egy kapcsolasi rajzot. Vagy valahol vezetek vagy ecu hiba
Az ülés alatt van a biztosíték doboz,lehúztam a stekkert és a test valamint a sztender kapcsoló vezeték vége között mértem ki a kapcsolót.
Tehát a biztosíték dobozig jó a vezeték.
Az üres visszajelző lámpa világít és valóban üresben is van a motor. Ekkor indítható a gép. Ha berakom sebességbe akkor be kell húzni a kuplungot és csak utána működik az önindító.
Járó motornál kihajtott oldalsztender esetén amikor sebességbe kapcsolok nem áll le a motor!
Ilyenkor le kellene állnia.
A sztender kapcsoló vezetékei nem szakadtak,a kapcsoló működik műszerrel mértem meg,de semmi befolyása nincs a működésre.
Elméletileg "okos magyar " módra elég lenne egy főfékhenger tartály fedél (tömítéssel) sűrített levegő csatlakozással, ahhoz hogy 1 bar-on átnyomjuk a rendszerből a fékfolyadékot.. ill. azzal együtt a levegő buborékokat...
Nem mint ha olyan elérhetetlen ára lenne ennek a cuccnak..