Üdv! Kérdésem a következő: fel lett újítva a moci, de azóta nem akar menni a bal oldali henger. A gyújtás az vape, tehát egyszerre adja a szikrát mind a két hengernek, a gyertyák azok újak. A jobb oldali henger az elindul. Innen nem tudom mi lehet a baj. Tudna valaki ötletet, hogy mi a franc lehet???? Üdv: Pepejoci
Sziasztok !
Kérnék egy kis segítséget . A 638 -om kilométerórája gyengélkedik , kalimpál a mutató. Kérés az lenne fordulatszámokhoz meg kellene írni a sebességet.
3. fokozat :
-2000 fordulat/min
-3000
-4000
4. fokozat
-2000 fordulat/min
-3000
-4000
Segítségeteket előre is köszönöm.
Tegnap meg eszembe jutott, lekaptam a kiput mondom vágtak e már a könyökcsőből hát nem majd félig beért a dobba. Hagytam kb 5centit egész megtáltosodott az MB.
Ugye nem oly rég vettem gyárlátogatós motorkát. Azt arra lettem figyelmes hidegen első 100 méteren kevesell valamit fullad. (utána már klappol) Ma rálestem gyertyaképre a hivatalos őz barna, benya csapot nyitva is hagyhatom nem folyik túl, így mondom szopórollert nem akarok magamnak nem szedem szét a karbit! Na akkor rálesünk a légszűrőre... hát csak az üres alu cső figyelt semmiféle betét nem volt benne. egy lapát finom homokot lenyeletnék az előző tulajjal.
Aztán jól megoldottam van még itthon direkt ilyen szivacsom egész ritka a sűrűsége pont 2T légszűrőbe való, kipucoltam a házat a szivacsot meg befújtam WD-40 el és egyből nem fullad hidegen sem.
12v 5Ah savas aku kell bele.Tipus: YB5L-B mérete:h:120,sz:61,m:131 mm.
Banner,Motobat,Outdo stb 4-8 ezer Ft között.
CITY Bike Győr, Zselés akkumulátor webáruház.
Sziasztok! Van egy 12V-os Jawa 350/638-asom és egyszerűen sehol sem találok hozzá neten olyan kicsi aksit ami befér a gyári helyére. Lehet-e még találni megfelelőt vagy muszáj lesz alakítanom a tárolón?
Üdv,van egy 207es babettám,olyan jelensége van ,hogy lefolyik a csőn egy kis benzin,addig megy ,es utánna megáll pihenni,es addig ameddig nem megy bele egy kis benzin,addig nem is nagyon megy,most mostam ki savval a tankot,de azelött jó volt,annál is elöbb amikor nem mostam ki,akkor is ezt csinálta,mit próbáljak megcsinálni rajt?lehet a benzincső a hibás?mert nagyon hosszú és kacifántosan megy a karbiig.Köszi elöre is
Bocsi nem jólértelmeztem.Nem a berugó tengely behelyezés,mert azt csak egyfélekép lehet.Be másoltam az alábbit a JAWASAKI oldalról.
Be kéne rúgni
Pár napja itt örvendeztem, hogy hurrá, már alig kell párat aludni, és most már tényleg, de frankón és tuti, lehet beindítani. Valóban, csak az egy másik motort, másik ország másik városában. Itt még bőven van mit szerelni, és ebből tegnap éjjel kaptam egy kis ízelítőt.
Eredetileg csak a berúgó kart szerettem volna megnézni, miért nem ugrik vissza rendesen a helyére. Nyugodt voltam, átgondoltam a folyamatot, mit sem sejtve az ellenem összeesküdött alkatrészek terveiről. Részben persze én is hibás vagyok, de erről majd a végén, haladjunk szépen sorban.
Aki ismeri a mechanizmust, az most lapozzon, a többieknek: a Jawa berúgó karja egyben váltókar is. A szerkezet úgy működik, hogy a (közel)vízszintesen álló karral váltani lehet, ha pedig a váltótengelyt benyomva az ember megemeli a kart, akkor lehet indítani és jól berúgni. A berúgás után a belül lévő nagy rugó visszarántja, a kicsi rugó pedig kb fél centit kifelé löki a kart. Így az alaphelyzetbe kerül, és lehet lökni az egyet.
23:15 kiállok a kocsival, kicsomagolom a motort. Berúgó kar le, bal oldali deklik csavarjait kitekerem. A dekli úgy jön le, hogy a berúgó tengely benne maradt. Itt már gyanakodnom kellett volna. Volt egy rajzom, amin legalább az alkatrészek sorrendje látszódott, minden egyéb azonban rám volt bízva.
Rugók-tengely
A dekliket levéve a lehetőség az ölembe hullott, és ezt lehet szó szerint venni. A tengely ugye már kijött, a fogas-ív (ami a kuplungházon és a kuplungláncon keresztül a főtengelyt forgatja) és az azt visszahúzó rúgó csálén állt. Kis ügyeskedésre ki is jött, kezemben tehát az „indítómotor”. Na akkor gondolkodjunk, Béláim. Sorrend: visszahúzó rugó, fogas ív, kis rugó (ami kifelé löki a berúgás után a tengelyt) majd a legvégén a tengely maga.
Elsőnek ráraktam a fogas-ívre a visszahúzó rugót, hogy lássam mi a helyzet. (Sajnálom, hogy nem fényképeztem, de nyakig olajosan és koszosan kissé körülményes.) Ahhoz, hogy az ívet a helyére tegyem, a rugót úgy kell megfeszíteni, hogy az egészet elforgatom. Ahhoz, hogy elforgassam nem lesz elég hely, mert a kuplungkosár útban van. Na, akkor kosár le. Korábban már küzdöttem vele, amikor a kinyúlt primerláncot cseréltem, most viszont nem volt csapágylehúzóm, amivel a főtengelyről a lánckereket le tudtam volna húzni. Reménykedtem, hogy kuplungkosár központosító csapját kiszerelve lesz annyi helyem, hogy a fogas-ív a rugóval befér mögé.
23:45 kuplunglánc cserekor megtanultam szét- és összeszerelni a primer hajtást. Három tengely van a kuplungkosáron, amik a kuplungfedelet és a lamellákat a helyükön tartják. A fedélben három rugónak van helye, ezek kis rögzítő-csapokkal maradnak a helyükön. A rugót benyomom, a csapot kiszedem, lejön a fedél majd a kuplunglamellák. A kosár rögzítő csavarját letekerem, mozdul a kosár, kijön a kosár központosító csapja, mozdul minden kifelé kb 1,5 centimétert. Ez már talán elég lesz. Nem tudom, próbáltak-e már szűk helyen, rugó ellenében megtekerve valamit a helyére tuszkolni, hogy úgy mondjam nem egyszerű. Jó pár kísérlet, ujjlecsapás-visszavarrás, felmenők emlegetése után az ív és mögötte a rugó a helyén. A rugó egyik vége a háznak feszül, a másik – kampós – vége a fogas-ívbe kapaszkodik. Már csak a tengely kell, hogy legyen min elforogni.
00:20 a tengelyre rátettem a kinyomó rugót, majd próbáltam a helyére forgatni. A tengely belső vége ugyan is le van marva, és nem mindegy hogyan rakom a helyére. A lényeg, hogy a tengelyen lévő kis „csap” beleakadjon az ívbe. Újabb ujjpróba. A tengelyt kissé elforgatva szépen összeáll a kép. A tengelyen a rugó, az ív, mögötte a nagy rugó. Mehet vissza a kuplungkosár. Ahhoz viszont, hogy ez a helyére menjen, kicsit el kell forgatni a berúgó-tengelyt (tudnak még követni?).
00:40 kuplunglamellák, kuplungfedél vissza, tengelyekre rugók, csapok. Minden szépen a helyén marad, nem lóg, nem mozog. Olajjal bekenem a tömítést, majd csavarokkal a dekliben tartom és az egész deklit a helyére rakom. A csavarokat meghúzom, jöhet egy óvatos próba, csak így szárazon. Benyomom a váltókart, felemelem, kézzel lenyomom. Elengedem és a kar szépen visszaugrik a helyére. Mukodik! Ha annak idején, a primer hajtás update-nél ezt is rendesen a helyére rakom, most nem térdeltem volna két órát…
01:05 Összepakolok, letakarok, bezárok, hazamegyek, átöltözöm, lemosaxom, lefekszem, elalszom. Álmomban még csengetek egy picit…
A berugó tengelyt ki kell kicsit húzni és megfelelő erősségre felcsavarni a spirál rugót,majd a félfogaskereket úgy fordítani hogy bemenjen a kuplung mögé és betolni a tengelyt a helyére és megtalálod hova ütközik meg a fogaskerék a blokkba. Ha jól emlékszem.De rálehet jönni.
Üdv. Mindenkinek. Olyan segítségét szeretném kérni aki már szedett szép blokkot
Sajnos a berugó fogasívnél megakadtam. Ha a váltó kar alap állásban van mi gátolja meg hogy a fogasív visszaforogjon a rugó ellenében. A tengely ha jól láttam csak egyféleképpen megy be. Csatoltam egy képet hogy jelenleg hogyan áll alaphelyzetben.
Üdv mindenkinek!
Valaki tud Csongrád megyében, Szeged környékén olyan embert, aki Jawa blokkot újít fel? Nagyon érdekelne, mert augusztusban lejár a műszaki, addig meg el szeretném intézni.
Választ a kovacscs91@gmail.com-ra várom
Köszönöm
3000- 80km/h
4000- 100km/h
Harmadikban nem vagyok biztos, de kb. egy huszassal van lejjebb, mint 4.-ben. Egyenes arányosság.
Kérnék egy kis segítséget . A 638 -om kilométerórája gyengélkedik , kalimpál a mutató. Kérés az lenne fordulatszámokhoz meg kellene írni a sebességet.
3. fokozat :
-2000 fordulat/min
-3000
-4000
4. fokozat
-2000 fordulat/min
-3000
-4000
Segítségeteket előre is köszönöm.
Aztán jól megoldottam van még itthon direkt ilyen szivacsom egész ritka a sűrűsége pont 2T légszűrőbe való, kipucoltam a házat a szivacsot meg befújtam WD-40 el és egyből nem fullad hidegen sem.
Valaki tudna segíteni? 350/638-as JAWA-hoz keresek a motorblokk széthúzásához/széttolásához való célszerszámot!
Köszönöm előre is!
Télen volt egy kis barkácsolás...
Banner,Motobat,Outdo stb 4-8 ezer Ft között.
CITY Bike Győr, Zselés akkumulátor webáruház.
http://youtu.be/LIYRtzvwkkA
http://youtu.be/bvAUXSI7vzQ
Jawa 05 Idealhoz vagy Java 50 super M 20 -hoz keresek jó állapotú kipufogódobot, láncvédőt,váznyaktáblát,tanksapkát.
thotpeti@gmail.com
Keresek gyári állapotú (fényezésü) bontatlan blokkos babettát pest közelében.
Aki tud kérem jelezze,köszönöm.
Be kéne rúgni
Pár napja itt örvendeztem, hogy hurrá, már alig kell párat aludni, és most már tényleg, de frankón és tuti, lehet beindítani. Valóban, csak az egy másik motort, másik ország másik városában. Itt még bőven van mit szerelni, és ebből tegnap éjjel kaptam egy kis ízelítőt.
Eredetileg csak a berúgó kart szerettem volna megnézni, miért nem ugrik vissza rendesen a helyére. Nyugodt voltam, átgondoltam a folyamatot, mit sem sejtve az ellenem összeesküdött alkatrészek terveiről. Részben persze én is hibás vagyok, de erről majd a végén, haladjunk szépen sorban.
Aki ismeri a mechanizmust, az most lapozzon, a többieknek: a Jawa berúgó karja egyben váltókar is. A szerkezet úgy működik, hogy a (közel)vízszintesen álló karral váltani lehet, ha pedig a váltótengelyt benyomva az ember megemeli a kart, akkor lehet indítani és jól berúgni. A berúgás után a belül lévő nagy rugó visszarántja, a kicsi rugó pedig kb fél centit kifelé löki a kart. Így az alaphelyzetbe kerül, és lehet lökni az egyet.
23:15 kiállok a kocsival, kicsomagolom a motort. Berúgó kar le, bal oldali deklik csavarjait kitekerem. A dekli úgy jön le, hogy a berúgó tengely benne maradt. Itt már gyanakodnom kellett volna. Volt egy rajzom, amin legalább az alkatrészek sorrendje látszódott, minden egyéb azonban rám volt bízva.
Rugók-tengely
A dekliket levéve a lehetőség az ölembe hullott, és ezt lehet szó szerint venni. A tengely ugye már kijött, a fogas-ív (ami a kuplungházon és a kuplungláncon keresztül a főtengelyt forgatja) és az azt visszahúzó rúgó csálén állt. Kis ügyeskedésre ki is jött, kezemben tehát az „indítómotor”. Na akkor gondolkodjunk, Béláim. Sorrend: visszahúzó rugó, fogas ív, kis rugó (ami kifelé löki a berúgás után a tengelyt) majd a legvégén a tengely maga.
Elsőnek ráraktam a fogas-ívre a visszahúzó rugót, hogy lássam mi a helyzet. (Sajnálom, hogy nem fényképeztem, de nyakig olajosan és koszosan kissé körülményes.) Ahhoz, hogy az ívet a helyére tegyem, a rugót úgy kell megfeszíteni, hogy az egészet elforgatom. Ahhoz, hogy elforgassam nem lesz elég hely, mert a kuplungkosár útban van. Na, akkor kosár le. Korábban már küzdöttem vele, amikor a kinyúlt primerláncot cseréltem, most viszont nem volt csapágylehúzóm, amivel a főtengelyről a lánckereket le tudtam volna húzni. Reménykedtem, hogy kuplungkosár központosító csapját kiszerelve lesz annyi helyem, hogy a fogas-ív a rugóval befér mögé.
23:45 kuplunglánc cserekor megtanultam szét- és összeszerelni a primer hajtást. Három tengely van a kuplungkosáron, amik a kuplungfedelet és a lamellákat a helyükön tartják. A fedélben három rugónak van helye, ezek kis rögzítő-csapokkal maradnak a helyükön. A rugót benyomom, a csapot kiszedem, lejön a fedél majd a kuplunglamellák. A kosár rögzítő csavarját letekerem, mozdul a kosár, kijön a kosár központosító csapja, mozdul minden kifelé kb 1,5 centimétert. Ez már talán elég lesz. Nem tudom, próbáltak-e már szűk helyen, rugó ellenében megtekerve valamit a helyére tuszkolni, hogy úgy mondjam nem egyszerű. Jó pár kísérlet, ujjlecsapás-visszavarrás, felmenők emlegetése után az ív és mögötte a rugó a helyén. A rugó egyik vége a háznak feszül, a másik – kampós – vége a fogas-ívbe kapaszkodik. Már csak a tengely kell, hogy legyen min elforogni.
00:20 a tengelyre rátettem a kinyomó rugót, majd próbáltam a helyére forgatni. A tengely belső vége ugyan is le van marva, és nem mindegy hogyan rakom a helyére. A lényeg, hogy a tengelyen lévő kis „csap” beleakadjon az ívbe. Újabb ujjpróba. A tengelyt kissé elforgatva szépen összeáll a kép. A tengelyen a rugó, az ív, mögötte a nagy rugó. Mehet vissza a kuplungkosár. Ahhoz viszont, hogy ez a helyére menjen, kicsit el kell forgatni a berúgó-tengelyt (tudnak még követni?).
00:40 kuplunglamellák, kuplungfedél vissza, tengelyekre rugók, csapok. Minden szépen a helyén marad, nem lóg, nem mozog. Olajjal bekenem a tömítést, majd csavarokkal a dekliben tartom és az egész deklit a helyére rakom. A csavarokat meghúzom, jöhet egy óvatos próba, csak így szárazon. Benyomom a váltókart, felemelem, kézzel lenyomom. Elengedem és a kar szépen visszaugrik a helyére. Mukodik! Ha annak idején, a primer hajtás update-nél ezt is rendesen a helyére rakom, most nem térdeltem volna két órát…
01:05 Összepakolok, letakarok, bezárok, hazamegyek, átöltözöm, lemosaxom, lefekszem, elalszom. Álmomban még csengetek egy picit…
Sajnos a berugó fogasívnél megakadtam. Ha a váltó kar alap állásban van mi gátolja meg hogy a fogasív visszaforogjon a rugó ellenében. A tengely ha jól láttam csak egyféleképpen megy be. Csatoltam egy képet hogy jelenleg hogyan áll alaphelyzetben.
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Jawa_Ideal_es_Jawa_Mustang_es_alkatreszek_52577243.htm
Valaki tud Csongrád megyében, Szeged környékén olyan embert, aki Jawa blokkot újít fel? Nagyon érdekelne, mert augusztusban lejár a műszaki, addig meg el szeretném intézni.
Választ a kovacscs91@gmail.com-ra várom
Köszönöm