Bocsi, hogy beleszólok, de talán segíthetek !
A jelenség tipikusan attól van, hogy nagyon nagy a csillapításod mind a két irányban (húzó-nyomó). Befele (nyomófokozat) azért van ez a beesés, mert a túlzott csillapítás megakadályozza a telót abban, hogy összeüljön-gondolom, ez volt a cél. Igen ám, de amint a leszűkített keresztmetszeten átfolyik az az olajmennyiség, ami a fékezés miatti terhet képes elnyelni, hirtelen átesik a ló másik oldalára és túl puha lesz. Ettől esik be. Ez az egyik. A másik oldalról viszont (húzófokozat) szintén ugyan ez áll, csak ugye akkor nem ébrednek akkora erők, hogy ezt a hirtelen "csillapításmegszűnéses" jelenséget produkálja. Mivel Neked enduród van, a rugód lágyabb. Nem tudom, lehet-e előfeszíteni?
Szóval mindenképpen vissza kell venned a csillapítást, a rugót meg elő kell feszíteni vagy keményebbre kell cserélni. EZUTÁN van értelme a csillapítást nagyobb mértékben állítgatni, mert erősebb rugóhoz feszesebb csillapítás jár a pattogás megelőzése miatt is, meg az sm-fíling miatt is . És csak ésszel, finoman, lépésenként haladva! Ja, ezek csak jótanácsok, nem akarlak kioktatni , csak én is végigszívtam már ezt, gondoltam, megosztom a tapasztalataimat . Sok sikert!
Amúgy szép a vas, grat hozzá!
A gyertyaképed fogja megmutatni mekkora kell pontosan bele. Ha túl nagy lett max fekete, és a kipun folyik az olaj, ha kicsi fehér vagy szürke, vagy fémolvadék színű, és a kipufogó is száraz...... .Ez az a dolog amit nem árt vmi hozzáértőre bízni, mert sokba kerülhet, vagy kísérletezz egy kicsit. A fúvókaméretet a karbiméret, a légszűrő típusa, olajozottsága is befolyásolja szóval....
Van egy nagyon nagy problémám amiben segítségeteket szeretném kérni!Van egy 5000km-es 2007-es husqvarna sm125s-em.a problémám csak annyi hogy lecsöppent a gyertyám és besült a motor!az alkatrészek nemsokára megjönnek szóval rakom össze.a kérdésem:minden stimmel olaj viz van minden tökéletes mégis beállt...gyári gyertya volt benne uh minden hibalehetőséget kilőttem...bontatlan volt a motor szoval semmi belenyukálás nem volt...annyi hogy van rajta egy crd sportkipuff és arra gondoltam h nem fuvokázták át amikor ezt rárakták és mivel nagyobb lett a teljesitmény kevesebb üzemanyagot kapott nagyobb lett a hő és ezért csöppent meg a gyertya?!na mostmár tényleg a kérdés:mien fúvókát tegyek bele ehhez a kipuffhoz?ha valaki pontosan tudná nem csak lövöldözne azt megköszönném....segítségeteket előre is köszönöm...
Üdv:egy pórul járt huskys
Kicsit bajban vagyok az első telóval nem tudom merre tekerjem a csavarokat hogy jobb legyen.
Felhívni meg nem akartalak mert nem tudnám elmondani hogy mit is érzek meg hogy mit is szeretnék.Megpróbálom inkább leírni:
-Eddig azt csináltam hogy a felső csavarokon tekertem a gyárihoz képest + irányba 7 kattanást.Most olyan hogy fékezésnél egy darabig jó feszes meg olyan mintha jó lenne de egy idő után hirtelen nagyon összeül és amikor elengedem a féket akkor meg nem jön szerintem vissza olyan gyorsan ahogy kéne.
Valaki már azt mondta hogy ki kéne cseréltetnem az olajat mert már öreg lehet.
Kicsit pontosítsunk: Az első futamban 3. lett, a másodikat megnyerte, így a második helyen végzett VDB mögött, aki egy első és egy második helyett szerzett.
Ettől függetlenül le a kalappal előtte. Így, hogy élőben láttam, nagy a respekt az irányába!
Köszi mindenkinek,holnapra itt lesz!Már bánom,hogy nem telefonáltam nekik,mert akkor már most összetolhattam volna a vasat!
Sebaj! A héten kész lesz,és jó idő van!
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene... Husqvarna Wr 125-öshöz keresek tűgörgős kosarat. dugattyúcsere volt, a régi kosár megszűnt létezni . Ha valaki tudna vagy egy linket,(ahol megrendelhetem..)vagy egy ilyen kosarat dobni,azt nagyon megköszönném. Méretek: 16mm csapszegátmérő,20mm a hajtókar belső átmérője,"szeme"... 16mm a hajtókarvastagság.. S.O.S! E-mail,vagy telefon...30/465 85 58..... cross77@freemail.hu Köszönöm!
HUsqvarna TE 610 1994 es évjárat?VÉLEMÉNY?ALKATRÉSZEK beszerzése érdekelene meg h mire nyűgös a paripa? Valaki ossza meg velem/velünk tapasztalatait...Köszi
A jelenség tipikusan attól van, hogy nagyon nagy a csillapításod mind a két irányban (húzó-nyomó). Befele (nyomófokozat) azért van ez a beesés, mert a túlzott csillapítás megakadályozza a telót abban, hogy összeüljön-gondolom, ez volt a cél. Igen ám, de amint a leszűkített keresztmetszeten átfolyik az az olajmennyiség, ami a fékezés miatti terhet képes elnyelni, hirtelen átesik a ló másik oldalára és túl puha lesz. Ettől esik be. Ez az egyik. A másik oldalról viszont (húzófokozat) szintén ugyan ez áll, csak ugye akkor nem ébrednek akkora erők, hogy ezt a hirtelen "csillapításmegszűnéses" jelenséget produkálja. Mivel Neked enduród van, a rugód lágyabb. Nem tudom, lehet-e előfeszíteni?
Szóval mindenképpen vissza kell venned a csillapítást, a rugót meg elő kell feszíteni vagy keményebbre kell cserélni. EZUTÁN van értelme a csillapítást nagyobb mértékben állítgatni, mert erősebb rugóhoz feszesebb csillapítás jár a pattogás megelőzése miatt is, meg az sm-fíling miatt is . És csak ésszel, finoman, lépésenként haladva! Ja, ezek csak jótanácsok, nem akarlak kioktatni , csak én is végigszívtam már ezt, gondoltam, megosztom a tapasztalataimat . Sok sikert!
Amúgy szép a vas, grat hozzá!