Szia Dave78
Nem tudom mert ezt a szervizben csinálták és kértem hogy csináljanak képeket hogy mi lett a "szegénykével".Van több képem is
mutatok egypárat tanulság kedvéért .
A képek önmagukért beszélnek... (mind szervizben készült...)
Bodoadamvt:
Köszi a képet, ezt ki bírod szedni a lánchajtás megbontása nélkül?
Nincs gond a hagyományos görgőslánccal sem. Kicsit nagyobb az aránya, de teszi a dolgát. Sok dízel motornál alkalmazzák és amíg megy a motor, addig nem kell cserélni (autónál).
Szia Dave78
Láttam a képeden hogy milyen a vezérműlánc.Ez már jó ez kiforrottabb mint az enyém
az enyémnél ez olyan mint a "biciklilánc" .
Szegecselt görgős megoldású...Küldök képet a vezérműlánc feszítőről és a rugójáról(ami eltört)
Szia Kobra111
Itt eltérő életkorú motorokról van szó. Az öregségi index szerint egyenes arányban nő a viszkozitás száma.Ha Neked kb 10-12 éves és kevés km-t futott motorod van (és ráadásul nem is V2)oda elég Neked a 10W40 vagy 10W50-s is )
Szia Dave78
A szivattyúval az a baj hogy ha annyi olajat teszel bele amennyi elő van írva akkor 10000 feletti fordulatszámon nem marad olaj a teknőben és ezáltal nem lesz kenése a főtengelynek,minden máshova még elég az olaj de a főtengelynek nem marad(ezért lett nekem is ez a bajom...és jah,új főtengely kb 400,000-be kerül )
Olajtémához. Nekem nem v2 hondám van, de belpiacos, és 250. most hoztam szervizből! Halmosi Gézától .nagyon profi. Ő mondta ,hogy térjek vissza a 10W40 hez, ami gyárilag van neki előírva. Mert ,főleg hidegen, nem jut el egyes ponthoz. És olaj nélkül ugyebár kopnak a cuccok...
Ugyhogy a köv. olajcserénél veszek vmi 10W40 olajat. a mostani 15W50 ásványi repsol helyett. aztán meglátjuk.
Szia Satis!
Nem akarom szétbontani a blokkot, csak ha nagy gáz van.
250F rajzán egy elég fura feszítő van. Még nem szántam rá magam, hogy kioperálom. Előszőr olajcsere.
Gépészetet tanultam anno, így a vájtfül alapfelszerelés. De végülis csörög, mert működik.
Sziaszok Bodoadamvt!
Előszőr félreértettem a bicikliláncot... gondoltam, megvan a 6 sebesség alapja: szorzóváltós!
Lamellás a lánc(vagy hogy nevezik) és furcsa, fogaskerékszerű profilú a kerék.
Teljesen igazad van a sűrűbb olajjal kapcsolatban, belátom.
Motult és Castrolt említettél. Az első miért jobb nekünk?
A kis japók nem véletlenül tehettek túlméretezett szivattyút a blokkba. Hidrosztatikus csapágyazásnál a kellően nagy, statikus olajnyomás elengedhetetlen a megfelelő olajfilm kialakulásához.
Inkább nagyobb nyomás legyen, mint kisebb. Esetleg a szivattyúm pumpálhat kevesebbet. Van infód a nyomásértékről? Nyomáskapcsolónál tudnám mérni manóval.
A "sűrű" olaj kicsit sánta, mert az igaz, hogy a kopott csapágynál tömít, de 10ezres fordulat környékén nem biztos, hogy mindenhová eljut. Van ilyen sűrítő adalék, de az mondjuk régi autóba jó. Motorba ne! A kopott motorból nincs csoda, legfeljebb húzni lehet a javítást. Ilyen elven a váltóolaj lenne a legjobb. =D
Szia bodoadamvt!
Csak a saját tapasztalatom az olajszint témában. Két liter kell bele. Én mindig szűrőt is cserélek, utána bele a két liter, pont felső nívón van így. Majd pár perc járatás és bele két deci, így kicsit több a nívónál, de hidegen pont jelen van! Ezekben a motorokban egy helyen van "biciklilánc". Az olajpumpát hajtja. A vez. lánc többsoros fogaslánc. Sztem a tiédben is. :)
Üdv Dave!
A vezérlést ne bontsd meg jó nyomatékkulcs nélkül! Inkább kicsit csörögjön, mint rágjon a csapágy... Ha jól tudom, a feszítő működését meg lehet nézni nagyobb műtét nélkül is. A hézagok: szívó-0.1 , kipu-0.15 . A 250f rajza nagyon jó, alapból ugyanott vagyunk.
Szia Dave78
A régi "öreg" "kopottas" vagy nem éppen új blokkba nem jó a szintetikus mivel az "megöl" mindent ahogy Satis is fogalmazta
pörgősnek pörgős a motor de ha egy kicsit is kopott a gyűrű vagy a szelephimbák esetleg a vezérműlánc vagy együtt véve akkor érdemesebb egy kicsit sűrűbb olajat tenni bele és nem beszélve arról hogy csendesebb is lesz a motor.(A vezérműláncod az milyen?olyasmi mint a bicikli lánc?szerkezetileg értettem ,ha olyan akkor ne csodálkozz hogy hallod )
Szia Satis és Dave78
Rengeteg a kérdés és pillanatnyilag nem is tudok hova kapkodni
Mindenek előtt az olaj karterházról beszélnék mert ügyebár a motor élettartamát meghatározó tény a megfelelő olaj és olajszint
Nos a kis emberek egy picit elrontották(legalábbis a régebbi típusokat biztosan)az olajkenési rendszert.Ne ijedjetek meg nincs semmi baj vele csupán annyi hogy nagyobb teljesítményű az olajszivattyú (ami elvben jobb mert nagyobb a nyomás,stabilabb a főtengely a perselyekben)és ezért kicsit több olajat kíván mint amennyire szüksége van(tapasztalatból tudom és tanácsolták is szervizben,mivel főtengelyes lett a mocim).
Ha tehetitek akkor inkább szóló(járó)motornál nézzétek meg hogy hol az olajszint(aki álló motornál állította be annak szólónál biztosan kevesebb lesz mint a minimum vonal mutatná)
Ha lehet akkor ellenőrizzétek gondosan az olajszintet szóló motornál és legyen a nívóablak tetejével szintbe az olaj amikor jár a motor
Sok sikert és Széle Utakat kívánok
Szia Satis!
Nos, nem bontottam meg, csak szelephézagot állítottam.
Lánckereken nem láttam kopást, a feszítőt meg nem szedtem ki.
Nem tudom, hogy ki kell-e szerelni hozzá az egyik tengelyt, hogy megnézzem a feszítőt. Nincs róla robbantott ábrám, csak a VT-250F-ről.
bodoadamvt
Milyen hibákat tudsz a gépről? Van megelőzési módszer? Mire ügyeljünk? A tiédnek volt már komoly hibája? Hogyan használod? Bocsi, hogy sok a kérdés, de van bennetek bőven km, gondolom ezzel aranyos a tapasztalat is. Ja! Még az olajról... Egy találkozón odajött egy pofa, nézegette a motort, majd közölte, ennek a blokkját úgysem fogod tudni megölni, ha teszel bele egy kevés homokot... =D
Dave!
Azért az valamit jelent, hogy Ádám motorja 83-as, még a régi v hondák formáját hozza, a miénk a 90-es naked motorok világából való és most a VTR a modern formák követője. Ja! A blokk alapvetően mindnél ugyanaz... Nem sok példa van 30 éves pályára a technikában... Valamit tudnak a kisemberek ott messze! :)
Üdv bodoadamvt!
Gyűlünk, gyűlünk! Nagyszerű! Kérlek legyél teljesen nyugodt! SOHA nem teszek szintetikus olajat a motorba! :) Legalább 3 kori jó serital a különbség árban nézve! De komolyra fordítva: én mindig az olaj teljesítményét nézem. A mai olajok pedig (normális gyártót feltételezve) tudják ami nekünk kell. A viszkozitás az más kérdés. Amiket ajánlottál mindkettő tökéletes. Én az utóbbit használom, szerintem már ide is írtam, hogy milyet. Amúgy az olaj elég bonyolult tudomány, nem merül ki a hány-W-hányas kérdésben. Ugye az, hogy milyen sűrű, vagy milyen vastag(mennyire tömít) az sem ugyanaz... Nem nagyon érdemes eltérni a gyári ajánlástól. A szint. olaj vékonyabb, ugye Dave is említette, hogy hangosabb vele a gép. Meg a régi anyagok nem szeretik. Többek között a kuplung sem. Meg a szimmeringek sem. De mégis az egyik fő a lelkiismeretes csere!
Szia Dave!
Érdekes jelenség a láncod... A vezérlés mindenhol jelen van? Feszítő rugó ép? Vezető nincs fellazulva? Látható kopás a fogaskerekeken? Nekem egy sor4 produkált hasonlót. Hézagállítás után halkabb lett, friss olajjal szintén. De semmi kopás. Minden a helyén. Az is automata feszítő volt. 8 évig halgattam. Az olyan 3ezer körül csinálta. Utána az új tulaj halgatta... Persze mindenki adta az észt, hogy ezt cseréld ki, azt szedd szét, stb. Én meg azt mondtam, tök gyári a blokk, szét nem szedem. És nem is volt semmi baja.
Bodoadamvt,
Most nézem csak, egyidős vagy a motoroddal. A 7 megtartott év is önmagáért beszél. Nem semmi! Japók tudnak valamit.
Suzuki RG-t nem ismertem. VT-250F-et sem láttam még élőben.
Megnézném szívesen mindkettőt. :)
Az enyém 93-as és 47000 km van az órában. 2001 környékén jöhetett be.
Mire írtad a szállított mennyiség, túltöltés tartalmú bejegyzést? Lemaradtam valamiről? :)