Szia. Nekem van több féle, de CM 125C-hez nincs. Ami van sok szempontból jó, kb 20 Mb a mérete és pdf. ha kell elküldöm. De ha van kérdésed talán tudok segíteni is.
Lenne egy cm 125-ös bordo motorkerékpárom
elado,nagyon jo állapotban,rendezett papirok,
müszaki 2014 nyaráig,nagyobbra váltás miatt!
Az ára 230 e. ft,fix!A motor megtekinthetö egyeztetés
után Budapesten.Tel 209830846
Tehát akkor az ígért karburátor "szívás". Csak a perverzeknek ajánlom, mert hosszú lesz :) Többiek Pdwn
Azzal kezdem, hogy ilyen karburátor nincs is, amilyen nekem van. :s
A neve, mint a képen is látszik: Keihin VC. Akinek feltűnt a hasonlósága egy-két másik karburátorral, annál az 5 pont.
Akinek nem, annak elmondom, hogy az alsó része tiszta PD, a tejeje meg majdnem CVK. Aki több infót talál róla, azt felterjesztem a nagy Google érdemkeresztre... Már elgondolkoztam rajta, hogy írok emilt a Japán Közlekedési Múzeumba, hátha megveszik jópézér
Tehát a dolog ott kezdődött, hogy elszakadt az a csodálatos membrán. Egyszer egy szerelő jól megragasztotta, de nem sikerült tökéletesen, maradt valahol rés, ami miatt a vákum nem tudott felépülni a membrán felett + felpöndörödött a ragasztó folt, így ragacsos lett a felső része, tehát ha mégis felépült az a hőn áhított vákum és felemelkedett, akkor felragadt a membránház tetejére :D Igen, nagyon vicces volt így közlekedni.
Mivel ilyen karburátor nincs, ezért membránt sem találtam hozzá. Sikerült viszont vennem egyet, ami majdnem jó. A majdnem jó azt jelenti ebben az esetben, hogy a belső (lyuk) átmérője kb1,5 (!) mm-el nem stimmelt. Átbukott a súber tetején lévő membrántartón.
Kerestem valakit, aki danamid-ból esztergál nekem valami tartót a régi helyére, ami nagyobb átmérővel rendelkezik. Eddig olyan szép volt minden.
Itt következett az első bibi. Az eredeti műanyag leszorítót leragasztották v. tömítették valami műgyanta szerűvel alulról. Ebből következik, hogy azok a csavarok (2mm-es), amik a műanyagot hozzáfogták a súberhez, a szépen beragadtak a menetbe... Igen, elnyírtam a fejüket. Tehát ki kellett fúrnom őket és új menetet vágni beléjük. Hozzá teszem, hogy igen rövid, 3mm-es zsákfuratban vannak ezek a csavarok. Ezért a frissen vásárolt 2mm-es menetfúróval először megkezdtem a menetet, majd a menetfúróvégét, a kúpos részt, le kellett vágni, hogy minél hosszabb menetet kapjak a végén. Jó játék volt. Menetek megfúrva, csavarok bele, késsz!
Persze, ahogy azt Móricka elképzelte... A membrán fölött, a karburátor tetejében van (a mellékelt képen látszik) tengelyen, rugóval előfeszítve az a nyelv, amit a gázbovden emelget. Ezzel tulajdonképpen két dolgot irányít. Egyrészt lenyomja/engedi felemelkedni a súbert, másrészt egy picike műanyag szelepet nyit/zár, amin keresztül a vákum fel tud épülni a membrán fölött/alatt. Na ez a kis műanyag, a magasabb membrántartón belül nem tudott lenyomódni eléggé, tehát nem zárt el. Be kellett süllyeszteni a környékét, hogy a rendesen le tudjon nyomódni. Megvolt, összerakva, gondoltam indulhat a rákenróóól.
Peeesze. Motor indul szépen, viszont SEMMIT nem reagál a gázza.
Addig addig ügyeskedtem, míg rájöttem, hogy ha befogom a szűrő felőli oldalon található köríves nyílást, akkor bizony reagál a gázra. Na karbi szétszedés, alkatrészek nézegetése, fejvakarás. Egyszer csak hírtelen felindulásból letekertem a súber tetejét. Mert az is szétszedhető ám! És akkor beugrott, hogy amikor először szétkaptam akkor szétugrott, mint gyúkok, ha közéjükmész. Van ott is egy pici műanyag szelep egy rugóval. (Ez is látszik a fotón, igaz picit homályos.) Az előbbi ominózus másik szelep alatt. Ezt a kis cuccot fordítva raktam be véletlenül. Még gondolkoztam is rajta, hogy minek oda az a rugó, ha semmi szerepe sincs ránézésre. Arra jutottam, hogy talán rezgéstcsillapít, vagy hasonló. Azért raktam mégis így össze, mert így adta ki. :) Nemnyert...
Na, műanyag darabka megfordít, súbertű összeteker, membrán felrak, karbi összerak, motorra felcsavaroz és lőn! Moci brummog, szépen veszi a gázt. Hurrááááá!
Ez volt a kis történet. Konklúzióként levonhatjuk, hogy a japán mérnökök elképesztőek! Kisfurat itt, kisrugó ott, kisműanyag amott, járatok innen oda, onnan ide, így tökéletes a keverékképzés. :D
Köszönöm, ha elolvasta valaki. Így remélem, nem csak én tanultam az esetből.
Igen, köszönöm, jók. Az egyiknek a tömítőgumiját lecseréltem az én törött csavarom gumijára, mert az jobbnak tűnt. Mondjuk valószínűleg kell vennem új gumikat, mert a szelepfedél tömítés alatt szivárog az olaj rendesen, pedig az új. Gondolom nem szorít rá eléggé a csavar. Ez csak a gumi öregedése okozhatja, mivel a csavart jobban nem lehet betekerni, ugye.
Hi Dave!
Érdekelne a nyereg- és a villatáska, ha még megvan!
Motorom szinte teljesen megegyezik a képeden levővel, csak CM450E 82-ből. Tudsz fotót küldeni róluk?
Üdv G
Jól fogok mellé, hogy tőled vettem nem oly régen 2 db szelepfedél csavart bontottan?
Ha jól emlékszem ígértem neked akkor egy karburátor kanosszát képekkel.
Két dolog érdekelne engem, a bontott alkatrészek közül:
1. A berúgókar tengelyén lévő legbelső alkatrész. A szerepe, hogy a mellette lévő racsnit szétválassza a berúgókar alap helyzetében. Mellékelt robbantott ábrán 5-ös számmal jelölve.
2. megszakító, ha nem nagyon kopott. Az enyémnek az érintkezői szépek, viszont a lába, ami a főtengely végén csücsül, elkopott.
Most raktam össze a gépet és szépen muzsikál, ez a két dolog hiányzik már csak.
Szia. Nem olyan régen dobozból raktam össze egy ilyet. Nagyon egyszerű az elektronikája. Szinte biztosan cserélni kellene valamit. Talán a gyújtótrafóval kéne kezdeni, de ide inkább elektromos szaki kellene. Sajnos elég nagy a pangás. Üdv.
Üdv! Tudna valaki segiteni abban a problémában amit most leírok.Lenne egy Honda cm125 c copper cserém és nem tudom hogy érdemes e vele foglalkozni vagy valami komoly baja lehet. be másolom ide amit a tulaj írt róla kérlek adjatok valami tippet hogy mi lehet a baj.
1989-es gyártmányú Honda cm 125 c típusú motorkerékpár, gyári színe fekete. 8 KW teljesítményű, 2 hengeres, chopper stílusú. LED-es irányjelzők, oldaltáska, új gyertyák, tilisztor csere.
Hibái:
2 éve nincs műszakija, de egy évig jártam ettől függetlenül vele, azután kezdődött ez a probléma, hogy az egyik henger menet közbe leáll. Amikor feltöltöm az akkumulátort, akkor még minden rendben, szivató nélkül is elindul, aztán fél óra múlva leáll, nem bír menni a motor.
Ennyit írt, amúgy erről a motorról lenne szó.Kinek mi a véleménye róla?Második motornak kellene,helyben járkálni vele.
Van még egy két Honda CM 125 alkatrészem, kiegészítőm:
- Gyári oldaltáska tartó konzol
- Üléshuzat
- Ülésszivacs
- Csomagtartó (saját készítésű, de gyárihoz hasonló)
- Lámpabúra + foncsor
http://aprod.hu/hirdetes/honda...
Ha valakinek esetleg szüksége van valamelyikükre, akkor nálam tud érdeklődni! - dave0723@gmail.com 06204469488