Bocsánat!
Némi keveredés tapasztalható az előző hsz. - ban. Kopottabb motornál a meleg oldalon kell növelni a viszkozitást a kenés érdekében, tehát jobb választás lenne a 10w50. Mégis nyáron motorozunk többet. A téma pontos ismeretében segít eligazodni a következő link: http://szintetikusolaj.hupont....
Sziasztok!
Egy adalék olajtémában... A Honda mérnökei nagyon jól tudják, hogy mi kell a motornak, de azt is tudják, hogy meddig. De Mi soha nem dobjuk el a henger, dugó garnitúrát, mondván: Meg volt a futásteljesítmény, cserélni kell. Legtöbben soha nem méretünk kompressziót, nem tudjuk mennyire kopott a moci. Az olajgyártók is teszik a dolgukat, és ajánlanak olajat az öreg, kopott motorokhoz is. Ez a logikája Dave olajválasztásának. Semmi gond azzal az olajjal. Nem kevesebb a kenése mint a 10w 40-nek, de más a viszkozitása. Melegem is kevésbé folyik, mint a másik, jobban ápolja a kopottabb felületeket, tehát jó választás lehet. Öregedő motoroknál ebbe az irányba kell vinni a kenést. Én most cseréltem gyűrűket, nekem most elég talán a hígabb olaj is. Egyébként az olajválasztás nem szubjektív dolog, szabályai vannak. Maximum a gyártó az ami szabadonválasztott.
Pont ezen gondolkoztam én is! De azért azt ne felejtsük el, hogy ők is számoltak más hőmérsékleti viszonyokkal, ez az átlagos használathoz és átlagos hőmérséklethez tartozik. Más kell 5 fok C alatt és 40 felett.
Üdv!
Csak egy vélemény: Én azért tisztelem a japcsi mérnököket, ha azt számolták ki, hogy ehhez a fordulatszámhoz /és egyéb/ a 10/40 viszkozitású olaj szükséges, akkor én tuti azt teszek bele. Szerintem kísérletezni lehet, de valószínű, hogy a káros eredmény nem 5ezer, hanem több tízezer km /ill. hogy ennyivel kevesebbet megy el a motorod/ múlva jelentkezik. Mondjuk, ha nem vagy egy pörgetős típus /azaz 40m után már ötödikbe vagy!/ akkor elég a kevesebb kenés.
Márkát nagyon nem tudok mondani az változó, alapból 15/40 est más tapasztalatai alapján kezdtem el használlni, de tényleg bejött nekem is, szóval tavalyi idény be mentem azért egy jó 5 ezer kilómétert, és semmi gond nem volt vele, még a szine se sokat változott. Amúgy meg bukócső nekem is rejtély mikor megvettem már csodálkoztam rajta, de nekem is nagyon bejön, ez valamilyen gyári tartozék lehet mint a táska konzol hátul, onnan gondolom, hogy teljesen oda tervezték, meg más ilyen tipusokon is láttam már. Én sokáig egy krómozott csomagtartóra vadásztam, de sehol se találtam, szal azért nem egyszerü a keresés
Bocsi a késői válaszért, én 15/40-es ásványit öntök bele, mivel kicsit sűrúbb a 10/40 esnél, az öreg gépekhez ajánlott,jobban ken, és ha valami probléma adódna nehezebben eszi a motor. Amúgy igen a képen enyém a szépségem:D És várom a tavaszt, de még mennyire, már nincs sok vissza:D
Üdv az Uraknak!
Megérkezett a származási papííír. Minden OK. Persze öt hét után már én is csak ezt reméltem. No nincs más hátra, mint lábraállítani a masinát és megtámadni a hivatalokat. Optimális esetben a májusi siófoki veteránbörzén már ott vagyok, de a realitás az a nyár közepe.
Motorgumiban tudtok vmit javasolni? Kösz!
Ki az aki nem akarna már menni a motorjával?
Nincs baj a kipufogóval, szerintem nem rontja majd az összképet!
Kösz az olaj tippet! Még csak a tavaszt várjuk.
Haladok-haladok.
CDI még nincsen, de remélem bármelyik pillanatban megjön! A kipufogók belső oldala lyukas volt, meghegesztettük, de nem lett igazán szép. Ezért festettem le matt fekete kipufogó festékkel (robogóknál szokták használni) Tervben van utángyártott, vagy eredeti kipuk beszerzése, de előbb hallani akarom a gép hangját, menni akarok vele, hogy eldönthessem, meddig érdemes rá költeni.
Én egyszerű MOL ásványi olajat fogok használni. Öregebb gépek, és nedves kuplungok szeretik az ilyet. Viszont évente egyszer lecserélem, szezon kezdetén. Ez nem vág földhöz anyagilag, és a kenéssel sem lesz probléma. Sok meló van még tavaszig a géppel, de már látom a végét talán. Nyáron meg majd csak összefutunk valahol!
Na végreeee!
Jól láthatók az egyes típuson belüli különbségek. Jó lesz az a gép, csak tavaszig fejezd be! CDI van már?
A kipufogóval mi a helyzet? Ha jól látom fekete?
Nekem bejön ez a gép is, bár a CM ezerszer jobban néz ki. Talán az első sárvédő ami nem passzol hozzá szerintem. Kissé ormótlannak tartom, de amúgy rendben van!
Hát ha nem is izgalmas, de egy kérdésnek megteszi:
Olajat szeretnék cserélni, az OK hogy SAE 10W-40 amit átlagos hőmérsékleti viszonyok között használatos, de milyen fajtát javasoltok?
Gondolom az olajszűrő pucolás sem árt előtte.
Szia Dave!
Régen hallottam Rólad. Tiéd az a szépség a képen? Ugye milyen szerencsés emberek járnak erre? Csak úgy vesznek CM 400- at "óccsón" . Hát ez is kell az élethez. Szerencse (vagy jó kapcsolatok) . Amúgy várod már a tavaszt? Gépezet rendben van?
Üdv: Péter
Na sziasztok, húú de rég jártam erre, látom fellendültek itt a dolgok, ennek örülök:D Honnan szereztek ti ilyen olcsón 400 as motorokat? nem hiszek a szememnek! Aki még nem ismerne, nekem is egy 125 ös cm-em van, és az akksija is kilóg, gyárilag ilyen volt a legtöbb cb/cm motornak a deklije főleg a 80as 90es évek felé gyártottak közül!Mindenkinek széles utat, én is várom a tavaszt:D
Szia!
Most kapott az egyik srác faterja egy ilyen gépet, és a Zoli azt hitte Te vagy az illető. Ezért nevezett kiválasztottnak. Előrébb láthatod annak a gépnek a fotóit, és találsz linket robbantott ábrákhoz is. Szép mocid van. Gondolom tavaszra kifényesíted, aztán jöhet a nyár.
Üdv: Péter
Na miért is vagyok "kiválasztott"? Magyarázatot kérek! Egyébként szétkapni könnyű a gépet, de összerakni /-hová tűnt az a csavar?; hoppá, ez kimaradt, de hol is volt? - és egyéb történetek/! Egyelőre a garázsban max egy órát bírok ilyen mínuszokban ujjleesés nélkül, így hetente egy két csavart fényesítgetek ki. És várom a származási papírosomat. Azért is kaptam szét, ha netán a yard állít be egy lopott mociért, akkor max a vázat adom, de remélem erre nem kerül sor egy ily öreg hölgynél!
http://www.olajinfo.hu/index.p...