Veszekedés azért ne legyen! Ha valakit nem lehet lebeszélni a kísérletezésről, az tanul a saját kárán- bár épp ezt szeretnénk elkerülni és adjuk a helybentopi-eredeti!- tanácsokat. Én olyannak szeretném amilyennek a japán jóisten megálmodta. Valami, vagy valaki azonban mindig keresztbe tesz. Ennek ellenére a héten túl gördültem a garázs "küszöbén" vagy négyszáz métert. Sok minden hátra van még de talán már látom a sosem tökéletes véget:
Halihó!
Lassan azt fogod hinni, hogy kötözködöm Veled , pedig nem . De miért kellene csereszabatosnak lenniük?
Nem ismerem a CB cuccokat, de mi garantálná az azonos csapágyátmérőket, illesztési hézagokat, torokátmérőt? Vajon a szelepek átmérője megegyezik? Mert ha nem akkor a torokátmérők sem fognak stimmelni. A gyári fordulattartományok hasonlóak-e? A vezérműlánc fogkiosztása és a fogaskerekek egyformák vajon? A tengely hossza és egyéb méretei... Tovább is van, mondjam még? Ne haragudj, de kár lenne a szép gépedet szétszedni ilyen mélységig, kísérletképpen! Inkább motorozz!
Én kosárból raktam össze a gépemet, és két éve még nem mentem egy métert sem. De fogok. Ha lenne egy másik blokkod, sok időd és pénzed akkor más lenne a helyzet... De a négyütem akkor is bonyolult feladat nagyon. Azért ezt mérnökök csinálják, komoly műhelyháttérrel és sok pénzzel. Viszont tiszteletre méltó a szereteted a motorod iránt.
Szia: Péter
Igen, ebben egyet kell hogy értsek veled. Faterom olyan hogy neki soha nem jó úgy, ahogy azt az okosabbak kitalálták, pl.: az aksi nála soha nincs jó helyen ott ahová gyárilag tervezték...
Viszont már a kíváncsiság is hajt ez ügyben, így előbb vagy utóbb biztos kipróbálom.
Más: Voltam az asszonnyal ma veterán börzén Gyöngyösön, volt egy szép Panni robogó és vagy 6 db. dongó blokk, egy egész Pancsi, azt hiszem P10 lehetett, nem figyeltem meg nagyon. Egy régi rozsdaette szerintem 100as Mátra. Sajna fotó nem készült egyikről sem, mert a fényképező gép otthon pihent
A feleségem azt mondta ahogy oda értünk: Nem mondod hogy vastelepre hoztál?!
Nem is tudom! Szerintem Peternek igaza van és inkább kétüteműt vadítanék két karbival, mert azok kis változtatásokra sokkal érzékenyebbek. Én személy szerint az eredeti konstrukciók híve vagyok, amit akkor és arra terveztek, amire. Négyüteműben valóban inkább a vezérlés megváltoztatása a lényeges, mert hát mit csináljon a szegény motor a sok anyaggal? Tehát inkább a tökéletes beállítás mellett tenném le a voksom!
Szia!
A fenéket! A héten szabin voltam, de festés és ház közüli dolgokon kívül nem igazán volt időm foglalkozni ezzel a dologgal.
Pár hónapja láttam a neten egy duplakarbis 350es jaffát. Háttttt. Nem mondhatnám hogy olyan nagy változás történt volna, de hát azok amúgy is isznak rendesen (az én 125ösömhöz képest ).
Deee nem is itt van a lényeg. Van ahol beválik, van ahol nem.
Én azt tudom nagyon jól hogy nagyon nehéz 2 karbit szinkronba hangolni, de piszkálja a fantáziám. A jövő héten szétnézek, két egyforma kari után. Hogy lesz e belőle valami? Passz. De ha lesz, arról úgy is beszámolok!
Sziasztok!
Vitassuk meg Zoli barátom ötletét! Lehetne két külön karbicseket felpakolni a mocira? Szerintem lehet. De kérdés,hogy hoz-e valami változást? Mindenki véleményére kiváncsi lennék, aki nem rest írni erről!
Ahogy én látom: Elsősorban a légtorkok összes keresztmetszete az amire oda kell figyelni, a beszívható légtömeg miatt. Ez ugye nem lehet kevesebb mint eddig, mert nem fog menni a gép rendesen. Ha megvan a légmennyiség akkor jönnek a fúvókák, az üzemanyag miatt. Ne kapjon se sokat, se keveset. Nem egyszerű. Fontos a szívócsövek azonos hossza, és felülete a jó keverékképzés miatt. De ha nem tuningolunk igazán, és nem változtatjuk a vezérlést (négyütemű!), akkor mindezek a változtatások eredményesek lesznek? Ha a szelep nyitvatartási ideje, nyitáspillanata, átmérője nem változik, nem hiszem, hogy több keveréket szív be a moci. Nehéz probléma lehet a két karbicsek összehangolása is. Tehát? Szerintem ez a fajta tuning a kétüteműeket segíti igazán. Illetve ott érezhető eredményt adna.
Zoli!
Én a fentieket vélem, de várom a Többiek véleményét. Amúgy, ha próbára teszed a dolgot (végül is miért ne?) akkor valószinűleg elegendő a két Danuvia karbi, hiszen az is egy 125 köbcis moci, gondolom hasonló torokátmérővel mint a CM 125. Mindenesetre kíváncsi vagyok a dologra, és irigyellek, hogy erre is van időd!
Szia, sziasztok!
Van egy CB400-as komplett motor bontásra eladó, hengerfej tömítés hibával. Működőképes! Ha érdekel még érdeklődj a 0630-4359001 -es számon. Szállítást vállalom.
Sziasztok nagyon nagy problémánk van,az eggyik barátomnak van egy Cm 400 T je és eltünt neki a szikra állítólag megállapították,hogy allórész kell rá,ebben szeretném a segítségeteket kérni,nem e tudtok eladót valakinek,ha külön gyujtás nincs esetleg csak eladó blokk lehet az is jó lessz,nehezen találtalak meg benneteket remélem tudtok segíteni,ELŐRE IS KÖSZÖNÖM:)
Halihó és ezer nyár, motorozni jó vón már!
De sosem leszek kész! Bár ha harminc évet vártam egy normális vasra, akkor az a pár hónap már nem számít.
Kipuffogó tömítést hol szereztek be elérhető áron vagy hogyan oldjátok meg?
Nagy a pangás itt, ezért is egy kis élénkítő témába kezdtem.
Van ugye a CM-em, amin 1 karbi van. Aztán van egy CM szerű motorral szerelt Honda, ami megintcsak olyan blokkal van szerelve mint a CM de 2 karburátoros. Ez a típus a CB. A két karbi többletfogyasztást eredményezhet, de némileg több erőt is.
Ha összhangban sikerülne hengerenkénti karburátorokat rászerelnem a kis CM-emre, itt jelenleg pannónia karbikra gondolok, mivel abból van több egyforma, jelenős változást érnék e el vele? Ti próbálkoztatok e ilyennel? Úgy gondolom megvalósítható a dolog, minden esetre ha egy kicsit jobb lesz az idő és lesz egy kis szabadidőm, előkészítek két egyforma karbit.
Azt nem mondom hogy annyira gyengus a gép, de nekem a kis ccm-vel 5-6 LE is sokat számít.
néha minden feszkó eltűnik és minden kialszik semmire sem reagál. viszont berúgókarral beindul . vagy néha ha behúzom a fékkart akkor megy el mindien de ha megütöm az inditó relét hejre jön.. vannak tippeim mi lehet a gond de ha van ötlet fogadom szivesen...
A mesterember /kárpitos/ elvágta az ujját, így azt javasolta, hogy ha szeretném hogy elkészüljön végre az ülés, akkor szereljem fel én a szegélyt. Ugrottam izibe és befejeztem a mester-művét.
Az alját ki kellett lakatolni, mert korhadt volt. A hegesztést már nem volt erőm lecsiszolni /egy-két helyen a gyári is ilyen/. A krómkeretet /ami rozsdamentesből van/ tartó szegecseket és alátéteket a szaki eltüntette az eredeti huzattal együtt /"Visszakapom? -Há, miért nem szóltál! - Pedig megbeszéltük!/ Így csavaros megoldással rögzítettem. Lényeg, hogy készen van és fel is próbáltam. Még így kopaszon is jól nézett ki!
A lusta nem is kifejezés rám.
Hát én is elfogadnám barátom, csak az ember szívja a fogát hogy híííí de fasza meg minden, de ettől még nem fog itt állni az udvaron sajna. Pedig de jó is lenne! Na nem mintha a sajátom nem lenne jó, csak hát ez mégiscsak bivajabb.
Jó gépek ezek, akárhogy is nézzük!
Mennyi lusta MOTOROS! Legalább azt írjátok meg ha nem tetszik!
Persze aki nem olvassa a Netet az meg minek regiszterált ide? Nekem nagyon is kellene egy ilyen "Nagytesó"! Na Sziasztok, és elnézést a kritikáért, de MEGÉRDEMLITEK! Ez a motor szép szerintem!
Lassan azt fogod hinni, hogy kötözködöm Veled , pedig nem . De miért kellene csereszabatosnak lenniük?
Nem ismerem a CB cuccokat, de mi garantálná az azonos csapágyátmérőket, illesztési hézagokat, torokátmérőt? Vajon a szelepek átmérője megegyezik? Mert ha nem akkor a torokátmérők sem fognak stimmelni. A gyári fordulattartományok hasonlóak-e? A vezérműlánc fogkiosztása és a fogaskerekek egyformák vajon? A tengely hossza és egyéb méretei... Tovább is van, mondjam még? Ne haragudj, de kár lenne a szép gépedet szétszedni ilyen mélységig, kísérletképpen! Inkább motorozz!
Én kosárból raktam össze a gépemet, és két éve még nem mentem egy métert sem. De fogok. Ha lenne egy másik blokkod, sok időd és pénzed akkor más lenne a helyzet... De a négyütem akkor is bonyolult feladat nagyon. Azért ezt mérnökök csinálják, komoly műhelyháttérrel és sok pénzzel. Viszont tiszteletre méltó a szereteted a motorod iránt.
Szia: Péter
Viszont már a kíváncsiság is hajt ez ügyben, így előbb vagy utóbb biztos kipróbálom.
Más: Voltam az asszonnyal ma veterán börzén Gyöngyösön, volt egy szép Panni robogó és vagy 6 db. dongó blokk, egy egész Pancsi, azt hiszem P10 lehetett, nem figyeltem meg nagyon. Egy régi rozsdaette szerintem 100as Mátra. Sajna fotó nem készült egyikről sem, mert a fényképező gép otthon pihent
A feleségem azt mondta ahogy oda értünk: Nem mondod hogy vastelepre hoztál?!
A fenéket! A héten szabin voltam, de festés és ház közüli dolgokon kívül nem igazán volt időm foglalkozni ezzel a dologgal.
Pár hónapja láttam a neten egy duplakarbis 350es jaffát. Háttttt. Nem mondhatnám hogy olyan nagy változás történt volna, de hát azok amúgy is isznak rendesen (az én 125ösömhöz képest ).
Deee nem is itt van a lényeg. Van ahol beválik, van ahol nem.
Én azt tudom nagyon jól hogy nagyon nehéz 2 karbit szinkronba hangolni, de piszkálja a fantáziám. A jövő héten szétnézek, két egyforma kari után. Hogy lesz e belőle valami? Passz. De ha lesz, arról úgy is beszámolok!
Vitassuk meg Zoli barátom ötletét! Lehetne két külön karbicseket felpakolni a mocira? Szerintem lehet. De kérdés,hogy hoz-e valami változást? Mindenki véleményére kiváncsi lennék, aki nem rest írni erről!
Ahogy én látom: Elsősorban a légtorkok összes keresztmetszete az amire oda kell figyelni, a beszívható légtömeg miatt. Ez ugye nem lehet kevesebb mint eddig, mert nem fog menni a gép rendesen. Ha megvan a légmennyiség akkor jönnek a fúvókák, az üzemanyag miatt. Ne kapjon se sokat, se keveset. Nem egyszerű. Fontos a szívócsövek azonos hossza, és felülete a jó keverékképzés miatt. De ha nem tuningolunk igazán, és nem változtatjuk a vezérlést (négyütemű!), akkor mindezek a változtatások eredményesek lesznek? Ha a szelep nyitvatartási ideje, nyitáspillanata, átmérője nem változik, nem hiszem, hogy több keveréket szív be a moci. Nehéz probléma lehet a két karbicsek összehangolása is. Tehát? Szerintem ez a fajta tuning a kétüteműeket segíti igazán. Illetve ott érezhető eredményt adna.
Zoli!
Én a fentieket vélem, de várom a Többiek véleményét. Amúgy, ha próbára teszed a dolgot (végül is miért ne?) akkor valószinűleg elegendő a két Danuvia karbi, hiszen az is egy 125 köbcis moci, gondolom hasonló torokátmérővel mint a CM 125. Mindenesetre kíváncsi vagyok a dologra, és irigyellek, hogy erre is van időd!
Szia, sziasztok!
Te mit javasolsz Peti bácsi? Két Danúvia karbit, vagy két Pannónia karbit? Vagy az első túl komolytalan, a második pedig nagy?
Üdvözlök mindenkit!
De sosem leszek kész! Bár ha harminc évet vártam egy normális vasra, akkor az a pár hónap már nem számít.
Kipuffogó tömítést hol szereztek be elérhető áron vagy hogyan oldjátok meg?
Nagy a pangás itt, ezért is egy kis élénkítő témába kezdtem.
Van ugye a CM-em, amin 1 karbi van. Aztán van egy CM szerű motorral szerelt Honda, ami megintcsak olyan blokkal van szerelve mint a CM de 2 karburátoros. Ez a típus a CB. A két karbi többletfogyasztást eredményezhet, de némileg több erőt is.
Ha összhangban sikerülne hengerenkénti karburátorokat rászerelnem a kis CM-emre, itt jelenleg pannónia karbikra gondolok, mivel abból van több egyforma, jelenős változást érnék e el vele? Ti próbálkoztatok e ilyennel? Úgy gondolom megvalósítható a dolog, minden esetre ha egy kicsit jobb lesz az idő és lesz egy kis szabadidőm, előkészítek két egyforma karbit.
Azt nem mondom hogy annyira gyengus a gép, de nekem a kis ccm-vel 5-6 LE is sokat számít.
Várom a válaszokat, akármi is a véleményetek.
Érdekes jelenség:
néha minden feszkó eltűnik és minden kialszik semmire sem reagál. viszont berúgókarral beindul . vagy néha ha behúzom a fékkart akkor megy el mindien de ha megütöm az inditó relét hejre jön.. vannak tippeim mi lehet a gond de ha van ötlet fogadom szivesen...
http://youtu.be/tn3KIIi9I4o
Az alját ki kellett lakatolni, mert korhadt volt. A hegesztést már nem volt erőm lecsiszolni /egy-két helyen a gyári is ilyen/. A krómkeretet /ami rozsdamentesből van/ tartó szegecseket és alátéteket a szaki eltüntette az eredeti huzattal együtt /"Visszakapom? -Há, miért nem szóltál! - Pedig megbeszéltük!/ Így csavaros megoldással rögzítettem. Lényeg, hogy készen van és fel is próbáltam. Még így kopaszon is jól nézett ki!
Te pedig ne irigykedj, mert a te géped is nagyon szép!
Hát én is elfogadnám barátom, csak az ember szívja a fogát hogy híííí de fasza meg minden, de ettől még nem fog itt állni az udvaron sajna. Pedig de jó is lenne! Na nem mintha a sajátom nem lenne jó, csak hát ez mégiscsak bivajabb.
Jó gépek ezek, akárhogy is nézzük!
Persze aki nem olvassa a Netet az meg minek regiszterált ide? Nekem nagyon is kellene egy ilyen "Nagytesó"! Na Sziasztok, és elnézést a kritikáért, de MEGÉRDEMLITEK! Ez a motor szép szerintem!